Moderators: Memmem, Moderafo's

Yoshi schreef:Dan nog kan je je afvragen of het Nederlandse OM dan zonder verzoek van de staat waar het gebeurd is tot actie moet over gaan. Of sturen we straks ook Nederlandse agenten naar Syrië om de moordzaken te onderzoeken en worden getuigen ook naar Nederland toegehaald om te getuigen in de rechtbank.
Dat is tweemaal nee. Conclusie is dat het OM volstrekt van de pot gerukt is en eens nodig (ook om vele andere zaken) zelf het onderwerp van grondig onderzoek moet zijn. Het zal me niets verbazen als ook hier weer politiek bedreven wordt.
Yoshi schreef:Het Nederlandse OM en de politie zijn dus niet bij machte om überhaupt een betekenisvol onderzoek te doen.
Daarnaast een moord blijft een moord zoals je aangeeft. Dan zouden Nederlandse piloten ook aangeklaagd moeten worden. Moorden in opdracht van x of y blijft immers ook gewoon moorden. Pak dan gelijk de politici op voor medeplichtigheid.
Mortlach schreef:Als je echte argumenten hebt, hoor ik het wel weer, goed?

Mortlach schreef:Als je echte argumenten hebt, hoor ik het wel weer, goed?
Yoshi schreef:Of zijn de verzetslieden tijdens de nazi bezetting ook achteraf nog aangeklaagd omdat ze Duitse militairen vermoord hebben terwijl ze niet in actieve dienst waren?
Yoshi schreef:Zodra jij met echte argumenten komt zal ik er eens serieus over na gaan denken.
Mortlach schreef:Volgens mij zijn mijn argumenten gewoon valide.

Mortlach schreef:Als ik het zo lees, lijkt het me volledig terecht.
Je kunt de kop namelijk ook anders schrijven: Nederland reist naar buitenland en pleegt moorden.
Enkel omdat we niet al te sympathiek tegenover het slachtoffer staan, betekent niet dat mensen zomaar op eigen houtje mensen kunnen gaan vermoorden. Als het slachtoffer inderdaad een IS-strijder was, zal ik er verder geen traan om laten, laat dat duidelijk zijn, maar de overheid heeft het monopolie op geweld en niet de individuele burgers.

Lola2015 schreef:Wat is jullie mening hierover?
Ik heb eerder gelezen hier ergens op het forum dat ciP.nl vaker niet als betrouwbaar wordt gezien
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten