Is racisme wel uit te bannen?

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Is racisme wel uit te bannen?

Berichtdoor Mortlach » 09 jul 2016 10:29

mohamed schreef:Ja hoor, daar is tie weer.


Prima, vul je toch gewoon een andere genocide in.

Lees verder je eigen plaatje ook even. Onderaan staat:

Godwin's Law does not apply to discussions directly addressing genocide, propaganda or other mainstays of the Nazi regime.

Lijkt me in deze discussie behoorlijk relevant.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Is racisme wel uit te bannen?

Berichtdoor Mortlach » 09 jul 2016 10:40

heintje schreef:Beste mensen,
Laat me het enorme belachelijke van deze discussie in 2 plaatjes eens verwoorden:

VERSUS

Want DAAR hebben we het hier over! Van de zotte. De holocaust komt zelfs voorbij om een punt te scoren! Schaam jullie allemaal en ga je erin verdiepen hoe je Nederland nog verder om zeep kunt helpen door het nog intoleranter te maken dan het nu aan het worden is, door deze totaal onzinnige acties.



Luister, niemand zegt dat deze twee zaken equivalent zijn. (en zoals ik hierboven al zei: vul gerust een andere genocide in) Houd nou eens op anderen (incl. mezelf) daarvan te beschuldigen en me meningen toe te schuiven die ik niet verkondig.

Waar het om gaat is dat een volkeren en culturen met respect dienen te worden behandeld en dat ze niet iets zijn waar andere volken zich even mee mogen vermaken.

Je zou de statistieken kunnen opzoeken hoor: werkeloosheid onder blank en niet-blank; opleidingsniveau; verdeling wat betreft gevangenispopulatie; welvaart; levensverwachting; allemaal. Ik heb zo'n vermoeden dat de niet-blanken in al deze gevallen slechter af zijn dan blanken.

Gegeven het bovenstaande feit is het nogal wrang dat wij als blanken dan elke jaar een paar dagen 'zwartje' spelen want o dat is toch zo leuk voor de kinderen. Leidt het bestaan van Zwarte Piet onherroepelijk tot vernietigingskampen? Nee, natuurlijk niet. Maar het is wel een symptoom van een systematische probleem in de maatschappij dat moet worden opgelost. En totdat het is opgelost lijkt symptoombestrijding me niet eens een slecht idee.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Is racisme wel uit te bannen?

Berichtdoor heintje » 09 jul 2016 11:26

rotterdam schreef:Jij kwam met het argument dat christelijke scholen niet zouden deugen.

Zaak blijft dat Stalin en het Sovjet communisme de atheïstische denkbeelden onderschreven en die actief promoten.
Wil je schoolrapporten zien uit die tijd ? en een eind examenlijst met het vak atheïsme daarop vermeld ?

Als jij toen voor een brede religieuze maatschappelijk filosofische opleiding had gepleit was je zo naar Siberië gestuurd. Dag heintje.

Zouden chr. scholen niet deugen? Waar heb ik dat gezegd? Indoctrinatie deugt niet en chr. scholen zijn daar onderdeel van. Om de kinderen toch vooral te beschermen tegen de rede en de logica.
Wat Stalin (voor priester gestudeerd) betreft: Open een nieuw topic zou ik zeggen). De beste man wist overduidelijk niet wat de definitie van atheisme is...
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Is racisme wel uit te bannen?

Berichtdoor heintje » 09 jul 2016 11:30

@Mortlach
Nou sorry maar ik blijf het enorm zwaar overtrokken vinden om een kinderfeest/efteling te gaan relateren aan racisme. Misschien uit sentiment.
Ik blijf het TE ver gezocht vinden in deze tijd van tolerantie in Nederland. Een storm in een glas water.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Is racisme wel uit te bannen?

Berichtdoor rotterdam » 09 jul 2016 12:14

heintje schreef:
Wat Stalin (voor priester gestudeerd)

Dat zijn de ergsten.

De beste man wist overduidelijk niet wat de definitie van atheisme is...

lol :lol:


Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Is racisme wel uit te bannen?

Berichtdoor heintje » 09 jul 2016 13:15

Als de argumenten op zijn wordt Stalin (of Hitler, of Pol Pot) erbij gehaald om een punt te maken tegen atheisme. Maar dat punt faalt altijd hopeloos.
Zie hier over Stalin: https://simple.wikipedia.org/wiki/Joseph_Stalin

He was educated at the Gori church school. Stalin studied to be a priest at a seminary (school for priests) in Tbilisi.[3] He was an active student reading many books, especially books that were not allowed by the seminary. This included books by Karl Marx. He joined a Marxist group in 1898, the Mesame Dasi, or Group Three.
Maar nogmaals, dit heeft niets met dit topic te maken, behalve dat dit soort regimes behoorlijk intolerant zijn, zoals Nederland dit ook begint te worden door op iedere slak zout te menen te moeten gaan leggen.
Want geloof me, zwarte Piet is slechts het begin.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Is racisme wel uit te bannen?

Berichtdoor Mortlach » 09 jul 2016 13:33

heintje schreef:@Mortlach
Nou sorry maar ik blijf het enorm zwaar overtrokken vinden om een kinderfeest/efteling te gaan relateren aan racisme. Misschien uit sentiment.
Ik blijf het TE ver gezocht vinden in deze tijd van tolerantie in Nederland. Een storm in een glas water.


Dat is prima. Ik dacht jarenlang echt hetzelfde en het deed me echt pijn om een traditie die ik waardevol vind en waar ik warme herinneringen aan heb te moeten loslaten. Maar ik kon het gewoon niet meer tegen mezelf verantwoorden. Dus vier ik nog steeds sinterklaas; ik wil in de toekomst een kind van mezelf nog steeds Sinterklaas laten vieren, want het is een belangrijk onderdeel van de Nederlandse cultuur, maar wel zonder racistische elementen.

En zolang mensen niet begrijpen dat tot bepaalde groepen behoren en dat bepaalde groepen meer privileges hebben dan anderen, zul de verandering langzaam gaan. Het gaat ook helemaal niet om het aanwijzen van schuld. Jij en ik kunnen er niets aan doen dat we als blanke man geboren zijn in een maatschappij die volledig op ons is ingericht. Wij hoeven ons nooit zorgen te maken of anderen ons wel serieus zullen nemen, of anderen misschien vooroordelen over ons hebben, etc.

En het is echt moeilijk om te accepteren, voor mij was en is het ook moeilijk, maar wij zijn uiteindelijk niet degenen die kunnen bepalen of iets overtrokken is of niet; de klasse waar wij toe behoren is immers de overtreder en niet het slachtoffer. Als de politie een geval van mishandeling onderzoekt, is het ook niet de verdachte die bepaalt dat het allemaal wel meevalt.

Maar afscheid nemen van een traditie doet pijn. En stiekem mis ik het elk jaar een beetje.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Is racisme wel uit te bannen?

Berichtdoor mohamed » 09 jul 2016 21:53

heintje schreef:Ja...en zo kun je je gaan storen aan religie (wat ze in het verleden allemaal vernacheld heeft)
Je kunt je gaan storen aan Stalin (die overigens andere motieven had dan het atheïsme)
Je kunt je storen aan zwarte Piet
en je kunt je gaan storen aan de kleur geel op straat!
Je kunt je m.a.w. aan alles en iedereen gaan storen.

Maar kinder-indoctrinatie (zie foto) is nog steeds een punt! Slavernij is inmiddels afgeschaft! En ik zou je ook maar iets meer hier aan gaan storen, want DIT mag nl. nog steeds! Je kinderen vergiftigen met al-ware denkbeelden.
Afbeelding


Waarbij ik vind: Laat dit kind zelf een keuze maken! Vele malen belangrijker dan zwarte piet of monsieur Canibal.
Afbeelding

In Amerika mag je ook wapens bezitten, dit is Amerika niet, hello!!!! [-X

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Is racisme wel uit te bannen?

Berichtdoor heintje » 10 jul 2016 08:29

Nee, dit is Amerika niet. Maar het zijn CHRISTENEN. Goede godsgelovigen die toch echt in de christelijke God geloven. En wie zegt mij dat zij niet de juiste denominatie aanhangen?
Had God in de bijbel geen hekel aan homoseksuelen? Wil je passages?
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Is racisme wel uit te bannen?

Berichtdoor Mortlach » 10 jul 2016 09:55

Zullen we niet die zijstraat induiken en on topic blijven? Bedankt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Is racisme wel uit te bannen?

Berichtdoor heintje » 10 jul 2016 10:47

Waarom is dit een zijstraat? Deze kinderen zijn racistisch. Ze wensen onze homofile medemens (genetisch bovendien!) dood.
Ik heb nog nooit een sinterklaasoptocht gezien waarin racisme ge-promoot werd. Dus in die zin is het misschien niet helemaal on topic. Maar dat dit racisme is staat wat mij betreft als paal boven water.
Ik vind dit (deze geïndoctrineerde kindjes met spandoeken) vele malen kwalijker dan een kinderfeest.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Is racisme wel uit te bannen?

Berichtdoor Mortlach » 10 jul 2016 11:14

heintje schreef:Waarom is dit een zijstraat? Deze kinderen zijn racistisch. Ze wensen onze homofile medemens (genetisch bovendien!) dood.


Om te beginnen heeft deze haatsekte een ledenaantal van nog geen 40, geloof ik, dus het is niet helemaal netjes om net te doen alsof de standpunten algemeen christelijk geaccepteerd zijn. Ook zullen overige christenen zeer weinig tot geen overeenkomsten vinden tussen hun eigen geloof en dat van de WBC.


Ik heb nog nooit een sinterklaasoptocht gezien waarin racisme ge-promoot werd. Dus in die zin is het misschien niet helemaal on topic. Maar dat dit racisme is staat wat mij betreft als paal boven water.
Ik vind dit (deze geïndoctrineerde kindjes met spandoeken) vele malen kwalijker dan een kinderfeest.


Ik ook, maar wat probeer je daarmee te bereiken? Omdat ik de WBC niet kan laten verdwijnen, mag ik het niet over racistische elementen in onze eigen cultuur hebben? Dat lijkt me toch niet.

Misschien kan ik het anders uitleggen. Het probleem dat ik heb met Zwarte piet is hetzelfde als met iemand die zich met carnaval verkleed als stereotype indiaan (verentooi, tomahawk, etc). Een volk en cultuur is niet iets waar anderen zich even een dagje mee kunnen vermaken. Omdat we in Nederland geen First nations hebben, zullen er ongetwijfeld mensen zijn die zeggen: ach, wat maakt het uit? maar het is even het voorbeeld waar ik mee werk. De cultuur van een trots volk en de tragische geschiedenis zou niet het speledingetje moeten zijn van de mensen die die tragedie hebben aangericht.

En wordt racisme gepromoot bij de sinterklaasintocht? Nee, niet zo expliciet als de haatgroep WBC doet, uiteraard, maar dat betekent niet dat het er niet is. Het is allemaal veel subtieler: stereotype afbeeldingen (dikke lippen, kroeshaar); een duidelijke rolverdeling waarin de piet de ondergeschikte is; de zwarte die vaak door onhandigheid of domheid problemen veroorzaken; zwarten die allemaal atletisch zijn en raar praten, zwarten waar je als kind bang voor bent. En dat is allemaal echt zowel het gevolg als mede-oorzaak van racisme.

En dan kun je zeggen: Ja maar vroeger was het nog veel erger. Klopt. Van Oekaboeka-piet is het tegenwoordig meer een middenkadermanager die problemen oplost in plaats van veroorzaakt. Maar zeggen dat dat beter is, is als zeggen dat je vroeger door necrose je rechterarm zou verliezen en nu alleen nog maar je rechterhand. Er bestaat gewoonweg geen 'acceptabele mate van racisme'.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Is racisme wel uit te bannen?

Berichtdoor heintje » 10 jul 2016 12:01

1. Denk je dat homohaat onder christenen beperkt blijft tot een groepje van 40? je moet me iets serieuzer nemen aub. Natuurlijk neemt homohaat af, zoals zoveel christelijke overtuigingen af moeten nemen.
https://decorrespondent.nl/727/Homohaat ... 7-1e60fe09
En ik persoonlijk vind dit een vele malen groter probleem dan zwarte piet en carnaval.
Want reken erop dat carnaval over enkele jaren ook zal verdwijnen. Want met een boerenkiel lopen....je zou de boeren eens moeten horen!

(De fundamentalistische evangelische christenen trekken sinds het begin van de eenentwintigste eeuw de wereld over om hun boodschap te verkondigen. En hun focus ligt daarbij op Afrika. Waarom? Simpel: dat continent is nog niet bedorven. In Afrika groeit het aantal kerkgangers nog wel.)
Dit zijspoor omdat je het homo-haat probleem hier hopeloos bagatelliseert.

2. Als ik als chinees verkleed ga in een carnavalsoptocht en doe wat valse tanden in, smink me geel en zorg er voor dat ik spleetoogjes krijg. Ben ik dan een racist? Zegt dit iets over mijn standpunt mb.t. de chinezen? Ik beeld gewoon een stereotype uit, zoals ik ook een boerenkiel en klompen kan aantrekken.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Is racisme wel uit te bannen?

Berichtdoor de passant » 10 jul 2016 14:13

heintje schreef:Nee, dit is Amerika niet. Maar het zijn CHRISTENEN. Goede godsgelovigen die toch echt in de christelijke God geloven. En wie zegt mij dat zij niet de juiste denominatie aanhangen?
Had God in de bijbel geen hekel aan homoseksuelen? Wil je passages?

Nee dit is Amerika WEL ! Deze kinderen (welke laffe ouder laat zijn kinderen zo op de foto komen) zijn meer amerikaans dan dat ze christelijk zijn, en ze worden gewoon MISBRUIKT! altijd opvallend dat zulke trieste gevallen ALTIJD door atheïsten gebruikt (eigenlijk moet ik zeggen misbruikt) worden om te worden voorgesteld als algemenen goede godsgelovigen, terwijl de westboro baptist church door vrijwel alle kerken als een sekte worden beschouwt. maarja het kan zo heerlijk worden gebruikt om het christelijk geloof belachelijk te maken!
"Had God in de bijbel geen hekel aan homoseksuelen?" Nee, "Wil je passages?" graag!

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Is racisme wel uit te bannen?

Berichtdoor Cathy » 10 jul 2016 14:15

Uiteindelijk maakt het ook niet uit, wit, zwart of geel. Als je maar blank van binnen bent denk ik dan altijd maar.

Ik vind dit de mooiste quote uit de hele discussie en meteen het antwoord op de vraag van de TS. :mrgreen:
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten