Irak en ISIS

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Bambi

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Bambi » 13 aug 2014 10:15

Een demonstratie die georganiseerd wordt door Wildersaanhang, zal geen vredige demonstratie zijn.
Daar zullen veel extreem-rechtse figuren bij zitten, die zelf alle geloven haatten.
Dat wordt dus haat met haat vergelden, gezellig alsof je op de koffie gaat bij de duvel.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 13 aug 2014 10:25

Nee, ik zie dat ook niet zo zitten, die demonstratie.
Afgelopen zondag was er een gebedsdienst van OpenDoors.
Daar heb ik nu écht een hoge pet van op.
Bidden kan ook werken op je knieen zijn.
benefietdiner schreef:Heel eenvoudig gezegd. Bidden is goed maar je kunt ook kwalijk bidden.
Geen idee wat je hier mee wilt zeggen. Hoe kan het bidden voor de vervolgde christenen (en andere verdrukte minderheden evengoed!), en voor situatie in de wereld nu kwalijk bidden zijn? Hoe bedoel je dat?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 13 aug 2014 10:40

schelpje3 schreef:Daar ben ik ook bang voor en Wilders heeft niet bepaald een overtuiging, die gebaseerd is op de Bijbelse normen en waarden. :?

Alle acties van Wilders hebben het tegenovergestelde effect.
Door zijn gezeur over de hoofddoekjes, zijn juist veel meer moslimvrouwen hoofddoekjes gaan dragen.
Door zijn gezeur over 'minder Marokkanen', hebben juist veel mensen zich achter de Marokkanen geschaard en massaal aangifte gedaan.
Algemeen al door zijn gezeur en haat zaaien over Marokkanen en de islam, zijn juist meer jongeren geradicaliseerd.
Zo zal ook deze demonstratie juist weer jongeren in de verdediging drukken, zodat ze juist gaan sympathiseren met de radicale moslims in ons land.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 aug 2014 10:52

Bambi schreef:Alle acties van Wilders hebben het tegenovergestelde effect.

Niet dat ik een fan ben van Wilders maar ik denk dat dit maar net aan het perspectief ligt van waaruit je kijkt.
Door zijn gezeur over de hoofddoekjes, zijn juist veel meer moslimvrouwen hoofddoekjes gaan dragen.

Is hier onderzoek naar gedaan?
Vanuit Wilders gezien is het natuurlijk alleen maar mooi indien dit zo is. De hoofddoekdragers bekennen kleur en de doelgroep van Wilders ziet steeds meer hoofddoek, gaat zich er steeds meer aan ergeren en zal dus potentieel eerder op Wilders stemmen.
Door zijn gezeur over 'minder Marokkanen', hebben juist veel mensen zich achter de Marokkanen geschaard en massaal aangifte gedaan.

Dat gaf mooi de totale hypocrisie van de Nederlandse samenleving bloot. Andere zaken als verkrachtingen, inbraken en berovingen moesten wachten omdat de politie de aangiften moest opnemen na massa hysterie gekweekt door politieke tegenstanders van Wilders. Dat heeft Wilders kuddo's opgeleverd. En zelfs nu plukt hij daar de vruchten van aangezien er bij zijn politieke tegenstanders (PvdA, D66) geen enkel geluidje te horen was toen tijdens een demonstratie opgeroepen werd om de joden te doden. Oa PvdA en D66 zijn hiermee gigantisch door de mand gevallen en wederom heeft Wilders puntjes gescoord.
Algemeen al door zijn gezeur en haat zaaien over Marokkanen en de islam, zijn juist meer jongeren geradicaliseerd.

Maar natuurlijk. Dit kan je toch zelf niet serieus nemen. Dan heb je gewoon geen idee van radicalisering onder de islamitische jeugd, waar dat vandaan komt en van waar dat gevoed wordt. Daar spelen maar weinig nationale factoren in mee. Wilders aandeel indien die er al is is echt minimaal. Bij een beschaafd volk zou juist het gesar van Wilders ervoor moeten zorgen dat die groep beter wil presteren om het tegendeel te bewijzen.
Zo zal ook deze demonstratie juist weer jongeren in de verdediging drukken, zodat ze juist gaan sympathiseren met de radicale moslims in ons land.

En dat doen ze nu nog niet? Kom op hé, de tijd van pamperen is wel voorbij en de tijd van 'weg met ons zelf' ook wel. Het is juist het pamperen en alles goedpraten wat ervoor gezorgd heeft dat dit uitschot zo tekeer kan gaan.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 13 aug 2014 12:12

Over dit soort berichten maak ik me grote zorgen.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 13 aug 2014 12:37

Waar ik me ook grote zorgen over maak is:
Ambtenaar (nota bene op departement Veiligheid en Justitie) Yasmina Haifi tweet: ISIS heeft niets met Islam te maken..is vooropgezet plan van zionisten die bewust Islam willen zwart maken.
Is nu op radio 1
Laatst gewijzigd door dalethvav op 13 aug 2014 12:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 aug 2014 12:39

Tante Pollewop schreef:Over dit soort berichten maak ik me grote zorgen.

Ik ook. Je denkt soms dat je alle gruwelijkheden wel zo'n beetje gelezen hebt ondertussen.
Maar nee.
Zevenjarig jongetje poseert met een afgehakt hoofd en pa is trots op zijn zoon.
Mensen worden levend begraven.
Een ieder die even in de weg loopt, een verkeerd gezicht trekt of de leader gewoon niet bevalt, wordt zonder pardon neergeknald.
Er wordt haat, angst en verderf gezaaid.
Is iemand op deze wereld in staat om dit te stoppen?
Ik denk het niet.
Het is satan zelf die rondgaat als een briesende leeuw. En zijn trawanten.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 13 aug 2014 12:53

dalethvav schreef:Waar ik me ook grote zorgen over maak is:
Ambtenaar (nota bene op departement Veiligheid en Justitie) Yasmina Haifi tweet: ISIS heeft niets met Islam te maken..is vooropgezet plan van zionisten die bewust Islam willen zwart maken.
Is nu op radio 1

Ik lees net dat de ambtenaar geschorst is.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 aug 2014 13:16

Met de islam heeft ISIS inderdaad niets te maken, zo zeggen ook mijn collega's hier op het werk. Zij schamen zich te pletter voor deze barbaren.
Het gewauwel over zionisten vind ik in deze ook totale onzin. Weer zo'n complottheorietje en nog heel slecht uitgedacht ook.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 13 aug 2014 13:37

Optimatus schreef:Met de islam heeft ISIS inderdaad niets te maken, zo zeggen ook mijn collega's hier op het werk. Zij schamen zich te pletter voor deze barbaren.
Het gewauwel over zionisten vind ik in deze ook totale onzin. Weer zo'n complottheorietje en nog heel slecht uitgedacht ook.

Die collega’s van jou ook maar schorsen ISIS of IS betekend het streven naar een Islamitische Staat.
Een ideologie door dik en dun bereiken.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 aug 2014 13:42

Optimatus schreef:Met de islam heeft ISIS inderdaad niets te maken, zo zeggen ook mijn collega's hier op het werk. Zij schamen zich te pletter voor deze barbaren.

Het heeft wel degelijk met de islam te maken. Niet met de gehele islam, slechts met een relatief kleine subgroep. Het heeft alles te maken met het salafisme een subgroep binnen de soennitische islam. En ik heb sterk de indruk dat een groot deel van de niet salafistische maar wel soennitische moslims het wel best vinden. Het spreekt voor zich dat het sjiisme (een grote stroming binnen de islam) dit allemaal afschuwelijk vindt aangezien ze zelf ook zwaar onder vuur ligt van deze terreurgroep.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 13 aug 2014 13:57

benefietdiner: " ISIS of IS betekent het streven naar een Islamitische Staat"

Ja, dat had ik ook al uitgelegd in mijn topic over de opmars van de Islam. [ zie di.aug.12 12.51 pm].

"Men" is kennelijk niet wakker te krijgen, zo diep slapen ze.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 13 aug 2014 14:28

Het zijn uitspraken die zo doordacht zijn als een kind van drie:
Yasmina Haifi schreef:ISIS heeft niets met Islam te maken

Dat klopt niet. Want wat zouden ISIS-leden anders zijn dan moslims? Atheïsten of zo? Wat zou je voor antwoord krijgen als je aan zo iemand vraagt of hij in Allah en Mohammed gelooft? "O nee, daar heb ik helemaal niks mee! Daar geloof ik totaal niet in! Moet ik niks van hebben!" En als je vraagt naar waar ze voor strijden, vrees ik dat je ook geen onislamitisch antwoord gaat krijgen.

Dat niet alle moslims fan zijn van ISIS is lovenswaardig. Maar dat betekent nog niet dat er geen verband is tussen de islam en ISIS.

Yasmina Haifi schreef:ISIS...is vooropgezet plan van zionisten die bewust Islam willen zwart maken.

Zionisten, die de ISIS bedacht zouden hebben... Dat is even logisch als een rechthoekige cirkel.
Bovendien steekt hier toch maar weer even dat naargeestige anti-Israëlvenijn de kop op, wat nogal kenmerkend is voor islamieten. Dus helaas laat Y. Haifi zich hier niet van haar edele kant zien.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 13 aug 2014 14:28

Faramir schreef:En ik heb sterk de indruk dat een groot deel van de niet salafistische maar wel soennitische moslims het wel best vinden.

Deze gedachte van jou wordt treffend verbeeld in de cartoon op de website van Trouw, vandaag. (Ik kan hem niet direct tonen, dus je zult even moeten klikken.)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 aug 2014 14:54

benefietdiner schreef:Die collega’s van jou ook maar schorsen ISIS of IS betekend het streven naar een Islamitische Staat. Een ideologie door dik en dun bereiken.

Blijkbaar denk jij dat ISIS de enige ware uitleg van de islam is. Dat denkt ISIS zelf ook.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”