Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

antoon

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor antoon » 22 jan 2016 11:15

Mijn wens is dat je gelijk hebt het in de praktijk werkt en ook wordt toegepast..
Het probleem is volgens mij helaas heel wat complexer dan ook de linkse (goede mensen) denken en blijven denken. Moslims en zeker hen uit woestijn gebieden, maar ook niet moslims aldaar die hun bloed niet willen verraden kunnen een eensgezindheid aan de dag leggen waar veel duffe westerse legers niet aan zullen tippen.

IS waarschuwde al enkele jaren geleden voor een tactiek om strijders veel strijders via vluchtelingen werk in de westerse wereld te infiltreren, dat geeft te denken, natuurlijk geloof ik niet dat het allemaal potente terroristen zijn, maar het hoeft maar 3a5% te zijn en bij een beslissende oorlog heeft de militante islam hier een leger waar je rekening mee moet houden.

Preventieve maatregelen waar de goeden ook onder lijden zijn bitter noodzakelijk, in Amerika werden ook onschuldige Japanners aldaar in kampen opgesloten, het is niet meer te achterhalen nu,maar wie weet wat een ellende er gebeurd kan zijn als ze het niet gedaan hadden.
Ja het zijn weleens mensonterende beslissingen, maar de uitkomst kan zijn dat veel bitterder leed wordt voorkomen

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 22 jan 2016 17:59

Marnix schreef:Het gaat er om dat die situatie per persoon wordt beoordeeld en niet per groep. Dat om genoemde "Tweede-Wereldoorlog-praktijken" te voorkomen.

Daar ben ik het niet mee on eens.
Wel vind ik dat er een zeer uitgebreide en grondige screening moet plaatsvinden van asielzoekers en zolang die screening plaatsvind de asielzoekers het AZC niet mogen verlaten. Komen ze door de screening heen; prima ga en sta binnen het redelijke waar je wil. Wel graag weer overnachten bij het AZC.
In die screening kunnen ze dan gelijk meenemen of iemand überhaupt in aanmerking komt voor een tijdelijke verblijfsvergunning. En het zou menselijk zijn om die screening gewoon in een paar weken te voltooien.

antoon

Berichtdoor antoon » 23 jan 2016 06:10

Dat is ook een optie, zolang vasthouden onder goede omstandigheden en medische voorzieningen

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 jan 2016 16:33

Wilders zamelt geld in voor vluchtelingen! Held!

http://whocares.me/artikel/geniaal-geer ... het-zelf-n

Dit vind ik en minstens 80 procent van de Nederlanders leuk (ik ga pro-Wilders-redeneringen gebruiken om hier begrijpelijk over te komen)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 24 jan 2016 16:37

Marnix schreef:Wilders zamelt geld in voor vluchtelingen! Held!

Dit vind ik en minstens 80 procent van de Nederlanders leuk (ik ga pro-Wilders-redeneringen gebruiken om hier begrijpelijk over te komen)

"Grappig", het toont de moraliteit van die mensen wel aan. Iets wat ze gekregen hebben doorverkopen.

Wilders dient spay uit waarmee aanranders (of dat nou vluchtelingen of autochtone Nederlanders zijn doet er niet toe) gemerkt kunnen worden en vrouwen zichzelf mee kunnen verweren. Gaan 10 van die feministische schreeuwers demonstreren zonder vergunning daarvoor. Zij zijn schijnbaar tegen het weerbaar maken van de vrouw. Dom en triest volk.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 jan 2016 18:00

Ach das de Joods-Christelijke cultuur die Wilders graag terug wil, waar we zo'n welvarend volk mee zijn geworden. Vermeerderen wat je krijgt en er van delen ;)

En over dom en triest volk gesproken, het waren weer pro-Wilders-mensen die de vrouwen in kweatie toeschreeuwden dat "ze piemel wilden" of "moesten" net als in Steenbergen al het geval was. Je vraagt je af waar vrouwen nou echt tegen beschermd moeten worden en wie een dom en triest volk is..... De asielzoeker of die groep Wilders-aanhangers. Tot nu toe worden vrouwen in Nederland vooral bedreigd door die tweede groep. Komt de spray die Wilders uitdeelt ook daar weer van pas!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 24 jan 2016 18:13

Marnix schreef:En over dom en triest volk gesproken, het waren weer pro-Wilders-mensen die de vrouwen in kweatie toeschreeuwden dat "ze piemel wilden" of "moesten" net als in Steenbergen al het geval was. Je vraagt je af waar vrouwen nou echt tegen beschermd moeten worden en wie een dom en triest volk is..... De asielzoeker of die groep Wilders-aanhangers. Tot nu toe worden vrouwen in Nederland vooral bedreigd door die tweede groep. Komt de spray die Wilders uitdeelt ook daar weer van pas!

Nou heb ik een groot deel van de schreeuwmeneer met kind op de arm (hoe ziek) gezien. Maar heb niet gehoord dat er ergens een piemel in moest. Wel veelvuldig gelezen op linkse media. En ik zou ook niet kunnen bedenken welk weldenkend mens een piemel in zo'n ordinair schreeuwende extreme feminist zou willen steken.

En ja, deze oliedomme vrouwen maken natuurlijk nogal wat negatieve gevoelens op. Als je als Ajax hooligan tussen de Feyenoord hooligans gaat schreeuwen dat Feyenoord stierenballen zuigt kan je een flinke portie klappen verwachten. Wat dat betreft waren deze Wilders aanhangers een stuk beschaafder. Sowieso zijn linkse demonstranten niet zelden uitschot. Altijd provoceren en de confrontatie opzoeken. Schijnbaar kunnen ze niet op eigen beentjes staan (trekken ook niet zelden staatssteun) en leven voor het parasiteren.

Dat er domme extreme rechtse tokkies tussen de Wilders aanhang zitten ook dat klopt. Wilders krijgt echter steeds meer en meer aanhang. Ook onder hoogopgeleid Nederland. En dat alles hebben we te danken aan het falen van de overige politieke partijen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 jan 2016 10:39

Tja, beiden vind ik zorgwekkend, de verrechtsing onder hoog opgeleiden en onder tokkies. En de verrechting in de "eerste wereld" sowieso. Hoeveel mensen er achter Wilders, Trump, Le Pen enz aanlopen. Het zorgt alleen maar voor polarisatie en dat is voor de vrede en veiligheid juist heel gevaarlijk... De Bijbel leert al dat je het kwade overwint door het goede, je je vijanden lief moet hebben. "Darkness cannot drive out darkness; only light can do that. Hate cannot drive out hate; only love can do that." - Martin Luther King, Jr. Wat nu veel klinkt is het tegenovergestelde.... en dus onbijbelse geluid van jezelf boven de ander stellen, haat beantwoorden met haat, het kwade overwinnen door het kwade. Niks naastenliefde, jezelf bovenaan zetten. Het leidt uiteindelijk alleen maar tot wederzijds onbegrip en dus tot meer ellende. Maar ja, de Bijbel leert dat er ellende komt in de laatste dagen dus daar zal dit wel bij horen....

antoon

Berichtdoor antoon » 25 jan 2016 11:04

Was het maar zo makkelijk om een juiste afweging te maken, maar het klopt wel.. de vruchten van de geest tentoonspreiden, helaas weinig zoelaas van de militante Islam, en veel onduidelijk over de de zgn. gematigde tak, tot zolang er te weinig duidelijk is begrijp ik dat mensen het heft in handen nemen en stenen gooien en bestormen, ik wil ze niet helemaal relschoppers noemen, wel moet het voor de rechter, anders is het end zoek

Relschoppers noem ik voetbal hooligans die met drank in de maag zonder reden eigendommen vernielen, de mensen in Geldermalsum waren tot het bot vernederd met besluiten over hun rug..
Ga eens een hond vernederen en zie wat er dan komt, mensen zijn weinig anders

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 25 jan 2016 11:19

Marnix schreef:Wilders zamelt geld in voor vluchtelingen! Held!

Ga zo door misschien kom je een van deze mensen tegen.
Nederland telt 345 radicale moslims, die de Nationale Politie permanent in de gaten houdt. Dit blijkt uit vertrouwelijke politiecijfers die De Telegraaf bezit.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2507 ... ier__.html

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 25 jan 2016 13:22

benefietdiner schreef:Nederland telt 345 radicale moslims, die de Nationale Politie permanent in de gaten houdt. Dit blijkt uit vertrouwelijke politiecijfers die De Telegraaf bezit.
Dan heb ik toch een goede schatting gegeven ;):
elbert Jan 08 schreef:Van de huidige 4% van de bevolking doet het grootste deel gewoon mee met onze samenleving en die zorgt ook niet voor problemen. Een minderheid van die 4% wenst/kan zich niet aanpassen aan onze cultuur en is dus een potentieel probleem. Daarvan zijn schat ik enkele honderden potentiële terroristen.

Overigens staat er wel het nodige goede nieuws in het Telegraaf artikel:
De meeste terugkeerders hebben gelogen over de reden voor hun terugkeer dat ze ,,klaar met hulpverlening” waren of dat ,,de vakantie voorbij” was. Maar uit geheime bronnen van de inlichtingen- en veiligheidsdiensten blijkt de ware reden in de meeste gevallen een ,,combinatie van desillusie en persoonlijke omstandigheden”, aldus een NCTV-analist, die niet met naam genoemd wil worden uitveiligheidsoverwegingen. ,,Er is een groot verschil tussen wat ze zeiden dat hun reden was en wat wij wisten uit gerubriceerde gegevens wat de échte redenen zijn geweest.”

,,Vrouwen kwamen terug om te bevallen, of mannen bleken panisch van angst te reageren op wapengeweld, sommigen bleken onhandig met wapens of domweg totaal ongeschikt om te vechten”, aldus een NCTV-analist. ,,Hele menselijke aspecten, zoals gemis van familie en heimwee, gedesillusioneerd in wat ze meemaken. Chaos, ontbering, gebrek aan leiderschap, on-islamtisch gedrag van andere strijders, ruzie om geld, vechten om macht, onderling wantrouwen, dat zijn de wáre redenen waarom mensen terug keerden.”

De inlichtingen- en veiligheidsdiensten zagen onder de ‘eerste generatie terugkeerders’ geen aanwijzingen dat mensen de opdracht hadden gekregen voor het plegen van aanslagen. Van de meeste terugkeerders gaat dus geen enkel gevaar uit. Van een ‘tweede generatie terugkeerders’ is geen sprake, want sinds anderhalf jaar keren nog amper mensen terug. ,,In anderhalf jaar tijd zijn er maar tien extra terugkeerders gezien.”
De meeste terugkeerders zijn dus gelukkig niet gevaarlijk.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel extremisten van andere overtuigingen (zowel extreem rechts als extreem links) door de politie in de gaten worden gehouden. Ik vermoed iets in dezelfde orde van grootte. Want daar zitten ook gevaarlijke lui tussen, zoals deze:
Dreigbrief voor gemeente om vluchtelingen.
antoon schreef:de mensen in Geldermalsum waren tot het bot vernederd met besluiten over hun rug..
Ga eens een hond vernederen en zie wat er dan komt, mensen zijn weinig anders
Dus als mensen maar genoeg vernederd worden, is geweld toegestaan?
Dus mensen die "tot op het bot vernederd worden" omdat er een azc bij hen om de hoek komt?
Of vluchtelingen die door Wilders uitgemaakt worden voor "testosteronbommen", "gelukszoekers" enz?
Natuurlijk mag niemand hier geweld gebruiken, want als dit de norm wordt voor de legitimatie van geweld, is het einde zoek.
"Is er nog iemand die opkomt voor de rechtsstaat?", vraag ik me dan af.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

antoon

Berichtdoor antoon » 25 jan 2016 15:34

Deze gegevens van aantallen zijn niet uitermate verontrustend, Je weet echter niet wat er allemaal nog broeit.

Vergeet niet dat we met Moslims te maken hebben, Chinezen daar hadden we geen last van, een miljoen Belgen in de 1e wereldoorlog hebben geen problemen veroorzaakt.
Helaas het is rot om te zeggen maar veel werkende en goedwillende Nederlanders zijn al decennia het slachtoffer van noord Afrikanen en Turken, je zou alles eens moeten weten, in iedergeval cijfers zeggen ook het een en ander, maar niet het onnoemlijk leed..

Telegraaf
’IS bereidt grote aanslagen Europa voor’

Volgens de Europese politiediensten is Islamtische Staat (IS) bezig met het voorbereiden van grootschalige aanslagen in Europa. Het doel: zoveel mogelijk burgerslachtoffers maken. Dat zegt directeur Rob Wainwright van Europol maandag tijdens een bijeenkomst in Amsterdam.
Analisten hebben vastgesteld dat Frankrijk het grootste doelwit is. In een rapport staat: „Er is alle reden om aan te nemen dat IS, of door IS geïnspireerde terroristen, ergens in Europa een aanslag zullen plegen, in het bijzonder in Frankrijk”. Daarbij willen de terroristen zoveel mogelijk burgerslachtoffers maken.
In het rapport, dat gepresenteerd wordt tijdens een bijeenkomst met ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken van de Europese lidstaten, wordt ook gewaarschuwd voor terorristen die alleen handelen.
Ook wordt duidelijk dat uit onderzoek blijkt dat er geen aanwijzingen zijn dat extremisten systematisch gebruik maken van vluchtelingenroutes om onopgemerkt Europa binnen te komen. Wel bestaat het risico dat vooral Syrische vluchtelingen, zodra ze in Europa zijn aangekomen, worden beanderd door IS-ronselaars
.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 25 jan 2016 20:20

elbert schreef:Dus als mensen maar genoeg vernederd worden, is geweld toegestaan?

Zo werkt het in de praktijk. Hoe vervelend ook.
Dus mensen die "tot op het bot vernederd worden" omdat er een azc bij hen om de hoek komt?

In dit speciefieke geval;
- geen democratisch proces
- geen inspraak van betekenis
- geen gewenningsperiode
- regenten houding politiek
- een AZC kan er doorgedrukt worden in weken terwijl bedrijven al jaren moeite doen om uit te bereiden
- een compleet scheve verhouding tussen inwoners en aantal asielzoekers waardoor integratie van asielzoekers onmogelijk wordt
- een dusdanig lange periode dat het dorp ingrijpend veranderd binnen zeer korte tijd en voor zeer lange tijd. Kortom, de leefomgeving die je eens kende, waar je voor gekozen hebt en die je voor je kinderen wenste verdwijnt
- en ga zo maar door.

De politiek heeft de bevolking met een gevoel van onrecht met de rug tegen de muur gezet en het pistool op het hoofd gezet. Is geweld dan verantwoord? Dat mag iedereen dan zelf afwegen. We kunnen in ieder geval de conclusie trekken dat deze kleine opstand uitermate succesvol was.
Of vluchtelingen die door Wilders uitgemaakt worden voor "testosteronbommen", "gelukszoekers" enz?

Beide zijn gewoon simpel te onderbouwen.
Veruit de meeste vluchtelingen zijn economische vluchtelingen. Allemaal hebben ze een stuk of 6 veilige landen doorkruist om hier terecht te komen. Waarom hier? Omdat het weer zo lekker is? Nee, om onze sociale voorzieningen. Binnen nu en een paar jaar zal een keuze gemaakt moeten worden. Of asielzoekers en andere immigranten in blijven laden of de verzorgingsstaat handhaven. Beide kan niet.
En testosteronbommen is ook prima te onderbouwen. De meeste vluchtelingen zijn namelijk jonge mannen van gevechtsleeftijd. Kortom in de kracht van hun leven en ja, daar komt veel testosteron bij kijken. Neem daarbij dat de meeste van deze jonge mannen de vrouw als een minderwaardig gebruiksvoorwerp zien.
Natuurlijk mag niemand hier geweld gebruiken, want als dit de norm wordt voor de legitimatie van geweld, is het einde zoek.
"Is er nog iemand die opkomt voor de rechtsstaat?", vraag ik me dan af.

Het is eerste de staat die de omstandigheden moet conditioneren voor een rechtsstaat. Zijn faalt daar keer op keer ontzettend hard in. Door het totale gebrek aan politieke visie, leiderschap en rentmeesterschap zet de huidige politiek de deur wagenwijd open voor figuren als Wilders en voor opstand.

Wat we nu zien is slechts het begin. Als deze staat doorgaat met haat bevolking te schofferen en te vernederen zal bijltjesdag komen en dan zullen overheidsgebouwen met de grond platgebrand worden en zal het leger de straten moeten innemen. En als het maar lang genoeg doorgaat zal het leger en de politie zich ook keren tegen de regering en deze met bruut geweld afzetten. Dat wat de EU zelf in oa Ukraine heeft uitgelokt zal het zelf overkomen. Nederland niet uitgezonderd.

Tenzij de politiek wel sterk leiderschap wenst te nemen, wel de bevolking serieus gaat nemen en wel een betrouwbare partner gaat worden. Dat zie ik echter niet snel gebeuren. Schijnbaar heeft men niets geleerd van de Franse revolutie en vele andere revoluties. En ja, die gaan helaas zelden zonder geweld.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 26 jan 2016 09:22

Yoshi schreef:Zo werkt het in de praktijk. Hoe vervelend ook.
(...)
De politiek heeft de bevolking met een gevoel van onrecht met de rug tegen de muur gezet en het pistool op het hoofd gezet. Is geweld dan verantwoord? Dat mag iedereen dan zelf afwegen.
Dat mag iedereen NIET. Juist op dit punt gaan onze wegen uiteen. Je laat de optie van het gebruik van geweld open om democratisch gekozen volksvertegenwoordigers te dwingen om "naar het volk te luisteren" zoals je zegt. Maar in Nederland hebben we een systeem van verkiezingen waardoor we volksvertegenwoordigers kiezen die vervolgens zonder last of ruggespraak (!) besluiten mogen nemen. Als de bevolking het met die besluiten niet eens is, kan de bevolking bij de volgende verkiezingen die politici wegstemmen. Zo werkt onze samenleving. Voor geweld in het politieke proces is in ons land geen, ik herhaal: geen, plaats. Het vergoelijken van geweld, wat je hier doet, komt neer op de geest van revolutie, waarbij een minderheid (ja, Wilders heeft nog steeds een minderheid achter zich) zich opwerpt als de vertolkers van het volk (wat ze niet zijn) die daarmee zich legitimiteit denkt te verschaffen. Die legitimiteit hebben ze niet en mogen ze niet hebben.
Wat je vergoelijkt hier, is geweld door een minderheid goedkeuren om hun eigen zin door te drijven. Dat is net zo fascistisch als het gedrag van haatbaarden die zichzelf opblazen. Ook Wilders gaat hierbij niet zo ver als jezelf, want hij keurt geweld af. Jij lijkt het met de zin "dat mag iedereen dan zelf afwegen" open te laten en dat is je kwalijk te nemen, want je laat de deur open voor crimineel en onwettig gedrag.

De geest van revolutie, waar je hier geen stelling tegen neemt, staat op gespannen voet met het Evangelie.
De apostel Paulus zou zeggen: "Waarom lijdt u niet liever onrecht? Waarom laat u zich niet liever benadelen?" (1 Kor. 6:7). Volgens het Evangelie is het dus zelfs beter om onrecht (door de overheid) te verdragen dan om revolutie te ontketenen of die goed te praten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jan 2016 11:27

benefietdiner schreef:Ga zo door misschien kom je een van deze mensen tegen.
Nederland telt 345 radicale moslims, die de Nationale Politie permanent in de gaten houdt. Dit blijkt uit vertrouwelijke politiecijfers die De Telegraaf bezit.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2507 ... ier__.html

Blijkt maar weer dat angst blijkbaar je raadgever is.... Das niet zo'n goede....

Terug naar “Actualiteit & Politiek”