Actie in Putten tegen SGP-lidmaatschap burgemeester

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Actie in Putten tegen SGP-lidmaatschap burgemeester

Berichtdoor Faramir » 10 jun 2011 17:44

Het staat een ieder vrij om tegen de benoeming van de burgemeester te zijn. Ik vind het niet meer dan logisch dat men wat wantrouwig tegenover deze man staat. Hij vertegenwoordigd slechts een kleine minderheid en vertegenwoordigd een partij die over het algemeen niet positief naar buiten gericht is.

Bij een stad hier in de buurt was er ook protest toen er een CU burgermeester kwam. Nog steeds slaagt hij er niet in om alle harten te winnen. Maar goed, het is een rode stad en ondanks dat de vorige PvdA burgermeester op handen gedragen werd waren er ook toen wel mensen niet zo blij.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Actie in Putten tegen SGP-lidmaatschap burgemeester

Berichtdoor TheKeimpe » 10 jun 2011 20:27

Mortlach schreef:Tja, tot er weer eens een commissie moet worden benoemd. Gaat die burgemeester dan een vrouw als commissievoorzitster aanwijzen?

Ik denk het wel ja. Hij zit daar niet als SGP-er, maar als burgemeester.

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: Actie in Putten tegen SGP-lidmaatschap burgemeester

Berichtdoor Horeb » 10 jun 2011 21:00

Galateia schreef:Ik ben een heel verdraagzaam persoon, hoor. Maar wat ik zo erg vind aan de SGP is inderdaad het vrouwenstandpunt. Ik snap serieus niet, dat er christenen zijn, die daar echt achter staan. Want boven alles vind ik het een onchristelijk standpunt, ook al vinden de SGP'ers het juist een ontzettend christelijk standpunt.

Maar ik heb verder niks tegen die mensen, hoor. Ik ben er uiterst vriendelijk tegen, ik ken er genoeg. Maar als het gaat om een burgemeester, dan begrijp ik dat er vrouwen zijn, die daar hun bedenkingen bij hebben.

je standpunt is niet bijbels dus ook niet christelijk. iets wat niet christelijk is is eigenlijk heidens vanuit bijbels standpunt.
als je echt zo afgeeft op de SGP kun je jezelf afvragen wat je nog wel met Godsdienst heb. De SGP zal nooit geen vlieg kwaad doen,dus zoals je de partij en dus ook de aanhangers bejegend vind ik onacceptabel en niet democratisch. :(

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Actie in Putten tegen SGP-lidmaatschap burgemeester

Berichtdoor Mortlach » 10 jun 2011 21:07

Ach, als er ergens een D66-lid tot burgemeester wordt benoemd zijn er vast ook groepen die daartegen zijn, en dan wordt dat hier ook besproken en dan zijn de reacties ook redelijk te voorspellen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Re: Actie in Putten tegen SGP-lidmaatschap burgemeester

Berichtdoor Faramir » 10 jun 2011 21:33

Horeb schreef:je standpunt is niet bijbels dus ook niet christelijk. iets wat niet christelijk is is eigenlijk heidens vanuit bijbels standpunt.
als je echt zo afgeeft op de SGP kun je jezelf afvragen wat je nog wel met Godsdienst heb. De SGP zal nooit geen vlieg kwaad doen,dus zoals je de partij en dus ook de aanhangers bejegend vind ik onacceptabel en niet democratisch. :(

Ik neem aan dat bovenstaande sarcastisch bedoeld is.

Flavius
Sergeant
Sergeant
Berichten: 370
Lid geworden op: 31 dec 2008 10:52

Re: Actie in Putten tegen SGP-lidmaatschap burgemeester

Berichtdoor Flavius » 10 jun 2011 23:29

Vrouwen Putten hebben geen ruggengraat

De Puttense vrouwen die in opstand wilden komen tegen de SGP, hebben nu al besloten om de revolutie te staken. Ze eisten aanvankelijk dat de nieuwe burgemeester Henk Lambooij zijn SGP-lidmaatschap op zou zeggen, maar hebben de handdoek in de ring gegooid.

Een initiatiefneemster belde zojuist met Lambooij en bood haar excuses aan. De christenfundamentalist is niet boos op de opstandige Puttense vrouwen.

De vrouwen waren boos omdat de SGP tegen vrouwen in de politiek is. Ze voelden zich niet gerepresenteerd door Lambooij, maar zijn inmiddels 180 graden gedraaid.

Bron: Powned.tv
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Actie in Putten tegen SGP-lidmaatschap burgemeester

Berichtdoor TheKeimpe » 11 jun 2011 10:25

Wat een heerlijk objectieve berichtgeving :?

Faramir

Re: Actie in Putten tegen SGP-lidmaatschap burgemeester

Berichtdoor Faramir » 11 jun 2011 10:44

TheKeimpe schreef:Wat een heerlijk objectieve berichtgeving :?

Powned.tv is van Geenstijl.nl, het is dus vooral niet bedoeld als objectieve berichtgeving.

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: Actie in Putten tegen SGP-lidmaatschap burgemeester

Berichtdoor jip_86 » 19 jun 2011 15:24

Powned.tv is niet van Geenstijl.nl. Het is een publieke omroep, weliswaar met twee mensen van Geenstijl, maar verder volledig zelfstandig.

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Actie in Putten tegen SGP-lidmaatschap burgemeester

Berichtdoor Spons » 19 jun 2011 19:10

het maakt mij niet uit, een burgemeester hoort zich naar mijn mening onafhankelijk op te stellen aangezien hij / zij de belangen van alle burgers evenredig moet behartigen en niet zijn persoonlijke belangen ! uiteraard wel alles op gronde van de democratie !

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3466
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Actie in Putten tegen SGP-lidmaatschap burgemeester

Berichtdoor benefietdiner » 16 aug 2014 17:34

En wat zou u / jij er van vinden als Fatima burgemeester werd?

Fatima Elatik wil burgemeester worden
Afbeelding

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2297 ... hap__.html

zou u / jij ook actie willen tegen deze aanstelling zodat dát voorkomen zal worden.

ze zou voor mij geen goede burgemeester kunnen zijn.
Eerst hoofddoek af dat is té provocerend islamitische voorkeur.

yobem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 697
Lid geworden op: 03 mar 2013 17:41

Re: Actie in Putten tegen SGP-lidmaatschap burgemeester

Berichtdoor yobem » 16 aug 2014 17:59

Ik vind het een onzin actie. De vraag is niet of de achtergrond van de burgemeester een beletsel kan zijn voor iemand. De vraag is of de burgemeester zich wil onderwerpen aan de Nederlandse (grond)wet. Het is niet voor niets dat we deze man of vrouw al aan een proef onderwerpen voordat hij of zij zijn/haar taken ter hand kan nemen:

"Ik zweer (verklaar) dat ik, om tot burgemeester benoemd te worden, rechtstreeks noch middellijk, onder welke naam of welk voorwendsel ook, enige gift of gunst heb gegeven of beloofd.
Ik zweer (verklaar en beloof) dat ik, om iets in dit ambt te doen of te laten, rechtstreeks noch middellijk enig geschenk of enige belofte heb aangenomen of zal aannemen.
Ik zweer (beloof) dat ik getrouw zal zijn aan de Grondwet, dat ik de wetten zal nakomen en dat ik mijn plichten als burgemeester naar eer en geweten zal vervullen.
Zo waarlijk helpe mij God Almachtig! (Dat verklaar en beloof ik!)"


Zodra een burgemeester er blijk van geeft zich niet aan die eed te houden dan kan je hem er op aanspreken. Voor die tijd is er geen enkele reden om je bezorgd te maken; in de wet is de positie van man en vrouw goed geregeld en de burgemeester heeft zich daaraan d.m.v. de eed gecommitteerd.

Of dat conflicteert met zijn persoonlijke en/of partijpolitieke opvattingen is meer een punt waar de burgemeester zich zelf zorgen over moet maken. Hij moet die twee met elkaar in het reine brengen.

Onzin actie van die dames dus; ze snappen de democratie niet.

Deti404
Verkenner
Verkenner
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 aug 2014 01:03
Locatie: Alblasserwaard

Re: Actie in Putten tegen SGP-lidmaatschap burgemeester

Berichtdoor Deti404 » 16 aug 2014 18:54

De redenering van deze vrouwen is nog enigszins logisch, maar dat is dan ook alles. Als men over dit soort dingen al moet gaan zeuren... Overigens kan het makkelijk dat de burgemeester zelf niet achter het vrouwenstandpunt van de SGP staat. Het is bijna niet mogelijk om het voor 100% met alle standpunten van je partij eens te zijn. Bovendien is de SGP slechts tegen vrouwen in de politiek. Ik weet niet hoe groot dat groepje vrouwen is, maar als die allemaal de politiek in willen, dan weet ik niet waar het heen moet met dit land...
If we all give a little, we can make this world a home for everyone - Six4One

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Actie in Putten tegen SGP-lidmaatschap burgemeester

Berichtdoor Optimatus » 16 aug 2014 20:32

benefietdiner schreef:En wat zou u / jij er van vinden als Fatima burgemeester werd?
zou u / jij ook actie willen tegen deze aanstelling zodat dát voorkomen zal worden.


Ik zou me pas zorgen gaan maken als jij burgemeester zou willen worden.
Ook zou ik geen burgemeester willen hebben die zich pro-Russisch uit zou laten.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Actie in Putten tegen SGP-lidmaatschap burgemeester

Berichtdoor rotterdam » 17 aug 2014 00:42

yobem schreef:Onzin actie van die dames dus; ze snappen de democratie niet.


De benoemde burgemeester i.p.v. de gekozen burgemeester is niet democratisch.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 94 gasten