Berichtdoor elbert » 29 aug 2016 12:28
Met het "geen geld meer voor windmolens" ben ik het hartgrondig eens. Als de plannen van de huidige regering werkelijkheid worden, gaan windmolens (nou ja, "hernieuwbaar" zoals vastgelegd in het Energieakkoord, waarbij de burger buitenspel stond) de Nederlandse belastingbetaler de komende 20 jaar zo'n 105 miljard euro kosten, zonder dat er ook maar enig meetbaar resultaat tegenover staat, behalve dan dat we wellicht op een gegeven moment met meer stroomuitval te maken krijgen. Op dit moment is er al 3800 euro per gezin in het subsidieren van windmolens gestoken. Netto resultaat? Niemand die het kan zeggen. "Het klimaat" zeggen ze, maar hoeveel miljardste graad het scheelt, weet niemand. En dat terwijl er elke week in China en India een nieuwe kolencentrale wordt geopend.
Een kwestie van uit ideele motieven geld over de balk smijten zonder dat er enig meetbaar resultaat wordt geboekt. Ik voorzie dat we hierover binnen nu en 10 a 15 jaar een parlementaire enquete krijgen, want dit gaat de burger meer kosten dan de deltawerken, de JSF, de Fyra, de automatiseringsmiskleunen bij de overheid en de Betuwelijn samen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)