Irak en ISIS

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor mealybug » 10 aug 2014 08:25

JeeWee schreef:
Tussen twee kwaden de besten kiezen valt niet mee...
Dictator Khadaffi werd weggejaagd. Hoe is het nu in Libië?
Dictator Mubarak werd weggejaagd. Hoe is het nu in Egypte?
Dictator Sadam Husein werd weggejaagd. Hoe is het nu in Irak?

Nu Hamas, Hezbollah, Isis, Boko Haram, El Shabab en de Ayatollahs nog, want die zijn door het wegvallen van al die stoute dictators voorlopig alleen maar machtiger aan het worden.

Misschien weet Dictator Sisi raad....

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 11 aug 2014 12:34

Wat zal er uit dit jongetje groeien als hij groter wordt?
http://nos.nl/artikel/685081-ophef-aust ... -iser.html
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 11 aug 2014 13:17

mona schreef:Wat zal er uit dit jongetje groeien als hij groter wordt?

Dat valt niet te voorspellen Mona ;

Maar het overkwam mij, toen ik onderweg was en omstreeks de middag Damascus naderde, dat plotseling vanuit de hemel een fel licht mij omstraalde.
En ik viel op de grond en hoorde een stem tegen mij zeggen: Saul, Saul, waarom vervolgt u Mij?
En ik antwoordde: Wie bent U, Heere? En Hij zei tegen mij: Ik ben Jezus de Nazarener, Die u vervolgt.
En ik zei: Heere, wat moet ik doen? En de Heere zei tegen mij: Sta op en ga naar Damascus, en daar zal met u gesproken worden over alles wat voor u vastgesteld is om te doen.
En hij zei: De God van onze vaderen heeft u voorbestemd om Zijn wil te kennen en de Rechtvaardige te zien en de stem uit Zijn mond te horen,
want u moet voor Hem bij alle mensen getuige zijn van wat u hebt gezien en gehoord.
En nu, waarom aarzelt u? Sta op, laat u dopen en uw zonden afwassen onder aanroeping van de Naam van de Heere.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 aug 2014 14:48

Afschuwelijk, dat iemand z'n kind zo durft te perverteren.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 aug 2014 18:39

mona schreef:Wat zal er uit dit jongetje groeien als hij groter wordt?

Ik hoop dat hij wijzer wordt, en het verwerpelijke hiervan gaat inzien.

IS verwijt die jezidi's wel dat zij duivelaanbidders zijn, maar afgemeten aan de daden kun je beter IS als zodanig karaktiseren. Maar ze (=IS) zullen wel te stom zijn om dat in te zien.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 11 aug 2014 20:38

Boekenlezer schreef:IS verwijt die jezidi's wel dat zij duivelaanbidders zijn, maar afgemeten aan de daden kun je beter IS als zodanig karaktiseren. Maar ze (=IS) zullen wel te stom zijn om dat in te zien.
Alles wat allah de moslim verbiedt in de koran, mag hij van in de naam van diezelfde allah medemensen aandoen.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 11 aug 2014 22:40

Het lijkt erp dat Egypte de juiste man op de juiste plek heeft, die precies aanvoelt wat je met dat duivelse addergebroed moet doen..
Ik was altijd tegen de doodstraf, maar hier is geloof ik echt geen andere uitweg.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 aug 2014 10:20

Het nieuws dat er gisteren te lezen was, slaat ook werkelijk alles. Er is een gezegde 'dat doe je zelfs je ergste vijand niet aan'. Daaronder zou ik bijvoorbeeld kunnen rekenen: iemand levend begraven. Het is eigenlijk te erg om zelfs maar te nóemen! Maar als ik sommige berichten moet geloven, zitten ze van IS daar blijkbaar totaal niet mee. (In dit bericht komt het voor.) En in een ander bericht lees ik over verkrachtingen en onthoofdingen van wel heel erg jonge mensen. En waarom? De enige reden lijkt te zijn, dat ze zo 'stom' zijn om niet toevallig hetzelfde inzicht te hebben als de IS'ers!

Wat bezielt die lui toch? Hiermee zit je onderhand op het niveau van de concentratiekampen of nog erger, waarbij Auschwitz een zeer beruchte naam is. En dat zou dan in naam van Allah allemaal oké zijn? Allah zou dit willen? Allah zou hier tevreden en handenwrijvend naar zitten kijken? Maar wat zou dat voor een god zijn, die zijn eigen schepselen dit soort dingen van harte zou gunnen?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 aug 2014 10:23

mealybug schreef:Het lijkt erp dat Egypte de juiste man op de juiste plek heeft, die precies aanvoelt wat je met dat duivelse addergebroed moet doen..
Ik was altijd tegen de doodstraf, maar hier is geloof ik echt geen andere uitweg.

Daar zul je gelijk in hebben.
Tegen de doodstraf zijn is sowieso veel te generaliserend. Want mensen als Hitler kun je niets anders geven. En met die lui van IS is het ook niet van: 'zet ze even achter de tralies, en dan zijn ze wel van gedachten veranderd.' Ik denk dat uitroeiing de enige remedie is tegen dat soort tuig.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 12 aug 2014 10:25

@Boekenlezer: er zijn ook berichten (en foto's waarvan ik de link maar niet zal geven) van kruisigingen van kinderen/jongeren. Alles wat je aan afschuwelijks kunt bedenken (en nog meer) wordt door deze groepering gedaan. Ik las van iemand de opmerking: "IS is de SS, de NKVD en de Rode Khmer gecombineerd" en gebaseerd op wat we kunnen lezen, horen en zien is dat nauwelijks overdreven te noemen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 aug 2014 10:28

De terreur van ISIS doet me denken aan de genocide in Rwanda. Een verschil: nu wordt er wel een beetje ingegrepen.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 12 aug 2014 10:51

Theocratische moslimstaten a la 21e eeuw zijn idd een heel gevaarlijke ontwikkeling.
De "vrijgevochten" moslims die "vrijheid" willen, genoeg hebben van "de oude leiders", zie hieronder, en na "vestiging" van de islamitische staat totaal zijn onderworpen aan de sharia en grillen van sheikhs of ayatollahs.

En nee, de heren Assad, Saddam Hussayn, Sisi zijn/waren met hun leger en geheime diensten ook al wreed maar gek genoeg als je je kop niet boven het maaiveld steekt, kon je er leven en je geloof belijden.
Khaddaffi past niet in dit rijtje, die was helemaal gek. Saddam neigde er naar.
Assad is wreed maar slim; laten we hopen dat Sisi een wat verstandiger en minder wreed iemand is.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 12 aug 2014 11:09

WIE ZICH SOLIDAIR TOONT MET ISIS VERDIENT EEN ENKELTJE IRAK [ door Afshin Ellian 8 aug. 2014].

"Het is genoeg geweest. Het Westen moet onmiddellijk in actie komen om de minderheden in door ISIS beheerst gebied te beschermen met voedsel en water, maar ook met bombardementen op de losgeslagen ISIS-horde."

Bron: ELSEVIER.NL.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 aug 2014 11:22

Mee eens. Nu is er genocide en dat verplicht tot ingrijpen.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 aug 2014 11:29

Hopelijk valt het uitroeien van IS niet onder genocide. Al zal het daar wel nooit van komen.

Mensen als Saddam Hussein en Assad waren/zijn goedzakken vergeleken met moslimterroristen.

Dit artikel rept nota bene over 'populariteit van IS in de Arabische wereld'! Wat valt er populair te zijn aan iets wat zó evident verkeerd is?! Is het dan toch geen doorgedraaid extremisme zoals de media het zo graag noemen, maar zit het gewoon in de islam zelf? Het feit dat het bepaald niet beperkt is tot Syrië en Irak, maar dat je ook bijvoorbeeld Boko Haram, de taliban, en nog veel meer van die organisaties, hebt, is weer een extra aanwijzing in die richting. In dat geval kun je moeilijk onder de conclusie uit, dat de islam maar beter verboden kan worden.

Nog een zin die boekdelen spreekt: "Zelfs kleine kinderen spreken met glinsterende ogen over de tijd dat ze zelf mogen „moorden”, zoals ze het noemen."

Terug naar “Actualiteit & Politiek”