Dummy schreef:Discriminatie vind ik niet wenselijk.
Ik ben blij dat te horen. Vertaalt dat zich ook in de praktijk?
Het gaat me erom dat er nog weinig kennis is over de gevolgen van het hebben van ouders van gelijke sexe. Welke psychologische problemen kan dit veroorzaken? Daar doelde ik op, op de lange termijn.
En daarom vroeg ik wat jij weet van de Ierse adoptie-wetgeving? Het is immer al lang zo dat stellen van gelijke sekse kinderen kunnen adopteren, dus of huwelijksgelijkheid nu in de grondwet wordt opgenomen of niet, voor die kinderen verandert er dus letterlijk niets. Het is pure misinformatie en spelen op het gevoel van de Nee-campagne.
Buiten dat, die gevolgen worden en zijn inderdaad onderzocht, en uit die wetenschappelijke studies blijkt dat zolang er maar een regelmatige aanwezigheid is van iemand van het andere geslacht dan de ouders, die kinderen geen negatieve invloed ondervinden. Dat kan dus een oom of tante zijn, een huisvriend of buurman.
Nou, nee. Ik doelde hier ook meer op de lange termijn qua gevolgen. Niet zozeer als dat het één, dus het ander.
Oké, kun je proberen iets vager te zijn over wat je nu precies bedoelt?
O ja? Wat denk je dat een echtscheiding met kinderen doet? Dan komt er toch echt een psycholoog om de hoek kijken. En die verdienen stiekem heel wat mee...
Okee, en wat denk je dat 2 ouders die elkaar haten maar die toch bij elkaar blijven, met kinderen doet? Denk je echt dat een kind in die situatie beter af is?
Het argument dat er mensen geld verdienen aan (de gevolgen van) echtscheidingen en dat er daarom geen echtscheidingen zouden mogen bestaan, is bijzonder vergezocht.