Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elbert » 02 sep 2015 11:46

Ik reageer alleen hier maar even op:
StillAwake schreef:Heeft de vrije Zuid Koreaan het morele recht de Noord Koreanse autoriteiten te provoceren? Nee
(..)
Is het feit dat de bewuste Noord Koreaanse leider meestal zijn dreigementen niet waarmaakt reden om te blijven provoceren? Nee
JA! Een vrije Zuid Koreaan heeft het morele recht (en misschien ook wel de morele plicht!) om het misdadige Noord-Koreaanse regime binnen bepaalde grenzen te provoceren door duidelijk te maken dat de misdadige onderdrukking van de godsdienstvrijheid in dit misdadige land geen stand mag houden.

Met "binnen bepaalde grenzen" bedoel ik hierbij dat de provocatie niet erger mag zijn dan de gevolgen die het zal veroorzaken. Zolang de gevolgen beperkt blijven tot wat lachwekkend geblaas van de Noord-Koreaanse staatsmedia, zit een vrije Zuid Koreaan binnen die grenzen.

Niet protesteren betekent dat je de onderdrukking van mensen in Noord-Korea stilzwijgend goedkeurt dan wel accepteert. Dat is moreel laakbaar.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 02 sep 2015 11:55

elbert schreef:JA! Een vrije Zuid Koreaan heeft het morele recht (en misschien ook wel de morele plicht!) om het misdadige Noord-Koreaanse regime binnen bepaalde grenzen te provoceren door duidelijk te maken dat de misdadige onderdrukking van de godsdienstvrijheid in dit misdadige land geen stand mag houden.

Met "binnen bepaalde grenzen" bedoel ik hierbij dat de provocatie niet erger mag zijn dan de gevolgen die het zal veroorzaken. Zolang de gevolgen beperkt blijven tot wat lachwekkend geblaas van de Noord-Koreaanse staatsmedia, zit een vrije Zuid Koreaan binnen die grenzen.

Niet protesteren betekent dat je de onderdrukking van mensen in Noord-Korea stilzwijgend goedkeurt dan wel accepteert. Dat is moreel laakbaar.

En jij weet niet hoe er met de Noord-Koreaan wordt omgegaan die toevallig zo'n ballon vindt?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 02 sep 2015 12:18

StillAwake schreef:En jij weet niet hoe er met de Noord-Koreaan wordt omgegaan die toevallig zo'n ballon vindt?
Ik denk dat Noord-Koreanen heel goed weten wat ze wel en niet kunnen doen in hun eigen land. Ze zullen zich dus ook bewust zijn van de gevaren en daarnaar handelen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 02 sep 2015 13:18

elbert schreef:Ik denk dat Noord-Koreanen heel goed weten wat ze wel en niet kunnen doen in hun eigen land. Ze zullen zich dus ook bewust zijn van de gevaren en daarnaar handelen.

Vervelend is dat Noord Koreanen in gevaar worden gebracht door mensen die vanaf een relatief veilige plaats dingen doen.
Dat vind ik moreel laakbaar.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 02 sep 2015 19:40

StillAwake schreef:Vervelend is dat Noord Koreanen in gevaar worden gebracht door mensen die vanaf een relatief veilige plaats dingen doen.
Dat vind ik moreel laakbaar.
Ze kunnen ook naar de Zuid-Koreaanse radio luisteren (en misschien ook wel de TV ontvangen). Dat is ook gevaarlijk voor degene die er in Noord-Korea naar luistert. Moet de radio en tv in Zuid-Korea dan maar niet meer uitzenden omdat de Noord-Koreaanse dictator dat liever heeft?
Hij moet er maar aan wennen dat er mensen zijn die hem en zijn regime niet pruimen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 03 sep 2015 08:33

elbert schreef:Ze kunnen ook naar de Zuid-Koreaanse radio luisteren (en misschien ook wel de TV ontvangen). Dat is ook gevaarlijk voor degene die er in Noord-Korea naar luistert. Moet de radio en tv in Zuid-Korea dan maar niet meer uitzenden omdat de Noord-Koreaanse dictator dat liever heeft?
Hij moet er maar aan wennen dat er mensen zijn die hem en zijn regime niet pruimen.

Zuid-koreaanse radio is daar (wellicht afgezien van het grensgebied) gestoord door stoorzenders.
TV is niet te ontvangen, internet ook niet.
Ik weet niet hoe vaak jij in de Korea's bent geweest?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 sep 2015 13:46

http://www.huffingtonpost.com/entry/kim ... d5c0761e85

In Amerika is 2 maanden geleden huwelijkgelijkheid ingevoerd door de Supreme Court (de Hoge Raad). In heel het land kunnen homo's nu ook met elkaar trouwen. Heel het land? Nee, één county in Kentucky blijft moedig weerstand bieden tegen de liberale overheerser...

In Rowan County, Kentucky, is ene Kim Davis een verkozen vertegenwoordiger en zij weigerde homo's huwelijks-'licenses' te geven omdat ze gewetensbezwaard is. Nou en, zou je dan zeggen, dan doet een andere ambtenaar het toch? Maar nee, ze is blijkbaar zo gewetensbezwaard dat ze zelfs die andere ambtenaren tegenhoudt.

Maar goed, de rechtbank had haar bevolen zich aan de wet te houden en had haar gewetensbezwaardheid als argument afgewezen. Dat weigerde ze nog steeds en vroeg de Hoge Raad uitspraak te doen over de botsende grondrechten. De Hoge Raad weigerde dat en nu zit Davis dus in de gevangenis wegens minachting van het hof.

Omdat ze op haar positie is verkozen, kan ze niet worden ontslagen, en ze weigert zelf op te stappen omdat ze "de mensen van Rowan County wil blijven dienen" (homo's zijn daar blijkbaar geen mensen). Ze zegt te vechten voor het traditionele huwelijk, maar is zelf aan haar 4de echtgenoot bezig.

De conservatieve media hebben een 'field day'! "Zie je wel, christenen worden onderdrukt en vervolgd om hun geloof!" Onzin natuurlijk, Davis wordt vervolgd omdat ze haar geloof via wettelijke kanalen probeert op te leggen aan anderen. Als homo in Rowan County had je gewoon geen uitwijkmogelijkheid en werden je grondwettelijk gegarandeerde rechten gewoon ontnomen. Als Davis nou gewoon tegen een collega had gezegd, "Henk, doe jij deze even," dan had ik er verder weinig problemen mee gehad, maar nu, nee. Dat ze zich maar lekker martelaar kan voelen in de gevangenis.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 14 sep 2015 11:25

Excuses om interview met homostel

GOEREE-OVERFLAKKEE -
Op het zwaargereformeerde Goeree-Overflakkee heeft de hoofdredacteur van het lokale krantje Eilanden-Nieuws zijn excuses aangeboden voor een interview met een homostel. Het stuk zorgde voor zoveel opschudding onder de kerkelijke lezers, dat de krant heeft besloten op de knieën te gaan.
In een serie van verhalen over twintigers op Goeree-Overflakkee werd een interview met het liefdeskoppel Arjan Kamp (20) en Menno Smit (18) gepubliceerd. Het vraaggesprek viel slecht bij een deel van de lezers met een gereformeerde achtergrond.
Hoofdredacteur Adri van der Laan van het huis-aan-huisblad besloot daarop zijn excuses aan te bieden. In een reactie in de krant gaat hij diep door het stof. ''Hiermee is te veel een podium geboden aan een levensgevoel en wijze waarin de meeste lezers van onze abonnee-editie zich niet herkennen en die ook niet strookt met de grondslag van Eilanden-Nieuws'', staat te lezen in een reactie in de krant.
Het excuus wekt de woede van veel andere lezers. Een aantal van hen wil het krantje niet meer in de brievenbus.

Och och och och......

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 sep 2015 11:31

blijblij schreef:Excuses om interview met homostel

GOEREE-OVERFLAKKEE -
Op het zwaargereformeerde Goeree-Overflakkee heeft de hoofdredacteur van het lokale krantje Eilanden-Nieuws zijn excuses aangeboden voor een interview met een homostel. Het stuk zorgde voor zoveel opschudding onder de kerkelijke lezers, dat de krant heeft besloten op de knieën te gaan.
In een serie van verhalen over twintigers op Goeree-Overflakkee werd een interview met het liefdeskoppel Arjan Kamp (20) en Menno Smit (18) gepubliceerd. Het vraaggesprek viel slecht bij een deel van de lezers met een gereformeerde achtergrond.
Hoofdredacteur Adri van der Laan van het huis-aan-huisblad besloot daarop zijn excuses aan te bieden. In een reactie in de krant gaat hij diep door het stof. ''Hiermee is te veel een podium geboden aan een levensgevoel en wijze waarin de meeste lezers van onze abonnee-editie zich niet herkennen en die ook niet strookt met de grondslag van Eilanden-Nieuws'', staat te lezen in een reactie in de krant.
Het excuus wekt de woede van veel andere lezers. Een aantal van hen wil het krantje niet meer in de brievenbus.

Och och och och......

Ik had al een nee-nee sticker (en woon niet in het verspreidingsgebied).
Maar als ik een blad in de bus krijg waarin excuses worden gemaakt voor een interview omdat dat de gemiddelde lezer kan kwetsen is dat de laatste keer geweest dat ik dat blad wilde ontvangen!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 01 okt 2015 23:37

Dit is wel een erg dramatische titel: VW heeft honderden doden op het geweten
Ten eerste is honderden wel heel erg zwaar aangezet, als het om ietsje meer dan honderd gaat. Verder: als ik zie hoeveel mensen voor korte stukjes de auto pakken, kun je de schuld nooit helemaal in de schoenen van de autofabrikant schuiven. Mensen doen het zelf ook.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 02 okt 2015 10:29

Aanslag Oregon speciaal gemunt op christenen:
http://nos.nl/artikel/2060778-dader-ore ... tenen.html

Toch kan ik uit het artikel niet opmaken waaróm hij het juist op christenen had gemunt.
weet iemand hier iets over?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 okt 2015 15:40

Boekenlezer schreef:Dit is wel een erg dramatische titel: VW heeft honderden doden op het geweten
Ten eerste is honderden wel heel erg zwaar aangezet, als het om ietsje meer dan honderd gaat. Verder: als ik zie hoeveel mensen voor korte stukjes de auto pakken, kun je de schuld nooit helemaal in de schoenen van de autofabrikant schuiven. Mensen doen het zelf ook.

Om het nu direct aan sterfgevallen te koppelen, vind ik ook wel wat ver gaan, maar wat VW heeft gedaan (softwarematig sjoemelen met de emissietests) is natuurlijk compleet onacceptabel. Alle gevolgen die ze ermee over zich hebben afgeroepen zijn volledig verdiend (inclusief koersdaling en evt. vervolging van de verantwoordelijken). Ik ben wel benieuwd of andere bedrijven zich er ook schuldig aan hebben gemaakt.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 okt 2015 15:48

mona schreef:Aanslag Oregon speciaal gemunt op christenen:
http://nos.nl/artikel/2060778-dader-ore ... tenen.html

Toch kan ik uit het artikel niet opmaken waaróm hij het juist op christenen had gemunt.
weet iemand hier iets over?

Ze schijnen wel wat paperassen van hem te hebben gevonden, daaruit zal wel het een en ander duidelijk worden.

Dat gezegd: bah, nu voel je aan je klompen aan dat het gesprek in de media in Amerika alleen nog maar over 'christenvervolging' zal gaan, en niet of ze nu eindelijk eens iets aan de wapenwet gaan doen. Als je naar cijfers gaat kijken, val je van je stoel van verbazing.

- 45 massa-schietpartijen* dit jaar OP SCHOLEN ALLEEN;
- meer dan 30 doden PER DAG (exclusief ongevallen en zelfmoorden)
- Sinds Obama's tweede termijn is er ELKE WEEK een massa-schietpartij geweest.
- Wapen- en ammunitieproducenten die zijn vrijgesteld van allerlei plichten en ook niet kunnen worden aangeklaagd.
- Lui die denken dat dit probleem met MEER wapens is op te lossen.

* massa-schietpartij: 4 of meer doden/gewonden

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 02 okt 2015 16:07

[quote="Mortlach"]
- Sinds Obama's tweede termijn is er ELKE WEEK een massa-schietpartij geweest.
[quote]

Daar moet een verband zijn, denk je niet?

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 02 okt 2015 17:16

Lijkt me niet, eerder een toevallige samenloop van omstandigheden.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”