Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor StillAwake » 08 nov 2024 14:06

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 10 dec 2024 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 08 nov 2024 14:30

Uiteraard zijn er grenzen aan hetgeen mij wel of niet raakt. Een ander vermoorden, diefstal etc is natuurlijk niet ok, ook al raakt het mij in die zin niet direct. Het gaat me vooral om andere zaken waarbij er verder niemand kwaad wordt gedaan en waarbij iemand bepaalt wat wel of niet mag.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 nov 2024 15:09

-

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 nov 2024 17:52

StillAwake schreef:Helder, ik had dit niet uit je eerdere post gefilterd.

Dan blijft abortus overigens een ingewikkelde voor mensen die een ongeboren vrucht als kind zien (zoals ondergetekende).
Dat maakt de abortusdiscussie een princcipieel andere dan een discussie over een homohuwelijk oid.

Het blijft lastig, idd, en het gebrek aan kennis/nuance (niet bij jou hoor) helpt ook niet. Ik kan me heel goed voorstellen dat je tegen abortus bent als je bepaalde ideeën hebt van wanneer en waarom mensen een abortus willen/nodig hebben. Echt waar. Maar zo lang het tijdens zwangerschappen wel eens fout gaat en de zwangerschap ectopisch is, bijvoorbeeld, is een 100% ban niet te verantwoorden, in mijn ogen. Dat is dan gewoon principieel zijn over de ruggen van anderen.

Er is minstens één geval bekend in Amerika waar een kersverse moeder NADAT ZE WAS BEVALLEN van een gezonde baby stierf aan sepsis omdat de procedure om de resterende moederkoek die was gaan ontsteken weg te halen juridisch gezien een abortus is en dat dus niet mocht worden uitgevoerd. Met de dood tot gevolg.

Iemand mag mij toch eens proberen uit te leggen waarom dat een 'pro-life'-positie is.

Het feit is gewoon dat er tal van medische redenen zijn waarom abortus nodig is. En uitzondering voor situaties waarin het leven van de moeder in gevaar is, is een wassen neus. Ik heb ik Ierland gewoond toen dat daar de wet was, en nu zie je het in Amerika ook. Vrouwen die moeten wachten totdat ze op het randje van de dood staan voordat ze hulp krijgen, en waarbij die hulp soms dan dus te laat komt. Met alle gevolgen voor het gezin dat achterblijft. Of dat ze permanent onvruchtbaar zijn of een andere chronische en levensbedreigende aandoeningen oplopen. Terwijl dat dus soms 100% voorspelbaar is en 7 maanden eerder met een pil te voorkomen was geweest.

Maar nee, het is gewoon veel gemakkelijker om te denken dat het allemaal om sletten gaat die op vrijdagavond een 'one night stand' hebben en er dan op maandag achter komen dat ze zwanger zijn of zoiets. En als dat je beeld is bij abortus, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je daar tegen bent.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 nov 2024 19:28

Trump heeft aangekondigd dat Pete Hegseth zijn Secretary of Defense wordt. De US department of Defense is een organisatie met een jaarlijks budget van 840 miljard dollar en welke de grootste werkgever in de VS is met 2,8 miljoen werknemers.

En Trump besluit om een letterlijke Fox News-presentator zonder enige bestuurlijke ervaring aan het hoofd te zetten. Hegseth is in dienst geweest, maar dat is voor zover bekend zijn enige connectie met het leger en qua besturen heeft 'ie geloof ik 0 ervaring. De benoeming is hetzelfde als zeggen "Jan heeft wel eens een ijsje gegeten, dus die wordt de nieuwe CEO van Unilever!"

Voor het geval iemand nog dacht dat Trump zijn presidentschap serieus neemt...

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 nov 2024 08:31

-

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 nov 2024 08:41

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 10 dec 2024 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 nov 2024 09:26

StillAwake schreef:Op zich hoeft het niet vekeerd te zijn om iemand van buiten in een organisatie te zetten. Hetzelfde gebeurd soms ook bij grote bedrijven.
Of het ministerie van Defensie (voor zover je bij de VS kan spreken over defensie, het is vaak meer "offensie") daar een goed voorbeeld van is kun je je afvragen.

Wel is het zo dat een minister uiteindelijk niet degene is die het ministerie aanstuurt, er zitten daar voldoende mensen die al jarenlang in die positie zitten, en ongeacht de naam en palmares van de minister aan de touwtjes trekken. Wellicht werkt het zelfs verfrissend dat er iemand zit zonder hoge militaire rang.

Waarmee ik overigens volledig met je eens ben dat Hegseth op mij niet als de meest geschikte kandidaat overkomt.
Net zoals ik het best eng vindt waarom Musk ineens regeringsverantwoordelijkheid krijgt.

Vooralsnog heb ik wel goede hoop dat malloten als Kim, Xi, Khamenei en Putin wél terguschrikken voor een mede-malloot in het witte Huis.
En hoewel ik je gevoel bij Trump grotendeels kan meevoelen: ik zou er niet van opkijken als het voor het wereldwijde vredesproces in de diverse oorlogen wél een goede zaak kan zijn.
Want laten we eerlijk zijn, onder Obama is de Krim geconfisqueerd, en onder Biden is Oekraine aangevallen.
Blijkbaar had Trump toch een positief effect op gekken in Moskou, Pyongyang en Teheran...

Voor Europa denk ik dat Trump de minst gewenste kandidaat is, voor de VS zelf: laten we hun democratie respecteren!

Dat gebeurt ook, het probleem is alleen dat de gekozen president in kwestie de democratie zelf niet respecteert. Daarnaast gaat Rusland zich echt niet terugtrekken uit Oekraïne omdat Trump aan de macht komt of zo dus “onder Biden is Rusland Oekraine binnengevallen” is een non-argument. Alsof dat niet was gebeurd als Trump was herverkozen in 2020. We gaan opletten of Rusland, Noord-Korea, Iran enz zich de komende 4 jaar opeens weer gaan gedragen. En dan houden we ook even China / Taiwan in de gaten want als Trump Poetin gaan beloven voor zijn inval door hem het oosten van Oekraïne indirect te geven kan China wel eens gaan denken: als het zo makkelijk gaat kunnen we met Taiwan vast ook wat voor elkaar krijgen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 nov 2024 09:43

StillAwake schreef:Jij weet echter ook dat de overgrote meerderheid van de abortusgevallen niet bestaan uit de medisch noodzakelijke abortussen, maar dat een heel groot deel bestaat uit abortus als een soort heel late "anti-conceptie" (foute term, want de conceptie heeft in dergelijke gevallen wél plaatsgevonden).

En dat maakt de discussie zo lastig, omdat beide partijen zich van argumenten bedienen die het over een uitzonderingspositie hebben...

Medische redenen zijn voor mij niet de enige redenen die 'geldig' zijn. Sociale redenen kunnen ook heel schrijnend zijn. Waar het mij om gaat is dat je dus niet moet gaan zitten kijken van "jij wel en jij niet" want dat werkt gewoon niet en omdat het soms ook medisch noodzakelijk is, kun je het niet massaal verbieden. Dus toestaan en gezinnen en vrouwen gewoon hun eigen beslissingen laten nemen. En meer seksuele voorlichting geven, want dat blijkt het aantal abortussen het meest effectief te verminderen.

En trouwens, 'heel laat'? Voor zover ik weet zijn de meeste abortussen juist heel vroeg. Vandaar dat al die abortuswetten in de VS periodes van 6 weken hebben waarna ze het verbieden. Maar het aantal mensen dat in maand 7 of 8 ineens besluit dat ze toch niet zwanger willen zijn, is niet heel groot.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 nov 2024 12:08

Mortlach schreef:Trump heeft aangekondigd dat Pete Hegseth zijn Secretary of Defense wordt. De US department of Defense is een organisatie met een jaarlijks budget van 840 miljard dollar en welke de grootste werkgever in de VS is met 2,8 miljoen werknemers.
Tulsi Gabbard als direkteur van national intelligence en Matt Gaetz als hoofdofficier van justitie vind ik eigenlijk nog gekker dan Hegseth op defensie. Gabbard heeft geen enkele ervaring op dat vlak en is bovendien jarenlang bezig geweest met het verspreiden van Russische propaganda. Gaetz werd onderzocht vanwege het hebben van seks met een minderjarige en drugsgebruik. En die moet dan justitie leiden. Ook sommige republikeinen vinden dat te ver gaan.
Dan hebben we Musk als adviseur/minister van efficiency, wat er mogelijk op neerkomt dat hij zijn eigen bedrijven gaat bevoordelen. Hij heeft immers niet voor niks 100 miljoen aan de Trump campagne gedoneerd. Ja, ik insinueer hier iets, maar dit ligt zo voor de hand dat er nauwelijks aan te ontkomen valt.
Ik moet zeggen dat ik Trump tijdens zijn vorige ambtstermijn regelmatig nog het voordeel van de twijfel heb gegeven, maar zijn tweede termijn wordt naar alle waarschijnlijkheid nog een veel wilder avontuur dan de eerste. =;
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 nov 2024 12:32

-

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 nov 2024 12:43

-

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 nov 2024 12:44

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 10 dec 2024 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 nov 2024 19:36

elbert schreef:Tulsi Gabbard als direkteur van national intelligence en Matt Gaetz als hoofdofficier van justitie vind ik eigenlijk nog gekker dan Hegseth op defensie. Gabbard heeft geen enkele ervaring op dat vlak en is bovendien jarenlang bezig geweest met het verspreiden van Russische propaganda. Gaetz werd onderzocht vanwege het hebben van seks met een minderjarige en drugsgebruik. En die moet dan justitie leiden. Ook sommige republikeinen vinden dat te ver gaan.

Krankjorum, vind ik een betere beschrijving. Het is wachten totdat hij Hulk Hogan benoemt tot Secretary of Education.

Dan hebben we Musk als adviseur/minister van efficiency, wat er mogelijk op neerkomt dat hij zijn eigen bedrijven gaat bevoordelen. Hij heeft immers niet voor niks 100 miljoen aan de Trump campagne gedoneerd. Ja, ik insinueer hier iets, maar dit ligt zo voor de hand dat er nauwelijks aan te ontkomen valt.
Ik moet zeggen dat ik Trump tijdens zijn vorige ambtstermijn regelmatig nog het voordeel van de twijfel heb gegeven, maar zijn tweede termijn wordt naar alle waarschijnlijkheid nog een veel wilder avontuur dan de eerste. =;

Het ironische is nog wel dat het nieuw op te richten ministerie "Department Of Goverment Efficiency" (DOGE, want Musk is een kleuter) op zichzelf enorm redundant is inefficient is. Elk ministerie heeft immers al afdelingen om hun eigen efficiency in de gaten te houden.

Tot nu toe is Rubio voor de State department de enige serieuze aankondiging. Al moet ik zeggen dat ik vermoed dat Trump mensen om zich heen verzamelt die zichzelf continu publiekelijk voor hem moeten vernederen. Vance, Rubio, het zou me niets verbazen als Cruz nog een rol krijgt, allemaal mensen die in het verleden heel scherp kritiek op Trump hebben gehad maar nu voor hem liegen. En de pers die ze aan die oude uitspraken herinnert, wat dus vernederend is.
In autocratische regimes zoals China onder Mao was publiekelijke vernedering van hoge functionarissen ook een tactiek om ze in het gareel te houden en ik kan wat Trump doet daar niet meer los van zien.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 15 nov 2024 09:39

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 10 dec 2024 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”