Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 16 dec 2020 14:46

LordJava schreef:In mijn ogen zijn het allemaal circusclowns, inclusief Trump en Biden. Maar wat Trump hier zegt is wel waar. Ik vind het wel een leuke voorstelling :D https://m.youtube.com/watch?v=PiFZ0yw0HhY#dialog

Alsof we ruim een uur lang gaan kijken naar zoiets. Ik snap dat nu mensen niet naar het circus kunnen, ze gaan zoeken naar online alternatieven, maar dit is dan wel een matige variant..... Meestal zie je dan allerlei verschillende mensen en dieren, mensen op de trapeze, jongleurs. Dit is alleen maar 1 clown en nog een heel slechte ook :-) Gelukkig komt de dag dat we daar vanaf zijn steeds dichterbij.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 dec 2020 16:58

elbert schreef:Een filmpje om Mortlach een plezier te doen: https://twitter.com/VodkaMuse/status/13 ... 2657098753 :lol:

Ik kende hem al, ja. Zo zal het ongeveer wel gaan over 5 weken, vermoed ik.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 dec 2020 04:35

Het heeft niks met de verkiezingen te maken, maar het was wel erg vermakelijk.

Iemand retweette een tweet van iemand die overtuigd was dat het Amerikaanse leger tanks naar de Canadese grens aan het transporteren was om een Chinese invasie af te slaan. Hij had namelijk een aantal tanks op een trein gezien. En dat is blijkbaar voldoende om te concluderen dat China de VS aanvalt via Quebec (voor de duidelijkheid, dat ligt aan de Atlantische zijde, dus hoe China daar terecht is gekomen, is een raadsel.)

Maar goed, de mensen hadden er nogal lol mee en vroegen zich af of Maine wel geschikt is voor een gevecht met tanks (dat is het niet); en waarom China besloot om in de winter aan te vallen was ook nogal vreemd (het is er momenteel -20 graden). Maar ze begonnen "informatie" aan te voeren, iemand verzon een soldaat die wist dat er al 69420 doden waren gevallen. De significantie van die waarde moet je maar even opzoeken. Maar die tweet werd door de oorspronkelijke poster direct en kritiekloos aangenomen en geretweet, want het past in het plaatje, dus is het waar; zo werkt dat tegenwoordig toch?

Geen idee of ze 24 later nog steeds geloven dat de VS wordt binnengevallen trouwens... Je zou toch denken dat zelfs de "mainstream media" daar wel wat aandacht aan zou geven.

LOL, blijkbaar was deze kwiebus niet de enige die dit gelooft. Snopes heeft er zelfs een topic over om het te ontkrachten. https://www.snopes.com/fact-check/china ... invade-us/

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 dec 2020 20:26

Ik ben trouwens wel benieuwd of er überhaupt nog een reactie komt op de enorme Russische hack van de Amerikaanse overheidssystemen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 dec 2020 01:02

https://apnews.com/article/hacking-russ ... 39d36c4e28

Man, die hack. 18.000 organisaties binnen en buiten de Amerikaanse regering zijn erdoor geraakt en het WH heeft niet langer de technische capaciteiten om met het herstel te beginnen - blijkt dat Trump het speciale cybersecurity team heeft weggepest omdat het een project van Obama was. Hmmm, dat komt me bijzonder bekend voor van een ander team dat hetzelfde lot beschoren was... wat deden die lui ook alweer? Infectieziekten?

En nogmaals, wie verwacht er dat Trump hier nog wat van gaat zeggen? Trump was toch zo stoer tegen Rusland? Tot nu toe is het echter muisstil.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 dec 2020 22:20

https://twitter.com/realDonaldTrump/sta ... 8691002368

Je kon erop wachten. Trump tweet dat de hack A) niet zo ernstig is, en B) niet door Rusland is uitgevoerd, maar door China (wellicht), want dat komt hem beter uit. Ook al heeft Pompeo toegegeven dat het wél Rusland is. Waar hebben we dat ook alweer eerder gehoord? "I don't know why it would be Russia"

In de tussentijd wordt er opnieuw gespeeld met het idee om het leger in te zetten om de verkiezingsuitslag terug te draaien. Groot voorstander daarvan, vers gepardoneerde Michael Flynn, joh, wat een verrassing. Ook zou Trump zijn advocaat "Kraken" Powell (bekend van het idee dat de dode Hugo Chavez achter de fraude zit) willen benoemen tot special counsel om de "verkiezingsfraude" te onderzoeken.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 dec 2020 17:48

elbert schreef:Ondertussen moeten we ons maar richten op de aankomende president en wat zich daaromheen afspeelt. Dat zal even wennen zijn voor degenen die alleen maar Trump zagen de afgelopen 4 jaar. :wink:
De zoon van Biden (Hunter Biden) wordt actief door de FBI onderzocht vanwege mogelijke belastingfraude. Dit nieuws was voor de verkiezingen al bekend, maar werd toen door allerlei media geblokkeerd (en iemand als Piers Morgan heeft gelijk als hij zegt dat dat beschamend journalistiek plichtsverzuim was). Er is trouwens behoorlijk meer aan de hand dan alleen belastingformulieren niet goed invullen, er zijn ook schimmige banden met de Oekraine en China en het is de vraag in hoeverre "the big guy" (nl. zijn vader) erbij betrokken is. Ook de broer van Biden (James Biden) wordt onderzocht. Het zou me niets verbazen als Trump in de laatste dagen van zijn presidentschap hier een special counsel voor benoemt.

Dat zal dan door de nieuwe AG moeten gebeuren die ongeveer 3 weken zal hebben voordat Biden de boel overneemt, want Bill Barr stapt per kerstmis op en die heeft vandaag een aantal zaken aangegeven die lijnrecht tegen Trump ingaan. Het is wonderbaarlijk hoe dat gaat wanneer mensen eenmaal op weg naar buiten zijn. Barr zegt dat het er sterk op lijkt dat het inderdaad Rusland was die de hack heeft uitgevoerd en niet China. Ook heeft hij gezegd dat hij geen enkele reden ziet om Special Counsels in te stellen voor Hunter Biden noch de "verkiezingsfraude"; volgens Barr is er gewoon geen reden toe*.

https://www.politico.com/news/2020/12/2 ... sel-449576

* moet ik me even preciezer uitdrukken: wat dat onderzoek naar Hunter Biden betreft, zegt Barr dat de huidige afdelingen van de DOJ dat prima afkunnen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 dec 2020 19:20

https://twitter.com/i/status/1341078245878472706

LOL. Blijkbaar hebben Dominion en Smartmatic gedreigd met een gigantische rechtszaak tegen "nieuwsbedrijven" en die buitelen nu over elkaar heen om maar duidelijk te maken dat ze voor de dingen die ze al weken roepen helemaal geen bewijzen hebben.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 22 dec 2020 10:33

Mortlach schreef:https://twitter.com/i/status/1341078245878472706

LOL. Blijkbaar hebben Dominion en Smartmatic gedreigd met een gigantische rechtszaak tegen "nieuwsbedrijven" en die buitelen nu over elkaar heen om maar duidelijk te maken dat ze voor de dingen die ze al weken roepen helemaal geen bewijzen hebben.
Het gebruik van stemmachines is overigens een potentieel veiligheidsgevaar. Daarom gebruiken we die dingen in Nederland en ook Frankrijk niet meer.
Trouwens, ook de media die achter Biden staan, waren een jaar geleden nog kritisch over stemmachines. Bijvoorbeeld: Rachel Maddow, iemand die walgt van Donald Trump, had vorig jaar dit item over deze stemmachines in Georgia. Maar nu de goede kandidaat heeft gewonnen (volgens MSNBC althans), zijn zorgen over stemmachines nu een complottheorie. Het lijkt erop dat het standpunt over die machines afhankelijk is van wie er wint.
Mij lijkt het beter om die machines helemaal niet meer te gebruiken, want alles wat digitaal werkt, is te hacken. Aangezien dat mogelijk is, geeft dat ook weer voer voor de verliezende partij om er eindeloos rechtszaken over te voeren of er complottheorieen over op te hangen. Het is dus beter voor de democratie om weer potlood en papier te gebruiken.
Overigens zeg ik daarmee niets over de geldigheid van de huidige verkiezingen: het is wat het is en de uitslag dient gerespecteerd te worden, net zoals ik dat vind van Nederlandse verkiezingen toen we nog wel stemmachines gebruiken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 22 dec 2020 12:32

Niet alleen valt het te hacken, je weet ook niet hoe het geprogrammeerd is. Zelfs als die dingen niet verbonden zijn met een netwerk, en je aan het eind van de stemdag bijvoorbeeld de totalen uitleest om die door te bellen, heb je nog steeds het risico dat de software al is aangepast voor het stemmen. Gewoon om de zoveel stemmen op kandidaat X een stem om kandidaat Y en de initiele stem op kandidaat X laten vervallen. Weet jij veel of die stem op kandidaat X wel meetelt? Met papier en potlood heb je in ieder geval nog de fysieke stembiljetten en tijdens het stemmen kan je als burger gewoon observeren tijdens het tellen. Geeft me toch wat meer vertrouwen dan een apparaat wat misschien helemaal niet telt wat jij stemt.
Dan maar analoog :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 dec 2020 16:04

elbert schreef:Het gebruik van stemmachines is overigens een potentieel veiligheidsgevaar. Daarom gebruiken we die dingen in Nederland en ook Frankrijk niet meer.
Trouwens, ook de media die achter Biden staan, waren een jaar geleden nog kritisch over stemmachines. Bijvoorbeeld: Rachel Maddow, iemand die walgt van Donald Trump, had vorig jaar dit item over deze stemmachines in Georgia. Maar nu de goede kandidaat heeft gewonnen (volgens MSNBC althans), zijn zorgen over stemmachines nu een complottheorie. Het lijkt erop dat het standpunt over die machines afhankelijk is van wie er wint.
Mij lijkt het beter om die machines helemaal niet meer te gebruiken, want alles wat digitaal werkt, is te hacken. Aangezien dat mogelijk is, geeft dat ook weer voer voor de verliezende partij om er eindeloos rechtszaken over te voeren of er complottheorieen over op te hangen. Het is dus beter voor de democratie om weer potlood en papier te gebruiken.
Overigens zeg ik daarmee niets over de geldigheid van de huidige verkiezingen: het is wat het is en de uitslag dient gerespecteerd te worden, net zoals ik dat vind van Nederlandse verkiezingen toen we nog wel stemmachines gebruiken.

Katlheen schreef:Niet alleen valt het te hacken, je weet ook niet hoe het geprogrammeerd is. Zelfs als die dingen niet verbonden zijn met een netwerk, en je aan het eind van de stemdag bijvoorbeeld de totalen uitleest om die door te bellen, heb je nog steeds het risico dat de software al is aangepast voor het stemmen. Gewoon om de zoveel stemmen op kandidaat X een stem om kandidaat Y en de initiele stem op kandidaat X laten vervallen. Weet jij veel of die stem op kandidaat X wel meetelt? Met papier en potlood heb je in ieder geval nog de fysieke stembiljetten en tijdens het stemmen kan je als burger gewoon observeren tijdens het tellen. Geeft me toch wat meer vertrouwen dan een apparaat wat misschien helemaal niet telt wat jij stemt.
Dan maar analoog :mrgreen:

Voor een deel is dat waar. Aan de andere kant, mensen zijn omkoopbaar, kunnen fouten maken. Machines niet. De machines zijn uitgebreid getest en maken geen fouten. De enige mogelijkheid om dat wel te krijgen is door de software aan te passen, vanaf afstand of op de machine zelf (wat je op zich kan monitoren). Daar is uitgebreid naar gekeken en ondanks dat machines hackbaar zijn en te modificeren is er niets wat er ook maar op wijst dat dat daadwerkelijk is gebeurd. En daar kan je best wel wat van terugzien als dat wel gebeurt. Het is dus nogal een verschil om zorgen uit te spreken dat machines hackbaar kunnen zijn (wat overigens best moeilijk zal zijn) en achteraf roepen dat de machines allemaal foute informatie doorgegeven hebben, dat er honderdduizenden stemmen van Trump opeens in Biden veranderd zouden zijn, meer dan 2,5 miljoen Trump-stemmen ondanks de al zo hoge opkomt spontaan verdwenen zijn etcetera.

Bovendien had het bij deze verkiezingen geen bal uitgemaakt. Trump zoekt overal verdachte dingen want de verkiezingen zijn immers van hem gestolen, niet door stemmachines maar vooral omdat hij er op de verkiezingsnacht nog wel goed voor stond maar toen de poststemmen en de resultaten van de grote steden binnenkwamen verloor hij alsnog. Dat heeft met de stemmachines niets te maken, los daarvan zag hij ook opeens allemaal papieren Trump-stemmen door mensen vernietigd worden, verstopt worden, verbrand worden enzovoorts.

Dus ja, je kan discussieren over het gebruik van stemmachines in het algemeen en daar zorgen over hebben maar het is grote onzin om dingen te roepen als "in het verleden mocht je er kritische vragen over stellen, nu Trump heeft verloren zijn zorgen over stemmachines opeens een complottheorie. Het zijn twee totaal verschillende dingen. Experts, ook de top van de cybersecurity-afdelingen van Amerika hebben uitgebreid gekeken naar de machines, wat daarop en daarmee is gebeurd en de unanieme conclusie is dat er totaal niets op wijst dat er iets is misgegaan met de machines. Trump heeft daar dan ook totaal geen redenen voor behalve dat hij dacht: Hmm, vroeger werd wel eens gezegd: Machines zijn te hacken. Dan kan ik dat ook nog wel gaan roepen naast mijn bewering dat er ook veel poststemmen / papieren stemmen zijn verdwenen, vervalt, bijgemaakt etcetera. Stuk voor stuk claims waar geen enkel bewijs voor is en die dan ook allemaal door de rechters zijn afgewezen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 dec 2020 17:47

Marnix schreef:Voor een deel is dat waar. Aan de andere kant, mensen zijn omkoopbaar, kunnen fouten maken. Machines niet. De machines zijn uitgebreid getest en maken geen fouten. De enige mogelijkheid om dat wel te krijgen is door de software aan te passen, vanaf afstand of op de machine zelf (wat je op zich kan monitoren). Daar is uitgebreid naar gekeken en ondanks dat machines hackbaar zijn en te modificeren is er niets wat er ook maar op wijst dat dat daadwerkelijk is gebeurd. En daar kan je best wel wat van terugzien als dat wel gebeurt. Het is dus nogal een verschil om zorgen uit te spreken dat machines hackbaar kunnen zijn (wat overigens best moeilijk zal zijn) en achteraf roepen dat de machines allemaal foute informatie doorgegeven hebben, dat er honderdduizenden stemmen van Trump opeens in Biden veranderd zouden zijn, meer dan 2,5 miljoen Trump-stemmen ondanks de al zo hoge opkomt spontaan verdwenen zijn etcetera.

Dat is inderdaad een goed punt. Je mag er hopelijk toch vanuitgaan dat die machines zijn getest/gecertificeerd voordat ze zijn ingezet? Trouwens, waarom zou het bedrijf achter die machines het risico nemen om ze oneerlijk te maken? Zoiets wordt ontdekt en dan kun je je bedrijf echt meteen opdoeken.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 dec 2020 20:11

Mortlach schreef:Dat is inderdaad een goed punt. Je mag er hopelijk toch vanuitgaan dat die machines zijn getest/gecertificeerd voordat ze zijn ingezet? Trouwens, waarom zou het bedrijf achter die machines het risico nemen om ze oneerlijk te maken? Zoiets wordt ontdekt en dan kun je je bedrijf echt meteen opdoeken.

Uiteraard, maar er wordt natuurlijk dan ook beweerd dat het wel goed kan worden gemaakt, alles werkt zoals het moet maar daarna worden er aanpassingen gedaan in de software waardoor het niet meer schrijft. Door de kopers die toegang krijgen tot de machines bijvoorbeeld, door degenen die het onderhoud doen, door hackers, eventueel buitenlandse (maar de landen die daar het meest actief mee zijn zien Trump natuurlijk liever winnen. Maar goed, als je al 100 verschillende dingen hebt geroepen en die allemaal niet waar zijn en geen enkel argumenten als bewijs voor hebt kunnen aandragen en vervolgens kom je weer met een verhaal over stemmachines die het voor en na de verkiezingen prima doen maar op de dag van de verkiezing op een magische manier allemaal stemmen van Trump naar Biden veranderde of van Trump verwijderde snap ik niet zo goed dat hier nog aandacht aan wordt besteed en is het maar goed dat iemand die constant waanbeelden heeft niet is herkozen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 dec 2020 01:14

De pardons komen inmiddels hard en ik wil de mensen wel eens horen die dit denken te kunnen verdedigen.

Manafort & Roger Stone - Mond gehouden tijdens het Mueller-onderzoek en nu sluit Trump de deal door het beloofde pardon te verstrekken. Zo corrupt als de pest.

Papa Kushner, want trouwen met de dochter van de baas heeft zo zijn voordelen.

4(?) man van Blackwater die betrokken waren bij de Nisour Square massacre in Irak in 2007. Ik heb een ingezonden stuk gelezen van de hoofdonderzoeker van de FBI en die lui hadden van mij echt mogen wegrotten. Alle Irakezen die na de veroordeling weer durfden te geloven in gerechtigheid krijgen nu echt een schop na.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 31 dec 2020 09:08

Marnix schreef:Voor een deel is dat waar. Aan de andere kant, mensen zijn omkoopbaar, kunnen fouten maken. Machines niet. De machines zijn uitgebreid getest en maken geen fouten. De enige mogelijkheid om dat wel te krijgen is door de software aan te passen, vanaf afstand of op de machine zelf (wat je op zich kan monitoren). Daar is uitgebreid naar gekeken en ondanks dat machines hackbaar zijn en te modificeren is er niets wat er ook maar op wijst dat dat daadwerkelijk is gebeurd. En daar kan je best wel wat van terugzien als dat wel gebeurt. Het is dus nogal een verschil om zorgen uit te spreken dat machines hackbaar kunnen zijn (wat overigens best moeilijk zal zijn) en achteraf roepen dat de machines allemaal foute informatie doorgegeven hebben, dat er honderdduizenden stemmen van Trump opeens in Biden veranderd zouden zijn, meer dan 2,5 miljoen Trump-stemmen ondanks de al zo hoge opkomt spontaan verdwenen zijn etcetera.

Mortlach schreef:Dat is inderdaad een goed punt. Je mag er hopelijk toch vanuitgaan dat die machines zijn getest/gecertificeerd voordat ze zijn ingezet? Trouwens, waarom zou het bedrijf achter die machines het risico nemen om ze oneerlijk te maken? Zoiets wordt ontdekt en dan kun je je bedrijf echt meteen opdoeken.
Windows software is ook goed getest en ik ga ervan uit dat Microsoft niet de bedoeling heeft om computers te laten hacken, maar bugs zitten er altijd in, dus zijn computers die op Windows draaien kwetsbaar wanneer die bugs ontdekt worden.
Zoiets, maar dan erger, kan er aan de hand zijn met stemmachines. Het bedrijf dat ze heeft gemaakt (Dominion), hoeft niet ter kwader trouw te zijn (hoewel anderen daar anders over denken), maar die stemmachines hebben om de een of andere reden wel verbinding met WIFI en zijn kinderlijk eenvoudig te hacken, bijvoorbeeld door inlichtingendiensten. Althans, dat zegt deze meneer tijdens een hoorzitting in de Senaat van Georgia:

Dit is trouwens in complete tegenspraak met wat Dominion hierover zegt: "de stemmachines hebben geen verbinding met internet en de stemmen kunnen niet aangepast worden van buitenaf". Nou, deze meneer beweert dat hij precies dat wel gedaan heeft.
Het zou me niks verbazen als hij gelijk heeft. Daarom gebruiken we in Nederland momenteel weer pen en potlood. Natuurlijk kun je daar ook fraude mee plegen, maar digitaal is dat potentieel veel grootschaliger te doen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Actualiteit & Politiek”