Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 08 nov 2015 14:28

Altijd lachen met die Amerikaanse presidentskandidaten. En dan schijnen ze vaak ook nog aan een universiteit gestudeerd te hebben. Papa zal wel een leuke schenking hebben gedaan oid.

Hoe dan ook een piramide is nogal onpraktisch als graansilo. Ze zijn namelijk niet zo ruim van binnen.

Ander irritant nieuws: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... piete.html
Een initiatief van wat kansloos volk die elke willekeurige zwarte piet maar in elkaar wil gaan slaan om een punt te maken.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 nov 2015 16:45

Yoshi schreef:Altijd lachen met die Amerikaanse presidentskandidaten. En dan schijnen ze vaak ook nog aan een universiteit gestudeerd te hebben. Papa zal wel een leuke schenking hebben gedaan oid.

Nou ja, de man was actief hersenchirurg, dus die titel zal niet alleen decoratief zijn. Toch, wil je echt iemand tot machtigste man ter wereld maken, inclusief de mogelijkheid een kernoorlog te beginnen, die zich niet laat corrigeren door gezond verstand?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 10 nov 2015 18:39

Geur van windjes is gezond
Misschien wordt het dan toch tijd om onze gewoonten eens te veranderen. Gewoon flink toeteren!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 16 nov 2015 11:27

"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 20 nov 2015 07:13

opmerkelijk nieuws. NOS meldt het ook. Klinkt als een refo, met z'n uitleven. :-&

Ik vind het heel apart dat die jongen op basis hiervan wordt geweigerd. Als je dit meent te moeten doen, heb je het volgens mij niet begrepen.

Misschien had deze man het gesprek eerst even moeten aangaan, in plaats van een lullig mailtje te sturen met deze boodschap.

Maar goed, terecht dat die jongen hiertegen protesteert.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 20 nov 2015 08:29

Arco schreef:Misschien niet opmerkelijk: Iran schendt akkoord, stopt demontage centrifuges
Tja, zou iemand iets anders verwacht hebben dan? (Behalve naïevelingen als Kerry en Obama natuurlijk.)
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 20 nov 2015 09:23

Tante Pollewop schreef:opmerkelijk nieuws. NOS meldt het ook. Klinkt als een refo, met z'n uitleven. :-&

Ik vind het heel apart dat die jongen op basis hiervan wordt geweigerd. Als je dit meent te moeten doen, heb je het volgens mij niet begrepen.

Misschien had deze man het gesprek eerst even moeten aangaan, in plaats van een lullig mailtje te sturen met deze boodschap.

Maar goed, terecht dat die jongen hiertegen protesteert.

Ik ben trouwens benieuwd naar wat het RD hierover gaat schrijven.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 20 nov 2015 12:12

Inmiddels heeft het RD het ook opgepikt.

Ik vraag me af wat het RD zou schrijven wanneer het om een refo-stagiair ging die afgewezen werd omdat hij refo is en dat uit.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 20 nov 2015 12:14

Typisch weer zo'n ongenuanceerd gekleurd bericht.
De normaal zo nuchtere en gesloten jongen, besloot het in de openbaarheid te gooien, op FB.
Sjiek hoor, vergroot zeker zn kansen op de arbeidsmarkt.

Laat ik even een paar vragen stellen:
* Hoe zag dat profiel eruit, welke foto's en postings stonden er precies op?
* Hoe is het sollicitatiegesprek verlopen?
* De jongeman wist dat het bedrijf christelijk was, hij gaat het toch proberen, allee, anno 2015 wordt homoseksualiteit alom geaccepteerd.

Er rijzen bij mij teveel vragen alvorens ik hier echt sprake van discriminatie zie.

Er is onlangs een jonge vrouw afgewezen bij een veiligheids- en bewakingsdienst, omdat zij een relatie had met een jongeheer van "vijandige" achtergrond.
Let wel, het was niet bewezen dat deze jongeman echte banden zou hebben met een terreurorganisatie en de relatie was kortgeleden uit gegaan.
Ik heb niets gehoord over een rechtszaak.

Als je gaat solliciteren moet je verwachten dat het bedrijf je gaat natrekken op de social media en dan kunnen er allerlei redenen zijn waardoor een bedrijf zegt: nee, wij nemen jou niet aan.

En voordat er weer een verontwaardigingsbombardement over me wordt uitgestort: nee, je mag niet zondermeer iemand afwijzen omdat hij/zij een andere geaardheid heeft!!!
Maar ik zeg ook: als je weet dat het gevoelig ligt, ga het dan niet uitlokken, dat is ook niet fair.
Als homofiele leraar is het beter dat je niet bij een refoschool (ook niet bij een isl. school trouwens) gaat solliciteren, maar bij een prot. chr. die het geen probleem vindt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Nina

Berichtdoor Nina » 20 nov 2015 12:28

'Van der Meer stelt op Facebook: „Niet het feit dat ik een andere geaardheid heb, is het probleem, maar het uiten ervan wel. Een vriend hebben als man zijnde wordt anno 2015 blijkbaar nog niet door iedereen geaccepteerd.”'

Beetje naïef, he!
Zo'n jongen moet toch ook bedenken dat hij zich daar niet thuis zou voelen?
Mijn vraag is dan: moet iedereen dat dat accepteren, of mag iemand ook nog een eigen mening hebben? Laat hij de eer aan zichzelf houden, en elders solliciteren.

Ik wil hiermee het besluit van het bedrijf niet goedkeuren, begrijp me niet verkeerd. Iedereen z'n eigen mening, maar de vraag is voor mij of deze eigenaar van dat bedrijf in alle opzichten kan instemmen met de levenswijze van al zijn werknemers.. dat is toch niet nodig?
Je houdt je werk en privé leven toch gescheiden? In ieder geval in deze werkkring zou dat toch moeten kunnen?

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 20 nov 2015 12:28

Ik dacht: dat zou wel eens een GerGemmer kunnen wezen, gezien de typische bekrompenheid, en ja hoor, het klopt.

@Chaya volgens mij sla je de plank mis.
Chaya schreef:Typisch weer zo'n ongenuanceerd gekleurd bericht.
De normaal zo nuchtere en gesloten jongen, besloot het in de openbaarheid te gooien, op FB.
Sjiek hoor, vergroot zeker zn kansen op de arbeidsmarkt.

Tja.. Het is zeker alleen niet sjiek omdat refo's zo in een kwaad daglicht komen. Zou je zo ook reageren omdat iemand zou melden dat hij/zij geweigerd was wegens het zijn van refo?

Laat ik even een paar vragen stellen:
* Hoe zag dat profiel eruit, welke foto's en postings stonden er precies op?

Dat is volledig irrelevant. Uit de info blijkt dat betreffende persoon een goede indruk had gemaakt, en dat de stagair zich dus professioneel kan gedragen.
* Hoe is het sollicitatiegesprek verlopen?
Dat was goed verlopen, want er was al tegen hem gezegd dat ze hem als collega zouden beschouwen enzovoort. Ik zie geen reden deze informatie te wantrouwen, ook omdat de vader van de stagair goede banden met het bedrijf heeft.
* De jongeman wist dat het bedrijf christelijk was, hij gaat het toch proberen, allee, anno 2015 wordt homoseksualiteit alom geaccepteerd.
Het bedrijf is christelijk? Verkopen ze alleen aan christelijke mensen die de drie formulieren onderschrijven? Nee, het is een openbaar bedrijf waarbij het niet relevant voor de functie is wat je levensovertuiging is. En volgens de wet mag je dan niet discrimineren.

Er is onlangs een jonge vrouw afgewezen bij een veiligheids- en bewakingsdienst, omdat zij een relatie had met een jongeheer van "vijandige" achtergrond.
Let wel, het was niet bewezen dat deze jongeman echte banden zou hebben met een terreurorganisatie en de relatie was kortgeleden uit gegaan.
Ik heb niets gehoord over een rechtszaak.
Het zal wel, maar deze situatie is onvergelijkbaar omdat het om andere gronden gaat. Een veiligheidsbedrijf heeft bepaalde belangen die het bedrijf als zodanig betreffen.

Als je gaat solliciteren moet je verwachten dat het bedrijf je gaat natrekken op de social media en dan kunnen er allerlei redenen zijn waardoor een bedrijf zegt: nee, wij nemen jou niet aan.
Maar die redenen moeten wel deugen. Zo was er pas geleden een bedrijf dat geen neger wilde, en dat mag dus niet.

Als dit Drachtense bedrijf gezegd had: 'bij nader inzien lijk je toch niet bij het bedrijf te passen' o.i.d., zou dat vreemd geweest zijn gezien de voorgeschiedenis, maar in principe zou er dan niets aan de hand geweest zijn.

Maar de directeur kon zich kennelijk niet inhouden en heeft gezegd dat het om het enkele feit ging dat de man een relatie heeft. Ja, dat mag wettelijk niet.

En voordat er weer een verontwaardigingsbombardement over me wordt uitgestort: nee, je mag niet zondermeer iemand afwijzen omdat hij/zij een andere geaardheid heeft!!!
Maar ik zeg ook: als je weet dat het gevoelig ligt, ga het dan niet uitlokken, dat is ook niet fair.
Als homofiele leraar is het beter dat je niet bij een refoschool (ook niet bij een isl. school trouwens) gaat solliciteren, maar bij een prot. chr. die het geen probleem vindt.
Een school is een levensbeschouwelijke organisatie, dus dat ligt anders. Deze jongen heeft het niet uitgelokt, naar het schijnt.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 20 nov 2015 12:32

Nina schreef:Zo'n jongen moet toch ook bedenken dat hij zich daar niet thuis zou voelen?
Waarom niet? Het sollicitatiegesprek was uitstekend verlopen. En je denkt toch niet dat ze alleen maar refo-werknemers hebben? Anders hadden ze die man niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Trouwens, zouden ze alleen reformatorisch veevoer verkopen?

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 20 nov 2015 12:33

Cicero schreef:Tja.. Het is zeker alleen niet sjiek omdat refo's zo in een kwaad daglicht komen. Zou je zo ook reageren omdat iemand zou melden dat hij/zij geweigerd was wegens het zijn van refo?

Jazeker. Ik houd er niet van om zo je ongenoegens in de openbaarheid te gooien, zonder hoor en wederhoor.
Dus als een refo ergens wordt geweigerd omdat ie refo is, zou ik precies hetzelfde zeggen. Ik wil graag beide kanten horen.
Cicero schreef:Het zal wel, maar deze situatie is onvergelijkbaar omdat het om andere gronden gaat. Een veiligheidsbedrijf heeft bepaalde belangen die het bedrijf als zodanig betreffen.

O ja.
Cicero schreef:Maar de directeur kon zich kennelijk niet inhouden en heeft gezegd dat het om het enkele feit ging dat de man een relatie heeft. Ja, dat mag wettelijk niet.

Cicero schreef:Ik dacht: dat zou wel eens een GerGemmer kunnen wezen, gezien de typische bekrompenheid, en ja hoor, het klopt.

En dit mag dus wel?
M.a.w. elke GerGemmer is een bekrompen en benepen persoon?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 20 nov 2015 12:38

Nina schreef:Ik wil hiermee het besluit van het bedrijf niet goedkeuren, begrijp me niet verkeerd. Iedereen z'n eigen mening, maar de vraag is voor mij of deze eigenaar van dat bedrijf in alle opzichten kan instemmen met de levenswijze van al zijn werknemers.. dat is toch niet nodig?
Je houdt je werk en privé leven toch gescheiden? In ieder geval in deze werkkring zou dat toch moeten kunnen?

Ik vraag me ook af of hij het goedkeurt als hij erachter komt dat zijn werknemers ongehuwd samenwonen.

Als ik solliciteer komt mijn persoonlijk leven ook aan bod, of ik (on)gehuwd ben, kinderen heb, enz.
Zo vreemd is dat toch niet op zich?

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 20 nov 2015 12:40

Chaya schreef:Jazeker. Ik houd er niet van om zo je ongenoegens in de openbaarheid te gooien, zonder hoor en wederhoor.
Dus als een refo ergens wordt geweigerd omdat ie refo is, zou ik precies hetzelfde zeggen. Ik wil graag beide kanten horen.
Oke, duidelijk. Maar dit was geen journalistiek bericht van die jongen, en bovendien: als hij aangifte had gedaan bij diverse instanties, was er op een gegeven moment ook aandacht voor gekomen in de media. De krant heeft trouwens wel wederhoor gedaan, zie het AD.
Cicero schreef:Ik dacht: dat zou wel eens een GerGemmer kunnen wezen, gezien de typische bekrompenheid, en ja hoor, het klopt.

En dit mag dus wel?
M.a.w. elke GerGemmer is een bekrompen en benepen persoon?

Je parafrase is tendentieus. Dat heb ik niet gezegd. En al had ik het gezegd (wat ik nooit zou doen), dan mag dat, want het is gewoon een mening over een bepaalde groep mensen.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”