Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

antoon

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor antoon » 26 jan 2016 13:33

Je hebt volkomen gelijk met het bijbel gedeelte, wat ik echter doe is beschouwen, beschouwen van de hele materie ook door de bril van linken en rechtsen, ik heb het gevoel dat Yoshi dat ook doet.

Ik concludeer dat het MISSCHIEN op een drama kan uitlopen met deze regering, veel niet christenen maar zeker ook leden van kerken kunnen zich niet meer inhouden en zullen naar de wapens grijpen om hun onvrede en gevoel van onveiligheid gestalte te geven, opkomen voor hun leefwijze, goederen vrouwen en kinderen.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 26 jan 2016 18:28

elbert schreef:Dat mag iedereen NIET. Juist op dit punt gaan onze wegen uiteen. Je laat de optie van het gebruik van geweld open om democratisch gekozen volksvertegenwoordigers te dwingen om "naar het volk te luisteren" zoals je zegt. Maar in Nederland hebben we een systeem van verkiezingen waardoor we volksvertegenwoordigers kiezen die vervolgens zonder last of ruggespraak (!) besluiten mogen nemen. Als de bevolking het met die besluiten niet eens is, kan de bevolking bij de volgende verkiezingen die politici wegstemmen. Zo werkt onze samenleving. Voor geweld in het politieke proces is in ons land geen, ik herhaal: geen, plaats. Het vergoelijken van geweld, wat je hier doet, komt neer op de geest van revolutie, waarbij een minderheid (ja, Wilders heeft nog steeds een minderheid achter zich) zich opwerpt als de vertolkers van het volk (wat ze niet zijn) die daarmee zich legitimiteit denkt te verschaffen. Die legitimiteit hebben ze niet en mogen ze niet hebben.
Wat je vergoelijkt hier, is geweld door een minderheid goedkeuren om hun eigen zin door te drijven. Dat is net zo fascistisch als het gedrag van haatbaarden die zichzelf opblazen. Ook Wilders gaat hierbij niet zo ver als jezelf, want hij keurt geweld af. Jij lijkt het met de zin "dat mag iedereen dan zelf afwegen" open te laten en dat is je kwalijk te nemen, want je laat de deur open voor crimineel en onwettig gedrag.

De geest van revolutie, waar je hier geen stelling tegen neemt, staat op gespannen voet met het Evangelie.
De apostel Paulus zou zeggen: "Waarom lijdt u niet liever onrecht? Waarom laat u zich niet liever benadelen?" (1 Kor. 6:7). Volgens het Evangelie is het dus zelfs beter om onrecht (door de overheid) te verdragen dan om revolutie te ontketenen of die goed te praten.

Ik snap heel goed dat het knap vervelend is als de bevolking opkomt voor haar eigen grondrechten en als dat tegen de plannetjes is van de regenten. De praktijk van een revolutie gaan we echter niet veranderen hoe hard we ook gaan stampvoeten en hoeveel woorden we ook met hoofdletters typen of onderstrepen. Ik zit er zelf ook niet zo op te wachten. Ik heb liever gewoon politici die wel rentmeesterschap vertonen, die wel visie hebben en die wel dienstbaar zijn voor het volk.

En ja, dat het volk eens per 4 jaar mag "kiezen" op regenten die al hun verkiezingsbeloften de dag na de verkiezingen al weer bij het grof vuil zetten maakt het nog geen democratie. Dat het volk vervolgens aan alle kanten genaaid en geschoffeerd wordt lijkt me ook niet geheel de bedoeling van het evangelie. Daarnaast vind ik je uitspraken nogal gevaarlijk, soms is verzet gewoon keihard nodig met uitspraken gelijkende aan die van jou is het Duitse volk ook eens in slaap gewiegd en werd men wakker toen het al veel te laat was.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 27 jan 2016 08:52

Yoshi schreef:Ik snap heel goed dat het knap vervelend is als de bevolking opkomt voor haar eigen grondrechten en als dat tegen de plannetjes is van de regenten. De praktijk van een revolutie gaan we echter niet veranderen hoe hard we ook gaan stampvoeten en hoeveel woorden we ook met hoofdletters typen of onderstrepen. Ik zit er zelf ook niet zo op te wachten. Ik heb liever gewoon politici die wel rentmeesterschap vertonen, die wel visie hebben en die wel dienstbaar zijn voor het volk.
Wat betreft de laatste zin ben ik het met je eens. De huidige politieke cultuur kent vele gebreken en misstanden. Maar de oplossing kan simpelweg geen revolutie en fascisme zijn. Ik ben momenteel bezig in een boek van Ian Kershaw waarin hij de periode tussen 1914 en 1949 beschrijft. Daarin komt ook o.a. de opkomst van Mussolini aan de orde. De reden waarom Mussolini aan de macht kwam, is gelegen in de onvrede van de Italianen met de zwakke, niet naar de bevolking luisterende en soms ook corrupte mainstream politici die deel uitmaakten van de democratisch gezinde partijen. Klinkt bekend, toch? Echter, het middel om dit te bestrijden (het fascisme) bleek uiteindelijk erger dan de kwaal. Mussolini eindigde zijn leven aan de galg, omdat hij het land in puin achterliet.
De onvrede met de huidige politici kan ik heel goed begrijpen. Wie de ontwikkelingen rond bijv. de Teevendeal volgt, kan niet anders dan onthutst zijn over de pogingen om de waarheid te verdoezelen in Den Haag. (zie bijv. deze column die goed aangeeft waar het aan schort in Den Haag: een gebrek aan verlangen om de waarheid te vertellen) Een reactie kan dan zijn om iemand te volgen die belooft om schoon schip te maken, maar die ondertussen wel helemaal in zijn eentje aan de touwtjes trekt. Juist in dat laatste zit een groot gevaar. We hebben "checks and balances" nodig: niet 1 persoon moet het voor het zeggen hebben, maar we hebben meerdere partijen nodig die zowel integer zijn als bereid zijn om samen zich voor het geheel van Nederland in te zetten. Daarom: als je vindt dat er "regenten" zijn die het voor het zeggen hebben en die niet voor het volk opkomen, dan kun je middels verkiezingen proberen om in gemeenteraden, provinciale staten en de Tweede Kamer te komen. Er is niets wat je daarin tegenhoudt: mits je genoeg handtekeningen weet te verzamelen, kun je gewoon aan de verkiezingen meedoen. Elke andere optie is gedoemd om op een ramp uit te lopen. Gezien het succes van de lokale partijen in de gemeenteraden, is in elk geval op lokaal niveau het regenteske er inmiddels af aan het raken. Nu Den Haag nog.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 27 jan 2016 09:08

Waar ik me over verbaas dat ik nu voor de 2e keer een berichtje lees dat Wilders een 'revolutie' wel zou aanstaan. Volgens mij is dit ongekend dat een politicus dat woord in zijn mond neemt. Eerder heeft hij dat ook al eens getwitterd. Geen enkele maal is daar een opmerking van politici of pers verder over gemaakt.

Met revolutie stap je bewust af van democratische beginselen. Ik vind het apart dat dit subtiel zo verspreid wordt.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 27 jan 2016 10:09

Speedy schreef:Waar ik me over verbaas dat ik nu voor de 2e keer een berichtje lees dat Wilders een 'revolutie' wel zou aanstaan.
Het hangt er wel vanaf wat hij met het woord "revolutie" bedoelt. Toen Reagan aan de macht kwam, werd ook het woord "revolutie" gebruikt (the Reagan revolution). Maar dat was meer in overdrachtelijke zin: het beleid werd een stuk anders dan onder Jimmy Carter. Zo'n revolutie hoeft niet problematisch te zijn. Als ik dit artikel van Wilders lees, lijkt hij een politieke en democratische revolutie te bedoelen: http://www.breitbart.com/national-secur ... ot-spring/
Mijn commentaar is dat hij eens zou kunnen beginnen bij zijn eigen partij door het goede voorbeeld te geven.
Een revolutie in de zin van een omverwerping van het staatsbestel is trouwens andere koek en is potentieel gevaarlijk.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 27 jan 2016 10:29

elbert schreef:Het hangt er wel vanaf wat hij met het woord "revolutie" bedoelt. Toen Reagan aan de macht kwam, werd ook het woord "revolutie" gebruikt (the Reagan revolution). Maar dat was meer in overdrachtelijke zin: het beleid werd een stuk anders dan onder Jimmy Carter. Zo'n revolutie hoeft niet problematisch te zijn. Als ik dit artikel van Wilders lees, lijkt hij een politieke en democratische revolutie te bedoelen: http://www.breitbart.com/national-secur ... ot-spring/
Maar een revolutie in de zin van een omverwerping van het staatsbestel is andere koek en is potentieel gevaarlijk.

Je hebt gelijk. Maar bij Wilders zijn het vaak proefballonnetjes en die komen subtiel terug, net zo lang totdat er mensen zijn die het als een speerpunt gaan gebruiken. Vervolgens zegt hij: ik ben niet verantwoordelijk voor wat anderen doen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

de passant
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor de passant » 27 jan 2016 11:28

antoon schreef:Je hebt volkomen gelijk met het bijbel gedeelte, wat ik echter doe is beschouwen, beschouwen van de hele materie ook door de bril van linken en rechtsen, ik heb het gevoel dat Yoshi dat ook doet.

Ik concludeer dat het MISSCHIEN op een drama kan uitlopen met deze regering, veel niet christenen maar zeker ook leden van kerken kunnen zich niet meer inhouden en zullen naar de wapens grijpen om hun onvrede en gevoel van onveiligheid gestalte te geven, opkomen voor hun leefwijze, goederen vrouwen en kinderen.

"kunnen zich niet meer inhouden en zullen naar de wapens grijpen", naar de wapens grijpen ????, pardon! ik heb de afgelopen 2 jaar toch echt geen winterslaap gehouden , en hier wordt doodleuk gesuggereerd dat het wel richting een gewapende opstand moet komen??????????ronduit schandalig wat deze ****** hier durft neer te pennen :frown:

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 27 jan 2016 12:28

de passant schreef:"kunnen zich niet meer inhouden en zullen naar de wapens grijpen", naar de wapens grijpen ????, pardon! ik heb de afgelopen 2 jaar toch echt geen winterslaap gehouden , en hier wordt doodleuk gesuggereerd dat het wel richting een gewapende opstand moet komen??????????ronduit schandalig wat deze ****** hier durft neer te pennen :frown:

Die kans is reëel en hoe langer de politiek niet voor de bevolking opkomt en de politie haar geweldsmonopolie inlevert aan criminele organisaties en niet meer in kan staan voor de veiligheid van burgers hoe grote de kans dat die burger uiteindelijk zelf de wapens zal opnemen.

Kan je heel verontwaardigd over doen, de boodschapper van zo'n observatie uitschelden, stampvoeten enz enz. Het zal niets helpen. Wat wel een begin zal maken met het voorkomen is erkennen dat er grote onvrede is en dat de overheid op tal van cruciale punten keihard faalt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 jan 2016 14:02

Probleem is alleen dat Nederland nogal verdeeld is. Nu zijn er Nederlanders ontevreden omdat ze bang zijn voor hun veiligheid. Als je preventief mensen gaat opsluiten is een andere groep Nederlanders (en meer christenen, zeker als ze de Bijbel een beetje goed kennen) ontevreden omdat je vreemdeliingen onmenselijk gaat behandelen (terwijl de Bijbel hele andere dingen zegt over de omgang met vreemdelingen). Het zijn dus loze argumenten. Als mensen zich misdragen moet er worden ingegrepen, als er een opstand komt moet er ook worden ingegrepen. Maar mensen opsluiten omdat er anders mogelijk wat mensen naar de wapens gaan grijpen slaat nergens op. Categorie: "je moet me geven wat ik wil, anders worden we boos en slaan we de boel kort en klein en dat is ook niet goed voor je" en dus vrij sneu.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 27 jan 2016 14:15

En dus zal het niet gebeuren.... O wacht tussen wat jij en ik allemaal vinden en de realiteit zoals die zich kan ontvouwen kan natuurlijk een verschil van dag en nacht zitten.

antoon

Berichtdoor antoon » 29 jan 2016 12:21

Als mensen zich misdragen moet er worden ingegrepen, als er een opstand komt moet er ook worden ingegrepen

Helaas is het dan te laat, de westerse wereld met links denkende mensen op veel sleutelposities zal niet bij machte zijn het tij te keren. ik vergelijk het met de Romeinse beschaving, ze wentelden zich om in genot en zelfgenoegzaamheid, ze waren ervan overtuigd dat niemand de wereldmacht van toen kon innemen, maar het laatste gebeurde, met een nummerieke minderheid vaagden gemotiveerde boerenlegers ze van de grond.

Dit staat ons ook te gebeuren, en dan nog niet eens gesproken van een voorgaande burgeroorlog waar we met ramkoers op af stevenen, helaas het is niet om te knoerten dat ik dit schrijf, ik zou liever oud worden en doodgaan met huisje boompje en beesje, maar het zit er niet in zolang we met deze regeringen opgescheept zitten. Wilders noemt man en paard maar of hij de dingen die komen gaan kan verhinderen is maar de vraag.

Verder kan het zijn dat het met de eindtijd profetie te maken heeft, indien dat het geval is geeft de schrift de raad om op hem te vertrouwen en het hoofd omhoog te houden.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 jan 2016 19:44

En tegen het kwaad te vechten, juist in die laatste dagen. Tegen extremistische groepen als IS en PVV... ;)

En laten ze dan ook PVV-stemmers preventief opsluiten. Er zijn onder hen een groepje mensen die zich misdraagt. Asielzoekerscentra aanvalt, de politie die daar bij ter plaatse is, vluchtelingen zelf, andersdenkenden met woorden kleineert enz. Is voor de nationale veiligheid een beter plan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 29 jan 2016 19:49

ik ben blij dat jij geen minister-president bent. 42 zetels x 60.000 mensen (bij 9 miljoen stemmers), 1 incident bij een azc, waarvan jij niet weet waar zo iemand op stemt, want dat is iets wat de ander niet bekend is en dan wil je iedereen opsluiten. nou nou.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 jan 2016 00:33

Het was ook ironisch. Als je asielzoekers wil opsluiten omdat ze een bedreiging vormen voor de samenleving kan je beter ook pvv-aanhangers opsluiten omdat ze een bedreiging vormen voor de veiligheid in Nederland. Als we toch gaan generaliseren....

Maar om je gerust te stellen, ik ben er geen voorstander van om asielzoekers preventief op te sluiten en ook geen pvv-aanhangers. Je moet sowieso geen groepen aanpakken op basis van het wangedrag van een enkeling. Dat was mijn punt.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 30 jan 2016 11:37

Dan kunnen we gelijk alles VVD en PvdA aanhangers achter slot en grendel wegzetten. En waarschijnlijk ook nog wel aanhangers van vele andere partijen.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”