Moderators: Memmem, Moderafo's
elbert schreef: Daarom zie ik niet zoveel in vredesonderhandelingen waarbij Poetin een hap van Oekraïne krijgt toegeworpen. Want daarmee wordt zijn gedrag beloond en dat wordt dan aanleiding om later nog eens zo'n avontuur te beginnen. Alleen een overduidelijke nederlaag voorkomt dat.
Dorpeling schreef:Ik zeg ook niet dat dat de uitkomst van eventuele onderhandelingen zou moeten zijn, maar het geeft P wel de kans om zonder algeheel gezichtsverlies te doen alsof hij iets bereikt heeft. Er moet een uitweg vrijgehouden worden.
Daarbij, ook hij heeft het eeuwige leven niet. Hij, of zijn opvolger, zal zich nog wel een paar keer bedenken voor hij het land weer in zo'n avontuur stort. Nog daar gelaten dat hij dan eerst zijn reserves weer flink zal moeten aanvullen wat ook niet zomaar gedaan is. Hij zal hier van het nodige geleerd hebben neem ik aan.
StillAwake schreef:Ik weet niet precies wat je gedronken hebt, maar het moet goed spul geweest zijn...
Ik heb je bericht 6 keer gelezen, en werkelijk geen idee wat je schrijft, wat je bedoelt, en wat (mocht er een betekenis aan deze woordenbrij hangen) dat met het onderwerp te maken heeft.
Inderdaad. Ondertussen zitten er in de regering van Poetin nog steeds invloedrijke mensen als oud-president Medvedev die stelt dat "het complete naziregime in Kiev moet worden ontmanteld". Op de Russische tv zit men te juichen omdat er gisteren burgerdoelen zijn aangevallen en burgers zijn gedood.Marnix schreef:Maar wat valt er precies te onderhandelen? Poetin is een vrij land binnengevallen en heeft het geannexeerd. Eerder heeft hij de Krim afgepakt. De enige manier hoe Poetin hier zonder gezichtsverlies uit kan komen is door hem daar op een bepaalde manier voor te belonen, met een deel van Oekraine, of door toezeggingen dat Oekraïne bepaalde dingen niet gaat doen die ze als vrij land gewoon mogen doen. Wat Poetin daar vooral van leert is dat misdaad in zekere zin toch loont, ook al is de prijs hoog.
teman schreef:Hoezo onstaan er oorlogen? (..) Dus hoezo onstaan er oorlogen op aarde: Omdat er geen één is die God Recht op aarde spreekt en men satan zijn gang laat gaan en door de onzin die men doet satan de macht geeft om zo te doen! Elke zonde moet uitgeboet worden! Zou Christus alles gedaan hebben was er nu geen oorlog meer! Dis Christus heft zijn Deel Gedaan en wij hebben met Christus het andere deel nog te doen!
Marnix schreef:Maar wat valt er precies te onderhandelen? Poetin is een vrij land binnengevallen en heeft het geannexeerd. Eerder heeft hij de Krim afgepakt. De enige manier hoe Poetin hier zonder gezichtsverlies uit kan komen is door hem daar op een bepaalde manier voor te belonen, met een deel van Oekraine, of door toezeggingen dat Oekraïne bepaalde dingen niet gaat doen die ze als vrij land gewoon mogen doen. Wat Poetin daar vooral van leert is dat misdaad in zekere zin toch loont, ook al is de prijs hoog.
We hebben Minsk1 gehad en Minsk2. Wil je nu Minsk3? En wat als Poetin daarna zijn woord opnieuw breekt? Heb je dan eigenlijk wel mensenlevens bespaard?Dorpeling schreef:Ik heb ook gen pasklare oplossing maar ik blijf van mening dat het Westen meer zou moeten aansturen op onderhandelingen dan onbeperkt maar voorzien van wapens. Er moet toch een compromis bereikt kunnen worden, op welke manier dan ook. Dit gaat nog zoveel mensenlevens kosten, en waarom?
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten