Moderators: Memmem, Moderafo's
StillAwake schreef:We zijn nog niet terug bij het oude, maar we zijn wel hard op weg die kant op.
En persoonlijk ben ik dar blij om.
Maar vertel: wat komt er niet terug van "het oude"?
StillAwake schreef:Dat jij mij een naief schaap vindt: helemaal prima, moet jij volledig zelf weten.
Al de dingen die je noemt NADAT je destijds zei dat ze alleen haar mond open doet om te eten en liegen tellen natuurlijk niet mee.StillAwake schreef:Als ze beweert alleen haar man te vertrouwen: zo de waar is vertrouwt deze de gasten was het toch?
Als ze ontkent dat het over Mark Rutte ging, terwijl ze hem letterlijk parafraseerde: in de politiek ligt dat blijkbaar anders, maar in het dagelijks leven noemen we dat "liegen".
Als ze beweerde dat Frankrijk en Nederland contact hebben gehad, en het blijkt nu wél gebeurd te zijn: voor een politicus heet dat "geen actieve herinnering", maar voor de normale burger heet dat "liegen".
Als uit notulen blijkt dat Kaag bij een ministerraad aanwezig was, maar zelf claimt ze in Afrika te hebben gezeten: We kunnen het onder "vergeetachtigheid" plaatsen, maar aangezien het een patroon is (en was): dat fenomeen heet "liegen".
Als ze beweert dat er geen contact is geweest tussen VVD en D66 over de kandidatuur van Bergkamp, maar nu blijkt dat toch iets genuanceerder te liggen: als mijn kinderen de waarheid verdraaien noemen we dat "liegen".
Als ze het heeft over "de zes partijen" die verantwoordelijkheid moeten nemen, terwijl ze er zelf hoogstpersoonlijk 1 uit gezet heeft: in de omgeving waar ik ben opgegroeid heet dat "liegen".
Als ze de hele dag loopt te roeptoeteren over "nieuw leiderschap", maar het enige wat je aan dat leiderschap wilt veranderen een wat bekakt taalgebruik is noemt de gemiddelde Nederlander dat "kiezersbedrog" of "liegen".
Als uit stukken blijkt dat je je huwelijk geheim gehouden hebt omdat het strijdig was met de regels rond integriteit: drie keer raden hoe ik dat noem: "liegen".
Als je de formatie ingaat terwijl je iedereen wilt laten geloven de grootste partij te zijn: "liegen".
Als je in de formatie onwerkelijke eisen gaat stellen aan de grootste partij, en ondertussen claimt op zoek te zijn naar een stabiele regering: "liegen'.
Dat ze in de Linda roept niet bekakt te praten en zich niet elitair te gedragen: het kan een gebrek aan zelfkritiek zijn, maar het komt neer op "liegen".
Dat er een "documentaire gemaakt wordt waarin ze gelanceerd wordt als de nieuwe premier, maar ontkent dat ze er persoonlijke bemoeienis mee gehad heeft, en er duiken mails op dat ze bepaalde shots toch ander wilde: "liegen" is zacht uitgedrukt.
En dat ze in een journaal met een D66-redacteur redelijk kritiekloos benaderd wordt, dat ze in de Linda heerlijk mag roeptoeteren dat ze helemaal niet bekakt is: het doet niks at aan de feiten...
Iedereen heeft het recht onbetrouwbaar te zijn, maar zij maakt er misbruik van.
Dat zal best. Hoe zei je dat net over Kaag ook weer? ''zo de waar is vertrouwt deze de gasten was het toch?''StillAwake schreef:En is zij de enige partijleider die onbetrouwbaar is: Zeker niet, maar wel degene die het meest in het oog springt. Ook Ploumen, Hoekstra, Baudet, van der Staaij of Rutte zou ik niet graag mijn portemonee uitlenen.
Maar al deze figuren (met uitzondering van Rutte) trekken op dit moment niet zoveel media aandacht als Kaag, waardoor het bij haar wat duidelijker wordt.
Dat lijkt me niet. Je kunt heel eenvoudig nagaan of iemand wel of niet discrimineert en of iemand een sekist is. Pak de van Dale, zoek de betekenis op en leg het gedrag en de woorden ernaast. Dat had ik je destijds ook gezegd, maar toen kwam de mod langs ...StillAwake schreef:En ik snap best dat jij, vanuit jouw meer feministische insteek (dat is althans hoe je je hier presenteert) graag een vrouw als MP zou zien.
Maar besef wel dat je iemand die exact hetzelfde zegt, maar de andere kant op, als "seksist" neerzet, en zegt dat er gediscrimineerd wordt.
Ik zou het inderdaad best leuk vinden als we een vrouw als MP zouden krijgen.StillAwake schreef:En ik snap best dat jij, vanuit jouw meer feministische insteek (dat is althans hoe je je hier presenteert) graag een vrouw als MP zou zien.
Maar besef wel dat je iemand die exact hetzelfde zegt, maar de andere kant op, als "seksist" neerzet, en zegt dat er gediscrimineerd wordt.
En geloof me: ik ben het deels met je eens, het zou tijd worden dat er een vrouwelijke premier komt in dit land. Niet omdat ze het beter zou doen, maar om aan te tonen dat het glazen plafond te slechten is.
Maar eigenlijk is het nog anders: geslacht zou er helemaal niet toe moeten doen, maar integriteit en capabiliteit zouden leidend moeten zijn, niet het geslacht.
Uiteraard, dat staat op 1.StillAwake schreef:Dus een vrouwelijke premier: ik vind het prima, maar dan meot het wel een integere, capabele dame zijn, die boven de partijen kan staan, en zich tot premier van alle Nederlanders zou willen ontpoppen.
Ik had gezegd dat ik Kaags gesprek met Linda in Linda's wintermaand gezien heb en dat ik haar daarin sympathiek vond overkomen.StillAwake schreef:Je hebt ook gelijk dat het subjectief is of haar gedrag als elitair te bestempelen is. In mijn ogen (en vooral oren) is dat zo, maar dat is inderdaad heel persoonlijk.
Dat ze zelf zegt dat het niet zo is is overigens net zo persoonlijk, zeker aangezien niemand kan ontkennen dat ze de "beatrix-aardappel" behoorlijk in de keel heeft. En dat jij rucksicktlos aanneemt (zo lijkt het in elk geval) dat ze niet elitair is omdat ze dat in de Linda gezegd heeft zegt meer over jouw stijl van "kritisch" lezen dan over de persoon in kwestie zelf.
Je moet natuurlijk capabel zijn en aan doorslaan heeft niemand wat denk ik. Dat bedoelde ik ook helemaal niet.StillAwake schreef:ik ben het deels met je eens dat de Tweede kamer een afspiegeling zou moeten zijn van de maatschappij. En dat het daarmee goed zou zijn als er (ordegrootte) evenveel mannen als vrouwen inzitten. Toch wil ik niet doorslaan in het argument dat de kamer een afspiegeling van de maatschappij moet zijn, want dan ben je ook af van de huidige praktijk dat veel kamerleden, ministers en staatssecretarissen hoger opgeleid zijn.
Tja, feministen zijn er in allerlei soorten en maten. Mij gaat het helemaal niet om geld of macht ofzo, maar om gelijkwaardigheid en dan ook zo behandelt worden in woord en daad. (die vrouwenquota van vuilophalers heb ik anders wel van jou gehoord).StillAwake schreef:En het valt me op dat vrouwen (vooral de wat meer feministisch ingestelden) de gelijkstelling van man en vrou voornamelijk van belang vinden in posities waar veel geld in omgaat. En nee, ik stel niet voor dat er vrouwenquota voor vuilophalers komen, maar het valt me op dat iemand die benoemd dat er teveel vrouwen in het basisonderwijs werkzaam zijn algauw als seksist te boek staat, terwijl iemand die het tegenovergestelde beweert over een beroepsgroep waarin vrouwen van toegevoegde waarde zijn, maar onvoldoende vertegenwoordigd wél gelijk krijgt.
Ik denk dat ze dat nog zou kunnen beargumenteren ook. Dit is de motie waarin in feite het hele kabinet een motie van afkeuring krijgt, met daarin wel een hoofdrol voor het ministerie van buitenlandse zaken (Kaags departement). Maar dat is wel een hele rare bocht die ze dan moet nemen en dat zal haar geloofwaardigheid geen goed doen.StillAwake schreef:Laat me raden, deze motie (gesteld dat deze wordt aangenomen) is ineens van een andere orde.
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten