Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 15 nov 2024 17:36

StillAwake schreef:Het trieste is dat je er nog niet eens van zou opkijken als hij het daadwerkelijk doet.
Hoewel ik Trump het voordeel van de twijfel wil geven,

Echt? Nog steeds?

en me nog steeds afvraag of Harris echt een betere keuze zou zijn geweest ben ik wel een beetje bang voor de benoemingen die hij aan het doen is. Hoewel ik het met je eens ben over Elon Musk denk ik niet dat het automatisch fout is om een extra controle op de efficiency te zetten. Want laten we eerlijk zijn, hoewel elk ministerie al een dergelijke afdeling heeft is het Amerikaanse overheidssysteem bijzonder inefficient. Ongeacht wie er aan het hoofd staat...

Is dat echt zo? En meer nog, in hoeverre is dat te wijten aan het formaat en/of de organisatie (federaal, staat, county, local board, etc.) Het decentraliseren van macht is een feature, geen bug, en dat brengt ongetwijfeld inefficiëntie met zich mee. En met een budget van 7 biljoen dollar lijkt zelfs een kleine inefficiëntie al gauw enorm natuurlijk.

Nee, ik verwacht dat de meeste "inefficiëntie" gevonden gaat worden in programma's bedoeld voor de armen en minderbedeelden, in de ziektekosten, in bescherming voor werknemers en vakbonden, etc.

Als Trump een aantal van zijn vormalige criticasters om zich heen verzame3ld is het ook niet goed.
Je bent wel een beetje op het punt aangekomen waaro palles wat Rump doet fout is om de simpele reden DAT hj het doet.
En laten we eerlijk zijn, de vorige keer was er een hoop kritiek op President Trump omdat hij stelde dat de NAVO een wat eenzijdig Amerikaans verhaal geworden was.
En geef toe: daar had hij gewoon gelijk in.

Nee, waarom zou ik dat toegeven? Dat de VS idioot veel geld aan zijn defensie wil uitgeven, betekent toch niet dat andere landen dat ook moeten doen. Maar wat me het meeste stoorde aan dat hele NAVO-verhaal destijds was dat Trump net deed alsof de NAVO een organisatie was waar landen geld aan geven in plaats van troepen, materieel, etc. Alsof Duitsland een cheque van 500 miljoen kan uitschrijven en aan de NAVO kan geven.

Wat ik wel wil toegeven is dat ik er inderdaad van overtuigd ben dat Trump zo goed als niets goeds kan doen. Als hij toevallig iets doet dat positief voor het land/de wereld uitpakt, dan is dat eerder een gelukkig bijverschijnsel dan bedoeld, want alles gaat bij hem om hem.

Je mag je op dit moment gaan afvragen welke benoeming de meeste schade gaat aanrichten. RFK jr. voor Volksgezondheid mijn eerste keuze, nog boven Russische agent Gabbard als DNI en Gaetz als AG.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 nov 2024 09:01

Mortlach schreef:Nee, waarom zou ik dat toegeven? Dat de VS idioot veel geld aan zijn defensie wil uitgeven, betekent toch niet dat andere landen dat ook moeten doen.
De VS geven ongeveer 3,5% van hun nationale inkomen uit aan defensie. Dat is net iets hoger dan vlak voor 9-11-2011, toen het historisch laag op 3,1% stond. Gezien de onzekerheid in de wereld en de zeer snelle bewapening van China, is dit budget eigenlijk nog aan de lage kant. De Chinezen bouwen oorlogsschepen in een gigantisch tempo en tegen veel lagere kosten dan de VS dat kunnen, wat hen mogelijk in staat stelt om aan het einde van de jaren 20 Taiwan in te nemen.
Dat we in Europa hebben gefreewheeld als het gaat om defensie en ons totaal afhankelijk hebben gemaakt van de VS, is daarbij iets wat we onszelf aan mogen rekenen. De Russen geven volgend jaar 6,3% van hun nationale inkomen uit aan defensie en dat betekent dat Europa, zeker met Trump in het Witte Huis, nu gewoon de broek zelf op moet leren houden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 18 nov 2024 12:20

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 10 dec 2024 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 18 nov 2024 12:21

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 10 dec 2024 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 nov 2024 12:29

StillAwake schreef:De Russen geven 6,3% uit aan een offensief leger, dat kun je niet echt onder "Defensie" scharen...
Inderdaad, vroeger werd dat het ministerie van Oorlog genoemd.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 nov 2024 12:49

StillAwake schreef:De Russen geven 6,3% uit aan een offensief leger, dat kun je niet echt onder "Defensie" scharen...

En vergeet niet dat ze dankzij hun agressie ook extra moeten investeren in de defensieve kant, tegen acties over de grens zoals bij Koersk, tegen korteafstandsraketten en drones van Oekraïne en waar het naar uitziet op korte termijn ook tegen langeafstandsraketten.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 nov 2024 13:23

Even terug naar Trump en types als Musk en R.F. Kennedy. Het is volgens mij onvermijdelijk dat deze personen op een gegeven moment ruzie krijgen. Ze hebben alle 3 een dusdanig groot ego dat ze eigenlijk niet lang door 1 deur kunnen. Nu al begint men zich in de omgeving van Trump te ergeren aan Musk, die zich volgens die bronnen werkelijk overal mee bemoeit, ook met zaken waar hij helemaal niet over gaat.
Trump ontsloeg in zijn eerste termijn ook een hele reeks ministers. Het zou me niets verbazen als dit begin volgend jaar ook al weer gaat gebeuren.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 nov 2024 17:01

StillAwake schreef:Nog steeds inderdaad. De man is met een behoorlijk mandaat gekozen, trok alle swingstates naar zich toe, heeft de meerderheid van de stemmen, dus heeft blijkbaar het vertrouwen van het grootste gedeelte van de Amerkiaanse bevoling.
En ik ben democraat genoeg om te zien dat dat op een democratische weg tot stand gekomen is.

Dat allemaal klopt. Misschien interpreteerde ik je verkeerd, want ik dacht dat je bedoelde dat hij er misschien geen puinzooi van zou maken en dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Ik wilde daar even over doorvragen.

Wél vraag ik me af of hij zozeer het vertrouwen gekregen heeft, of dat Harris nóg meer wantrouwen opriep, maar aangezien het voornamelijk Harris was die deze verkiezingen tot een soort one-issue verhaal omwerkte kan ik me bij dat wantrouwen ook wel iets voorstellen.

One issue? Dan heb je toch een andere campagne gezien als ik. Reproductive freedom, democratie, economie, klimaat, immigratie; het kwam volgens mij allemaal in een redelijk balans aan bod.

Want zeg zelf, afgezien van je (terechte) afkeer van Trump: had Harris echt een inhoudelijk heel veel sterker verhaal? Ik heb een aantal klussen voor de Amerkiaanse overheid moeten uitvoeren, maar ben geschrokken van het bizarre aantal formulieren wat naar een enorm aantal kantoren gestuurd moet worden.

Ik heb een keer een formulier voor de IRS moeten invullen, dus dat gevoel deel ik met je!

Het hele systeem is tot op de bodem inefficient, en dat er iemand kijkt die overkoepelend kijkt in hoeverre taken 3 tot vier keer parallel uitgevoerd worden: ik denk dat dat winst is.
Of dhr Musk daar de aangewezen persoon voor is: ik denk dat we het daar roerend over eens zijn. Het "pratende gehaktbal" gehalte van Musk is in hoog tempo epische vormen aan het aannemen. Het zou kunnen, maar als ik de VS een beetje ken heb ik de indruk dat daar niet zoveel te winnen valt omdat er toch al niet zoveel naar toe gaat. Het idee achter de NAVO is (en was) dat een groot aantal landen samen hun defensie zouden regelen. Daarbij was het idee dat een ieder naar rato mensen, materieel en geld zou inleggen. Effectief is het verworden tot een bondgenootschap waarbij Amerika vrijwel al het geld, vrijwel alle troepen en vrijwel al het materieel doneerde. Dat ligt er enerzijds aan dat de VS inderdaad een behoorlijk defensie-apparaat hebben opgebouwd (wat in een steeds instabielere wereld helemaal niet onverstandig hoeft te zijn, maar werd ook wel veroorzaakt door het feit dat veel andere landen de Navo alleen maar zagen als een constructie waarbij Amerika als een soort wereldwijde politieagent op eigen kosten voor stabiliteit zorgde. En dat Trump daartegen in het geweer kwam snap ik heel goed, en ik ben nog steeds van mening dat hij daar gelijk in had.

Dat politie-agent spelen is natuurlijk wel in het belang van Amerika. Ze spelen veel meer politie-agent in het midden- en verre oosten dan in Afrika, bijvoorbeeld.

En natuurlijk is de NAVO geen organisatie die alleen op geld draait. Maar je punt zou valide zijn als Europese landen naar rato mensen en materieel inzetten. En ik denk dat jij ook wel beseft dat dat niet het geval is (UK uitgezonderd) Daar ben ik het inderdaad in hoofdlijnen wel mee eens, maar ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat dat bij Harris of Hillary Clinton anders lag (ik pik deze twee ertussenuit omdat het de kandidaten zijn die van Trump verloren, en niet vanwege hun geslacht).

Niet alleen vanwege hun geslacht, misschien.

Uiteindelijk heeft een minister (ook in de VS) een redelijk beperkte rol. In die zin zitten er wellicht clowns, maar de huidige regering van de VS bestaat ook voor een behoorlijk deel uit mensen die er alleen maar zitten omdat Biden ze iets schuldig was.
En om nou te zeggen dat Biden zelf als een goede president de boeken in gaat wordt ook erg lastig hard te maken.

Dat vind ik niet. Biden deed het erg goed, alleen zijn de successen niet zo duidelijk zichtbaar. De situatie in het Midden-Oosten is verre van ideaal, maar het is wel dankzij de diplomatieke inzet van Biden dat het tot de huidige ellende beperkt is gebleven. Oekraïne bestaat nog steeds als onafhankelijk land dankzij Biden. Talloze Amerikanen zijn verlost van een onoplosbare studieschuld die hen in een starterspositie gevangen hield. Noodhulp bij rampen verliep goed. Allemaal zaken die in mijn ogen toch best goed zijn.

En hoewel ik Musk een volidioot vind (de grens tussen geniaal en gek is ruimschoots door hem gepasseerd): vooralsnog komt het DOGE departement (inderdaad, hoe kinderlijk kun je het hebben...) als extern adviesbureau in de boeken.

We gaan het zien, en ik blijf van mening dat Trump voor veel Amerikanen blijkbaar geloofwaardiger is dan Harris, en daar kan ik me best eea bij voorstellen...
Waarbij ik wel van mening ben dat ik (afgezien van de weddenschap die ik met deze verkiezing gewonnen heb) liever Harris in het witte huis gezien had.

Ik ben blij dat te horen. Want afgezien van Trump als persoon (hoe weet je dat Trump liegt? Er komt geluid uit zijn mond) zijn de beleidsvoorstellen ook angstaanjagend. Alleen naar het beleid kijkend, dan moet mijns inziens toch een keuze maken: of je gelooft niet dat Trump gaat doen wat hij zegt; of je denkt dat importtarieven werken (en weet dus niet hoe die werken); of je denkt dat jouw positie beter wordt als je het een zwakkere minderheid moeilijker maakt.

Dat zit mij bij Trump-stemmers zo dwars: dat Amerikanen geen barst geven om hun landgenoten als die toevallig LGBTQ+ zijn, of gehandicapt, of niet-christelijk, of zwanger, of technisch gezien illegaal zijn omdat de asielprocedure nog loopt (dreamers). Die mensen kunnen allemaal doodvallen, soms letterlijk, en die zullen de komende 4 jaar behoorlijk worden gemarginaliseerd. "We zijn anti-woke, ook al weten we niet wat dat betekent en wat dat door ons doet!"

Het is een onbegrijpelijk machoïsme waarbij de blanke, heteroseksuele man weer de dienst moet gaan uitmaken. Het leger zal worden omgevormd om het meer op dat van Rusland te laten lijken (want daar gaat het toch zo goed mee!), alsof vrouwen of niet-hetero's geen dienst kunnen leveren. Ik zou er graag bij zijn als iemand de vrouwen die de elite training van de Green Barets of de Navy Seals hebben voltooid gaat vertellen dat ze zwak zijn.

En als je transgender bent, dan wordt je helemaal weggedrukt. De bibliotheek heeft geen boeken meer met personages waarin je je herkent; op school wordt het er niet meer over gehad; je mag niet meer meedoen aan sport; je wordt levensreddende medicijnen ontzegt, etc. etc.

Dat er Amerikanen zijn die dat zien en zeggen "Ja! Dat is een goede zaak," daar begrijp ik helemaal niks van.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 nov 2024 17:05

elbert schreef:Even terug naar Trump en types als Musk en R.F. Kennedy. Het is volgens mij onvermijdelijk dat deze personen op een gegeven moment ruzie krijgen. Ze hebben alle 3 een dusdanig groot ego dat ze eigenlijk niet lang door 1 deur kunnen. Nu al begint men zich in de omgeving van Trump te ergeren aan Musk, die zich volgens die bronnen werkelijk overal mee bemoeit, ook met zaken waar hij helemaal niet over gaat.
Trump ontsloeg in zijn eerste termijn ook een hele reeks ministers. Het zou me niets verbazen als dit begin volgend jaar ook al weer gaat gebeuren.

Baart het feit dat Trump de FBI background checks voor lui zoals Gaetz en Gabbard wil overslaan? Want joh, waarom zou je willen dat personen in de hoogste machtsposities vrij zijn van externe en/of buitenlandse invloeden, nietwaar?

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 19 nov 2024 09:57

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 10 dec 2024 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 nov 2024 20:10

StillAwake schreef:Ik heb eigenlijk alleen die reproductive freedom langs zien komen. Verder was het vooral een kwestie van afzetten tegen Trump (maar ik heb het grootste deel vanuit EUropa gevolgd...

Ja, dat ligt echt aan wat je ervan gezien hebt, er was absoluut meer dan dat.

Totaal inefficient systeem, dus in die zin denk ik dat er echt wel iets te halen valt...

Misschien, maar het is misschien voor een deel ook een pré; als Amerika ergens goed in is, is het de macht decentraliseren zodat het niet allemaal in handen van 1 idioot komt...

Als Trump er gezeten had was de oorlog in Oekraine mogelijk niet eens uitgebroken,

Dat is sowieso hypothetisch maar ik denk niet dat dat iets had uitgemaakt.

en had Israël zich net zo weinig van de rest van de wereld aangetrokken dan ze nu doen. In die zin vind ik niet dat Biden credits verdient voor zijn rol in beide oorlogssituaties.

Ook hypothetisch van mijn kant, maar ik kan me goed indenken dat als Biden niet zo kundig had ingegrepen, er nu veel meer landen bij de oorlog in Gaza betrokken waren geweest, of in ieder geval veel openlijker.

Kun je je ook voorstellen dat er mensen zijn die wél vanuit overtuiging anti-woke zijn? Zelf ben ik behoorlijk anti, omdat het behoorlijk wordt opgedrongen (in Scandinavie). Ik snap dat het een reactie is op een gevoel van onderdrukking, maar de aandacht ervoor werkt behoorlijk averechts.

Dit hoor je ook elk jaar als het Gay Pride is. "we vinden het niet erg dat homo's bestaan, maar al die aandacht ervoor dat is wel vervelend." Begrijp je dat ik dat een bijzonder zwakke positie vind? Als onderdrukten geen aandacht voor zichzelf opeisen, verandert er nooit wat aan hun positie. Denk je dat vrouwen stemrecht hadden gehad als ze daar begin 1900 geen enorme heisa over hadden gemaakt?

En opdringen? Ik moet zeggen dat ik meer, veel meer aandacht aan de rechtse kant van de media zie dan aan de linkse, dus in hoeverre doen mensen dit zichzelf aan? Het is zowel hilarisch als triest als je iemand hoort klagen dat er te veel transgender personen in de media zijn tegenwoordig en dat de 'blanke, hetero man' in het gedrang komt, wanneer nog steeds 99% van de representatie blank/hetero/man is.

Het is zo belangrijk om figuren te hebben in de media waarin je jezelf herkent. En het duurt echt nog wel even voordat de blanke hetero echt in het gedrang komt.

Welke levensreddende medicijnen heb je het over?

Hormonen, bijvoorbeeld. Puberteitsremmers. Die zaken zijn levensreddend; je hoeft maar naar de zelfmoordcijfers onder transgender jongeren te kijken om dat te zien.

mee eens, al denk ik dat het wel een gevolg is van de redelijk overdadige aandacht die LHBTQ oproept. Actie is -reactie.

Tja, er is een cohort mensen dat ervan overtuigt is dat het feit dat mensen van gelijk geslacht met elkaar kunnen trouwen HUN huwelijk op de een of andere manier ondermijnt. Voor dat soort lui is alle aandacht overdadige aandacht. Verder is het rechts die er veel meer aandacht aan geeft. Een biermerk gebruikt een transgender persoon in een marketingcampagne en rechts is er een jaar later nog steeds over bezig. Als iemand eerlijk naar zichzelf kijkt en moet toegeven dat alleen '0 aandacht voor LHBTQ' voor hen acceptabel is, dan ligt het probleem niet bij de LHBTQ; ik hoop dat je dat met me eens bent.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 21 nov 2024 10:29

-

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 nov 2024 19:33

StillAwake schreef:Dat geldt 2 kanten op.
Om voor de NLse situatie te spreken: waarom mocht iemand die al jaren huwelijken sloot ineens niet meer aan de slag als deze persoon alleen huwelijken wilde sluiten tussen personen van verschillend geslacht?
Hoe veel impact heeft het op een homostel dat sommige ambtenaren niet beschikbaar zijn?

Zo lang er ten minste één ambtenaar (plus een reserve) op locatie beschikbaar is die het wel doet, dan niet zo heel veel, denk ik. Maar het is niet heel vreemd dat de overheid geen nieuwe weigeraars aanneemt, niet? Iemand aannemen om je wetten uit te voeren die zegt "Ja, maar die wet niet!" dat is raar.

Het probleem zit hem in een stukje acceptatie.
En dat is over en weer een probleem.
Acceptatie voor mensen die sneller willen, maar ook acceptatie voor mensen die trager zijn in hun meebewegen met de tijdgeest...

Je reageert niet op het belangrijkste punt dat ik probeerde te maken. Als de enige acceptabele hoeveelheid aandacht voor LGBTQ 'nul' is, dan ligt het probleem niet bij de LGBTQ-gemeenschap, toch?

En trouwens, in hoeverre zou jij geduldig blijven wachten als bijvoorbeeld het Christendom technisch gezien wel is toegestaan, maar er een grote groep mensen is die heel traag met dat idee meebewegen, zo traag dat ze het liefst stil blijven staan of zelfs terug zouden willen naar de oude situatie waar het gewoon verboden was. In die hypothetische situatie zou jij ook blij zijn als er een keer een Christen op tv was waar jij je in herkent, en zou jij het waarschijnlijk ook raar vinden als een of ander merk openlijk een christen gebruikt om hun product te adverteren waarna er een massale boycot wordt ingevoerd door die groep.

Je hebt gelijke rechten, of niet. Dat heeft verder niks met 'traag meebewegen met de tijdgeest' te maken.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 21 nov 2024 20:50

-

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 nov 2024 21:45

StillAwake schreef:Dat bestaande ambtenaren preventief ontslagen werden op grond van werkweigering snap ik niet.

En als een veganistische ambtenaar die over bouwvergunningen gaat de vergunning voor een slachthuis weigert, bijvoorbeeld?

Maar dat ik me in Noorwegen niet meer als " man" mag identificeren, maar "cisman" moet invullen op formulieren voelt voor mij niet prettig.
Als iemand een transman "vrouw" blijft noemen omdat diegene het begrip "transman" niet erkent zijn de poppen aan het dansen, maar ik mag mijzelf wettelijk gezien geen man noemen omdat dat in LHBTIQ hoek een andere betekenis gekregen heeft.

Nee, die betekenis is precies wat die altijd al is geweest. (een man is iemand die zich als man identificeert - kan haast niet gemakkelijker, zou je denken). Je zou inderdaad gewoon 'man' moeten kunnen zeggen tenzij het gegeven dat je trans of cis bent medisch gezien relevant is.

En nee, het begrip 'transman' niet erkennen, dat kan inderdaad niet meer (en dat is goed!). Het feit is helaas zo dat transgenders sociaal kwetsbaarder zijn dan cisgenders en vaker slachtoffer zijn van discriminatie, pesterij en geweld. Een transman een vrouw noemen, valt daar ook onder.

Daarmee zie ik niet het verschil tussen dat wat een transpersoon overkomt (het identificeren met een voor sommigen niet bestaand geslacht), en wat van mij gevraagd wordt (me moeten identificeren met een geslachts aanduiding waar ik me niet prettig bij voel).

Cisman betekent toch alleen maar "mijn gender komt overeen met het bij mijn geboorte toegewezen geslacht, en dat is man". Bij welk element van die betekenis voel je je onprettig? En wat is een 'niet-bestaand geslacht'? Het is lastig omdat 'geslacht' in het Nederlands niet hetzelfde onderscheid maakt tussen sex en gender dat het Engels wel doet.

Ik zie mijzelf als man, niet als cisman.
Een begrip wat voornamelijk in het leven geroepen is omdat binnen LHBTIQ de definitie van "man" hergedefinieerd is.

Nee, er is niets geherdefinieerd. Er is wel een verschil tussen gender en geslacht.

En je voorbeeld is minder hypothetisch dan het lijkt.
In diverse landen in christendom verboden (toevallig in landen waar lhbti dat ook is), en voor een christelijk geluid op radio of TV moet je echt naar redelijk weggemoffelde internet zenders toe (Noorwegen, in Nederland speelt dat minder).
Ik heb daar voor mijzelf niet zo'n probleem mee, ik identificeer me toch al niet zo met personen op radio, TV of films (hoewel Netflix me jaren geleden wel gevraagd heeft of ze een project van mij mogen verfilmen. Dan zit ik wél aan de buis gekluisterd, en geneer me waarschijnlijk voor de botte, scheldende en gestresste idioot die ze van me gemaakt hebben, maar ik hoop me er dan wel mee te identificeren...).
Wel kan ik me voorstellen dat dat voor pubers anders ligt.

Je zegt dat je je niet met personen in de media identificeert, maar ik kan me zo voorstellen dat als je NOOIT een christen in de media zou zien, dat je dat toch als gemis zou ervaren. De media is een afspiegeling van de maatschappij, en als bepaalde ideeën of mensen nooit of te nimmer in de media voorkomen (of alleen als negatief worden weggezet), dan zijn die ideeën/mensen in de maatschappij ook niet welkom

Terug naar “Actualiteit & Politiek”