Lydia63 schreef:Ik ben het geheel met je eens, persoonlijk wens ik ook nieuwe verkiezingen, al weet ik tegen beter weten in dat er niks zal veranderen ik heb 'n andere hoop.
Nieuwe verkiezingen? Daar hebben de partijen die de DoPP-overeenkomst hebben afgesloten geen enkel belang bij!
VVD, D66, CDA, GroenLinks, PvdA en Volt hebben dit duurzaamheids-akkoord als de inzet voor het nieuwe kabinet 2021-2025 op 30 juni definitief gemaakt.
Op de golven van de IPCC paniek telt nu nog maar 1 hoofdonderwerp en dat is de klimaatopgaaf.
Grote kans dat dit het momentum is waarop zeer verregaande, met name groene, linkse en EU-gezinde regeringsmaatregelen zullen worden doorgevoerd. Rutte zal nog verder moeten doordraaien om de leidinggevende positie niet aan Kaag te verspelen.
Tegelijkertijd brengt dat de samenleving aan de rand van enorme clashes. Burgers zullen worden vermalen door de enorme lastenverzwaringen die zij zullen krijgen (minder welvaart door strengere controles en duurdere prijzen waardoor basisbehoeften in gevaar komen), zeg maar gerust: terugkerende armoede. Bedrijven zullen het onvoorstelbare vele geld dat wordt uitgetrokken of geschapen voor de klimaatadaptatie verplicht moeten aanwenden voor rigoureuze ombouw, waarbij ze de kosten die ze zelf nog extra moeten maken kunnen afwentelen op de burger. Sowieso zullen de honderden miljarden die dit gaan kosten voor rekening zijn van de komende generaties. Tientallen jaren zullen zij het met minder moeten doen en dit zal een afgedwongen inleveren zijn. Een strak geregisseerd beknotting, waar geen beroep tegen mogelijk is. De gehele transitie kan niet anders geschieden dan door een uiterst ver doorgevoerde controle van burgers en bedrijven, met boetes, uitsluitingen en sociale verbanningen. Rechtbanken die goed bedrag belonen en fout gedrag (foute denkwijzen) bestraffen zullen een Europese dimensie hebben. De mate waarin temidden van dit financiële en politionele geweld ook fraude en corruptie zullen voorkomen zal immens zijn. De belangen worden zo groot dat misdaad, moord en doodslag direct aan klimaat-maatregelen zal worden verbonden. Toegang tot grondstoffen, (emissie) rechten en eerste levensbehoeften zijn het nieuwe te winnen goud in het Klimaat-gedreven Wilde Westen. En wereldwijd.
Vluchten kan niet meer. Niet meer voor de gevaren van de klimaatveranderingen, maar ook niet meer voor de groene overheids-repressie.
En dat zal vooral veel pijn doen in het Westen, waar mensenrechten en vrijheden altijd voorop stonden. Niet westerse culturen hebben hun onderdanen altijd al geknecht. Maar het Westen gaat zich aan de hand van de klimaatverandering op deze manier vast en zeker transformeren naar een Chinees of communistisch model, waarbij de collectieve uitkomsten van beleid de individuele rechten, beschermwaardigheid en vrijheden zonodig kunnen en mogen vermorzelen.
Mijn gevoel is dat dit leidt tot grote armoede en geweld.
Zeker omdat iedereen dergelijke opgelegde systeem-veranderingen als zeer onrechtvaardig, onwaarachtig en ondemocratisch zal ervaren.
Met Al het Goede wat men meent te moeten doen, zal onontkoombaar ook Al het Kwade de kop op steken.
gravo