parsifal schreef:Verkeerd citeren is kwalijk, maar het kan gebeuren zonder dat er opzet in het spel is. Ook hoeven de conclusies niet fout te zijn.
Dat klopt, maar het geeft wel te denken als iemand verkeerd wordt geciteerd en vervolgens wordt volgehouden dat hij goed is geciteerd, terwijl deze persoon dit zelf ontkent. Een voorbeeld is
prof. Roger Pielke Jr. die in het IPCC rapport dingen in de mond worden gelegd, die hij zelf helemaal niet zo gezegd en geschreven heeft. Het IPCC weigert dit tot nog toe te erkennen.
parsifal schreef:Citeren uit rapporten van actiegroepen is niet verkeerd, ik zou zeggen dat het zelfs goed is. Als maar niet het hele betoog er aan opgehangen wordt.
Tja, en daarvan zijn ook een aantal voorbeelden, zoals de smeltende gletsjers in 2035, te geven.
Een paar andere voorbeelden:
- 2 publicaties van het Wereld Natuurfonds worden als enige bron opgegeven over de kustonwikkeling in Latijns-Amerika (zie de tweede paragraaf
hier).
-
hier gaat het IPCC af op de cijfers van het WNF wat de gemiddelde ecologische footprint is van de wereld ten opzichte van die van centraal en oost Europa.
- de gletsjers had ik al genoemd (ook WNF:
zie hier).
- Greenpeace wordt als enige bron opgegeven voor een verband tussen klimaatverandering en het verdwijnen van koraalriffen, zie
hier (Hoegh-Guldberg).
parsifal schreef:Wiskundig gezien zijn veel natuurkundigen volslagen onbetrouwbaar, met hun alternatieve visie op wat een bewijs is.

Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)