Boekenlezer schreef:Ik vind dat het probleem wel erg opgeblazen wordt, alsof het een zaak van wereldernst is. Ik wilde dat eens wat relativeren.
Oke, aangenomen. Maar dit kun je wel wat handiger doen.
Boekenlezer schreef:Nee hoor, dat is weer zwáár overdreven. Als er wat mensen zijn die toevallig moeite hebben met bepaalde vormen van seksuele omgang wordt er ineens op los gediscrimineerd? Dan worden ineens ook alle zwarten in een hoek getrapt of zo? Ik zie de link niet.
Hoe kun je de link niet zien? Wou je beweren dat dit geen discriminatie is? Er was hier laatst een hele discussie over een jongen die bij de supermarkt werkte maar weigerde op zondag te werken. Volgens iedereen hier was dat een recht van hem en er werd dan ook rekening mee gehouden. Nogmaals, als christen vindt je het fijn dat je op zondag niet hoeft te werken, dat ook jouw levensstijl welkom is. Waarom geldt dat dan niet andersom? Waarom moeten mensen wel respect en begrip voor jouw levensstijl hebben maar heb jij die niet voor die van een ander?
Boekenlezer schreef:Dus het gaat om de wet, die geldt. Alle Duitse burgers die meewerkten aan het uitsluiten van de Joden uit het maatschappelijke leven tijdens het nazi-regime waren dan ook goed bezig, want ze handelden overeenkomstig de toen en daar geldende wetten.
En volgens welke norm is dat bedrijf raar? Jouw onderbuik zeker, die uiterst cultureel bepaald is?
De 1e Godwin is dus weer gemaakt. Dat je Nazi-Duitsland erbij moet halen om je punt te maken is wel heeeeeeeeel zwak. Het gaat om het morele principe achter deze wet. Er wordt iemand geweigerd om wat hij
is. Als je een donkere jongen weigert vanwege zijn huidskleur weiger je ook iemand om wie hij
is. Ik vraag het nogmaals, hoe zou jij het vinden als jij geweigerd werd in een bedrijf vanwege je geloofsovertuiging? (Waarbij geloof veel meer een keuze is dan geaardheid of huidskleur)