heintje schreef:@Mortlach
Het blijft wat mij betreft een schreeuw om onnodige aandacht. In de poep roeren heet dat.
Ja, voor ons blanke, hetero, CIS, niet-invalide mannen kan dat onnodig lijken. Alleen is ons gevoel hier niet maatgevend. Het gevoel van de mensen die het slachtoffer zijn van discriminatie en racisme is dat wel.
We leven met z'n allen al naast elkaar in dit tolerante land. In dat land waar moskeeën en andere gebedsruimten gebouwd mogen worden, in dit land waar zo'n beetje iedere nationaliteit vertegenwoordigd is en iedereen een kans krijgt. Een werknemer moet zoveel blanken aannemen (nee, dat mag natuurlijk niet, want dat is discriminatie), zoveel mannen en vrouwen en allochtonen (en dat woord mag je dan eigenlijk ook niet meer gebruiken.)
Inderdaad, als je het over 4de of 5de generatie hebt, dan begint allochtoon zijn waarde een beetje te verliezen. En goed van ons hoor, dat we anderen de vrijheid op religie gunnen die wij zelf ook genieten. Chapeau voor ons. Betekent dat dan dat we dat mogen afstrepen tegen een bepaalde mate van racisme?
je mag m.a.w. niet meer de beste kandidaat aannemen, nee...deze moet gekleurd zijn, want dan krijg je subsidie in dit land.
Feit is gewoon dat als je bedrijven niet aanspoort een actief personeelsbeleid te voeren, veel bedrijven alleen blanken in dienst zouden hebben, en niet-blanken hooguit in de catering of schoonmaak.
En moeten we dan nu in de (geschiedenis)poep gaan zitten roeren omdat onze voorvaderen niet beter wisten dan dat dit allemaal untermenschen waren?
Kijk, het verleden kunnen we niet veranderen. Dat verwacht niemand. Maar we kunnen wel erkennen dat er onvoorstelbaar veel leed is aangericht waar onze voorouders toen en wij nu nog steeds van profiteren. En als wij dan in het heden bepaalde bevolkingsgroepen nog steeds als untermensch wegzetten, als bosjesman met botje door de neus, terwijl wij wel beter weten, dan vind ik het niet vreemd dat men daar wat van zegt.
Enne... ik blijf het noemen: de Geest van Koning Leopold, over de bezetting van Congo door koning Leopold II van België. Lees het eens en kom me dan nog eens vertellen dat ze zich daar onderhand eens overheen moeten zetten. Zeg eens, denk je dat de Joden zich ooit over de Holocaust dienen heen te zetten?
We zijn al zo ontzettend de goede kant op gegaan maar steeds moet het verleden weer opgerakeld worden.
Omdat de gevolgen in het heden voor mensen nog steeds voelbaar zijn. Je doet net alsof het iets abstracts is voor historici en archivisten.
En hoe doen we dat? Door kinderfeesten en pretparken aan te pakken!
Door feesten en pretparken toegankelijker en leuker te maken voor meer mensen. Ik blijf het bizar vinden dat mensen daar tegen zijn.
Ga je tijd beter besteden en zorg dat je met uitwassen van religie om kunt gaan. Want als er 1 brandhaard in de wereld is, die op het punt staat te ontvlammen, is het religie. IS doet in ieder geval haar best die lont aan te steken en het wachten is op het happen van de beide wereldgodsdiensten.
Ja, hier begon je gisteren ook al over. Toen was het ook geen goed argument dus ik weet niet wat er in de afgelopen 24 uur veranderd zou moeten zijn.
En troost je. Dan bestaan zwarte Piet en de Efteling helemaal niet meer. Er zijn belangrijker zaken dan een pretpark zwart maken. Want jij weet ook dat dit vervolgens niet ophoud. Daarna is de kleur geel aan de beurt, of de ronde vormen, of bepaalde geluiden...Je kan het zo gek niet bedenken of mensen kunnen zich er aan storen.
Ook zou het fijn zijn dat als ik je argument weerlegt, je daar iets mee doet. Ik heb nu al meerdere malen aangegeven waarom niet alle bezwaren gelijk zijn en waarom je bezwaar tegen ronde vormen en geluiden een storende afleiding zijn (geheel onbedoeld, uiteraard). Lees het gerust even terug in de discussie van de afgelopen dagen.