Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 11 dec 2015 16:08

Tante Pollewop schreef:Tjonge, dat je zoveel aannames en drogredenen kunt verwerken in zo'n kort stukje tekst. Verbazend. :shock:

Ja, goed hè! :clown:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 11 dec 2015 16:26

En dit dan:
Vader kiest voor leven als 6-jarig meisje.
Een 46-jarige Canadees heeft zijn vrouw en zeven kinderen verlaten om een nieuw leven te beginnen als zesjarig meisje.
De 46-jarige Stefonknee (spreek uit: Stephanie) Wolschtt was 23 jaar getrouwd toen hij zich realiseerde dat hij transgender was.
Nu leeft ze bij een adoptiegezin en zegt ze dat ze nu niet volwassen wil zijn. "Ik kan niet ontkennen dat ik getrouwd was en kinderen heb. Maar ik ben verder gegaan en ben teruggegaan naar het kind-zijn", citeert de Britse krant The Independent, die een foto van Wolschtt toont met een grote roze strik in het haar.
Wolschtt speelt nu met de kleindochter van haar nieuwe ouders. "We hebben het heel leuk. We kleuren en doen kinderdingen. Het heet speltherapie. Geen medicatie, geen zelfmoordgedachten. En ik mag gewoon spelen."
Toen haar oudste dochter in 2012 ging trouwen mocht Wolschtt ook komen, maar "gekleed als vader".
Telegraaf.nl
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 dec 2015 16:27

Boekenlezer schreef:Goed nieuws voor seculier Nederland:

Steeds meer huwelijken eindigen in echtscheiding
"In 2013 eindigde 38 procent van de huwelijken in een echtscheiding. In 2003 ging het nog om 32 procent."

Nou, die openingszin beneemt me alle motivatie om de rest van het stukje te lezen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Nina

Berichtdoor Nina » 11 dec 2015 17:02

O help, wat sneu!
Niet alleen een vrouw nu, maar ook nog eens een klein kind.

Laat ik voorop stellen dat het me vreselijk lijkt als je het gevoel hebt in het verkeerde lichaam te zijn geboren.. maar ik zou er niet aan moeten denken dat mijn vader zich als een klein meisje zou gaan gedragen en zou gaan zitten kleuren..

Ik zal wel mensen over me heen krijgen dat ik niet ruimdenkend ben enzo, maar dat zij maar zo!

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 dec 2015 17:05

Nou ja, ik denk dat niemand dit zijn of haar vader toewenst.
Als ik dit lees:
Geen medicatie, geen zelfmoordgedachten.
Dan denk ik: misschien is het beter.
Daarnaast: het heet speltherapie. Therapie zou moeten leiden tot verbetering van de situatie..

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 dec 2015 17:24

Wat een vreemd verhaal. Het lijkt me trouwens dat 'kind-zijn' niet dezelfde status heeft als seksuele voorkeur of genderidentiteit. Ik bedoel, gaat die persoon over tien jaar zich alsnog volwassen gedragen?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 dec 2015 18:37

Mortlach schreef:Nou, die openingszin beneemt me alle motivatie om de rest van het stukje te lezen.

Je woont inderdaad niet (meer) in Nederland. Ben je nou jaloers?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 dec 2015 18:42

Boekenlezer schreef:Je woont inderdaad niet (meer) in Nederland. Ben je nou jaloers?

Nee hoor, hier in Ierland is dit jaar nog het homohuwelijk ingevoerd per referendum. Het eerste land in de geschiedenis waar dit door de bevolking zelf direct is gedaan. En daar ben ik enorm trots op. De eerste huwelijken tussen partners van hetzelfde geslacht zijn ondertussen ook officieel gesloten.

De scheidingswetgeving is helaas nog wel redelijk katholiek, maar dat zal in de komende jaren ook wel worden aangepast, vermoed ik zo. Allemaal om jou te pesten :-oo

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 dec 2015 19:13

Mortlach schreef:Nee hoor, hier in Ierland is dit jaar nog het homohuwelijk ingevoerd per referendum. Het eerste land in de geschiedenis waar dit door de bevolking zelf direct is gedaan. En daar ben ik enorm trots op. De eerste huwelijken tussen partners van hetzelfde geslacht zijn ondertussen ook officieel gesloten.

De scheidingswetgeving is helaas nog wel redelijk katholiek, maar dat zal in de komende jaren ook wel worden aangepast, vermoed ik zo. Allemaal om jou te pesten :-oo

Nou alleen nog het hetero-huwelijk afschaffen. Want dat is natuurlijk onderhand wel erg ouderwets.
En dat er maar flink veel homo's, lesbiennes, transgenders, travestieten, pedofielen, necrofielen en weet ik wat niet al mogen komen...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 dec 2015 19:21

Boekenlezer schreef:Nou alleen nog het hetero-huwelijk afschaffen. Want dat is natuurlijk onderhand wel erg ouderwets.
En dat er maar flink veel homo's, lesbiennes, transgenders, travestieten, pedofielen, necrofielen en weet ik wat niet al mogen komen...

Nou, inderdaad, want die mensen bestonden natuurlijk niet totdat dat homohuwelijk werd ingevoerd. Misschien moeten die hetero-stelletjes een stoppen met het verwekken van homoseksuele kinderen :P

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 dec 2015 19:53

Boekenlezer schreef:Nou alleen nog het hetero-huwelijk afschaffen. Want dat is natuurlijk onderhand wel erg ouderwets.

Mortlach schreef:Nou, inderdaad, want die mensen bestonden natuurlijk niet totdat dat homohuwelijk werd ingevoerd. Misschien moeten die hetero-stelletjes een stoppen met het verwekken van homoseksuele kinderen :P

Waarom streep je er nou twee door? Als argument voor het goed recht van homoseksualiteit wordt wel eens aangedragen dat het onder dieren ook voorkomt, maar ik lees net dat dat bij necrofilie ook zo is. (bronnetje) Je kan er tenminste niet van zeggen dat het zo burgerlijk is, zoals ik eens in een video hoorde.

Maar die hele beweging van de secularisatie (vanaf de jaren '60) snap ik niet zo goed. Dat is toch spelen met vuur? (En wat voor vuur!)
Het is hooguit te begrijpen als je in gedachten neemt, dat de mens door de zonde geneigd is om het verkeerde te kiezen, om zich van God af te keren, dat hij een vijand is van zijn eigen zaligheid. Zo bezien klopt het wel weer helemaal naadloos met de christelijke leer, en kun je moeilijk anders verwachten.
En toch blijft het voor mij iets vreemds, raadselachtigs en lugubers hebben dat de mens feitelijk zelf zijn eigen ondergang ondertekent...
Dus ja, het klopt inderdaad helemaal met de christelijke leer, dat wel. Maar toch blijft het voor mij iets vreemds en onbegrijpelijks houden. Iets waar ik niet bij kan. Want ergens heb ik toch zoiets van: je wilt als mens toch het goede voor jezelf, en dat het je wel gaat?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 dec 2015 22:01

Boekenlezer schreef:(vanaf de jaren '60)

Daarvoor was alles nog zoals het 'hoort'?
Boekenlezer schreef:Want ergens heb ik toch zoiets van: je wilt als mens toch het goede voor jezelf, en dat het je wel gaat?
Precies, daarom heb ik juist afstand genomen van de reformatorische leer. :mrgreen:

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 12 dec 2015 10:45

Dit vind ik ook weer zo'n raar nieuwsbericht, dat ik net lees op Rijnmond:

Het kabinet is niet van plan om het aanbieden van rijlessen in ruil voor seks aan te pakken. Het aanbieden van rijles in ruil voor seksuele handelingen is geen prostitutie.

Dat schrijven de ministers Van der Steur en Schultz in een brief aan de Tweede Kamer.

Autobrancheorganisatie BOVAG had bij de politiek aan de bel getrokken nadat de politie in Rotterdam melding had gemaakt van het verschijnsel.

''Je hoeft maar even te googlen en je komt deze figuren al tegen en ze bieden hun diensten in het hele land aan. Ik vind dat ouders erop moeten kunnen vertrouwen dat hun kinderen in goede handen zijn wanneer rijles wordt gevolgd'', aldus Frank Hoornenborg van de BOVAG.

Je zult je dochter maar bij zo'n viespeuk hebben aangemeld, omdat de tarieven zo voordelig waren.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 dec 2015 13:37

Boekenlezer schreef:Waarom streep je er nou twee door?

Omdat die laatste twee niet in dat rijtje thuishoren. Maar goed, als christen ben jij natuurlijk gewend homoseksuelen in hetzelfde rijtje te plaatsen als moordenaars.

Het is hooguit te begrijpen als je in gedachten neemt, dat de mens door de zonde geneigd is om het verkeerde te kiezen, om zich van God af te keren, dat hij een vijand is van zijn eigen zaligheid. Zo bezien klopt het wel weer helemaal naadloos met de christelijke leer, en kun je moeilijk anders verwachten.

Hooguit? Het is ook in andere kaders prima te begrijpen hoor. Toegenomen individualiteit, economische zekerheid en eindelijk genoeg hebben van een archaische organisatie die alles wat leuk is verbied.

En toch blijft het voor mij iets vreemds, raadselachtigs en lugubers hebben dat de mens feitelijk zelf zijn eigen ondergang ondertekent...
Dus ja, het klopt inderdaad helemaal met de christelijke leer, dat wel. Maar toch blijft het voor mij iets vreemds en onbegrijpelijks houden. Iets waar ik niet bij kan. Want ergens heb ik toch zoiets van: je wilt als mens toch het goede voor jezelf, en dat het je wel gaat?

Laat ik nou totaal niet overtuigd zijn dat (bepaalde vormen van) het christelijk geloof goed voor me zijn. Integendeel zelfs.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 dec 2015 13:47

Chaya schreef:Dit vind ik ook weer zo'n raar nieuwsbericht, dat ik net lees op Rijnmond:

Het kabinet is niet van plan om het aanbieden van rijlessen in ruil voor seks aan te pakken. Het aanbieden van rijles in ruil voor seksuele handelingen is geen prostitutie.

Dat schrijven de ministers Van der Steur en Schultz in een brief aan de Tweede Kamer.

Autobrancheorganisatie BOVAG had bij de politiek aan de bel getrokken nadat de politie in Rotterdam melding had gemaakt van het verschijnsel.

''Je hoeft maar even te googlen en je komt deze figuren al tegen en ze bieden hun diensten in het hele land aan. Ik vind dat ouders erop moeten kunnen vertrouwen dat hun kinderen in goede handen zijn wanneer rijles wordt gevolgd'', aldus Frank Hoornenborg van de BOVAG.

Je zult je dochter maar bij zo'n viespeuk hebben aangemeld, omdat de tarieven zo voordelig waren.

Ik snap niet zo goed waar ze het lef vandaan halen om seks te vragen ergens voor. Ik vind het behoorlijk spannend worden, als ik aan een dame iets wil gaan vragen waarin ik mezelf erg kwetsbaar maak. En dan heb ik het nog lang niet over seks.
En wil zo iemand bekend komen te staan als een overspelige vent? (Vroeg of laat worden dingen toch wel bekend, lijkt mij.) Ik zou dat als een enorm probleem ervaren, dus ik gedraag me maar liever netjes.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”