Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

kinpruik

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor kinpruik » 18 feb 2016 14:30

Boekenlezer schreef:Nee, dat wil inderdaad niet erg. Daar heb je gelijk in.
Toen ik in de puberteit zat wilde dat eventueel nog wel een beetje, maar nu lukt dat van geen kant meer. Muffe geuren van achterwerken kunnen mij niet erg bekoren. :mrgreen:

Boekenlezer schreef:Ik heb wel een gevoeligheid voor dit onderwerp, maar beslist niet zo, dat ik zelf me ondertussen stiekem tot homoseksualiteit aangetrokken voel. Daar ben ik echt wel achter na een tijdje zelfonderzoek. De gevoeligheid zit meer in de afkeer ervan. En misschien in het vermogen tot erg concrete voorstellingen in mijn geest, wat ik wat meer dan gemiddeld schijn te hebben.

Boekenlezer schreef:Daar zou je best gelijk in kunnen hebben. Al wordt het wel wat complex met dit soort dingen, want er spelen nogal wat gevoeligheden. Het accepteren van homoseksualiteit, inclusief alles, is een gevoelig punt in onze cultuur, terwijl ik zelf gevoelig contra ben. Ben ik overigens ook niet de enige in, want ik hoorde een collega ook eens dingen zeggen die daarop wezen. Dus er zullen meer mensen zijn die homoseksualiteit erg onfris vinden.

Man, man, man... Zeg maar gewoon niks meer over dit onderwerp want je graaft jezelf alleen maar verder in.

Marloes1g
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Marloes1g » 18 feb 2016 14:31

Een kennis van ons heeft haar huis verkocht aan een homo stel.
Ze kreeg flink wat commentaar omdat ze haar principes zou verloochenen etc.
Ik kom daar zelf niet echt uit. Hoever ga je met je huis verkopen? Moet je dan ook gaan vragen of de andere gegadigden wel getrouwd zijn enz.
Het is toch jouw zorg niet wat er gebeurt met iets wat jij verkoopt of vergis ik me nou?

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 18 feb 2016 14:32

Tante Pollewop schreef:@ Boekenlezer:Je reduceert je medemensen tot hun seksualiteit. Het enige wat ik bij je lees, zijn simplistische gedachten over seks.

Je zou eens een dagje mee moeten lopen in het dagelijks leven van mij en mijn vriend. Ik denk echt dat het zou helpen.

Rare is dat dat (en dat is niet alleen bij Boekenlezer) op heteros veel minder geprojecteerd wordt.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 feb 2016 14:42

Tante Pollewop schreef:Boekenlezer, heb je niet gelezen dat Paulus zegt: "Wees elkaar niets schuldig, behalve liefde, want wie de ander liefheeft, heeft de gehele wet vervuld. Want: 'Pleeg geen overspel, pleeg geen moord, steel niet, zet uw zinnen niet op wat van een ander is' - deze en alle andere geboden worden samengevat in deze ene uitspraak: 'Heb uw naaste lief als uzelf.' "
Ik vraag me af hoe je dit Bijbelgedeelte rijmt met je opmerkingen over homoseksuelen. Negeer je dit Bijbelgedeelte alleen in dit geval, of is dit je houding naar alle mensen? Ik vermoed het eerste, en ik vraag me af waarom.

Ik denk dat dit nog best wel eens complex kan liggen, omdat we dan zouden kunnen constateren, dat de pot de ketel nogal eens verwijt.
Ten eerste denk ik, dat bepaalde opmerkingen van mij al gauw op bepaalde mensen wel héél erg gevoelig overkomen.
Ten tweede denk ik, dat het spreken met enig dedain door iedereen wel eens gedaan wordt. Alleen zal het andere gevallen betreffen. Ik wil niet ontkennen dat ik hierin zelf ook niet zondeloos ben.

Overigens, zou ik ook zo kunnen redeneren: Er staat 'pleeg geen overspel'. En dat komt neer op 'heb uw naaste lief als uzelf.' Homoseksuele omgang is overspel, en daarmee het niet liefhebben van je naaste.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 feb 2016 14:43

Tante Pollewop schreef:Sinds wanneer is homo zijn zonde, en sinds wanneer wordt homoseksualiteit gepromoot?

We worden allemaal als zondaren geboren. Dus wanneer is er sprake van zonde? Vanaf dat we geboren zijn al. Een hetero zal ook de nodige overspelige gedachten hebben, in ieder geval in de puberteit, als hij het in zijn fantasie weer eens met dit of dat meisje doet.
Het doopformulier zegt het: "In de eerste plaats zijn wij met onze kinderen in zonde ontvangen en geboren. Daarom zijn wij mensen op wie de toorn van God rust, zodat wij in Zijn rijk niet kunnen komen..."
Daar vallen we dus allemaal onder.

Het promotie-achtige zit hem in de sfeer, die onze seculiere cultuur kenmerkt: het moet kunnen, je moet er niet moeilijk over doen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 feb 2016 14:45

Marloes1g schreef:Een kennis van ons heeft haar huis verkocht aan een homo stel.
Ik kom daar zelf niet echt uit. Hoever ga je met je huis verkopen? Moet je dan ook gaan vragen of de andere gegadigden wel getrouwd zijn enz.
Het is toch jouw zorg niet wat er gebeurt met iets wat jij verkoopt of vergis ik me nou?

Inderdaad, maar het geeft wel mooi aan hoe ver het gaat.

Als de wettelijke bescherming er niet was, dan zou de homo dus kunnen worden geweigerd
- voor werk (en dus inkomen)
- voor een woning
- voor school of onderwijs
- ambtenaren die weigeren de wet uit te voeren, nu zijn het nog trouwambtenaren, straks is het de politie
- straks komen er winkels die niet aan homo's willen verkopen, lastig als het een supermarkt is.
- Moeten ze straks allemaal achter in de bus zitten?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 feb 2016 14:47

Boekenlezer schreef:We worden allemaal als zondaren geboren. Dus wanneer is er sprake van zonde? Vanaf dat we geboren zijn al. Een hetero zal ook de nodige overspelige gedachten hebben, in ieder geval in de puberteit, als hij het in zijn fantasie weer eens met dit of dat meisje doet.
Het doopformulier zegt het: "In de eerste plaats zijn wij met onze kinderen in zonde ontvangen en geboren. Daarom zijn wij mensen op wie de toorn van God rust, zodat wij in Zijn rijk niet kunnen komen..."

Toch wordt de hetero-stagair niet geweigerd. Is de homoseksuele zonde dan toch net een graadje erger in Gods ogen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 18 feb 2016 14:55

Boekenlezer schreef:Het promotie-achtige zit hem in de sfeer, die onze seculiere cultuur kenmerkt: het moet kunnen, je moet er niet moeilijk over doen.

Dat klopt, je moet er ook niet moeilijk over doen. Wat een ander in zijn slaapkamer uitvoerd is jouw zaak niet. Die 'seculiere cultuur' waar je je nu wat laatdunkend over uitlaat is nu juist de cultuur die jouw jouw geloof in alle vrijheid laat uitdragen.

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 18 feb 2016 14:56

Mortlach schreef:Toch wordt de hetero-stagair niet geweigerd. Is de homoseksuele zonde dan toch net een graadje erger in Gods ogen?

"All animals are equal, but some are more equal than others."

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 18 feb 2016 15:07

Marloes1g schreef:Een kennis van ons heeft haar huis verkocht aan een homo stel.

Van wie kreeg ze dat commentaar? Van degenen die zelf de katjes in het donker knijpen zeker.
Mijn broer en schoonzus woonden naast een homostel. Toen mijn schoonzusje halsoverkop naar het ziekenhuis moest, boden zij aan om op de andere kindjes te passen totdat opa en oma zouden arriveren.
Prima toch? Maar dan zijn er ook mensen die denken dat die kindjes dan ten kwade beinvloed zouden kunnen worden.
Wat een onzin.
Als je zo gaat redeneren zou je heel veel mensen moeten uitsluiten en op basis waarvan?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 feb 2016 15:10

Boekenlezer schreef:Ik denk dat dit nog best wel eens complex kan liggen, omdat we dan zouden kunnen constateren, dat de pot de ketel nogal eens verwijt.
Ten eerste denk ik, dat bepaalde opmerkingen van mij al gauw op bepaalde mensen wel héél erg gevoelig overkomen.
Ten tweede denk ik, dat het spreken met enig dedain door iedereen wel eens gedaan wordt. Alleen zal het andere gevallen betreffen. Ik wil niet ontkennen dat ik hierin zelf ook niet zondeloos ben.
Dus als jij een lullige opmerking maakt ligt het aan de ander dat hij zich gekwetst voelt, want die is daar gevoelig voor?
Boekenlezer schreef:Overigens, zou ik ook zo kunnen redeneren: Er staat 'pleeg geen overspel'. En dat komt neer op 'heb uw naaste lief als uzelf.' Homoseksuele omgang is overspel, en daarmee het niet liefhebben van je naaste.

Tja, verschil van uitleg, want ik kan niet bedenken waarom homoseksuele omgang overspel zou zijn.
Boekenlezer schreef:We worden allemaal als zondaren geboren. Dus wanneer is er sprake van zonde? Vanaf dat we geboren zijn al. Een hetero zal ook de nodige overspelige gedachten hebben, in ieder geval in de puberteit, als hij het in zijn fantasie weer eens met dit of dat meisje doet.
Maar zodra het over homo's gaat, die ook maar gewoon mensen zijn met een velletje over hun neus, komen christenen aandraven met termen als zondig en gebrokenheid. Doe dat dan even consequent bij hetero's, of laat het helemaal na.
Boekenlezer schreef:Het promotie-achtige zit hem in de sfeer, die onze seculiere cultuur kenmerkt: het moet kunnen, je moet er niet moeilijk over doen.
Dat is geen promotie, dat is het nastreven van gelijke behandeling voor gelijke mensen.

Maar serieus, je zou gewoon eens bij ons op bezoek moeten komen.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 18 feb 2016 15:11

kinpruik schreef: Wat een ander in zijn slaapkamer uitvoerd is jouw zaak niet. Die 'seculiere cultuur' waar je je nu wat laatdunkend over uitlaat is nu juist de cultuur die jouw jouw geloof in alle vrijheid laat uitdragen.

Het gaat wel verder dan enkel de slaapkamer (hoop ik voor het homostel), het gaat toch niet alleen daarom, maar dat ze van elkaar houden?
En dan voert dat wel verder door.
Boekenlezer heeft wel gelijk als hij zegt:

Alles moet maar kunnen en mogen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 feb 2016 15:13

Chaya schreef:Boekenlezer heeft wel gelijk als hij zegt:
Chaya schreef:Alles moet maar kunnen en mogen.

Ik herken dit niet. Ik ken niemand in mijn omgeving die dit voorstaat.

Marloes1g
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Marloes1g » 18 feb 2016 15:18

Commentaar kwam juist van PKN midden/links.
Van de zware kant geen commentaar misschien omdat ze 12.000 euro vangen boven de uiterste prijs die ze in hun hoofd hadden?
Geld is geld aan die kant toch? :mrgreen:

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 18 feb 2016 15:18

Chaya schreef:Alles moet maar kunnen en mogen.

Hoe had jij het anders gewild dan? Dat homo's maar weer terug de kast in gaan?

Terug naar “Actualiteit & Politiek”