Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 25 jun 2015 17:30

Gisteren was er wat opschudding over een uitspraak van meneer De Boer.

VNO-NCW-baas: Bijstanders die kunnen werken zijn labbekakken

Ik heb er weer een nieuw woord bij geleerd. Ik kende dat woord nog niet. Maar ik denk niet dat ik het verder zal gaan gebruiken. Het klinkt me een beetje teveel in de oren als de taal van een man die neerkijkt op bepaalde mensen die toevallig wat minder geluk in het leven hebben gehad dan hij. Want mensen die van een uitkering leven, zijn dat mensen die niet willen werken? Misschien willen ze best wel, en zouden ze ook wel kunnen qua fysieke en psychische gesteldheid, maar komen ze gewoon niet aan de bak. Ik zou althans niet voor mijn lol in de bijstand gaan zitten.

Uiteindelijk vond hij die uitspraken ook niet zo gelukkig:
De Boer heeft spijt van uitspraken

________________________________________________________________________________________________________________________

Women on Waves verstuurt abortuspil naar Polen met drone

Met andere woorden, zij roepen de Polen toe: jullie moeten ook net als ons kinderen in stukken gaan knippen! Word net als wij, verlichte europeanen, die alles zo goed weten!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gerard314
Verkenner
Verkenner

over geestelijk leiderschap gesproken (amazing grace / Obama)

Berichtdoor Gerard314 » 27 jun 2015 13:48

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 28 jun 2015 12:32

Boekenlezer schreef:Women on Waves verstuurt abortuspil naar Polen met drone

Met andere woorden, zij roepen de Polen toe: jullie moeten ook net als ons kinderen in stukken gaan knippen! Word net als wij, verlichte europeanen, die alles zo goed weten!

Deze organisatie heeft toch ook vaker met een abortusboot voor de kust van landen gelegen waar abortus niet was toegestaan? Vrouwen werden dan in internationale wateren 'geholpen'.

Ik ben benieuwd of wij nog zo ruimdenkend zijn als er hier een besnijdenisboot uit bijvoorbeeld Somalië aanmeert, vrouwen meeneemt en dat die op internationale wateren besneden worden. Ik vermoed dat het land dan te klein is.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 jun 2015 13:41

Yoshi schreef:Deze organisatie heeft toch ook vaker met een abortusboot voor de kust van landen gelegen waar abortus niet was toegestaan? Vrouwen werden dan in internationale wateren 'geholpen'.

Ik ben benieuwd of wij nog zo ruimdenkend zijn als er hier een besnijdenisboot uit bijvoorbeeld Somalië aanmeert, vrouwen meeneemt en dat die op internationale wateren besneden worden. Ik vermoed dat het land dan te klein is.

Dit is natuurlijk gewoon een verkeerde vergelijking. Tenzij de vrouw in kwestie geheel vrijwillig en zonder pressie van familie en dergelijke besluit zichzelf te laten besnijden. Ik vermoed die vrouwen niet bestaan. Nee, er is een reden waarom besnijdenis bij zowel mannen als vrouwe (vaak) op zeer jonge leeftijd gebeurt; kinderen kunnen namelijk nog niet terugvechten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 28 jun 2015 15:24

Mortlach schreef:Dit is natuurlijk gewoon een verkeerde vergelijking.

Nope.

In cultuur x acht men a belangrijk en wil dat door de strot van andere culturen rammen en in cultuur y acht men b belangrijk en wil dat door de strot van andere culturen rammen. Details maken vrij weinig uit als je beredeneert van de cultuur die zichzelf superieur acht.
Heel aardig dus dat jij (in mijn ogen zeer valide) bedenkingen hebt bij b maar het zal cultuur y een zorg zijn.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 jun 2015 18:41

Yoshi schreef:Nope.

In cultuur x acht men a belangrijk en wil dat door de strot van andere culturen rammen en in cultuur y acht men b belangrijk en wil dat door de strot van andere culturen rammen. Details maken vrij weinig uit als je beredeneert van de cultuur die zichzelf superieur acht.
Heel aardig dus dat jij (in mijn ogen zeer valide) bedenkingen hebt bij b maar het zal cultuur y een zorg zijn.

Ik heb werkelijk waar geen idee wie wat door de strot probeert te rammen. Zowel in het geval van abortus als FGM (female genital mutilation) niet.

En ja hoor, als er een 'besnijdenisboot' aan komt zetten, en vrouwen gaan daar vrijwillig en zonder dwang naartoe, dan haal ik mijn schouders op en zie ik dat hoofdschuddend aan. Maar mensen mogen met hun eigen lichaam doen wat ze willen.

Dummy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dummy » 29 jun 2015 04:52

Mortlach schreef:
Ik heb werkelijk waar geen idee wie wat door de strot probeert te rammen. Zowel in het geval van abortus als FGM (female genital mutilation) niet.

En ja hoor, als er een 'besnijdenisboot' aan komt zetten, en vrouwen gaan daar vrijwillig en zonder dwang naartoe, dan haal ik mijn schouders op en zie ik dat hoofdschuddend aan. Maar mensen mogen met hun eigen lichaam doen wat ze willen.

Ach, die groep mensen die zonder dwang besnijdenis wil wordt al maar groter op het moment dat je alleen de voordelen van besnijdenis zou laten zien. Er zit inderdaad vrijwel geen verschil tussen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 29 jun 2015 06:52

Mortlach schreef:Maar mensen mogen met hun eigen lichaam doen wat ze willen.

Zolang ze de eventuele negatieve gevolgen van hun keuzes voor eigen rekening nemen heb je gelijk.
Maar vaak is dat niet het geval. Die worden doorgeschoven naar de samenleving.

henkie
Beheerder

Re: over geestelijk leiderschap gesproken (amazing grace / Obama)

Berichtdoor henkie » 29 jun 2015 09:16

Gerard314 schreef:weinig aan toe te voegen https://www.youtube.com/watch?t=25&v=hYP8PKsLzZY

Geestelijk leiderschap 1 dag later...

Obama schreef:Retweet to spread the word. #LoveWins
Afbeelding

Afbeelding

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 jun 2015 10:38

Geweldig toch? Eindelijk zijn homo's net als echte mensen, geen tweederangsburgers meer.

Ondertussen zijn er al staten die om maar geen homohuwelijken te hoeven sluiten, het huwelijk in zijn geheel maar willen afschaffen. http://fox13now.com/2015/06/26/lawmaker ... s-in-utah/

Ach, tegen de afschaffing van de slavernij was ook een hoop verzet...

Gilgamesh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Gilgamesh » 29 jun 2015 10:55

Boekenlezer schreef:Is een verbond van goddienaars en godloochenaars wel een kerk?
De Rooms-Katholieke kerk is gewoon een kerk. Dat sommige protestanten dat niet zo zien is hun recht. Ieder zijn mening over god.

de passant
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor de passant » 29 jun 2015 11:10

Homohuwelijk Verenigde Staten

Fantastisch toch, over 9 maanden de eerste homobabies?

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 29 jun 2015 11:24

Mortlach schreef:Ondertussen zijn er al staten die om maar geen homohuwelijken te hoeven sluiten, het huwelijk in zijn geheel maar willen afschaffen. http://fox13now.com/2015/06/26/lawmaker ... s-in-utah/

Op zichzelf een goed idee. Wat heeft de overheid van doen met het verbond dat ik aanga. Ook de malligheid van getuigen. Die moeten tekenen dat zij getuigen zijn van het huwelijk dat gesloten wordt, terwijl ze voor de wet geen enkele andere rol spelen. Bijvoorbeeld bij echtscheiding, waar zijn dan die getuigen?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 jun 2015 13:32

de passant schreef:Homohuwelijk Verenigde Staten

Fantastisch toch, over 9 maanden de eerste homobabies?

Die lopen al lang rond hoor. Sterker nog, er zijn er ondertussen al die al lang en breed volwassen zijn.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 jun 2015 13:36

Arco schreef:Op zichzelf een goed idee. Wat heeft de overheid van doen met het verbond dat ik aanga. Ook de malligheid van getuigen. Die moeten tekenen dat zij getuigen zijn van het huwelijk dat gesloten wordt, terwijl ze voor de wet geen enkele andere rol spelen. Bijvoorbeeld bij echtscheiding, waar zijn dan die getuigen?

Hier was ik ook al helemaal voor. Een systeem net als in Nederland. Trouwen doe je voor de wet (burgerlijk huwelijk). Dat is verplicht als je hoe je het ook wilt noemen wilt doen in de kerk. En dan heeft de overheid niets te zeggen over wat er in de kerk gebeurt, en de kerk niets te zeggen over wat er in de maatschappij gebeurt. Dan kunnen homo's gewoon trouwen en kunnen kerken hen gewoon intern weigeren, zolang ze er extern maar over zwijgen. De twee ceremonies zijn dan gewoon volledig ontkoppeld. Probleem opgelost.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”