Cicero schreef:Wat een achterlijke opmerking. Er liepen neo-nazi's rond en mensen met t-shirts '6 miljoen Joden was niet genoeg' en 'Auschwitz - Arbeid maakt vrij'. Maar nee hoor, elbert vindt dat ras er niets mee te maken heeft.
Als je even de moeite had genomen om te lezen wat ik schreef en niet als een kip zonder kop over achterlijke opmerkingen zou beginnen te kakelen, dan had je kunnen concluderen dat ik reageerde op Mortlach die impliceerde dat het
gebrek aan politieoptreden kwam doordat de meeste demonstranten blank waren.
Mijn antwoord daarop is dat ik niet geloof dat het politieoptreden anders zou zijn geweest als de meeste demonstranten niet blank waren. Dus is het geen rasgerelateerd issue. In plaats daarvan blijkt dat de politie totaal niet goed voorbereid was op deze gebeurtenissen en inmiddels hebben verschillende officieren daarom hun ontslag genomen. Geen racisme dus van de politie, maar incompetentie.
Helaas impliceren zowel
Biden als Harris wel dat de Capitol State Police (een federale politieeenheid die onder gezag van het door de Democraten gedomineerde Congres staat) een racistische politieeenheid is. Als ik bij die dienst zou werken, zou ik me diep beledigd voelen door zulke ongefundeerde aantijgingen.
Maar deze raciale politiek gaan we de komende 4 jaar vaker zien, ben ik bang. Critical Race Theory is de aanjager ervan en dat is een volkomen abjecte en destructieve pseudowetenschappelijke ideologie.
Mortlach schreef:Tja, je maakt dat argument echter niet hard. Je kunt niet met droge ogen zeggen dat de politie tijdens de BLM demonstraties in de zomer van 2020 met dezelfde terughoudendheid reageerde. Dat is het probleem.
Je hebt het over "de politie", maar dit is allemaal appels met peren vergelijken. De politie rond het Capitool is een geheel andere eenheid. De Capitol State Police is een aparte federale eenheid die onder het gezag van het Congres staat. Het geweld rondom de BLM demonstraties werd aangepakt door met name gemeentelijke politie eenheden, die vaak ook nog eens onder leiding stonden van Democratische burgemeesters. Deze politie eenheid van het Capitool
liet trouwens ook betogers tegen de benoeming van de opperrechter Kavanaugh binnen (in 2018) (ze bezetten toen het atrium van een Senaatsgebouw), dus er is wel enig precedent dat ze wellicht soms te voorzichtig handelen.
Dan heb ik het nog niet gehad over de schaal van de protesten rondom BLM (maandenlang, verschillende steden en staten, hele wijken die in vlammen opgingen enz.) en deze gebeurtenis op een hoogst belangrijke plek in Washington.
StillAwake schreef:Denk je echt dat hij over 4 jaar door heel de voorverkiezingscyclus heen gaat komen? En gesteld dat hij daar doorheen komt, dat hij daadwerkelijk gekozen gaat worden?
Door de voorverkiezingen misschien wel, de verkiezingen niet. De gebeurtenissen van de afgelopen dagen zullen altijd aan hem blijven kleven. Ik hoop van harte dat Trump het niet eens gaat proberen en op de golfbaan van zijn oude dag gaat genieten. Het is tijd voor andere mensen aan het roer in de Republikeinse partij, die het electoraat in rustiger vaarwater kunnen leiden.
Mortlach schreef:Partijbelang boven landsbelang dus?
Is het in het landsbelang om het land nog verder te verdelen door in de laatste minuten van Trumps presidentschap hem nog even af te zetten, omdat wraak zo goed voelt?
Overigens geloof ik niet dat dat afzetten gaat gebeuren. Bij de vorige impeachmentpoging duurde het allemaal een maand of 3. Dus om nu in (effectief) 10 dagen dit voor elkaar te krijgen en daarbij ook nog de Republikeinen aan boord te krijgen (benodigd voor de tweederde meerderheid in de Senaat) is een fantasie.
De Republikeinen kunnen simpelweg zeggen: "sorry, we zijn in reces, kom op 21 januari maar weer terug". En als ze dat niet zeggen, duurt het even voordat een gezamenlijk comitee van Huis en Senaat is gevormd. Bovendien zal de regering Trump zeggen dat ze tijd nodig hebben om zich voor te bereiden op de verdediging enz. enz. Snelle impeachment is een contradictio in terminis, tenzij beide partijen er een showproces in Sovjetstijl van willen maken. De Democraten zullen dat wel willen, de Republikeinen zeker niet.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)