Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor rotterdam » 01 jun 2016 10:18

Marnix schreef: Dapper om dan te zeggen: Laat de regio het maar oplossen, wij willen ze niet. Als wij een boot met vluchtelingen oppikken moeten we ze direct terugsturen en dan moeten ze ergens in de regio maar hulp zoeken. In Libanon passen er nog wel wat bij....
.

Inderdaad zijn de grootste opvanglanden Libanon, Turkey en Jordanië.

Maar sommige andere landen, zoals het grote en rijke Saoedi Arabië doet niets (o ja fundamentalistische moskeeën financieren).
Ook de andere miljonairs blijven achter ; Emiraten, Qatar, Bahrein en Koeweit.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 jun 2016 10:20

Klopt. Maar daar kunnen die vluchtelingen ook weinig aan doen dus dat kan geen reden zijn om ze terug te sturen. Wij helpen niet want er zijn daar ook een paar landen die dat vertikken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

IRHuman
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor IRHuman » 01 jun 2016 19:45

Marnix schreef:Klopt. Maar daar kunnen die vluchtelingen ook weinig aan doen dus dat kan geen reden zijn om ze terug te sturen. Wij helpen niet want er zijn daar ook een paar landen die dat vertikken.

Ze moeten hier niet heengehaald worden, dat gaat veel problemen opleveren

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 01 jun 2016 20:16

Australië pakt zijn vluchtelingen/migratie probleem erg effectief aan. Maar ach, die hebben politici met ballen en een rechte rug.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 02 jun 2016 12:26

Yoshi schreef:Australië pakt zijn vluchtelingen/migratie probleem erg effectief aan. Maar ach, die hebben politici met ballen en een rechte rug.
Tja, het meest effectief is natuurlijk dat er een paar duizend kilometer oceaan ligt tussen Australië en de conflictgebieden. Daar kan Europa met zijn kleine Middellandse Zee niet tegenop. :?
Wie een beetje de Australische politiek kent, weet dat er gewone politici zitten die er geen probleem in zien om bij hun politieke vrienden een mes in de al dan niet rechte rug te steken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 02 jun 2016 21:25

elbert schreef:Tja, het meest effectief is natuurlijk dat er een paar duizend kilometer oceaan ligt tussen Australië en de conflictgebieden. Daar kan Europa met zijn kleine Middellandse Zee niet tegenop. :?

Het zette pas echt zoden aan de dijk toen Australie aangaf iedereen die via een boot kwam gewoon doodleuk teruggestuurd werd en de kustwacht ook gewoon bootjes en schepen onderschepte en weer wegsleepte.
De EU kan een soortgelijke boodschap uitgeven en met haar gecombineerde marine vloot soortgelijke acties uitvoeren. Dat zal effectief werken en na een tijdje houden ze op als ze weten dat ze toch gelijk terug gestuurd worden ook al bereiken ze land.
Wie een beetje de Australische politiek kent, weet dat er gewone politici zitten die er geen probleem in zien om bij hun politieke vrienden een mes in de al dan niet rechte rug te steken.

Het blijven natuurlijk politici hè.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 25 aug 2016 20:47

PVV onthult schets
Afbeelding
Laatst gewijzigd door benefietdiner op 25 aug 2016 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 25 aug 2016 20:55

Dat wordt flink sleutelen aan de grondwet zo te zien. Daarvoor heb je toch echt heel veel zetels nodig en andere partijen gaan niet de grondwet willen wijzigen denk ik zo.

Nee, dit gaat dus niet lukken.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 25 aug 2016 20:59

daarom is het ook een plan.
toch denk ik dat er veel gevoelig voor zullen zijn.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 25 aug 2016 21:02

Een plan moet wel uitvoerbaar zijn. Dit heeft meer weg van fantasie.
Dat veel volk hiervoor warm te maken is geloof ik graag.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 28 aug 2016 20:00

stel dat we globaal de helft van het plan voor de helft van het geld uit zouden voeren, dan is dat toch 'dichter bij de gemiddelde mensen' ?
Maar nu mogen we er zelfs niet meer normaal over praten. Wie niet helemaal links denkt wordt gelijk voor extreem rechts uitgemaakt.
ik geloof ook de alternatieve stemmen welke beweren dat de elite expres onze voorheen en nu nog een beetje christelijke cultuur plat willen walsen met miljoenen moslims welke gewend zijn niks in de melk te brokkelen te hebben, o.i. dictatoriaal onderworpen als ze zijn.
Juncker en Merkel c.a. zijn de weg toch helemaal kwijt? ik zie het nog niet beter worden.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 28 aug 2016 21:43

ben db bd schreef:ik geloof ook de alternatieve stemmen welke beweren dat de elite expres onze voorheen en nu nog een beetje christelijke cultuur plat willen walsen
ik zie het nog niet beter worden.

Vroeger was het veel beter hè Ben.
Naar welke christelijke cultuur heb je heimwee ?
6 miljoen Joden vergast.
Dit soort cultuur van vroeger ?
Of vrouwen die 10 kinderen kregen en dan uiteindelijk stierven in het kraambed - echt iets om naar terug te verlangen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 aug 2016 10:33

Geen geld meer voor innovatie? Hoe ziet Wilders dat voor zich? Klinkt leuk nu, en over 10-20 jaar als de rest van de wereld wel is geïnnoveerd...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 29 aug 2016 12:28

Met het "geen geld meer voor windmolens" ben ik het hartgrondig eens. Als de plannen van de huidige regering werkelijkheid worden, gaan windmolens (nou ja, "hernieuwbaar" zoals vastgelegd in het Energieakkoord, waarbij de burger buitenspel stond) de Nederlandse belastingbetaler de komende 20 jaar zo'n 105 miljard euro kosten, zonder dat er ook maar enig meetbaar resultaat tegenover staat, behalve dan dat we wellicht op een gegeven moment met meer stroomuitval te maken krijgen. Op dit moment is er al 3800 euro per gezin in het subsidieren van windmolens gestoken. Netto resultaat? Niemand die het kan zeggen. "Het klimaat" zeggen ze, maar hoeveel miljardste graad het scheelt, weet niemand. En dat terwijl er elke week in China en India een nieuwe kolencentrale wordt geopend.
Een kwestie van uit ideele motieven geld over de balk smijten zonder dat er enig meetbaar resultaat wordt geboekt. Ik voorzie dat we hierover binnen nu en 10 a 15 jaar een parlementaire enquete krijgen, want dit gaat de burger meer kosten dan de deltawerken, de JSF, de Fyra, de automatiseringsmiskleunen bij de overheid en de Betuwelijn samen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 29 aug 2016 13:23

Met het sluiten van moskeeën e.d. zit Wilders in z'n pamflut zit Wilders toch wel keurig op één lijn met artikel 36 van de Nederlandse Geloofsbelijdenis:
"om te weren en uit te roeien alle afGoderij en valsen Godsdienst, om het rijk van den antichrist te gronde te werpen".
Dat kan zelfs de SGP niet meer zeggen...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Terug naar “Actualiteit & Politiek”