Minarettenverbod in Zwitserland... en Nederland?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tante-tortel

Re: Minarettenverbod in Zwitserland... en Nederland?

Berichtdoor tante-tortel » 15 dec 2009 20:35

TheKeimpe schreef:
Faramir schreef:
em_ma schreef:Ik zeg niet dat een moslim nooit in de hemel komt, maar dat als een moslim niet in God gaat geloven is er geen plek in de hemel voor deze persoon.

Een moslim (een belijdende) geloofd per definitie in God.

in een god.


En volgens mij is het zelfs nog iemand anders: Allah. Ik weet dat er mensen zijn die menen dat het dezelfde is als de God van de Bijbel, maar dat is een onjuiste redenatie.

Er is maar 1 God en dat is de God van Abraham, Izaäk en Jakob. De God van de Bijbel die Zijn zoon Jezus Christus gezonden heeft tot verzoening der zonde van wie in Hem geloofd.
En de moslim geloofd niet in die God.

liefhebber
Verkenner
Verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mar 2009 19:48

Re: Minarettenverbod in Zwitserland... en Nederland?

Berichtdoor liefhebber » 15 dec 2009 20:45

-
Laatst gewijzigd door liefhebber op 07 jan 2010 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Re: Minarettenverbod in Zwitserland... en Nederland?

Berichtdoor Faramir » 15 dec 2009 20:45

TheKeimpe schreef:
Faramir schreef:
em_ma schreef:Ik zeg niet dat een moslim nooit in de hemel komt, maar dat als een moslim niet in God gaat geloven is er geen plek in de hemel voor deze persoon.

Een moslim (een belijdende) geloofd per definitie in God.

in een god.

Volgens de christelijke leer is er maar 1 God. Of je die nu Allah, Wodan, God of Jehova enz enz noemt. Het is en blijft dezelfde God. Ook al heb je een andere kijk, een andere visie op God. Er is slechts 1 God.
Anderen kunnen dus onmogelijk een andere god aanbidden, want er is er slechts 1. Dat anderen in incorrect beeld hebben van God, ja, dat kan wel.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Minarettenverbod in Zwitserland... en Nederland?

Berichtdoor Mortlach » 15 dec 2009 21:34

tante-tortel schreef:En volgens mij is het zelfs nog iemand anders: Allah. Ik weet dat er mensen zijn die menen dat het dezelfde is als de God van de Bijbel, maar dat is een onjuiste redenatie.

Er is maar 1 God en dat is de God van Abraham, Izaäk en Jakob. De God van de Bijbel die Zijn zoon Jezus Christus gezonden heeft tot verzoening der zonde van wie in Hem geloofd.
En de moslim gelooft niet in die God.


Joden ook niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Re: Minarettenverbod in Zwitserland... en Nederland?

Berichtdoor em_ma » 15 dec 2009 22:39

Harm-J schreef:
em_ma schreef:Er is maar 1 weg, het geloof in Jezus, om zalig te worden ik hoop dat jij het daar wel mee eens bent?


Nee, ik geloof in God.


Hier kan ik niet veel mee en vind dit geen leuke reactie. Hier wordt in dit topic God naar beneden gehaald alsof Hij meerdere "namen" zou kunnen hebben en alle wereldgodsdiensten op 1 hoop worden gegooid.
Jij bent toch christen? Ik snap je echt niet.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Gebruikersavatar
Tamerlan
Sergeant
Sergeant
Berichten: 251
Lid geworden op: 04 dec 2007 18:54
Locatie: Utrecht

Re: Minarettenverbod in Zwitserland... en Nederland?

Berichtdoor Tamerlan » 15 dec 2009 22:50

Faramir schreef:Volgens de christelijke leer is er maar 1 God. Of je die nu Allah, Wodan, God of Jehova enz enz noemt. Het is en blijft dezelfde God. Ook al heb je een andere kijk, een andere visie op God. Er is slechts 1 God.
Anderen kunnen dus onmogelijk een andere god aanbidden, want er is er slechts 1. Dat anderen in incorrect beeld hebben van God, ja, dat kan wel.


Amen. En ja, ik ben christen, en wel vanwege Christus. Echter, ik weiger om plaatsvervangend op de rechterstoel van God te gaan zitten. Het oordeel over wie er al dan niet zalig worden laat ik graag aan Hem over (al heb ik er wel mijn ideeen over, net zoals een ieder waarschijnlijk). God is groter dan ons hart en zeker groter dan ons verstand. Bovendien ziet Hij de harten aan (en dat kunnen wij ook al weer niet :-)).
Barmhartigheid wil ik, geen offers.

Gebruikersavatar
Tamerlan
Sergeant
Sergeant
Berichten: 251
Lid geworden op: 04 dec 2007 18:54
Locatie: Utrecht

Re: Minarettenverbod in Zwitserland... en Nederland?

Berichtdoor Tamerlan » 15 dec 2009 22:54

The Gentleman schreef:@Tamerlan:
Klopt, dat is hetgeen wat jij in je huiskamer beweert. Daarom is het wel zo dat de opinie van het volk gemiddeld bepaald wordt door een ander. Daar doelde ik op.


Het volk bestaat wat mij betreft uit individuen, die zelf de verantwoordelijkheid hebben om hun mening te vormen. Dat een mening beinvloed wordt door externe factoren zul je mij niet horen betwisten, maar dat is altijd al zo geweest. Wat is nu precies je punt hiermee?
Barmhartigheid wil ik, geen offers.

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Re: Minarettenverbod in Zwitserland... en Nederland?

Berichtdoor em_ma » 15 dec 2009 22:58

@ Tamerlan: als een moslim aan jou vraagt of hij zalig wordt als hij in Jezus als Verlosser van onze zonden gelooft, zeg je dan ook: nou ja, ik mag niet op Gods rechterstoel zitten dus ik zeg daar verder niets over...
Nee tuurlijk niet, dan wijs je op Jezus en de beloften die Hij in de Bijbel hierover zegt en dat hij zalig zal worden!
Waarom kan dit niet worden gedaan als het ongeloof en de hel inbeeld komen?
Wordt het ons te heet onder de voeten? Het Evangelie is geen zoetsappig verhaal. Het is of fout of goed na onze dood. Dat geldt voor iedere persoon die op deze aardbol rondloopt.
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

Gebruikersavatar
Tamerlan
Sergeant
Sergeant
Berichten: 251
Lid geworden op: 04 dec 2007 18:54
Locatie: Utrecht

Re: Minarettenverbod in Zwitserland... en Nederland?

Berichtdoor Tamerlan » 15 dec 2009 23:15

Nee, als een moslim aan mij vraagt wat ik geloof, zal ik hem graag, precies en met enthousiasme uitleggen wat ik geloof en waarom (voor zover ik dat zelf weet natuurlijk). Daar zeg ik dan niet bij waarom ik mijn geloof beter vind dan het zijne, daar mag hij zelf achter komen (of niet).

Ook zal ik hem niet vertellen dat ik denk dat hij in de hel terechtkomt als hij niet precies hetzelfde gelooft als ik. Ten eerste omdat ik dat oordeel inderdaad graag aan een ander overlaat, en ten tweede omdat ik denk dat je geloof meer aantrekkingskracht uitoefent als het laat zien wat het op eigen merites waard is, zonder dat het zich hoeft te bewijzen door zich tegen een ander af te zetten.
Barmhartigheid wil ik, geen offers.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Minarettenverbod in Zwitserland... en Nederland?

Berichtdoor henkie » 15 dec 2009 23:56

Over minaretten maar weer! :-oo

Gebruikersavatar
Tamerlan
Sergeant
Sergeant
Berichten: 251
Lid geworden op: 04 dec 2007 18:54
Locatie: Utrecht

Re: Minarettenverbod in Zwitserland... en Nederland?

Berichtdoor Tamerlan » 16 dec 2009 00:05

henkie schreef:Over minaretten maar weer! :-oo

Afbeelding

Een Zwitserse ondernemer is zo boos geworden over de bekrompenheid van zijn landgenoten dat hij boven op zijn bedrijf een minaret heeft laten zetten.

Guillaume Morand, zelf geen moslim, is eigenaar van een schoenenketen in Zwitserland. Op zijn hoofdkwartier prijkt een minaret. "Het is een schandaal dat 57 procent van mijn landgenoten voor de ban op minaretten heeft gestemd. We zijn nu de lieveling van extreem rechts in Europa" zegt hij tegen AFP. Hij sluit niet uit dat hij van zijn zichtbare protest op de een of andere wijze last gaat krijgen. Maar dat heeft hij er voor over.


Voor een uitgebreider verslag (in het Engels weliswaar): http://www.timesonline.co.uk/tol/news/w ... 954014.ece
Barmhartigheid wil ik, geen offers.

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Re: Minarettenverbod in Zwitserland... en Nederland?

Berichtdoor Harm-J » 17 dec 2009 10:26

Deel van deze en voorgaande reacties verwijderd door mod. On topic a.u.b.

Daarbij moet een ieder zijn eigen eens af vragen bij de minaretten, waarom iemand nu eigenlijk tegen minaretten is. Een minaret is niet meer dan een stenen toren(tje. Het ligt er maar aan vanuit welke gevoelswaarde men er naar kijkt.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Minarettenverbod in Zwitserland... en Nederland?

Berichtdoor Mortlach » 17 dec 2009 13:47

Bij een collega/vriend van mij werd een tijdje terug een gebouw omgebouwd tot moskee, dus moest er een minaret bovenop. Dat werd dus zo'n oerlelijk betonnen pre-fab ding met een saai laagje witkalk eroverheen. Vreselijk. Maar nu hebben ze het ding opnieuw geschilderd in andere kleuren en vind ie het eigenlijk best goed passen in het straatbeeld.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

liefhebber
Verkenner
Verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mar 2009 19:48

Re: Minarettenverbod in Zwitserland... en Nederland?

Berichtdoor liefhebber » 17 dec 2009 16:33

-
Laatst gewijzigd door liefhebber op 07 jan 2010 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Re: Minarettenverbod in Zwitserland... en Nederland?

Berichtdoor Harm-J » 17 dec 2009 16:38

liefhebber schreef:De moskeeën zijn onze kazernes, de moskee-koepels onze helmen, de gelovigen onze soldaten en de minaretten onze bajonetten.

Een uitspraak van dezelfde man die die zei dat "democratie net is als een bus. Als je op je bestemming bent stap je uit".

Deze man is, volgens sommigen een gematigd, moslim en premier van een, volgens sommigen seculier, moslimland, Recep Tayyip Erdogan van Turkije. Toch niet de minste als het gaat om een deskundig oordeel over minaretten.


Één persoon zegt iets, wil dat zeggen dat iedereen daar dan als makke schapen achteraan moet lopen, loopt, een heel land of landen die mening is/zijn toegedaan? Geert Wilders, Bas van de Vlies (om even 2 uitersten te nemen) zeggen ook zo vaak dingen om maar eens uit een vaatje uit eigen land te tappen.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten