Moderators: Memmem, Moderafo's
Dorpeling schreef:Ik heb ook gen pasklare oplossing maar ik blijf van mening dat het Westen meer zou moeten aansturen op onderhandelingen dan onbeperkt maar voorzien van wapens. Er moet toch een compromis bereikt kunnen worden, op welke manier dan ook. Dit gaat nog zoveel mensenlevens kosten, en waarom?
Ik ook niet. Omdat dit om een nogal theologische insteek gaat, heb ik bovendien de laatste berichten van teman verwijderd. Voor een verdere doordenking van dit conflict vanuit theologisch perspectief, raad ik aan om in de theologie subfora een topic hierover te openen (bijvoorbeeld hier: viewforum.php?f=2). Als daar tenminste animo voor is.StillAwake schreef:Nogmaals: je teksten zijn erg onsamenhangend, en ik pretendeer niet dat ik begrepen heb wat je allemaal aan het spuien bent...
Dorpeling schreef:Ik heb ook gen pasklare oplossing maar ik blijf van mening dat het Westen meer zou moeten aansturen op onderhandelingen dan onbeperkt maar voorzien van wapens. Er moet toch een compromis bereikt kunnen worden, op welke manier dan ook. Dit gaat nog zoveel mensenlevens kosten, en waarom?
StillAwake schreef:Dat klopt, mijn punt is niet zo zeer da duitsland alle schade moest lappen, maar eerder dat ze meer moesten betalen dan wat ze feitelijk konden.
StillAwake schreef:Dat klopt, mijn punt is niet zo zeer da duitsland alle schade moest lappen, maar eerder dat ze meer moesten betalen dan wat ze feitelijk konden.
johannes1 schreef:Aan de andere kant, wie moet anders voor de enorme schade betalen in Oekraine?
Marnix schreef:Je zou als landen die solidair zijn samen de heropbouw riant kunnen steunen, zowel financieel als materieel, hulporganisaties zouden er ook wel geld uit het rijke westen voor kunnen krijgen. Op de langere termijn is dat ook beter dan wanneer de Russische bevolking die de oorlog vaak ook niet wilde de komen de komende decennia krom moeten liggen om dit te betalen, waardoor er enorme onvrede in de samenleving komt en er over 20 jaar weer een nieuwe oorlog uit voortvloeit (denk aan WW1 en WW2).
Op de langere termijn is dat ook beter dan wanneer de Russische bevolking die de oorlog vaak ook niet wilde de komen de komende decennia krom moeten liggen om dit te betalen, waardoor er enorme onvrede in de samenleving komt en er over 20 jaar weer een nieuwe oorlog uit voortvloeit.
Marnix schreef:Je zou als landen die solidair zijn samen de heropbouw riant kunnen steunen, zowel financieel als materieel, hulporganisaties zouden er ook wel geld uit het rijke westen voor kunnen krijgen. Op de langere termijn is dat ook beter dan wanneer de Russische bevolking die de oorlog vaak ook niet wilde de komen de komende decennia krom moeten liggen om dit te betalen, waardoor er enorme onvrede in de samenleving komt en er over 20 jaar weer een nieuwe oorlog uit voortvloeit (denk aan WW1 en WW2).
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten