Katlheen schreef:@Chaya:
Je schrijft dat hij het maar als een man moet dragen en verder moet gaan? Dat vind ik nogal erg makkelijk! Als ik vanmiddag een sollicitante afwijs omdat ik weet dat ze principieel niet op zondag wil werken (niet dat het nodig is, maar door die zin op haar cv weet ik uit welke hoek ze komt), ergo dus op religieuze gronden, dan moet dat ook mogen? Want ik zeg gewoon dat ik nogal moeite heb met (fundamentalistische) christenen.
Kan dat ook? Ik zie op haar FB pagina allerlei links over kerken en geloofsmeetings. Stemmig lange zwarte rokken. Past dus om die reden niet bij dit bedrijf. Kan dat? Mag dat? Deze dame zou dan ook maar door moeten gaan?
Ja hoor, dat kan en mag.
Overigens vind ik het nogal van kokervisie getuigen als je een refovrouw automatisch aan een zwarte lange rok koppelt. Als ik hier over de markt slenter, zie ik meer vrouwen uit landen rondom de Middellandse zee die in dergelijke kledingstukken lopen.
Refo's zijn niet meer te herkennen als zodanig.
Nogmaals, voel je gekwetst, maar ga verder met solliciteren en zoek de bedrijven iets zorgvuldiger uit, ipv op de media te huilen. Natuurlijk duikt iedereen erop, daar kun je op wachten.
Ik zie al weer een tafelgesprek bij Humberto of Jeroen.