Terrorisme in Frankrijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Anoniem_89

Re: Terrorisme in Frankrijk

Berichtdoor Anoniem_89 » 17 nov 2015 10:36

Wéér mijn reactie verwijderd? :(

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 17 nov 2015 12:13

Tante Pollewop schreef:En de rest kan de rambam krijgen? :shock:

https://www.youtube.com/watch?v=WD8RLhMPOiE
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 18 nov 2015 00:48

off topique-smile

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 nov 2015 08:38

benefietdiner schreef:Jawel iedere islamiet is een jihadist!

De innerlijke jihad is een plicht voor iedere moslim.
Tja, als je het zo stelt, is elke christen ook een strijder. "Voorwaarts christenstrijders!" ;)
Maar ik doelde natuurlijk op de gewelddadige jihad, waarbij er fysiek gevochten wordt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 18 nov 2015 11:25

Heel ontroerend was het gesprek van het kleine jongetje met zijn pappa.
Gefilmd door Le petit Journal
http://www.nsmbl.nl/dit-jongetje-en-zij ... -in-parijs
Het ging viral gisteren en dat kan ik begrijpen.
Het toont aan hoe verrot en onbegrijpelijk deze wereld is voor een kind.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 nov 2015 15:53

Ondertussen verschijnen er her en der opiniestukken die aangeven dat de reactie op de aanslagen IS eigenlijk precies in de hand speelt. Oorlogstaal, meer bombardementen, vluchtelingen die worden afgewezen, afreageren op moslims, dat zijn allemaal zaken waar IS precies op uit was, omdat ze de lokale radicalisering in de hand werken.

De Vlaamse schrijver David van Reybrouck (van het boek Congo) vergeleek de toespraak van Hollande met die van Bush na 11 september en we weten allemaal waar dat toe heeft geleid. Invasie van Irak, val van Saddam, machtsvaccuum en - ironisch genoeg - ruimte voor IS om voet aan de grond te krijgen...

https://www.facebook.com/david.vanreybr ... nref=story
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 nov 2015 16:47

Precies. We moeten IS niet alleen bestrijden met oorlogstuig, maar ook met solidariteit.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 nov 2015 17:23

Inderdaad. JUIST door ervoor te zorgen dat de vluchtelingen en moslims in het algemeen zich welkom voelen en volwaardige leden van de samenleving zijn (met de gepaste screening, natuurlijk), voorkom je dat ze radicaliseren.

Eén van de problemen van de huidige reactie van politici is dat moslims het idee krijgen dat Islam daadwerkelijk niet verenigbaar is met Westerse normen en waarden (wat IS ze dus ook al vertelt).

de passant
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor de passant » 19 nov 2015 10:29

Chaya schreef:Op het moment dat de terroristen schietend binnenkwamen, speelde de band een van hun oude composities, 'Kiss the Devil', van hun album Peace Love & Death Metal

Terwijl mensen baadden in hun bloed, zong de band dit:
Who'll love the Devil?
Who'll song his song?
Who will love the Devil and his song?
I'll love the Devil
I'll sing his song
I will love the Devil and his song
Who'll love the Devil?
Who'll kiss his tongue?
Who will kiss the Devil on his tongue?
I'll love the Devil
I'll kiss his tongue
I will kiss the Devil on his tongue
Who'll love the Devil?
Who'll sing his song?
I will love the Devil and his song
Who'll love the Devil?
Who'll kiss his tongue?
I will kiss the Devil on his tongue
Who'll love the Devil?
Who'll sing his song?
I will live the Devil and sing his song

Schokkend om te lezen!!

"Terwijl mensen baadden in hun bloed, zong de band dit:" ......... , Moet ik dit echt geloven ????, ik heb een filmpje gezien waarop je de eerste schoten hoort ,en de suggestie dat de band doorspeelt is te gek voor woorden , de werkelijkheid is dat de band vrijwel direct stopte met spelen. neemt niet weg dat als deze tekst gezongen werd triest is.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 19 nov 2015 11:48

de passant schreef:"Terwijl mensen baadden in hun bloed, zong de band dit:" ......... , Moet ik dit echt geloven ????, ik heb een filmpje gezien waarop je de eerste schoten hoort ,en de suggestie dat de band doorspeelt is te gek voor woorden , de werkelijkheid is dat de band vrijwel direct stopte met spelen. neemt niet weg dat als deze tekst gezongen werd triest is.

Ik heb geen filmpje gezien, maar hoorde wel bezoekers zeggen: "we dachten eerst dat het vuurwerk was, dat het erbij hoorde".
Wat maakt het uit of het precies wel of niet zo was, feit is, dat alles binnen seconden en minuten gebeurde daar.
En is het niet de gewoonte om als concertbezoeker mee te zingen, al is het maar in je hoofd?
Men houdt daar van de duivel en wil zijn tong kussen, als dit een grote wens is en het wordt je laatste. :?
Gisteravond toonde het journaal enkele foto's van omgekomen concertgangers, intelligente jonge mensen.
Als je het ziet kun je niet anders dan diep geschokt zijn.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 nov 2015 12:17

Chaya schreef:Ik heb geen filmpje gezien, maar hoorde wel bezoekers zeggen: "we dachten eerst dat het vuurwerk was, dat het erbij hoorde".
Wat maakt het uit of het precies wel of niet zo was, feit is, dat alles binnen seconden en minuten gebeurde daar.
En is het niet de gewoonte om als concertbezoeker mee te zingen, al is het maar in je hoofd?
Men houdt daar van de duivel en wil zijn tong kussen, als dit een grote wens is en het wordt je laatste. :?
Gisteravond toonde het journaal enkele foto's van omgekomen concertgangers, intelligente jonge mensen.
Als je het ziet kun je niet anders dan diep geschokt zijn.

Sorry hoor, maar hier maak je echt van een mug een olifant. Grote wens? Kom op nou zeg.

Ja, tijdens een concert zing je de tekst mee, maar dat betekent niks. Je gaat er blijkbaar automatisch vanuit dat alles wat je zingt je ook echt meent. Ik heb heel wat death metal concerten bezocht én met de tekst meegezongen (gebruld) en nooit of te nimmer had ik het idee dat ik wat ik zong ook echt wenste. Zelfs nu, als ik een death metal nummer opzet, neurie ik de tekst gewoon mee en is de uitvoering van wat ik zing echt geen wens van me, zelfs niet een beetje.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 19 nov 2015 12:59

Mortlach schreef:Sorry hoor, maar hier maak je echt van een mug een olifant. Grote wens? Kom op nou zeg.

Van jou had ik geen andere reactie verwacht. Bij alles wat ik zeg spring jij erop als een bok op de haverkist.
Dan moet je bij het heavy metalforum zijn Mortlach.
Mortlach schreef:Ja, tijdens een concert zing je de tekst mee, maar dat betekent niks.

O nee? Dan is het nog ernstiger.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 19 nov 2015 14:00

Waarom is het nog ernstiger?
En ik vraag me een beetje af waarom je hier zo'n drukte over maakt. Als er een aanslag was gepleegd bij de zwartste kousenkerk waar men braaf langzame psalmen op hele noten aan het zingen was, was het dan minder erg? Of erger?
Over het algemeen genomen zijn daar toch ook weinig mensen die zich druk maken over hun onbekeerde staat. De meesten brengen slapend de kerkdienst door.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 19 nov 2015 14:13

Tante Pollewop schreef:Waarom is het nog ernstiger?
En ik vraag me een beetje af waarom je hier zo'n drukte over maakt. Als er een aanslag was gepleegd bij de zwartste kousenkerk waar men braaf langzame psalmen op hele noten aan het zingen was, was het dan minder erg? Of erger?
Over het algemeen genomen zijn daar toch ook weinig mensen die zich druk maken over hun onbekeerde staat. De meesten brengen slapend de kerkdienst door.

In Amerika zingen de kerken, "Laat de vervolging aan de Gemeente voorbijgaan", maar in China en Afrika is de vervolging al begonnen. Alleen het afgelopen jaar (1973) zijn er meer dan tweehonderdduizend Christenen in Afrika gemarteld. Dit soort dingen halen de kranten niet omdat dat slechte politieke betrekkingen veroorzaakt. Maar ik weet het. Ik ben er geweest. Daar moeten we eens over nadenken als we in onze mooie huizen zitten in onze nette kleren en onze rijk gevulde maaltijden eten. Vele, vele leden van het Lichaam van Christus worden op ditzelfde ogenblijk doodgemarteld en toch gaan wij gewoon door alsof we allemaal de Grote Verdrukking zullen ontlopen.

Een aantal jaren geleden was ik in Afrika in een land waar een nieuwe regering aan de macht was gekomen. De eerste nacht dat ik er was werd sommige Christeren bevolen om naar het politiekantoor te komen om zich te laten registreren. Toen ze daar aankwamen werden ze gearresteerd en diezelfde nacht geexecuteerd. De volgende dag gebeurde hetzelfde met andere Christenen. De derde dag ging het weer zo. Alle Christenen uit dat district werden systematisch vermoord.

De vierde dag moest ik in een klein kerkje spreken. De mensen kwamen maar ze waren vol angst en spanning. De hele dienst zaten ze elkaar aan te kijken met ogen die vroegen, "zal degene die hier naast me zit de volgende zijn die gedood wordt? Of zal ik de volgende zijn?"

De kamer was heet en stoffig en insecten kwamen door de ramen zonder glas en zwermden rond de losse lichtpeertjes die boven de kale houten banken hingen. Ik vertelde hen een verhaal uit mijn jeugd.

"Toen ik een klein meisje was", zei ik, "ging ik naar mijn vader en zei, 'papa, ik ben bang dat ik nooit sterk genoeg zal zijn om een martelaar voor Jezus Christus te zijn' ". "Vertel me eens", antwoordde mijn vader, "wanneer je de trein naar Amsterdam neemt, wanneer geef ik je dan geld om het kaartje te kopen? Drie weken vantevoren?". "Nee, pap, je geeft me dat geld voor het kaartje vlak voordat we op de trein stappen". "Dat klopt", zei mijn vader, "en zo gaat dat ook met de kracht die God geeft. Onze hemelse Vader weet wanneer je de kracht nodig hebt om een martelaar voor Jezus Christus te zijn. Hij zal in alles wat je nodig hebt voorzien – en precies op tijd…".

Mijn Afrikaanse vrienden knikten en glimlachten. Plotseling daalde er een geest van vreugde neer op die kerk en begonnen de mensen te zingen, "in die zoete tijd die komt, zullen we elkaar ontmoeten aan die prachtige andere kant". Later die week werd de helft van die kerk geexecuteerd. Later hoorde ik dat een paar maanden daarna de andere helft was omgebracht.

Corrie ten Boom

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 nov 2015 14:25

Chaya schreef:Van jou had ik geen andere reactie verwacht. Bij alles wat ik zeg spring jij erop als een bok op de haverkist.

O nee? Dan is het nog ernstiger.

Tja, ik probeer alleen aan te geven dat jij jouw christelijke denkkader (in dit geval "je meent wat je zingt") probeert toe te passen op mensen die (misschien) dat kader niet hebben. Maar op die basis trek je wel conclusies en dan ga je dus de fout in. Ik weet niet wie daarmee geholpen zou zijn.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”