ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 11 mar 2020 12:35

Dan weet je dus zeker dat je in Nederland een anti christelijke overheid hebt.

Verder zeg ik er niks meer op. Het vreet energie en ik heb nergens gezegd dat "zij" geen christenen zijn. En ik heb nergens zittten drammen met mijn geloof.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 mar 2020 16:37

hans0166 schreef:als er in NL één partij is die tegen religie is, voor achter de voordeur, voltooid leven, verbreding van het abortusbeleid, ...dan kun je als je ook maar enige principes hebt als christelijke partij daar niet mee regeren, tenzij je wel erg gesteld bent op het pluche.

Ik ben het daar niet mee eens. Allereerst is de kans groot dat als ze niet mee hadden gedaan, D66 ook in de coalitie had gezeten maar dan heb je niet de mogelijkheid gehad om tegenwicht aan hun geluid te bieden (behalve door vanuit de oppositie te roepen: jullie zijn fout). Je bereikt dan minder dan nu. Een coalitie moet met elkaar tot een akkoord komen, zo werkt ons politieke systeem. Zonder de CU was er minder terughoudendheid geweest op het gebied van bijvoorbeeld abortus en euthanasie.

Link: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b5957f5d/

Dan kan je principieel zijn en zeggen: ik regeer niet met partijen die pro-abortus en euthanasie zijn maar het effect is dan dat je dan het tegenovergestelde bereikt. Je regeert niet mee en niet-christelijke partijen wel en dan gaat men op dit soort punten dus in volle vaart “vooruit”. Kan je daarna mooi zeggen: maar ik heb niet meegeregeerd dus ik ben niet verantwoordelijk. Of heeft men hun verantwoordelijkheid niet genomen?

Dan snap je blijkbaar niet hoe ons politieke systeem werkt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

K80
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor K80 » 11 mar 2020 19:05

Ben ik met je eens Marnix.
Polderen, heet dat. En aangezien we coalities moeten hebben met meerdere partijen, zal er het en der water bij de wijn moeten.
Niet mee regeren kan je ook minder tegengas geven.
Als je in de kamer zit kan je alleen maar nee stemmen.
Nu hebben ze meer invloed op het beleid.
Vandaag is het gisteren van morgen.

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 11 mar 2020 20:11

Marnix schreef:Dan snap je blijkbaar niet hoe ons politieke systeem werkt.

als je een lesje wilt lezen doe het even bij iemand die je erin zal volgen.. vrij zinloos.

Het onderwerp derailed hopeloos als je hierop in blijft gaan, het werkelijke was de onzinnige opmerking van een ander forumlid dat de PVV staatgevaarlijk is en de CU bijbels gefundeerd.

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 11 mar 2020 21:27

DeLange schreef:Ik weet wel zeker dat ik het over een andere groep heb. Namelijk wat ik zelf in evangelische kringen hoorde. Namelijk de angst dat de Islam Europa over neemt en dat we door hen vervolgd gaan worden, als gevolg van massa immigratie en de grote gezinnen. Ze zijn daarom tegen de opvang van moslims.
Die angst heb ik echter later ook onder reformatorische schoonfamilieleden gehoord.

Die angst is niet helemaal ongefundeerd. Voor jou geen probleem voor een ander ligt dat anders. Kan je gewoon over praten lijkt me.

DeLange schreef:
Wat New Age en zo betreft, ik heb geen moeite ermee dat ze hier als aanhangers in Nederland wonen. Het zijn gewoon mensen. We moeten er mee samen leven. Hoewel ze een vijand van het kruis zijn, kunnen ze even goed nog tot geloof in Jezus komen. En laten we eerlijk wezen, wij zijn als christenen een minderheid geworden en zo hoort het ook.

Snap nog steeds niet dat je mensen die moeite hebben met moslims en daar argumenten voor aandragen dan als demonisch en occult bestempelt en New agers, moslims etc. zijn ‘gewoon’ mensen. Dat lijkt mij niet uit te leggen :-k

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 12 mar 2020 23:50

pindas83 schreef:Die angst is niet helemaal ongefundeerd. Voor jou geen probleem voor een ander ligt dat anders. Kan je gewoon over praten lijkt me.

Dat gaat niet. Net zo min als discussies over eindtijdsvisies, Palestijnen en Israël.
De sfeer wordt dan snel grimmig.
We hadden vroeger ook in Nijverdal discussie jongerendiensten in de Gereformeerde kerk. De discussieleider kapte daarin het gesprek af, als het over vluchtelingen en buitenlanders ging.

Maar ik moet ook aan mijzelf denken. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om aan te horen dat christenen echte moslimvluchtelingen wensen terug te sturen. Omdat ik heel gevoelig ben en van nature al het leed van de wereld mij snel aantrek, word ik dan heel angstig, verdrietig en boos. Het voelt voor mij alsof ze over mijn familie zitten te dobbelen.
Want we hebben het wel over mensen hoor! :(

Wat dacht je van Israël laatst. Ze schoten een raket af op 4 Palestijnse kinderen op het strand, omdat ze meenden dat het terroristen waren. Vier gezinnen totaal verwoest om het verlies van hun kinderen.
En de rechtbank (militair in Israël) berecht dit niet!
De vuile gewetenloze schoften! Mijn vrouw vertelde het me en zei me niets meer te maken willen hebben met Israël. En dat is nogal wat, dat ze dat zegt. Want ze is zelf van joodse kom af. Van Messiaanse joden uit Frankrijk. Ze kan het woord "Israël" niet meer horen.

Snap nog steeds niet dat je mensen die moeite hebben met moslims en daar argumenten voor aandragen dan als demonisch en occult bestempelt en New agers, moslims etc. zijn ‘gewoon’ mensen. Dat lijkt mij niet uit te leggen :-k

Ik wil niet lastig zijn, maar bijna heel onze samenleving is demonisch en occult, op de piep kleine kudde van Jezus na, die als koren tussen het onkruid in de kerken zitten en daar buiten.

Het grote gevaar komt voor ons van heel de wereld, die als spreekpoppen van satan om ons heen in de meerderheid zijn. Zij worden misleidt door de grote misleider en satan weet precies wat hij met ons wil doen.
Wij zijn "schapen" te midden van wolven. Als onze goede Herder niet bij ons zou zijn, zijn we hier reddeloos verloren. Kan je nu misschien om lachen, maar bedenk dat de Weerhouder de mens der wetteloosheid nog tegen houdt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 mar 2020 13:03

hans0166 schreef:als je een lesje wilt lezen doe het even bij iemand die je erin zal volgen.. vrij zinloos.

Het onderwerp derailed hopeloos als je hierop in blijft gaan, het werkelijke was de onzinnige opmerking van een ander forumlid dat de PVV staatgevaarlijk is en de CU bijbels gefundeerd.

Tja kan je vinden, maar ik ben het er wel mee eens dat de CU een stuk dichter staat bij wat de Bijbel leert dan de PVV. Die ik niet zozeer als staatsgevaarlijk zie (hoewel ze dolgraag wat aanpassingen op het gebied van vrijheid van godsdienst e.d. maar wel gevaarlijk omdat ze haat aanwakkeren in mensen. En als je dan met niets beters kan komen dan een coalitiepartner gaan bespreken ipv er inhoudelijk op ingaan valt me dat wel wat tegen. Als het alternatief een regering met D66 is zonder je partij is kan je de meeste invloed uitoefenen door toch mee te regeren.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 13 mar 2020 15:32

Marnix schreef:Tja kan je vinden, maar ik ben het er wel mee eens dat de CU een stuk dichter staat bij wat de Bijbel leert dan de PVV. Die ik niet zozeer als staatsgevaarlijk zie (hoewel ze dolgraag wat aanpassingen op het gebied van vrijheid van godsdienst e.d. maar wel gevaarlijk omdat ze haat aanwakkeren in mensen. En als je dan met niets beters kan komen dan een coalitiepartner gaan bespreken ipv er inhoudelijk op ingaan valt me dat wel wat tegen. Als het alternatief een regering met D66 is zonder je partij is kan je de meeste invloed uitoefenen door toch mee te regeren.

en dit is nou een ergernis voor mij, oeverloos gezeik over iets wat helemaal het onderwerp niet was.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 mar 2020 01:30

hans0166 schreef:en dit is nou een ergernis voor mij, oeverloos gezeik over iets wat helemaal het onderwerp niet was.

Tja dan moet je er ook niet over beginnen...

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 16 mar 2020 10:44

Maar nu de vraag, wat doe je tegen de ergenissen?
Ik zelf doe er gewoon maar zo min mogelijk mee, want door al dat geërger lekt veel van je energie weg.
Daarom loop ik voor mijn ergernissen weg.
Laatst gewijzigd door DeLange op 19 mar 2020 05:15, 2 keer totaal gewijzigd.

elburger
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elburger » 17 mar 2020 18:17

DeLange schreef

Maar ik moet ook aan mijzelf denken. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om aan te horen dat christenen echte moslimvluchtelingen

Ik zeg hier enkel dit over.
De barmhartige Samaritaan.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 19 mar 2020 05:14

elburger schreef:Ik zeg hier enkel dit over.

Juist. :D

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 19 mar 2020 07:15

elburger schreef:Ik zeg hier enkel dit over.

perfect voorbeeld!
Hij nam hem niet mee naar huis maar naar een herberg (=opvang in eigen regio) en liet hem daar verzorgd achter.
Moeten we ook doen ipv alle kanspareltjes naar hier halen.

K80
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor K80 » 19 mar 2020 10:54

DeLange schreef:Maar ik moet ook aan mijzelf denken. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om aan te horen dat christenen echte moslimvluchtelingen wensen terug te sturen. Omdat ik heel gevoelig ben en van nature al het leed van de wereld mij snel aantrek, word ik dan heel angstig, verdrietig en boos. Het voelt voor mij alsof ze over mijn familie zitten te dobbelen.
Want we hebben het wel over mensen hoor! :(

Ik snap nooit dat die moslims het liefste allemaal naar van origine Christelijke landen willen.
Laat ze lekker asiel aanvragen bij moslim landen is mijn idee.
Als ze hier moskeeën willen bouwen kan het allemaal, moet je daar een proberen een Christelijke kerk neer te zetten.

K80
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor K80 » 19 mar 2020 10:56

DeLange schreef:
Ik wil niet lastig zijn, maar bijna heel onze samenleving is demonisch en occult, op de piep kleine kudde van Jezus na, die als koren tussen het onkruid in de kerken zitten en daar buiten.

Het grote gevaar komt voor ons van heel de wereld, die als spreekpoppen van satan om ons heen in de meerderheid zijn. Zij worden misleidt door de grote misleider en satan weet precies wat hij met ons wil doen.
Wij zijn "schapen" te midden van wolven. Als onze goede Herder niet bij ons zou zijn, zijn we hier reddeloos verloren. Kan je nu misschien om lachen, maar bedenk dat de Weerhouder de mens der wetteloosheid nog tegen houdt.

Als ik dit zo lees, vrees ik echt dat je een probleem met jezelf hebt hoor. Sterkte

Terug naar “Actualiteit & Politiek”