Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor Marnix » 13 feb 2016 15:06

Dat bedoel ik. Er valt lastig met je te praten. LPF was een partij, geen persoon. Het is een partij, opgericht door een persoon die helaas is vermoord. Toen ging de partij zonder Pim dus regeren. Het ging helemaal mis. Over die LPF heb ik het. Waarvan jij zegt: was een fijne politicus. Nee, het was geen politicus maar een partij. Dat is een feit. Dus ga nou niet alsnog je gelijk proberen te halen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 13 feb 2016 16:13

Marnix; Dat lukte de LPF bijvoorbeeld ook wel. Maar dan... Het is bij Wilders altijd veel geschreeuw (kritiek op alles en iedereen, schelden en ander kleutergedrag) maar weinig wol (concrete plannen).

Marnix; Voor wat betreft dat laatste dus een prima doorsnee politicus.

Ik heb het dus niet eens over de LPF gehad in eerste instantie. In een reactie daarna geef ik ook aan dat de LPF geen partij is maar bestond uit 1 weldenkend persoon en daaromheen een stelletje incapabele mensen die er idd niets van bakten.

Als je geen gesprek wil voeren hoeft dat niet hoor maar ga dit topic dan gewoon voorbij.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 20 feb 2016 10:59

Schijnbaar weet de PVV zijn kiezersgroep steeds meer te verbreden; http://www.nrc.nl/handelsblad/2016/02/2 ... rs-1589978

Niet omdat Wilders het zo ontzettend goed doet of omdat hij zo goed past bij zijn kiezers, nee meer omdat de rest van het politieke veld zo ontzettend ondermaats presteert.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 22 feb 2016 12:47

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 09 dec 2024 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 22 feb 2016 21:38

StillAwake schreef:De PVV is vandaag 10 jaar geworden!
Wat heeft die man in die tien jaar veel reuring veroorzaakt...

Het is meer de islam die veel reuring veroorzaakt.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 24 feb 2016 09:46

benefietdiner schreef:Het is meer de islam die veel reuring veroorzaakt.

Op zich mee eens, de Islam heft meer elende over de wereld uitgestort in die tien jaar dan Wilders over Nederland.
Toch wil ik ophef over een kopvoddentaks, de "doe eens normaal man" affaire, "minder! minder! minder!" niet ontkennen...

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 24 feb 2016 10:19

StillAwake schreef:Op zich mee eens, de Islam heft meer elende over de wereld uitgestort in die tien jaar dan Wilders over Nederland.
Toch wil ik ophef over een kopvoddentaks, de "doe eens normaal man" affaire, "minder! minder! minder!" niet ontkennen...

Oké maar al die uitspraken waren bedoeld om Nederlanders wakker schudden en dat is tot heden nog steeds niet doorgedrongen dat de islam een bedreigen is . Vandaar dat hij er mee doorgaat.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 24 feb 2016 10:23

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 09 dec 2024 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 24 feb 2016 11:11

StillAwake schreef:Na IS, Charlie Hebdo, 13 November en het gezeur in Keulen heeft de meerderheid echt wel door dat de Islam gevaarlijk is.
De Grote Blonde Roeptoeter heeft dat goed gezien, maar heeft geen antwoorden.

wie heeft er wel een antwoord?

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 24 feb 2016 11:35

StillAwake schreef:De PVV is vandaag 10 jaar geworden!
Wat heeft die man in die tien jaar veel reuring veroorzaakt...

Men heeft niets geleerd van de geschiedenis.
De schuld (waarvan precies?) bij andere volkeren en culturen leggen, de massa bang maken, is van alle tijden en kan in bepaalde jaren, als er bijvoorbeeld een financiële crisis of hoge werkloosheid is, wortel schieten bij velen.
Trump doet precies hetzelfde.
Het is puur haat zaaien, zonder een daadwerkelijke oplossing aan te dragen.
Het is absoluut niet goed te praten dat de man een leven moet leiden als een opgejaagde en met zoveel beveiliging om zich heen zich op straat begeven. Maar als ik hem soms zie praten kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het heel erg gaat om aandacht naar zijn eigen persoontje naar zich toe te trekken. Hij lijkt ervan te genieten.
Of hij werkelijk zo stoïcijns is, denk ik niet.
Fleur Agema is i.i.g. grote fan van Marine le Pen, ik weet te weinig van de Franse politiek, inhoudelijk, om werkelijk een oordeel over haar te hebben. Ze schijnt openlijk afstand genomen te hebben van het gedachtegoed van haar vader.

Ik las in de Elsevier: De oprichter van Front National Jean-Marie Le Pen waarschuwt zijn dochter Marine dat hij mogelijk een rivaliserende partij wil oprichten. De twee ruziën nu al geruime tijd over de koers die Marine Le Pen is ingeslagen met de partij.

Dus ook daar ruziën ze lustig er op los.
Ik vraag me wel eens af hoe alles er uit zou zien als Fortuyn was blijven leven, zou hij premier geworden zijn?
Wilders hengelt er naar en het gaat er naar uitzien dat het hem misschien gaat lukken ook.
Fleur Agema heeft er i.i.g. vertrouwen in.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 24 feb 2016 11:52

Chaya schreef:Men heeft niets geleerd van de geschiedenis.

Heb jij een antwoord op de islamisering van Nederland, want een ding is zeker Nederland is geïslamiseerd en dat gaat snel verder.
Er wordt veel gesuggereerd dat Wilder geen oplossing heeft.
Laten we eerst de kraan dichtdraaien en dan pas kijken waar het lek zit. Dat is toch logisch, dat doe je thuis ook als je lekkage hebt. Dan ga je je ook niet druk maken om andere dingen in je huis.
De beelden van allah akhbar schreeuwende voetsoldaten liegen er niet om namelijk!
Volgens internationale onderzoeksinstituut zal het aantal moslims in Nederland groeien van 1 miljoen in 2010 (6% van de bevolking) tot 1,6 miljoen in 2050 (9,4% van de bevolking). In dezelfde periode zal het aantal christenen in Nederland afnemen van 8,4 miljoen (50,6%) in 2010 tot 6,75 miljoen van de bevolking (39,6%) in 2050.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 24 feb 2016 12:08

benefietdiner schreef:Heb jij een antwoord op de islamisering van Nederland, want een ding is zeker Nederland is geïslamiseerd en dat gaat snel verder.

Ik heb er ook geen antwoord op, omdat er niet iets is zoals HET antwoord.
Dat Nederland overspoelt wordt met mensen uit het midden oosten, zal iedereen het over eens zijn.
Ik zie goedbedoelde pogingen om de stroom vluchtelingen enigszins te kanaliseren.
Maar ik vrees dat er nooit goed geluisterd is naar degenen die het echt kunnen weten, nl. de uitstekend ingeburgerde, hoogopgeleide voormalige vluchtelingen of de 2e/3e generatie.
Tot Fortuyn waren veel woorden "besmet".
Nu worden honderden mensen in één verblijf gepropt, ze moeten de dag maar zien door te komen.
Iedereen roept over inburgeren, de taal leren, werk zoeken, alsof dat allemaal voor het opscheppen ligt.
Ik heb een kijkje genomen in een kleinschalige opvang en ben me werkelijk ongans geschrokken van de negatieve toonzetting en ondankbaarheid van de vluchtelingen daar.
Mensen hadden vantevoren keihard gewerkt om een schoon en fijn tehuis te creëeren, er was volop speelgoed en kleding aangedragen, de slaapkamertjes waren idd aan de kleine kant, maar de bedden warm, schoon en comfortabel. En dus privacy voor iedereen!
Ik snap dat het niet mee kan vallen, zo ver van huis. Maar dat er zoveel ontevredenheid zou zijn, schrok ik van.
Sommigen dachten dat ze een grote eengezinswoning toegewezen zouden krijgen nl!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 24 feb 2016 16:00

Ja dat is duidelijk Chaya, exact wat Geert Wilders inbreng bij het vluchtelingen debat was.
Voorzitter,
Genoeg is genoeg. Miljoenen mensen in dit mooie land zijn het spuugzat. Ik ga u vertellen waarom. Heel veel mensen stuurden ons hun verhaal naar ons toe.
En een aantal van die verhalen ga ik voorlezen. Daar ga ik mijn termijn voor gebruiken. Verhalen die u niet in de krant leest. Waar de Minister-President niet over spreekt. Waar het COA over zwijgt. Het verhaal van de gewone mensen in Nederland.
En ik eindig, mevrouw de voorzitter met een bericht van een mevrouw Chaya van Refo-web, die zegt:
Chaya schreef:Ik heb er ook geen antwoord op, omdat er niet iets is zoals HET antwoord.
Dat Nederland overspoelt wordt met mensen uit het midden oosten, zal iedereen het over eens zijn.
Ik zie goedbedoelde pogingen om de stroom vluchtelingen enigszins te kanaliseren.
Maar ik vrees dat er nooit goed geluisterd is naar degenen die het echt kunnen weten, nl. de uitstekend ingeburgerde, hoogopgeleide voormalige vluchtelingen of de 2e/3e generatie.
Tot Fortuyn waren veel woorden "besmet".
Nu worden honderden mensen in één verblijf gepropt, ze moeten de dag maar zien door te komen.
Iedereen roept over inburgeren, de taal leren, werk zoeken, alsof dat allemaal voor het opscheppen ligt.
Ik heb een kijkje genomen in een kleinschalige opvang en ben me werkelijk ongans geschrokken van de negatieve toonzetting en ondankbaarheid van de vluchtelingen daar.
Mensen hadden vantevoren keihard gewerkt om een schoon en fijn tehuis te creëeren, er was volop speelgoed en kleding aangedragen, de slaapkamertjes waren idd aan de kleine kant, maar de bedden warm, schoon en comfortabel. En dus privacy voor iedereen!
Ik snap dat het niet mee kan vallen, zo ver van huis. Maar dat er zoveel ontevredenheid zou zijn, schrok ik van.
Sommigen dachten dat ze een grote eengezinswoning toegewezen zouden krijgen nl!

Voorzitter, ik zou nog een uur kunnen doorgaan. Maar dat zijn de verhalen die men in de kranten niet leest. Dat zijn de verhalen waar de Minister-President het niet over heeft. Maar dit is de werkelijkheid van de gewone man en vrouw in Nederland.
De schade die hier door al die mensen wordt aangericht is niet te overzien. En wij pikken dar niet langer. We pikken het niet dat deze premier onze veiligheid, vrijheid onze cultuur, onze geld, onze toekomst op het spel zet.
De islamitische invasie, want dat is het, toestaat.
De maat is vol. De grenzen moeten dicht. En deze premier die daarvoor verantwoordelijk is moet weg. En daarom zal ik in tweede termijn, en dat zal ik voortaan in ieder debat doen dat hierover gaat, een motie van wantrouwen indienen tegen dit kabinet.
Dank u wel.

http://www.pvv.nl/index.php/36-fj-relat ... 02015.html

En weer had Geert Wilders gelijk.

de passant
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor de passant » 25 feb 2016 15:30

benefietdiner schreef:Volgens internationale onderzoeksinstituut zal het aantal moslims in Nederland groeien van 1 miljoen in 2010 (6% van de bevolking) tot 1,6 miljoen in 2050 (9,4% van de bevolking). In dezelfde periode zal het aantal christenen in Nederland afnemen van 8,4 miljoen (50,6%) in 2010 tot 6,75 miljoen van de bevolking (39,6%) in 2050.

8,4 miljoen christenen in Nederland? uhh, ik vraag me werkelijk af waar je deze cijfers vandaan hebt, 3 miljoen á 4 miljoen lijkt me meer met de werkelijkheid overeen te stemmen.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 25 feb 2016 16:12

benefietdiner schreef:En weer had Geert Wilders gelijk.

benefietdiner schreef:Ja dat is duidelijk Chaya, exact wat Geert Wilders inbreng bij het vluchtelingen debat was.

Nee dat is niet zo.
Maar als je ook maar iets onprettigs over de vluchtelingen benoemt, ben je racistisch en ongastvrij.
Ergens onderdak zoeken en verkrijgen wordt vaak geromantiseerd.
"Je leven wordt gered door vriendelijke gastvrije mensen, dus moet je je mond houden en tevreden zijn", zou een gedachte kunnen zijn.
Zo werkt het niet, blijkt keer op keer. Want in Het Achterhuis was het ook niet alleen pais en vree, maar broeide het e.e.a. omdat er te veel mensen in te weinig leefruimte moesten leven.
In de centra steekt de oude vijandschap gewoon weer de kop op, homo's zijn niet veilig, christenen zijn niet veilig.
M.a.w. men leert nergens van. De haat blijft diepgeworteld zitten en denken wij dan dat we het eruit kunnen halen?
Miljoenen vluchten uit een situatie die ze hier zelf weer - in het klein - gaan creëren.
Bij elke plek die aangewezen wordt als grootschalig tentenkamp, komt de bevolking massaal in opstand.
De politiek heeft jarenlang Wilders genegeerd, daarvoor was het de centrumpartij. Ze meenden dat doodzwijgen of negeren wel zou helpen, want iedereen in Nederland is toch fatsoenlijk en heel vriendelijk jegens de buitenlanders? Ongeacht uit welk land ze komen?
De Bijbel roept ons op om de naakten te kleden, de hongerigen te eten te geven. Maar in de praktijk blijkt dat veel moeilijker te zijn.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”