Wankel kabinet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Sjaak84
Sergeant
Sergeant
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: Wankel kabinet

Berichtdoor Sjaak84 » 21 apr 2012 17:49

Het overleg in het catshuis is mislukt. Wilders noemt de breuk met het kabinet definitief. Rutte heeft zelf gezegd dat verkiezingen nu voor de hand liggen En het kan ook haast niet anders gezien de politieke situatie in Nederland. Maar het is wel stom natuurlijk dat we 7 weken voor niks hebben gewacht. 7 weken verspild! Terwijl we in een crisis zitten. Maar dat neemt niet weg dat ik heel blij ben dat het catshuis overleg is mislukt. Ik vind dit kabinet echt verschrikkelijk!! Tijd voor nieuwe verkiezingen!!!
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Wankel kabinet

Berichtdoor Katlheen » 21 apr 2012 19:52

En wat is er zo verschrikkelijk aan dit kabinet? En als er een nieuw kabinet over links komt, hoe denken die partijen uit de crisis te komen?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Sjaak84
Sergeant
Sergeant
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: Wankel kabinet

Berichtdoor Sjaak84 » 21 apr 2012 21:28

Katlheen schreef:En wat is er zo verschrikkelijk aan dit kabinet? En als er een nieuw kabinet over links komt, hoe denken die partijen uit de crisis te komen?


Dit kabinet legt de rekening neer bij deze zwakken. Ik hoop dat het volgende kabinet dat niet zal doen maar sociaal zal bezuinigingen ipv zo te hakken als Rutte dat gedaan heeft.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Wankel kabinet

Berichtdoor Katlheen » 22 apr 2012 13:00

En hoe gaat men sociaal bezuinigen? En waaruit blijkt dat dit kabinet de rekening bij de zwakken neerlegt?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Sjaak84
Sergeant
Sergeant
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: Wankel kabinet

Berichtdoor Sjaak84 » 22 apr 2012 13:11

Katlheen schreef:En hoe gaat men sociaal bezuinigen? En waaruit blijkt dat dit kabinet de rekening bij de zwakken neerlegt?


Wat denk je van de zorg premies verhogen, een leenstelsel maken voor iedere student, de btw tarieven verhogen (ook voor levensmiddelen), huurwoningen overleveren aan de marktwerking, ect, ect, ect.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Wankel kabinet

Berichtdoor Katlheen » 22 apr 2012 20:33

Ok, maar er gaan structureel meer uit dan dat er binnenkomt, hoe moet dat dan worden opgelost?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Wankel kabinet

Berichtdoor Napoleon » 22 apr 2012 23:38

mwah, de diverse linkse partijen hebben in ieder geval nog ideeën over economie, wat je daar ook over moge denken. de PVV heeft niet eens een idee wat ze qua economie willen doen.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Wankel kabinet

Berichtdoor pol » 23 apr 2012 05:58

Sjaak84 schreef:Het overleg in het catshuis is mislukt. Wilders noemt de breuk met het kabinet definitief. Rutte heeft zelf gezegd dat verkiezingen nu voor de hand liggen En het kan ook haast niet anders gezien de politieke situatie in Nederland. Maar het is wel stom natuurlijk dat we 7 weken voor niks hebben gewacht. 7 weken verspild! Terwijl we in een crisis zitten. Maar dat neemt niet weg dat ik heel blij ben dat het catshuis overleg is mislukt. Ik vind dit kabinet echt verschrikkelijk!! Tijd voor nieuwe verkiezingen!!!



Dat vind ik ook erg, 7 verloren weken en nog een heleboel tijd die nu komt, verkiezingen, regering vormen nou dan is het zomerreces en in september gaan we vrolijk verder.... een half jaar gepraat gezeur en niks gedaan terwijl we leiders nodig hebben en geen kleine kinderen die zitten te bakkeleien.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Wankel kabinet

Berichtdoor Optimatus » 23 apr 2012 07:06

Katlheen schreef:En wat is er zo verschrikkelijk aan dit kabinet? En als er een nieuw kabinet over links komt, hoe denken die partijen uit de crisis te komen?


Dit kabinet was een labiele constructie met een partij vol hele en halve garen die geen flauw idee hebben van hoe daadwerkelijk beleid gemaakt dient te worden. Dat hele gepalaver over die Hedwigepolder heeft Nederland in Europa tot een lachertje gemaakt. De grote waffel van Rutte tegen Zuid-Europa eveneens, vooral nu hij niet eens in staat blijkt te zijn zijn eigen land op koers te houden. Rutte is leuk als figurant in de Donald Duck, maar mist leiderschap. Balkenende had het charisma van een broodplank, maar was inhoudelijk in kleine kring sterk, mede daarom telde Nederland mee.

Laten we nu maar fijn gaan stemmen en het zou heel plezierig zijn als de partijen met inhoud nu weer eens boven kwamen drijven in plaats van een partij vol onnozele nitwitten als Richard de Mos, Dion Graus en Eric Lucassen (gelet op dienst brievenbussenfetisjisme kan hij beter postbode worden).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Wankel kabinet

Berichtdoor elbert » 23 apr 2012 09:09

Den Haag lijkt me momenteel meer een verzameling van kakelende kippen (zowel coalitie als oppositie) dan van personen die doorhebben dat er nu echt wat moet gebeuren en dat men over de eigen schaduw heen dient te stappen.
Toen ik Jolande Sap afgelopen zaterdag hoorde zeggen dat het mislukken van het overleg een zegen voor het land is, vroeg ik me af of ze wel doorhad dat we momenteel hard richting Zuid-Europa aan het koersen zijn en dat er nu actie tegen nodig is, niet pas in 2013 als het volgende kabinet er zit.
Kortom: landsbelang dient nu voor partijbelang te gaan. Wilders is wat dat betreft flink door het ijs gezakt, maar v.w.b. de oppositie heb ik ook niet veel hoop.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Wankel kabinet

Berichtdoor meribel » 23 apr 2012 09:12

elbert schreef:Den Haag lijkt me momenteel meer een verzameling van kakelende kippen (zowel coalitie als oppositie) dan van personen die doorhebben dat er nu echt wat moet gebeuren en dat men over de eigen schaduw heen dient te stappen.
Toen ik Jolande Sap afgelopen zaterdag hoorde zeggen dat het mislukken van het overleg een zegen voor het land is, vroeg ik me af of ze wel doorhad dat we momenteel hard richting Zuid-Europa aan het koersen zijn en dat er nu actie tegen nodig is, niet pas in 2013 als het volgende kabinet er zit.


ja ik ben het met je eens.

echter het stelt mij gerust dat ik me niet kan heugen dat coalitie en oppositie ooit wat anders is geweest dan kakelende kippen. ( hooguit in gedachten denkt men; vroeger was alles beter. maar dat is zelden zo, alleen het slechte vergeet je weer )

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Wankel kabinet

Berichtdoor elbert » 23 apr 2012 09:16

meribel schreef:echter het stelt mij gerust dat ik me niet kan heugen dat coalitie en oppositie ooit wat anders is geweest dan kakelende kippen. ( hooguit in gedachten denkt men; vroeger was alles beter. maar dat is zelden zo, alleen het slechte vergeet je weer )
Dat is waar, maar het feit ligt er dat je vroeger een beperkt aantal partijen had, die uiteindelijk wel zaken met elkaar konden doen.
Nu lijkt het wel of er bij elke verkiezingsuitslag een paar kippen bijkomen, zodat het momenteel al moeilijk is om een 3 partijenkabinet te vormen, terwijl vroeger een 2 partijenkabinet de regel was. Een kabinet dat steunt op meer dan 2 partijen is veel minder stabiel dan een 2 partijenkabinet.

Na de volgende verkiezingen zou het wel eens een 4 partijenkabinet kunnen worden.
De kans is groot dat daarvoor een lange formatie nodig is en mogelijk snel weer verkiezingen daarna, zodat we aan de gang blijven en er weinig tot niets gebeurt.
Het zou een zegen zijn als er wat minder politiek theater was en meer beleid dat uitgevoerd werd.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Wankel kabinet

Berichtdoor Optimatus » 25 apr 2012 13:46

Ik stel voor dat we voor dergelijke wensen een tienprocentskiesdrempel invoeren. Dan hou je drie of vier partijen over. Stabiliteit en saaiheid gegarandeerd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Wankel kabinet

Berichtdoor Spons » 25 apr 2012 15:30

@ Kathleen, wat dacht je van het plan om sociaal zwakkere jongeren in het onderwijs nog meer op elkaar te proppen, of in normale klassen te stoppen met een rugzakje ?

Dat plan gaat niet werken bij leerlingen van een cluster 3 of 4 school, die hebben juist kleinere klassen en meer persoonlijke begeleiding nodig,

Sociale werkplaatsen die prima functioneren zouden minder worden, want men moest meer in de maatschapij terecht komen, daar word zo wie zo naar gestreeft maar als dat niet gaat en ze goed op hun plek zijn op een sociale werkplaats waarom dat afbreken , ipv ze in de massa te laten opgaan die in de praktijk 9 van de 10 x toch geen tijd en aandacht er aan kunnen besteden immers commercie gaat voor !

Een btw verhoging lijkt me een kwalijk plan, dan gaan mensen nog minder kopen of juist schulden opbouwen doordat het zo gemakkelijk is om een lening te krijgen (met 1 telefoontje kan een jongere geloof ik al 500 euro ) lenen , zogenaamde short krediet (of iets in die richting ) dat is pas kwalijk, evenals het afsluiten van een abbo a 50 euro per maand, dan hoor je erbij he met je Iphone ...dat gaat veelste gemakkelijk.

Vroeger had je nog echte partijen, de pvda met Joop den Uijl, Wiegel van de VVD van Agt met D66, nu is het een grote natte kleffe hap. Zelfs de SGP heeft stiekem meeonderhandeld met de 3 partijen in het achterkamertje.

het sociale christelijke gezicht is verdwenen, kijk eens naar mensen met een aow, die gekort worden als ze 2x per week samen komen want dat is samenwonen, ... dus als goede vriend kan je niet 3x samen komen , laat staan 2x slapen ofzo want dan wordt je gekort ... Zelf zou ik niet gaan samenwonen maar dat is wel erg overdreven. Laat de ambtenaren molen maar is op de kleintjes gaan letten, kosten minder declareren, een hotelovernachting a 500 euro is normaal... nou dat is een flink deel van een maandin komen , in 1 nacht weg...

Ik geef dit maar aan als voorbeeld want dat bezuinigt echt geen miljarden op die manier, bevries bv de ambtenaren lonen, verbiedt elke vorm van loonsverhoging cq beloning bij banken totdat de laatste cent is afbetaald aan de staat.

en bezuinig dan maar op cultuur en grote evenementen, leuk zo'n voetbalfeest ,...maar de kosten per wedstrijd verhaal die op de club zelf, evenals kosten van bv comazuipende kinderen , dat maakt de gezondheiszorg oa onnodig duur !

gewoon maar even wat kreten he :)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wankel kabinet

Berichtdoor Mortlach » 25 apr 2012 15:32

Optimatus schreef:Ik stel voor dat we voor dergelijke wensen een tienprocentskiesdrempel invoeren. Dan hou je drie of vier partijen over. Stabiliteit en saaiheid gegarandeerd.


Aan de andere kant betekent minder partijen ook minder 'maatwerk' voor de kiezer/ Het is nu al moeilijk een partij te kiezen waar je het minste mee oneens bent, dat wordt met minder partijen alleen maar lastiger.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten