Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor ben db bd » 04 mar 2016 11:30

Opwarming van de aarde is inderdaad een bewezen feit.

ja, er is opwarming aan te wijzen. Als je dat enkel doet, lijk je gelijk te hebben. Maar klimaathypecritici wijzen ook afkoeling aan, omdat de temperatuur van de aarde nou eenmaal fluctueert; kleine golfjes zoals nu en grote golven over lange tijden gemeten. We hebben hier immers ooit subtropische tijden en ook ijstijden meegemaakt. ik lees dat er zelfs weer een ijstijd dreigt. Dat is uiteraard niet in schuinlinks wegkijkende lectuur te lezen. De zuidpool smelt trouwens helemaal niet, toch? ik zag zelfs dat pinguïns steeds verder moesten lopen naar open water.
Persoonlijk schaar ik mij al een poos achter hen welke inzien dat de klimaathype ons niet tot een bescheidener levensstijl voert, doch onder zeer toenemend hoog opgestapelde lasten doet lijden. In Amerika is er naar verluid al bijna geen middenklasse meer qua inkomen; vrijwel alleen nog slechts decadent rijk en minima.
En ja, minima zijn uiteraard wel gedwongen om duidelijk minder consumptie te genieten, maar dat opverbruik van 'moeder aarde' wordt ruimschoots overtroffen door het gedrag van de rijken onder ons.
Een welvaartsprediker in Amerika was reeds aan z'n derde privéjet toe, las ik laatst op CIP.

Vermits er wel kosmische gerechtigheid zal zijn op aarde - (doorgrondt de boodschap van de Heere Jezus inzake de arme Lazarus en de rijke man!) - zal het m.i. ooit helemaal recht getrokken worden op de nieuwe aarde - (en mogelijk reeds in Hades, het dodenrijk, zoals ik van de Heer begrijp) - weshalve wij elkaar m.i. mogen aanvuren om zéér verantwoord met onze nog resterende welvaart om te gaan.

Aangaande de door Johan aangesleepte links acht ik de heer (genoemd om veiligheidsredenen?) Boulet wijze woorden te hebben uitgesproken.
Overigens vind ik ons OT naar huidige begrippen ook bepaald niet gematigd hoor, net zo min als de islam. Edoch, die was wel rechtvaardig!!
Nog overigenser, heb er wel erg in dat die bedeling na deze genadetijd wel weer helemaal terug komt hoor! Het wat we noemen 1000jarig vrederijk, naar de Bijbelse profetieën, zal met een 'ijzeren roede' geregeerd worden door de Vredesvorst! De slachting welke Hij bij Zijn wederkomst aan zal richten, zal er Bijbels gezien toch ook niet om liegen?

Enfin, vóór die tijd zal er van onze huidige decadentie reeds niets meer over kunnen blijven vanwege de zich nu reeds voortekenende dictatuur van de voor ons geldende aansnellende antichrist, toch? De Mahdi? De 12e imam?
Onze missionair werker eindigde voorbije zondag ongeveer de preek met te herinneren aan een vader in Afrika welke onder bedreiging van een automatisch vuurwapen toch maar de verplichte islamitische bekeringstekst nazei, teneinde het leven te behouden. De volgende dag kwamen de moslims echter terug - (ze hebben niet echt respect voor slappelingen hoor) - en zetten zijn drie kinderen op een rijtje met de zelfde vraag.
Hij moest toen aanzien hoe zijn kinderen stuk voor stuk er voor kozen om trouw te blijven aan het christendom en dus standrechtelijk door hun hoofd werden geschoten. ..... amen.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 04 mar 2016 12:09

Moeten we een partij steunen die enerzijds bijvoorbeeld zegt op te komen voor de joods-christelijke traditie en anderzijds er ook voor is de zogenoemde ‘weigerambtenaar’ (de ambtenaar die weigert homohuwelijken te sluiten) te ontslaan; ze gaat daarmee tegen het christelijk geweten van velen in.

Eén onzer architecten had eens het plan op zijn bord om van het bekende Poortgebouw een erotisch centrum te maken, een hoerenkast dus.
Mijn baas plaagde mij toen met de mededeling dat ik die bouw dan moest gaan uitvoeren als opzichter. Dat is er gelukkig nooit van gekomen, maar het zou wel realiteit hebben kunnen worden. Omdat wij utiliteitsbouw pleegden, t.b.v. het maatschappelijk nut dus, keek ik daar ongunstig tegenaan. Ook zou ik zo een homohuwelijk geen in principe, natuurwetsmatig, vruchtbare verbintenis vinden. Voor de seksuele revolutie waren huwelijken m.i. derhalve dan ook aan vermenigvuldigende voortplanting verbonden, zoals door de Schepper bedoeld.
Om een kort verhaal lang te maken: in de houding van Wilders herken ik de maatschappelijke orde binnen een seculier geregeerd land, dat een baan waar je werk moet doen wat je niet wilt, je ook niet moet aangaan. Wilders sjoemelt dus gewoon niet, vind ik.
En ja, dat schuurt wel met onze joods-christelijke traditie, vind ik ook. Maar we zijn geen joods-christelijk land meer ...

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 04 mar 2016 13:56

Wat bedoel je met "de meeste stemmen ..bij de volgende verkiezingen"? bedoel je dat hij de grootste partij wordt? fictief is hij dat nu al , volgens peil.nl kan hij op ongeveer 40 zetels rekenen, of bedoel je 76 zetels? laat me je dan even uit de brand helpen, die kans is praktisch nihil , gaat dus niet gebeuren. 50 is al moeilijk , 60 praktisch onmogelijk.

uiteraard meneer de passant bedoel ik van de partijen de meeste stemmen, zoals nu reeds dreigt. (een minderheidskabinet, weet u nog?)

Opwarming van de aarde is al lang een bewezen feit, heeft niets te maken met zoals jij suggereert een "Schepper er Zelf niet veel van begrepen moeten hebben" alsof ook maar iemand die suggestie zou hebben gedaan, maar alles met onze levens stijl en hebzucht

Ook dat wil ik nog wel even nader expliceren; er zitten een ontzaglijke boel winbare energiedragers in de grond, zoals we weten en exploiteren.
Dat was aan de Allerhoogste reeds van vóór de grondlegging der wereld bekend, net als alle andere dingen.
Nou zou ik het raar vinden als de Heere God ons bewust die ontzaglijke rijkdom zou hebben verleend, terwijl dat juist onze ondergang zou betekenen.
Dat we er verkwistend mee omgaan, onderschrijf ik helemaal. Reeds 40 jaar terug had ik als medeoprichter van de 'gemeentelijke commissie voor energiebesparende maatregelen' van de grootste havenstad van het heelal (zei onze wethouder terecht) boven m'n bureau een beroemde enorme poster hangen met daarop een als een kaars opbrandende wereldbol. We hebben in dat kader toen ook voor miljoenen aan werken uitgevoerd.

Nog weer langer geleden leerde ik van Wouter van Dieren (die van de club van Rome) dat:
"De aarde is ons kapitaal. Van de rente mogen we leven. Tasten we dat kapitaal blijvend aan, dan gaan we failliet. Dat weet iedere grutter."
Daarin zie ik het dankbaar matig gebruik maken van onze fossiele energiedragers als rentegebruik. Derhalve vind ik alle energiewinning willen halen uit op subsidie draaiende windmolens, als 't weer meezit, en zo ook nog onvoldoende duurzame zonnecollectoren, PV's, inmiddels irreëel.

Overigens, vraag niet hoeveel vuurspuwende bergen en aangestoken verbrandende bossen bijdragen aan de CO2.
En nog overigenser, een viervoud van de huidige hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, zou een zeer beduidender groene aarde tot gevolg hebben en het ook wellicht een klein beetje minder fris kunnen maken, vernam ik in het kader van wat willen bijleren.
En weet u, ook ik verlang naar weer die enorme dampmassa en wellicht zelfs weer ijslagen in de hoge luchtlagen met hun heerlijke bescherming van het aardoppervlak en egaal klimaat en verspreiding van het licht door lichtbreking, bij het herstel van de schepping, o.i. reeds in het vrederijk straks. (zie Jes.65:18 e.v. [niet vs.17] en zo)
Dat schijnt samen met andere factoren ook bij te dragen aan de hoge leeftijd welke in die 1000jaar weer bereikt kan worden.

We zijn het donkere dal in aan het gaan, maar daarachter liggen paradijselijke beloften in Gods Woord, als we lezen zoals Hij liet opschrijven.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 04 mar 2016 14:14

ben db bd schreef:
Om een kort verhaal lang te maken: in de houding van Wilders herken ik de maatschappelijke orde binnen een seculier geregeerd land, dat een baan waar je werk moet doen wat je niet wilt, je ook niet moet aangaan. Wilders sjoemelt dus gewoon niet, vind ik.
En ja, dat schuurt wel met onze joods-christelijke traditie, vind ik ook. Maar we zijn geen joods-christelijk land meer ...

Maar hij schermt er wel mee, om zijn contra-islam standpunten door te drukken? Chantage dus? Zelf is hij inmiddels allang agnost. Maar normaal gesproken heb je een stevig programma die je naar voren brengt en waar men op kan stemmen en de politiek vandaag bij de grote partijen is dat men de stemming in de maatschappij peilt en op basis daarvan het programma opstelt om zoveel mogelijk stemmen te krijgen en dus lekker te mogen regeren en eenmaal gekozen, verkiezingsbeloftes aan de laars lappen. Om een lang verhaal kort te maken..het gaat erom dat die mensen die baan al hebben en als die wet doorgang vindt, dan zal iemand die baan niet meer willen hebben als die persoon het niet naar zijn geweten en God kan verantwoorden. Sterker nog, het gaat regelrecht tegen het Woord in. Het klopt dat we hoofdzakelijk in een seculier land leven en we zijn er al aan gewend geraakt ook, toch?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 04 mar 2016 14:37

Johan, weet u zeker dat de PVV - (wat Wilders thuis gelooft, acht ik hier politiek niet zo relevant) - voorstander is van ontslag bij weigering door een ambtenaar van de burgerlijke stand met 20-30 jaar dienst achter zich?
Als hij/zij geen D66 rechter treft, betwijfel ik vooralsnog of die dat ontslag reeds steunen zal. Maar ik weet wel dat het hard gaat.
O, maar in het kalifaat straks, verwacht ik dat zo'n wet toch weer terug gedraaid zal moeten worden. De koran verbiedt toch ook homozualiteit ?

Maar even over banen die we niet (meer) willen hebben: hoeveel banen zijn er tegenwoordig niet waarbij je je geweten moet 'dichtschroeien' ?
Ooit stond ik zelf voor de keuze; de reclame of de bouw? Nu dank ik de hemel op m'n blote knieën dat ik de eerlijke bouwkant ben opgegaan.
Ik griezel als ik aan het eeuwig lot denk van hoge GG's binnen de financiële markten. Je zult maar carrière bij Goldman Sachs hebben gemaakt :(
Laatst gewijzigd door ben db bd op 04 mar 2016 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 mar 2016 14:41

Ben db bd schreef:uiteraard meneer de passant bedoel ik van de partijen de meeste stemmen, zoals nu reeds dreigt. (een minderheidskabinet, weet u nog?)

Ik snap die vraag wel, wat wat je noemt is niet echt reëel.

Stel dat Wilders de meeste stemmen krijgt bij de volgende verkiezingen? Dat is goed mogelijk hoor! Dan is hij toch bevoegd om de macht te grijpen en van ieder punt op zijn lijstje een handeltje te maken in de kamer? Volgens mij is een meerderheidsregering geen wettelijke verplichting. Dus wie dan wat krijgen wil moet eerst wat toegeven. Zo zou openlijke politiek toch alle achterkamertjespolitiek de baas kunnen worden? Geven en nemen zonder l*lverhalen er bij. (ach wat was die meneer E.H.B. daar schandelijk in hè?, ik bedoel in die .......)
Ja, zo is er ook op het punt van milieu nog wel wat te halen bij de PVV hoor, wacht maar. Maar de biljoenen verslindende klimaathype is wilders met alle andere eerlijke mensen natuurlijk ook al lang vergeten. (dan zou onze grote Schepper er Zelf niet veel van begrepen moeten hebben. Kom, kom hoor)

Theoretisch klopt dat. Maar in de praktijk gaat dat nooit gebeuren als de PVV bijvoorbeeld 40 zetels haalt. Allereerst omdat je dan nooit een regeerakkoord krijgt. Daarnaast omdat besluitvoering totaal onmogelijk is. Als je een kleine minderheid hebt is het nog wel een mogelijkheid omdat je kan zorgen voor gedoogsteun op allerlei vlakken. Maar dat gaat voor de PVV natuurlijk al heel lastig worden en hoe groter de minderheid van het kabinet is, hoe lastiger dat wordt. Een minderheidskabinet van minder dan 65 zetels is in de praktijk al eigenlijk al onmogelijk en geen enkele politicus, zelfs Wilders zal zich er niet aan wagen. Heel veel voorstellen zullen dan niet door de Tweede Kamer komen en als ze daar wel doorheen komen in de Eerste Kamer afketsen. Wilders zou dan machteloos zijn, wat nog erger is dan weer in de oppositie gaan. Binnen de kortste keren zou het kabinet vallen. En daar wordt je als regeringspartij doorgaans flink op afgerekend bij volgende verkiezingen.

Kortom, je begon dat deel met: Stel dat Wilders de meeste stemmen krijgt bij de volgende verkiezingen. Dan:

- Heeft hij het voortouw. Of liever, de informateur, die als eerste bij de grootste partij zal aankloppen. Er wordt gekeken naar partners om een coalitie mee te vormen, bij voorkeur een meerderheidskabinet. Sowieso al lastig want wie wil er samenwerken me de PVV? ps. Een coalitie van 1 partij is sowieso niet haalbaar.
- Lukt dat niet, dan kan hij nog kijken naar een partner waarmee hij een minderheidskabinet kan vormen mits hij genoeg gedoogsteun krijgt van andere partijen. De vraag is of dat draagvlak er is, nogmaals, welke van de partijen wil samenwerken met de PVV?
- Lukt het niet om een meerderheidsregering of minderheidsregering met voldoende draagvlak te vinden, dan wordt er gekeken naar mogelijke coalities buiten de grootste partij om.
- Mocht dat allemaal echt niet lukken, dan volgen nieuwe verkiezingen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 04 mar 2016 15:22

mijnheer Marnix, ik vrees dat ik op 'geen enkele politicus .... zal er zich niet aan wagen' na, :D u geheel gelijk moet geven, na uw explicatie.
Wilders heeft gewoon te veel gelijk en is dus gewoon te veel gehaat. Niemand brandt zich daaraan. Met daarna onnoemelijke spijt binnen het kalifaat, waaruit de onthoofde zielen - tegenwoordig niet eens meer met een stoer Turks kromzwaard, doch met een soort aardappelschilmesje :? - in de hemel zelfs niet te tellen zullen zijn. (zegt de Heere Jezus Zelf daarover tegen Johannes welke dat opschreef).
U weet dat hun eindtijdplaatje keurig overeen komt met de onze, met invulling van slechts andere namen hè?
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 04 mar 2016 15:23

ben db bd schreef:Johan, weet u zeker dat de PVV - (wat Wilders thuis gelooft, acht ik hier politiek niet zo relevant) - voorstander is van ontslag bij weigering door een ambtenaar van de burgerlijke stand met 20-30 jaar dienst achter zich?
Als hij/zij geen D66 rechter treft, betwijfel ik vooralsnog of die dat ontslag reeds steunen zal. Maar ik weet wel dat het hard gaat.
O, maar in het kalifaat straks, verwacht ik dat zo'n wet toch weer terug gedraaid zal moeten worden. De koran verbiedt toch ook homozualiteit ?

Maar even over banen die we niet (meer) willen hebben: hoeveel banen zijn er tegenwoordig niet waarbij je je geweten moet 'dichtschroeien' ?
Ooit stond ik zelf voor de keuze; de reclame of de bouw? Nu dank ik de hemel op m'n blote knieën dat ik de eerlijke bouwkant ben opgegaan.
Ik griezel als ik aan het eeuwig lot denk van hoge GG's binnen de financiële markten. Je zult maar carrière bij Goldman Sachs hebben gemaakt :(

Nou ja, in zoverre: Ik herinner me nog dat van der Vlies weleens zei in een debat of discussie: ''ik laat mijn geloof niet achter op mijn nachtkastje, 's morgens om zes uur''. Toch? Ja dat was o.a. in het nieuws, staat het ook niet in zijn verkiezingsprogramma, wat benefietdiner hier poneerde? Een logisch gevolg van de emancipatie waar die voor staat?
http://www.nu.nl/politiek/2650829/pvv-w ... ar-af.html Artikel is van 2011. Of was het weer een strategie van de meest linke krant van Nederland? Propaganda? Of een rechter het steunt is een ander verhaal, want gaat het niet om het principe? Het is een eerste stap, die wordt gezet. Klopt over die banen. Als er maar geld te verdien valt, dan vallen veel principes buitenboord of worden overboord gegooid. Dan hebt u inderdaad de goede keuze gemaakt. Maar is de bouwkant wel echt zo eerlijk?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

antoon

Berichtdoor antoon » 04 mar 2016 15:29

J e zal eens zien hoe snel de VVD een eerder ingenomen principe overboord gooit, dat wordt dan een beetje bakkeleien in en buiten beeld over Wilders zijn woorden, en de kans is er dat ze in zee gaan.
Aan de andere kant geloof ik ook wel eerder dat het gewoon oppositie wordt voor de PVV.

Om echter kort te gaan, nog Trump, nog Wilders nog wie dan ook kan de wereldbrand keren, wat hij wel doet is wat anders dan met de salonpolitiek en gezever van andere clubs in de kamer meegaan en op veel punten de waarheid zeggen, dat verdient een zekere mate van respect, maar om over het stemmen te hebben, Jezus deed niet aan politiek, de eerste christenen ook niet, trouwens op welke club wil je dan stemmen, ze hebben zo goed als allemaal punten die tegen Gods woord ingaan.
Laatst gewijzigd door antoon op 04 mar 2016 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 mar 2016 15:42

Op de CU dus :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 04 mar 2016 15:43

antoon schreef:J e zal eens zien hoe snel de VVD een eerder ingenomen principe overboord gooit, dat wordt dan een beetje bakkeleien in en buiten beeld over Wilders zijn woorden, en de kans is er dat ze in zee gaan.
aan de andere kant geloof ik ook wel eerder dat het gewoon oppositie wordt voor de PVV.

Om echter kort te gaan, nog Trump, nog Wilders nog wie dan ook kan de wereldbrand keren, wat hij wel doet is wat anders dan met de salonpolitiek en gezever van andere clubs in de kamer meegaan en op veel punten de waarheid zeggen , dat verdient een zekere mate van respect , maar om over het stemmen te hebben Jezus deed niet aan politiek, de eerste christenen ook niet, trouwens op welke club wil je dan stemmen, ze hebben zogoed als allemaal punten die tegen Gods woord ingaan.

Ben het wel met je eens. In een democratie heeft de mens het voor het zeggen, dat hebben de grieken verzonnen toch?

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 05 mar 2016 00:26

trouwens op welke club wil je dan stemmen, ze hebben zo goed als allemaal punten die tegen Gods woord ingaan.

ik denk dat de christelijke partijen heel redelijk Gods Woord als richtsnoer houden.

Ben het wel met je eens. In een democratie heeft de mens het voor het zeggen, dat hebben de grieken verzonnen toch?

nou vind ik van democratie weinig over zijn. Al zou 60% van de stemgerechtigden tegen het contract, verdrag met Oekraïne stemmen, om Rusland niet nog meer te provoceren, dan gaan ze nog door, zo weten we nu al. En Brussel is ons helemáál al lang vergeten. We zijn echt op weg naar dictatuur hoor. Wat denk je van de elite boven de 'financiële markten' ?

Johan schreef over v.d. Vlies:
''ik laat mijn geloof niet achter op mijn nachtkastje, 's morgens om zes uur''. Toch?

Kees v.d. Staaij doet dat ook niet hoor. Wijlen prof. Hans Jansen van de PVV vond ik ook een goudeerlijke vent. Die mis ik erg. (arabist)
Maar is de bouwkant wel echt zo eerlijk?

gelukkig :) niet altijd, dus had ik daar een eerlijke boterham aan. Maar door de bank genomen werkte ik leuk met aannemers hoor. Best goede herinneringen aan!

de passant
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor de passant » 05 mar 2016 09:19

ben db bd schreef:
U weet dat hun eindtijdplaatje keurig overeen komt met de onze, met invulling van slechts andere namen hè?

O, is dat zo?

antoon

Berichtdoor antoon » 05 mar 2016 10:46

Hij is de man daarvoor. Hij is de beste, punt uit. En daarom willen wij Trump: ja, het is een beetje een eikel en een egomaniak, maar dat kan ons niets schelen. Het land is een puinhoop omdat politici teveel aan zichzelf denken. De Republikeinse partij is dubbelhartig en laf. Jullie lieten illegalen ons land binnenvallen. Wij willen dat dit allemaal wordt hersteld!

Wij zijn politici spuugzat. We zijn de Democratische en Republikeinse partij spuugzat. We willen gewoon dat dit alles wordt hersteld. Trump mag dan geen heilige zijn, maar hij is niet gebonden aan het geld van lobbyisten, en hij wordt niet tegengehouden door politieke correctheid. Hij is een uitstekende onderhandelaar, heeft heel veel laten bouwen, en hij is ook nog eens géén politicus. Hij is zeker geen laffe politicus. Als hij zegt dat hij het gaat herstellen, dan geloven wij hem, want hij is egotistisch genoeg om het achteraf verkeerd te willen hebben of een leugenaar te worden genoemd.

O ja... dat vergat ik nog... het kan ons ook helemaal niets schelen dat hij een fout kapsel heeft.

Wij willen dat de ratten verdwijnen, dat is alles.’

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... ump-willen

Dit zou ook om Widers kunnen gaan, begrijp mij goed het is van mijns wege geen stemadvies, nog een pleidooi voor Wilders zelf heb ik jaren geleden al gestemd op Gods koninkrijk, ik stem op niemand anders.

De psychologie van het hele gebeuren houdt mij wel bezig alsook dat het allemaal een opmaat is voor de eindtijd.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 05 mar 2016 11:09

GEERT WILDERS, ISRAEL EN DE KOMENDE VERKIEZINGEN.
Afbeelding

Fantastisch, wat een opkomst vandaag.
Hebben jullie er een beetje zin in?
Volgens mij staan hier meer mensen dan de VVD en de PvdA straks als lid overhouden.

Zeg eens eerlijk: wat willen jullie? Rutte II of de PVV?

Alle gekheid op een stokje: dit kabinet maakt er een puinhoop van.

We worden kaalgeplukt.
We beleven de grootste koopkrachtdaling in bijna 30 jaar.
Elke dag verliezen 700 mensen hun baan.
Elke dag vallen 50 bedrijven om.
Onze pensioenen zijn in gevaar.
De hypotheken van meer dan 1 miljoen huishoudens staan onder water.
De zorg wordt afgebroken.

Mensen maken zich terecht hele grote zorgen over hun baan, hun inkomen, hun huur, of ze hun hypotheek kunnen betalen, hun pensioen, de opvang van hun kinderen en de zorg van hun ouders.

Ik vraag het jullie nóg een keer: Willen jullie Rutte II of de PVV?

Volgend jaar, beste vrienden, wordt het nog erger.
De heer Rutte is wereldvreemd. Hij wil dat mensen nieuwe huizen gaan kopen, nieuwe auto’s gaan kopen! Maar in plaats van de belastingen te verlagen klopt hij het geld uit de portemonnee van de mensen door met PvdA-beleid de belastingen te verhogen!

Volgend jaar nog eens 8 miljard aan nieuwe belastingverhogingen.
Een klap in het gezicht van alle Nederlanders!
Nog meer ontslagen en nog meer faillissementen.

Bijna niemand heeft nog vertrouwen in het kabinet. En dat is ook logisch.

Het kabinet geeft miljarden aan die gekke ontwikkelingshulp in Afrika, het geeft miljarden aan die zakkenvullers van de Europese Unie in Brussel, miljarden aan die corrupte Grieken, aan de Cyprioten, miljarden aan onrendabele windmolens op zee en miljarden aan nieuwe straaljagers.

Kunt u het zich voorstellen?!

Ik vraag het jullie nóg een keer: Wat willen jullie? Rutte II of de PVV?

Ik zeg samen met jullie : Rutte II, weg ermee. Rutte II maakt een puinhoop van Nederland. En niemand anders dan Mark Rutte en zijn socialistische vriendjes van de VVD en de PvdA zijn daarvoor verantwoordelijk.

Meer dan 80% van alle Nederlanders en zelfs de meerderheid van de eigen kiezers van VVD en PvdA heeft geen vertrouwen meer in Mark Rutte.

Het kabinet lijkt wel op de JSF-straaljager, steeds duurder en volstrekt ongewenst. Diederik Samsom lijkt harder op zoek naar de schietstoel, dan de eerste piloot die ooit in dat verschrikkelijke vliegtuig zal moeten vliegen.

Heel veel mensen vinden het verschrikkelijk. Wij krijgen als fractie karrenvrachten emails van gewone burgers. Mensen die ten einde raad zijn.

Ik kan ze hier niet allemaal voorlezen – want we hebben maar vergunning tot 2 uur – maar ik haal er zomaar een paar voorbeelden uit.

Een mevrouw uit Friesland schreef mij: “Mijn man kwam vandaag uit zijn werk met de boodschap dat hij zijn baan heeft verloren. Hij heeft zich meer dan twintig jaar met ziel en zaligheid ingezet voor zijn bedrijf, en nu kan hij naar de WW en dadelijk kunnen we naar de bijstand.”

Een ander voorbeeld van een stukadoorsbedrijf uit Rotterdam. Failliet gegaan. “Jarenlang, schrijft hij, heb ik keihard gewerkt en een goedlopende onderneming opgebouwd, maar nu zit ik in een faillissement. Ik kan voor het eerst deze maand mijn personeel niet meer betalen, het is verschrikkelijk. Ik moet ze allemaal ontslaan.”

Een derde en laatste voorbeeld: Een doodgewoon Nederlands gezin, de familie Visser uit Limburg zegt: “Meneer Wilders, we voelen ons zo machteloos. Kunnen we daar dan niets aan doen?”

Maar, beste vrienden, zijn wij Nederlanders machteloos? Gaan we ons verzetten?

Ik heb goed nieuws voor de familie Visser en al die andere uitgeperste burgers en bedrijven: De Partij voor de Vrijheid zal die mensen nooit in de kou laten staan. Wij komen op voor hun belangen. Wij laten u nooit in de steek.

Heel veel mensen vragen: Wat is jullie alternatief? En hoe gaan jullie ons uit de crisis halen? Een goede vraag. Wij hebben het beste alternatief.

Er moeten drie dingen gebeuren:

Ten eerste moeten de belastingen voor burgers en bedrijven omlaag. Niet omhoog, omlaag! Lage belastingen zorgen voor groei, voor koopkracht, voor investeringen, voor banen.

En dat kunnen we ook betalen als we, en dat is mijn tweede punt, als ons belastinggeld niet naar het buitenland gaat maar in Nederland blijft. Als we ophouden met die miljarden ontwikkelingshulp aan Afrika, als we ophouden met ons zuurverdiende geld naar Brussel te sturen. Geen cent meer naar de Spaanse banken, geen cent meer naar de Grieken of Cyprioten. Ik zeg: Genoeg is genoeg!

Ten derde, beste vrienden, moeten we weer een vrij en soeverein land worden. We moeten weer baas zijn over ons eigen geld, onze eigen grenzen, ons eigen Nederland. We moeten terug naar de gulden. We moeten uit de EU, we moeten onze Nederlandse identiteit behouden! We zeggen nee tegen de massa-immigratie. We zeggen ook nee tegen de islamisering die maar doorgaat. En de PVV is de enige partij die dat zegt. We zeggen: genoeg is genoeg!

En u weet: ook daar gaan Mark Rutte en zijn vriendjes de verkeerde kant op. Op 1 januari zet de EU de grenzen wagenwijd open voor alle Bulgaren en Roemenen die in Nederland hun fortuin komen zoeken. Dat wordt de doodsteek voor ons land.

Ik vraag u: Moeten we mensen die nooit meebetaalden aan onze verzorgingsstaat zomaar gebruik laten maken van al onze voorzieningen? Moeten we onze banen, ons geld en onze veiligheid zomaar op het spel zetten omdat de Roemenen en Bulgaren naar Nederland komen?

Willen jullie dat Rutte II nog langer doorgaat?

Ik vraag het nóg een keer: Willen jullie dat? Willen jullie Rutte II of de PVV?

We hebben de PVV hard nodig. Ons land is het mooiste land ter wereld. Wij accepteren niet dat Nederland helemaal wordt afgebroken. Vandaag wil het kabinet nivelleren en de belastingen nog maar eens verhogen. Die waanzin moet stoppen! Geen belastingverhoging, maar belastingverlaging is wat Nederland nodig heeft. Weg met het kabinet Rutte II! Weg met de belastingverhogingen! Wij zeggen: Genoeg is genoeg!

Vrienden,

Het wordt tijd dat we het verval stoppen. Dat we de neergang keren. Dat we ons weer kunnen gedragen als burgers van een vrij en beschaafd land. Met goede zorg voor de zieken, voor de ouderen en de gehandicapten. Met goede pensioenen voor al die Nederlanders die ons land hebben opgebouwd. En met lagere belastingen voor de mensen en bedrijven die met hard werken zorgen dat we een welvarend land waren en weer worden in de toekomst.

Vrienden,

De Nederlanders hunkeren naar perspectief. Ze hunkeren naar verandering.

De afgelopen maanden trok de PVV door heel Nederland. Van Spijkenisse tot Volendam, en van Almere tot Heerlen. En overal hoorden we hetzelfde geluid. Genoeg is genoeg! Rutte II Weg ermee!

Mag ik mij over uw hoofden heen tot Mark Rutte richten? Nederland heeft genoeg van jou, Mark, en van jouw PvdA-vriendjes.

De Nederlanders willen verandering. En wij als PVV gaan voor die verandering zorgen, want Nederland heeft daar recht op!

Vrienden, vandaag, 21 september, begint de herfst. De bladeren gaan vallen. En nu het kabinet nog!

En wij als PVV zijn klaar voor verkiezingen!

Overal – u hoorde onze fractievoorzitter in de Eerste Kamer, in het Europees Parlement, u hoorde onze Fleur – overal knokt de Partij voor de Vrijheid voor uw belangen. Al onze fracties, van hier in Den Haag tot in de provincies, van Eerste Kamer en Tweede Kamer tot onze fractie in dat verschrikkelijke Brussel – al die fracties beloven U hetzelfde: Voor ons telt maar één ding: ons mooie Nederland.

Dit kabinet heeft Nederland kapotgemaakt. Dit kabinet moet weg.

Vrienden,

Ik zeg tot Mark Rutte: Wij geven ons nooit gewonnen. Wij worstelen en wij komen boven. Wij zijn het volk van Michiel De Ruyter en Pim Fortuyn, wij zijn een volk van geuzen en patriotten, een volk van helden en zwoegers, een volk van harde werkers. Wij zijn gewend met elkaar onze schouders eronder te zetten.

U kunt op mij rekenen, en ik reken op u. Ik reken op jullie allemaal.

En ik bouw op jullie. Ik bouw op jullie omdat we met jullie hulp Rutte II uit het Torentje kunnen verdrijven.

Vrienden, de Partij voor de Vrijheid wordt steeds groter. En hoe vindt u dat? Moeten we nog groter worden? Dan zullen we nog groter worden. En dat is dankzij jullie! Jullie zijn onmisbaar voor onze groei.

Mijnheer Rutte, luister goed: Ga naar de koning, bied uw ontslag aan en laat Nederland met rust en ga weer bij een fabriek yoghurt verkopen.

Nederland heeft genoeg van u en uw vreselijke beleid.

Beste vrienden, ons verzet zal iedere dag groter worden. Dus vertel het aan iedereen die u kent: de PVV komt eraan.

Laat Rutte iedere dag dat hij er nog zit, het horen in zijn torentje: Uw politieke dagen zijn geteld.

Genoeg is genoeg!!!

Rutte II weg ermee!

Dank jullie wel.

Bron:http://www.yiooda.nl/algemeen/geert-wilders-israel-en-de-komende-verkiezingen/

Terug naar “Actualiteit & Politiek”