Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Johan100 » 23 jan 2016 19:39

van de week las ik ergens dat bij een Afghaanse vrouw haar neus is afgesneden, omdat ze boos was dat haar man met een meisje van zeven jaar wilde trouwen.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 jan 2016 01:24

Johan100 schreef:van de week las ik ergens dat bij een Afghaanse vrouw haar neus is afgesneden, omdat ze boos was dat haar man met een meisje van zeven jaar wilde trouwen.

Ze hadden beter bij hem iets af kunnen snijden :-&

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 24 jan 2016 10:40

Bambi schreef:Ze hadden beter bij hem iets af kunnen snijden
Exact mijn gedachte. Wat mij betreft wordt dat alsnog gedaan!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 25 jan 2016 15:34

Een pasgeboren - te vroeg geboren - tweeling die elkaars handjes blijven vasthouden.
Afbeelding

Foto gezien op Telegraaf.nl

Kippenvel. :cry:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 jan 2016 17:42

Ik zal niet de enige zijn die het jaarlijkse overzicht van de studielening heeft ontvangen. Bedrag is niet zo interessant. Wel interessant is dat de rente over mijn studieschuld de komende 5 jaar is vastgesteld op 0,01%! De komende 5 jaar betaal ik in totaal op deze manier nog geen 10 euro aan rente. :mrgreen:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 28 jan 2016 14:14

En ik heb altijd maar gedacht dat het geloof in het vliegend spaghettimonster een verzinsel was.
Maar het bestaat echt,
lees ik op RD.nl

De Kerk van het Vliegend Spaghettimonster is sinds dinsdag officieel erkend als kerk­genootschap door de Kamer van Koophandel. Dat meldt de Kerk van het Vliegend Spaghettimonster (KvhVSM) op haar site en bewijst dat met een uittreksel uit het KvK-register.

Ik weet niet wat ik meemaak. ::((

De KvK weigerde aanvankelijk de toekenning, maar na protest van de kerk(?) werden ze dan toch ingeschreven.
Belachelijk.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 28 jan 2016 14:44

@Mortlach: ik betaal ook iets van 13 basispunten. Omgerekend op een schuld van ruim 9000 euro kom ik ergens rond de 13 euro per jaar! aan rente uit. Een dikke euro per maand. Houdt wel in dat de overige 130 euro pure aflossing is. Dan sla je tenminste wel weer een gat in de schuld, dat is wel weer een voordeel :mrgreen:

@Chaya: puur objectief gezien mag men zijn of haar eigen religie starten. Dan gelden bepaalde wettelijke bepalingen dus ook daarvoor.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 jan 2016 14:58

Katlheen schreef:@Mortlach: ik betaal ook iets van 13 basispunten. Omgerekend op een schuld van ruim 9000 euro kom ik ergens rond de 13 euro per jaar! aan rente uit. Een dikke euro per maand. Houdt wel in dat de overige 130 euro pure aflossing is. Dan sla je tenminste wel weer een gat in de schuld, dat is wel weer een voordeel :mrgreen:

Ja, het zal bij mij dus ook wat harder gaan dan sinds de laatste rente-stand, hoewel dat geloof ik ook maar 1,3 was.

In Amerika is een sluipende studieschuldcrisis aan de gang. Zonder hoger-onderwijsdiploma kom je daar nergens aan de bak, maar de studieleningen zijn geprivatiseerd, dus gericht op het behalen van winst voor de bedrijven. Een vriendin in de VS zei dat ze al ontzettend blij was met haar rente van 6%, want het kan veel, veel hoger.

Er zijn steeds meer mensen die bezwijken onder de schuldenlast die ze hebben opgedaan tijdens college. Schulden van $50K zijn geen uitzondering. (tegen die schappelijke 6% is dat toch 3000 dollar per jaar alleen al aan rente!). Het bizarre is ook nog eens dat zelfs als je jezelf failliet laat verklaren, je studieschuld NIET wordt uitgewist. Lobbygroepen hebben de overheid zover gekregen studieschulden een speciaal beschermende status te geven: je betaalt hem af, of je gaat ermee het graf in. Bizar.

@Chaya: puur objectief gezien mag men zijn of haar eigen religie starten. Dan gelden bepaalde wettelijke bepalingen dus ook daarvoor.

Het zou toch wat zijn als de staat zou gaan bepalen welke religie mag en welke niet...

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 28 jan 2016 15:43

Ik heb even op zoek geklikt en kwam het monster een paar keer tegen hier.
Iemand postte in 2013:
als aanhanger van het geloof in Het Vliegend Spaghettimonster mag deze Tsjech een foto in zijn paspoort met een vergiet op zijn hoofd:

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... foto.dhtml

Het is dus geen splinternieuwe religie, maar dateert uit 2005.
Katlheen schreef:@Chaya: puur objectief gezien mag men zijn of haar eigen religie starten. Dan gelden bepaalde wettelijke bepalingen dus ook daarvoor.

Ja ik weet het. Maar dit kun je toch niet serieus nemen? En jezelf dan kerk noemen. Ik zou zeggen dat groepering of beweging een beter woord is.
Enfin, je zult maar thuiskomen s'avonds en je vrouw of man met een vergiet op het hoofd aantreffen.
Ik zou zeggen, bel de witte broeders maar.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 jan 2016 15:51

Chaya schreef:Ja ik weet het. Maar dit kun je toch niet serieus nemen? En jezelf dan kerk noemen. Ik zou zeggen dat groepering of beweging een beter woord is.
Enfin, je zult maar thuiskomen s'avonds en je vrouw of man met een vergiet op het hoofd aantreffen.
Ik zou zeggen, bel de witte broeders maar.

Kijk, het moge duidelijk zijn dat er sterke trekken van parodie in te herkennen zijn, maar pas bijzonder goed op met hoe je daar precies op reageert. Ik hoef maar een paar termen in je reactie te vervangen met meer christelijke symboliek.

"Enfin, je zult maar thuiskomen s'avonds en je vrouw of man op zijn/haar knieën aantreffen pratend tegen een afbeelding van een Romeins martelwerktuig aan de muur.
Ik zou zeggen, bel de witte broeders maar."

Waarom geldt dat voor de FSM wél, maar voor het christendom niet?

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 28 jan 2016 15:57

Mortlach schreef:"Enfin, je zult maar thuiskomen s'avonds en je vrouw of man op zijn/haar knieën aantreffen pratend tegen een afbeelding van een Romeins martelwerktuig aan de muur.
Ik zou zeggen, bel de witte broeders maar."

Protestantse christenen bidden niet tegen een kruis. Sterker nog, je zult geen crucifix aantreffen in hun huizen. Je zou beter moeten weten inmiddels.

Gaat het trouwens wel goed met je? Je staat weer behoorlijk in de sarcasme-modus.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 jan 2016 16:15

Chaya schreef:Protestantse christenen bidden niet tegen een kruis. Sterker nog, je zult geen crucifix aantreffen in hun huizen. Je zou beter moeten weten inmiddels.

Blijft er nog genoeg over dat voor de buitenstaander behoorlijk waanzinnig lijkt. Maar dat is net het hele, ironische punt. De ene gelovige die de andere gelovige voor gek verklaard omdat ze een ander smaakje bovennatuurlijkheid geloven...

Gaat het trouwens wel goed met je? Je staat weer behoorlijk in de sarcasme-modus.

Ik merk het zelf ook. Ik zal proberen of ik daar wat aan kan doen.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 28 jan 2016 16:59

Chaya schreef:Protestantse christenen bidden niet tegen een kruis. Sterker nog, je zult geen crucifix aantreffen in hun huizen. Je zou beter moeten weten inmiddels.

Die crucifix hebben ze natuurlijk gewoon verstopt. Die zit aan de muur op zolder naast de kast waar de TV ook angstvallig in verborgen gehouden wordt. :)

Lola2015
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lola2015 » 01 feb 2016 16:36

http://wi.christenunie.nl/christenvervolging

Wat is jullie mening hierover?
Over het artikel? Over trouw.nl??

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 02 feb 2016 10:19

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... t-is.dhtml

oh de aarde is dus toch plat!

( ik moest zó denken aan een theorie die door (voormalig?) gebruikers hier werd aangehangen, weten jullie nog? Over de holle aarde )

Terug naar “Actualiteit & Politiek”