Moderators: Memmem, Moderafo's
Katlheen schreef:Mijn post was ironische bedoelt omdat ik nogal moe wordt van het "radicale" doorpakken wat bepaalde partijen willen. Partijen die zo voor de vrijheid van het individu zijn. Ik ervaar alleen maar onvrijheid. Daarnaast, sinds wanneer is het de taak van de overheid om ideologisch gedrag te sturen via belastingen?
- U moet electrisch rijden
- U moet aan de warmtepomp
- U moet vegetarisch eten
- U moet dit en dat en ga zo maar door.....
Stapje voor stapje wordt de dwang toegepast en ja, dan kan je net zo goed naar een communistische heilstaat gaan of naar Duits model van halverwege de 20e eeuw. Ik vrees met grote vreze dat het gedram van bepaalde politieke partijen nog wel eens een hele grote splijtzwam in deze maatschappij gaat worden.
Katlheen schreef:Dan is geboortebeperking een probaat middel lijkt mij....
Katlheen schreef:Dan is geboortebeperking een probaat middel lijkt mij....
dingo schreef:Niet echt. In de westerse wereld worden al niet genoeg kinderen geboren om de bevolkingskrimp te voorkomen. Het enige wat echt gaat werken is consumptiebeperking.
Erik1960 schreef:Ik weet dat er in de Bijbel regelmatig met getallen gegoocheld wordt, maar lijkt ‘miljoenen’ je niet een tikje overdreven?
Dorpeling schreef:Nee, dat is niet bepaald overdreven. Er wordt in Exodus 12 gesproken over 600.000 mannen, zonder de vrouwen en kinderen en daarbij nog veel 'vermengd volk', hoogstwaarschijnlijk Egyptenaren en anderen die aangetrokken waren door de wonderen die ze gezien hadden.
Dan kom je al gauw richting 2 tot 2,5 miljoen mensen.
Erik1960 schreef:Maar zoals je ook op refoweb kunt lezen wordt er hevig getwijfeld aan dit aantal. En worden andere -veel lagere- aantallen voor waarschijnlijk(er) gehouden.
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26612/aantal-israelieten-bij-uittocht-onduidelijk/
Mortlach schreef:Joh, historici zijn het niet eens eens over het aantal uittochten:-)
Erik1960 schreef:Maar zoals je ook op refoweb kunt lezen wordt er hevig getwijfeld aan dit aantal. En worden andere -veel lagere- aantallen voor waarschijnlijk(er) gehouden.
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26612/aantal-israelieten-bij-uittocht-onduidelijk/
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten