Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 11 jun 2015 12:15

Boekenlezer schreef:Ik begrijp dat het om een lezing van een professor gaat, die daar weergegeven staat.
Maar sorry dat ik blijkbaar uit de verkeerde bron geciteerd heb. :( Wat nu? Reactie van mij ongeldig?

Dat van die lezing hal ik er niet uit.
Ééninwaarheid is een site van een club mensen die het gooien van modder naar het oude nest tot kunst lijken te willen verheffen in mijn optiek.
Dat is ongeveer net zoiets als op de website van de harde kern van Feyenoord te rade gaan om een genuanceerde reactie op de speelwijze van Ajax te vinden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jun 2015 12:16

Boekenlezer schreef:„Als homohuwelijk legaal wordt, gaan we scheiden”
Tsjonge, dat is best rigoureus!

Echt het meest belachelijke dreigement ooit...

Om iets tegen te gaan wat totaal geen invloed op hen heeft, dreigen ze met iets wat totaal geen invloed heeft op anderen... #christenlogica
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 11 jun 2015 12:38

Boekenlezer schreef:Dat toverwoord 'interpretatie'... Door alle interpretatie ontstaat er verschil van inzicht en allerlei verdeeldheid, een onontwarbare kluwen, en dat is een onontkoombaar noodlot, zo is dan de gedachte.
Ik zat laatst eens te lezen in een boek uit 1970, waarin het ging over de (toenmalige) theologie van dr. Kuitert. Die dacht ook nogal vanuit het begrip 'interpretatie'. En dan legt dr. Trimp de vinger bij de blinde vlek:
    Buiten beschouwing blijft de vraag, of een zuivere vertolking van de waarheid niet zeer grote verdeeldheid teweeg kan brengen vanwege de ergernis van het menselijke hart daaraan en vanwege de weigering van onderwerping aan het woord der waarheid.
(Betwist schriftgezag, blz. 134)
Dat mis ik bij jou ook wel.

Dr. Trimp - doctor in de theologie neem ik aan? En die zuivere vertolking daar heeft Dr. Trimp een patent op ?
Een aardig boekje om nog eens te lezen is ‘Tegenstrijdigheden in den Bijbel’. van Dr. Klaas Schilder.
Hij eindigt dit boekje met: ‘Dat onze logica op dogmatisch en ethisch gebied in conflict komt met de logica van God, dat is ons
het onmisbare bewijs voor de Goddelijkheid van Zijn openbaring. Dat zijn de mysteriën in de diepte. En al blijven er
dan raadselen aan de oppervlakte, ze kunnen ons het zoete weten van de reddende raadselen in de diepte niet ontroven.

Maar wellicht valt dat voor jou wel mee, aangezien het niet zo'n issue voor je lijkt te zijn. ;) :mrgreen: )

Nee hoor, ik ben de grootste van de zondaren, misschien zie ik daarom bij anderen wel wat meer door de vingers.

Oké dan. Voortschrijdend inzicht wellicht ? Nee dus. Ik denk eerder aan de ergernis van het menselijke hart aan de bijbelse boodschap, en het dientengevolge afwijken van de Bijbel. Zoiets als voortschrijdend afval.

Kijk daar geloof ik helemaal niets van. Begrijp ik je goed ?
Vanwege de ergernis van het menselijke hart aan de Bijbelse boodschap ontstaat vrijzinnigheid ?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 jun 2015 13:09

StillAwake schreef:Dat van die lezing hal ik er niet uit.

Citaatje:
    Kortgeleden hield prof. dr. C. van Dam in Burlington een belangwekkende lezing op de voorjaarsconferentie van ambtsdragers van de Canadian Reformed Churches. Prof. Van Dam is emeritus-hoogleraar van het Canadian Reformed Theological Seminary te Hamilton.

Onder de titel Ontwikkelingen binnen Nederlandse zusterkerken en te leren lessen beschrijft de hoogleraar de ontwikkelingen in de gereformeerd-vrijgemaakte kerken in Nederland. En dat niet alleen, hij verbindt er ook lessen aan voor zijn eigen kerken.
    Naar onze mening zijn deze niet slechts van waarde voor zijn kerken maar ook wij kunnen ze ter harte nemen. Daarom hebben we gevraagd zijn toespraak over te mogen nemen. We publiceren die in twee afleveringen.
(Bron: eeninwaarheid.info (Sorry :wink: ))

StillAwake schreef:Ééninwaarheid is een site van een club mensen die het gooien van modder naar het oude nest tot kunst lijken te willen verheffen in mijn optiek.
Dat is ongeveer net zoiets als op de website van de harde kern van Feyenoord te rade gaan om een genuanceerde reactie op de speelwijze van Ajax te vinden.

Zo kijk ik daar niet tegenaan. Maar wat iemand zegt, die zich bezeerd heeft aan de GKV, zal bij iemand die zich behagelijk voelt in de GKV ongetwijfeld als gevloek in de oren klinken. Die zal al gauw iets hebben van: 'die is niet objectief.'
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 jun 2015 13:09

rotterdam schreef:Dr. Trimp - doctor in de theologie neem ik aan? En die zuivere vertolking daar heeft Dr. Trimp een patent op ?

Dat zegt hij nergens, en bovendien zou dat zelfs een onbijbels standpunt zijn, want Efeziërs 3:18 spreekt over 'met alle heiligen'. Dus niet: in je eentje.
Vanwaar toch meteen die allergische reactie? :shock:

rotterdam schreef:Kijk daar geloof ik helemaal niets van. Begrijp ik je goed ?
Vanwege de ergernis van het menselijke hart aan de Bijbelse boodschap ontstaat vrijzinnigheid ?

Ik kan daar wel een link tussen zien, ja.
Citaatje uit de Beknopte Gereformeerde Dogmatiek, dr. J. van Genderen en dr. W.H Velema, blz. 81:
    De strijd die altijd al tegen de Schrift gevoerd is, heeft ethische betekenis. De aanvallen op de Schrift hangen samen met heel de geestesrichting van de eeuw en zijn in de eerste plaats een openbaring van de vijandschap die niet alleen in de kritiek op de Schrift, maar ook in dode orthodoxie tot uiting komt!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 jun 2015 13:13

Boekenlezer schreef:„Als homohuwelijk legaal wordt, gaan we scheiden”
Tsjonge, dat is best rigoureus!

Mortlach schreef:Echt het meest belachelijke dreigement ooit...

Om iets tegen te gaan wat totaal geen invloed op hen heeft, dreigen ze met iets wat totaal geen invloed heeft op anderen... #christenlogica

En de voorstanders van het homohuwelijk zijn natuurlijk grote voorstanders van echtscheiding, dus dit moedigt ze alleen maar aan. Als rechtgeaarde goddelozen is het voor hen 'hoe mee echtscheidingen, hoe beter'.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 jun 2015 13:24

Boekenlezer schreef:Zo kijk ik daar niet tegenaan. Maar wat iemand zegt, die zich bezeerd heeft aan de GKV, zal bij iemand die zich behagelijk voelt in de GKV ongetwijfeld als gevloek in de oren klinken. Die zal al gauw iets hebben van: 'die is niet objectief.'

Ik zeg niet dat het mij (aangenomen dat jij mij bedoelt met iemand die zich behagelijk voelt in de GKv) als gevloek in de oren klinkt, maar objectief is het niet.
For your info, ik zit inderdaad wél in de GKv, maar bevind me daar in de uiterst rechtse flank (orgelzaken uitgezonderd).
Juist de groep die er indertijd uitgegaan is was een groep waarin ik me herkende. In die zin herken ik me wel in ééninwaarheid. Maar nogmaals: objectief naar de GKv kijken lukt ze (nog) niet.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 jun 2015 13:49

Boekenlezer schreef: En de voorstanders van het homohuwelijk zijn natuurlijk grote voorstanders van echtscheiding, dus dit moedigt ze alleen maar aan. Als rechtgeaarde goddelozen is het voor hen 'hoe mee echtscheidingen, hoe beter'.
:schaterlach:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jun 2015 15:01

Boekenlezer schreef:En de voorstanders van het homohuwelijk zijn natuurlijk grote voorstanders van echtscheiding, dus dit moedigt ze alleen maar aan. Als rechtgeaarde goddelozen is het voor hen 'hoe mee echtscheidingen, hoe beter'.

Hahaha, ja hoor, je hebt helemaal gelijk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 11 jun 2015 16:48

Boekenlezer schreef:Vanwaar toch meteen die allergische reactie? :shock:

O dat is makkelijk verklaarbaar. Ik ben inderdaad allergisch voor "de juiste leer - de volle waarheid - de enige ware kerk" en meer van dat moois.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 jun 2015 17:08

Ik krijg daar inderdaad ook vlekken van in mijn nek.

Deze cartoon doet altijd weer recht aan dergelijke situaties:
Afbeelding

Dummy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dummy » 12 jun 2015 06:30

Ik snap die allergische reactie nooit zo goed. Het zegt alleen maar dat je zelf niet zo zeker bent van je zaak of dat je het totaal niet met die ander eens bent. Beide zijn prima, maar ik snap niet waarom iemand met een stellige overtuiging op deze manier moet worden weg gezet. Of ik het nou eens ben met Boekenlezer of niet, hij is helder en duidelijk. Dat is Tante Pollewop vaak ook, maar op een totaal andere manier. Ik vind frustratie nog niet DE basis om een goede discussie te voeren.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 12 jun 2015 08:33

Frustratie? FRUSTRATIE?? WIE?? oeps-smile ;/

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 12 jun 2015 09:28

Echt belachelijk dit.

Als je werkzoekend bent, kun je je bij het UWV laten omscholen tot helderziende. De opleidingen tot bijvoorbeeld spiritueel belconsulent of hypnotiseur worden al jarenlang door de uitkeringsinstantie vergoed.

Volgens het onderzoek hebben sinds 2008 tientallen werkloze 50-plussers gebruik gemaakt van de mogelijkheden. Het gaat om bijna 1000 euro per persoon. Dit zijn de kosten per cursus.

Stichting Paradidakt leert werklozen hoe ze zogeheten tarotkaarten en engelenkaarten kunnen leggen. Ook gaan cursisten naar de Ardennen voor reïncarnatiesessies en leren deelnemers hoe ze in een glazen bol moeten kijken.

Het UWV zegt in het AD dat er niets mis is met de opleidingen. Ook Paradidakt ziet geen reden te stoppen. 'Wij kunnen werklozen, die op de reguliere arbeidsmarkt niet zo veel kans meer hebben, een zinvolle invulling geven aan hun bestaan', aldus een woordvoerster.

bron: Radar.nl

Mijn eerste voorspelling aan mijn eerste klant als "glazenbolkijkster is: u verliest binnenkort veel geld aan een zinloze actie. :lol:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 12 jun 2015 10:06

Chaya schreef:
Mijn eerste voorspelling aan mijn eerste klant als "glazenbolkijkster is: u verliest binnenkort veel geld aan een zinloze actie. :lol:

Ik wil je hiervoor toch waarschuwen, want je laat je nu in met dingen waar je je beter verre van kan houden.
de machten van de duistere wereld zijn ongekend en onvoorspelbaar.
Blijft hier verre van. Hier wordt in de bijbel ook sterk tegen gewaarschuwd.
Je ziet hoe snel je je er al mee in laat gezien bovenstaande.

Het zo van belang dicht bij de Heere Jezus te verblijven, er zijn zovele bedreiging zeker ook in de duistere kringen de diepe zwarte poel van de afgoderij en verderf, waar mensen diep in meegetrokken worden en moeilijk eruit weer komen
de Heere God heeft als enige de macht over heel de Hemel en Aarde

en al wordt er zo aan ons getrokken, denk dan aan de onderstaande woorden van dit lied en spreek dit in gebed uit.

https://www.youtube.com/watch?v=_9RNpib1isA

Meester hoe kunt Gij zo slapen
de stormen bedreigen ons zeer
de golven, zij stijgen steeds hoger
en Gij ligt daar rustig terneer
't angstzweet staat ons op het voorhoofd
Bevend zien wij de nood
Ieder ogenblik kan zijn de laatste
dan zijn wij ten prooi aan de dood

Refrein:
Daar staat Hij en spreekt tot wind en zee:
Zwijg, wees stil!
en hoor hoe wonderlijk klinkt zijn stem
de golven en winden gehoorzamen Hem
Het scheepje is veilig al schijnt het mis
waar Jezus de Meester aan boord slechts is.....
Het moet alles gaan zoals Hij wil
Zwijg wees stil...Zwijg wees stil
Het moet alles gaan zoals Hij wil
Zwijg hart, wees stil.

Meester, vol onrust in't harte-
Roept luide mijn ziel U toe
Steeds zoekend en jagend naar vrede
Is 't mij immer droevig te moe.
Aanvechtingen worden steeds groter
Strijd komt van elke zij
La-aat Heere mij toch niet verzinken
Doch spreek Gij nog eens tot mij.