Ruimtevaart nieuws topic

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Johan81
Moderator
Berichten: 1546
Lid geworden op: 08 dec 2003 22:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 13 aug 2005 09:57

essieee schreef:Ik zat vandaag eens na te denken over al dit gebeuren en had echt zoiets van; wat moeten we nu in de ruimte zoeken, we kregen de aarde om op te leven....steek het geld in iets anders!


in de ruimte kunnen we testen voor medisch en wetenschappelijk onderzoek doen, die op de aarde niet te doen zijn
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 aug 2005 10:54

Johan81 schreef:
essieee schreef:Ik zat vandaag eens na te denken over al dit gebeuren en had echt zoiets van; wat moeten we nu in de ruimte zoeken, we kregen de aarde om op te leven....steek het geld in iets anders!


in de ruimte kunnen we testen voor medisch en wetenschappelijk onderzoek doen, die op de aarde niet te doen zijn


EEns, maar dat is niet de enige reden dat deze trips gedaan worden......

Gebruikersavatar
Johan81
Moderator
Berichten: 1546
Lid geworden op: 08 dec 2003 22:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 13 aug 2005 11:26

essieee schreef:
Johan81 schreef:
essieee schreef:Ik zat vandaag eens na te denken over al dit gebeuren en had echt zoiets van; wat moeten we nu in de ruimte zoeken, we kregen de aarde om op te leven....steek het geld in iets anders!


in de ruimte kunnen we testen voor medisch en wetenschappelijk onderzoek doen, die op de aarde niet te doen zijn


EEns, maar dat is niet de enige reden dat deze trips gedaan worden......


tis zeker ook een tonen van waar de mens toe in staat is, en wat ie kan berijken. een stuk prestige dus
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
cire
Sergeant
Sergeant
Berichten: 388
Lid geworden op: 20 jun 2003 21:37
Locatie: Leiden

Berichtdoor cire » 13 aug 2005 16:25

essieee schreef:Ik zat vandaag eens na te denken over al dit gebeuren en had echt zoiets van; wat moeten we nu in de ruimte zoeken, we kregen de aarde om op te leven....steek het geld in iets anders!



Tja, als we altijd zo hadden gedacht, leefden we nog in een hutje op de hei. In ieder geval hadden Amerika en Indie nog niet ontdekt.

Gebruikersavatar
BJ
Moderator
Berichten: 1968
Lid geworden op: 29 okt 2002 11:25
Locatie: Delfzijl

Berichtdoor BJ » 13 aug 2005 16:29

Nou dat is wel een heel groot verschil. Indie was en is overigens gewoon over land bereikbaar.

Maar opzich denk ik niet dat de ruimte vaart nu direct weggegooid geld is. Alleen heeft het denk ik wel iets andere doelen dan de ontdekkingsreizen van vroeger.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8828
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 20 sep 2005 07:27

Gisteren heeft de NASA z'n plannen bekend gemaakt hoe ze na 2010 (als de space shuttle uitgefaseerd wordt) de visie van Bush (naar de maan en naar Mars) uit gaat voeren.

Welnu, de plannen zijn om zo rond 2018 weer een bemande landing op de maan te maken. Daarbij worden twee raketten gebruikt: 1 raket om de meeste hardware in een baan om de aarde te krijgen en 1 raket om de bemanning te lanceren. Zodra de bemanning gekoppeld is aan de maanmodule, wordt de baan om de aarde verlaten en wordt a la Apollo de reis naar de maan voortgezet.

Hoe dit alles in z'n werk gaat, kun je op deze plek zien.

Ik ben trouwens wel bang dat dit allemaal meer geld gaat kosten dan men nu begroot. Dat blijkt helaas meestal zo te gaan bij de NASA. Bovendien denk ik dat de reis naar Mars na de uitstapjes naar de maan onbetaalbaar zal blijken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
hamlap
Luitenant
Luitenant
Berichten: 542
Lid geworden op: 06 feb 2005 13:54
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 13 nov 2005 18:46

Afgelopen week is er weer een sateliet met als bestemming Venus afgeschoten.... kvind het altijd maar dure vuurpijlen, maar goed....

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 13 nov 2005 19:49

hamlap schreef:Afgelopen week is er weer een sateliet met als bestemming Venus afgeschoten.... kvind het altijd maar dure vuurpijlen, maar goed....


Maar als er met de kennis die we op doen op Venus een manier gevonden wordt om hier het broeikaseffect te bestrijden (wat het doel is van die "vuurpijl", dan is het dat meer dan waard.

amigo
Mineur
Mineur
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 jul 2005 16:27

Berichtdoor amigo » 14 nov 2005 11:09

MrSokkie schreef:
hamlap schreef:Afgelopen week is er weer een sateliet met als bestemming Venus afgeschoten.... kvind het altijd maar dure vuurpijlen, maar goed....


Maar als er met de kennis die we op doen op Venus een manier gevonden wordt om hier het broeikaseffect te bestrijden (wat het doel is van die "vuurpijl", dan is het dat meer dan waard.


Ach dan kunnen we wel gelijk met zn allen naar venus gaan.
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8828
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 14 nov 2005 11:25

amigo schreef:
MrSokkie schreef:
hamlap schreef:Afgelopen week is er weer een sateliet met als bestemming Venus afgeschoten.... kvind het altijd maar dure vuurpijlen, maar goed....


Maar als er met de kennis die we op doen op Venus een manier gevonden wordt om hier het broeikaseffect te bestrijden (wat het doel is van die "vuurpijl", dan is het dat meer dan waard.


Ach dan kunnen we wel gelijk met zn allen naar venus gaan.


Jij liever dan ik. 8)
Een planeet met een oppervlaktetemperatuur van ca. 450 graden Celsius, een oppervlaktedruk van 90 bar en een neerslag van zwavelzuur, vind ik nou niet een ideale omgeving om m'n vakantie (laat staan de rest van m'n leven) door te brengen. :mrgreen:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8828
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Missie naar Pluto

Berichtdoor elbert » 17 jan 2006 09:56

Behalve het feit dat begin deze week de Stardust capsule geland is in de woestijn van Utah (zie foto)

Afbeelding

staat voor vanavond de lancering van de New Horizons missie op het programma, die als bestemming Pluto en verder heeft. Deze kleine ruimtesonde wordt met de grootste raket uit het Amerikaanse arsenaal weggeschoten, waardoor het de afstand tussen de aarde en de maan in slechts 9 uur zal overbruggen. Wie denkt dat deze sonde daarmee spoedig bij Pluto zal zijn, vergist zich, want Pluto ligt zo'n 5 miljard km verderop en zal daarom pas op z'n vroegst in juli 2015 bereikt worden. De lancering staat gepland om 19:24 uur Nederlandse tijd.
Zie ook http://pluto.jhuapl.edu/ voor het laatste nieuws.

Edit 19-1: vanavond gaan ze het weer proberen. Om 19:08 is de volgende poging.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8828
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 20 jan 2006 11:20

Gisteravond gelanceerd:

Afbeelding
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Debor@
Luitenant
Luitenant
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 sep 2005 15:44
Locatie: in da getto
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 20 jan 2006 19:38

Nou, doe ze daar de groeten he :mrgreen:

Doet me denken aan die Heinekenreclame, missie op Mars :)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8828
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 24 aug 2006 15:00

Breaking news...

Pluto is gedegradeerd. :o

Nee, ik bedoel niet die hond
Afbeelding

maar de planeet, euh ex-planeet Pluto
Afbeelding
hier te zien samen met z'n maan Charon.

Tijdens een vergadering van de Internationale Astronomische Unie is bij meerderheid van stemmen besloten, dat Pluto voortaan geen planeet meer mag worden genoemd, maar een uhhh... ja wat eigenlijk? Er is sprake van om Pluto een planetesimaal te noemen, of trans-neptuniaan of pluton, daar is men nog niet uit.

Nou ja, de (niet-bestaande) bewoners van Pluto zullen er niet wakker van liggen denk ik, wat er 5 miljard kilometer verderop over besloten is. :)}o schaterlach
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Serenity
Kapitein
Kapitein
Berichten: 960
Lid geworden op: 30 jul 2005 22:21
Locatie: 127.0.0.1

Berichtdoor Serenity » 24 aug 2006 15:01

ijsplaneet Pluto hebben we het over?

tja...

wat ze al niet verzinnen en beslissen.
what the soul hides, blood tells


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten