Hierin ben ik wel wat negatiever als jou.elbert schreef:De barbaren gaan niet de overhand krijgen. Punt. Laten we dit soort waanideeen dus maar uit onze hoofden halen. In Europa wonen 500 miljoen mensen. Zelfs al zouden er 5 miljoen Syriers in Europa asiel aanvragen (wat niet zal gebeuren: hooguit 1 a 2 miljoen) en zouden die allemaal problemen veroorzaken (wat ook niet zal gebeuren) dan nog is slechts 1 procent van de bevolking "barbaar" en is het een beheersbaar probleem. De feiten zijn dat hoewel de vluchtelingenstroom problemen oplevert, het niet dusdanige problemen oplevert dat de democratie of de rechtsstaat in gevaar zal komen. De problemen die er wel zijn, dienen aangepakt te worden.
In Nederland vind 70% van de moslims de regels uit de koran belangrijker als de Nederlandse wet, in Frankrijk en Oostenrijk nog meer.
19% van de moslims in Nederlands vind de Jihad gangers helden.
https://www.wzb.eu/sites/default/files/ ... istian.pdf
Dit is uit 2013, wellicht zijn er hedendaagse onderzoeken.
In Denemarken wil 40% van de moslims een sharia wetgeving, overige cijfers weet ik zo niet.
Dit is natuurlijk geen meerderheid, maar toch denk ik dat we hier wel rekening mee moeten houden.
- De meerderheid van de Duitsers waren geen Nazi, toch heeft een kleine groep barbaren gezorgd voor 45 miljoen doden.
- De meeste chinezen waren geen aanhanger van Mao, toch heeft een kleine groep barbaren gezorgd voor 40-70 miljoen doden.
- Evenals Stalin, en nog vele voorbeelden van kleine groep barbaren met verschrikkelijke hoeveelheden doden.
Een kleine groep barbaren die ver in de minderheid lijkt kan zorgen voor een enorme verschrikking, we moeten daarom niet kijken of het een minderheid is maar hoe de invloed zeer beperkt gehouden, het liefst verdwijnen kan.
Ik ben namelijk wel van mening dat dit de democratie of de rechtsstaat in gevaar kan brengen als de invloed groeit, en die is groeiende.