Dan weet je dus zeker dat je in Nederland een anti christelijke overheid hebt.
Verder zeg ik er niks meer op. Het vreet energie en ik heb nergens gezegd dat "zij" geen christenen zijn. En ik heb nergens zittten drammen met mijn geloof.
Moderators: Memmem, Moderafo's
hans0166 schreef:als er in NL één partij is die tegen religie is, voor achter de voordeur, voltooid leven, verbreding van het abortusbeleid, ...dan kun je als je ook maar enige principes hebt als christelijke partij daar niet mee regeren, tenzij je wel erg gesteld bent op het pluche.
Marnix schreef:Dan snap je blijkbaar niet hoe ons politieke systeem werkt.
DeLange schreef:Ik weet wel zeker dat ik het over een andere groep heb. Namelijk wat ik zelf in evangelische kringen hoorde. Namelijk de angst dat de Islam Europa over neemt en dat we door hen vervolgd gaan worden, als gevolg van massa immigratie en de grote gezinnen. Ze zijn daarom tegen de opvang van moslims.
Die angst heb ik echter later ook onder reformatorische schoonfamilieleden gehoord.
DeLange schreef:
Wat New Age en zo betreft, ik heb geen moeite ermee dat ze hier als aanhangers in Nederland wonen. Het zijn gewoon mensen. We moeten er mee samen leven. Hoewel ze een vijand van het kruis zijn, kunnen ze even goed nog tot geloof in Jezus komen. En laten we eerlijk wezen, wij zijn als christenen een minderheid geworden en zo hoort het ook.
pindas83 schreef:Die angst is niet helemaal ongefundeerd. Voor jou geen probleem voor een ander ligt dat anders. Kan je gewoon over praten lijkt me.
Snap nog steeds niet dat je mensen die moeite hebben met moslims en daar argumenten voor aandragen dan als demonisch en occult bestempelt en New agers, moslims etc. zijn ‘gewoon’ mensen. Dat lijkt mij niet uit te leggen
hans0166 schreef:als je een lesje wilt lezen doe het even bij iemand die je erin zal volgen.. vrij zinloos.
Het onderwerp derailed hopeloos als je hierop in blijft gaan, het werkelijke was de onzinnige opmerking van een ander forumlid dat de PVV staatgevaarlijk is en de CU bijbels gefundeerd.
Marnix schreef:Tja kan je vinden, maar ik ben het er wel mee eens dat de CU een stuk dichter staat bij wat de Bijbel leert dan de PVV. Die ik niet zozeer als staatsgevaarlijk zie (hoewel ze dolgraag wat aanpassingen op het gebied van vrijheid van godsdienst e.d. maar wel gevaarlijk omdat ze haat aanwakkeren in mensen. En als je dan met niets beters kan komen dan een coalitiepartner gaan bespreken ipv er inhoudelijk op ingaan valt me dat wel wat tegen. Als het alternatief een regering met D66 is zonder je partij is kan je de meeste invloed uitoefenen door toch mee te regeren.
hans0166 schreef:en dit is nou een ergernis voor mij, oeverloos gezeik over iets wat helemaal het onderwerp niet was.
DeLange schreef
Maar ik moet ook aan mijzelf denken. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om aan te horen dat christenen echte moslimvluchtelingen
elburger schreef:Ik zeg hier enkel dit over.
De barmhartige Samaritaan.
elburger schreef:Ik zeg hier enkel dit over.
De barmhartige Samaritaan.
DeLange schreef:Maar ik moet ook aan mijzelf denken. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om aan te horen dat christenen echte moslimvluchtelingen wensen terug te sturen. Omdat ik heel gevoelig ben en van nature al het leed van de wereld mij snel aantrek, word ik dan heel angstig, verdrietig en boos. Het voelt voor mij alsof ze over mijn familie zitten te dobbelen.
Want we hebben het wel over mensen hoor!![]()
DeLange schreef:
Ik wil niet lastig zijn, maar bijna heel onze samenleving is demonisch en occult, op de piep kleine kudde van Jezus na, die als koren tussen het onkruid in de kerken zitten en daar buiten.
Het grote gevaar komt voor ons van heel de wereld, die als spreekpoppen van satan om ons heen in de meerderheid zijn. Zij worden misleidt door de grote misleider en satan weet precies wat hij met ons wil doen.
Wij zijn "schapen" te midden van wolven. Als onze goede Herder niet bij ons zou zijn, zijn we hier reddeloos verloren. Kan je nu misschien om lachen, maar bedenk dat de Weerhouder de mens der wetteloosheid nog tegen houdt.
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten