EK voetbal 2024

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: EK voetbal 2024

Berichtdoor Marnix » 25 jun 2024 09:28

Ik hou persoonlijk niet van het concept met 24 landen waarbij er maar 8 afvallen in de poulefase. Doorgaan als nummer 3, zelfs met alleen twee gelijkspelen kan je de volgende ronde nog halen. Daardoor wordt de poulefase steeds meer een opwarmertje.

Maar goed, het is nog wel relevant op welke plaats we eindigen voor de loting en in welke helft van het schema je terechtkomt. Het zou zelfs gunstiger kunnen zijn om derde te worden dan tweede...

https://nos.nl/artikel/2526011-verlieze ... -van-weten
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 27 jun 2024 08:21

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 09 dec 2024 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Prisma23
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Prisma23 » 27 jun 2024 11:24

StillAwake schreef:Volgens mij heeft dit team het nog moeilijk tegen het nationale team van Vaticaanstad...

Les 1 voor iedere sport: onderschat je tegenstander nooit!

Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 jun 2024 15:05

StillAwake schreef:Toch heeft het concept met die beste nummers 3 er nu wel in geresulteerd dat NL doormag.
Met een paar Nederlanders uit de buurt naar Nederland-Oostenrijk gekeken, maar ik was neit onder de indruk.
Volgens mij heeft dit team het nog moeilijk tegen het nationale team van Vaticaanstad...

Ja, de slechte wedstrijd tegen Oostenrijk heeft geresulteerd in een gunstige loting en het beste kwart van het schema.

Overigens wel grappig hoe één slechte wedstrijd (waarbij je met 2-3 verliest van de nummer 25 van de wereld) zorgt voor een enorme dosis pessimisme. Dat was inderdaad geen beste wedstrijd maar tegen Frankrijk speelden ze voorzichtig maar degelijk en tegen Polen speelden ze goed, alleen werden de kansen wat moeizaam verzilverd en viel er een ongelukkige tegengoal. Het gaat allemaal niet vanzelf maar je slaat een beetje door. Gisteren wonnen de reserves een oefenwedstrijd tegen TSV Havelse (semiprofs maar altijd nog een stuk beter dan Vaticaanstad) en daarnaast hebben ze recent zich gekwalificeerd waarbij ze al 40% van de Europese landen achter zich leiten, ze wonnen recent van IJsland, Canada, Polen, speelden gelijk tegen een van de beste voetballanden ter wereld. Dus laten we niet gelijk te dramatisch doen op basis van een offday. Het kan dinsdag afgelopen zijn maar Oranje kan ook nog steeds een eind komen als ze de komende wedstrijd(en) net iets beter spelen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Yada
Mineur
Mineur

Berichtdoor Yada » 27 jun 2024 17:03

Wisten jullie dat de Heere ook een spits is? :D

(...) en de HEERE in hun spits.
..En wij hebben het profetische Woord, dat zeer vast is, en gij doet wel dat gij daarop acht hebt, als op een licht schijnende in een duistere plaats..

Prisma23
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Prisma23 » 27 jun 2024 19:04

Yada schreef:Wisten jullie dat de Heere ook een spits is? :D

(...) en de HEERE in hun spits.

Als je compleet bent in je selectieve gebruik van de Bijbel, kan je ook het maken van een doelpunt in dit vers lezen...

Micha 2 (SV)
13 De doorbreker zal voor hun aangezicht optrekken; zij zullen doorbreken, en door de poort gaan, en door dezelve uittrekken; en hun koning zal voor hun aangezicht henengaan; en de HEERE in hun spits.

Maar dit is niet mijn manier van bijbellezen....

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 28 jun 2024 07:20

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 09 dec 2024 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 28 jun 2024 07:24

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 09 dec 2024 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Yada
Mineur
Mineur

Berichtdoor Yada » 28 jun 2024 09:35

Prisma23 schreef:Als je compleet bent in je selectieve gebruik van de Bijbel, kan je ook het maken van een doelpunt in dit vers lezen...

Micha 2 (SV)
13 De doorbreker zal voor hun aangezicht optrekken; zij zullen doorbreken, en door de poort gaan, en door dezelve uittrekken; en hun koning zal voor hun aangezicht henengaan; en de HEERE in hun spits.

Maar dit is niet mijn manier van bijbellezen....
:D Zeg eens eerlijk, zou het je niet opvallen als je dit topic ziet of sommige artikelen in de krant leest en dan, na het eten, in Micha leest dat Hij hun spits is? Is er toch meteen een linkje? Nee, natuurlijk niet zo serieus als jij bedoeld in je reactie... toch denk je wel even verder. Kvroeg me meer af of Hij wel mee zou mogen doen. Of al weer niet? Of Hij in de selectie zou zitten, zegmaar.

Kben blij dat je de tekst gevonden hebt. :D Maar eigenlijk zouden we de rest van het hoofdstuk (ja, het hele boekje) ook nog moeten lezen. Zo kun je de hele (wed)strijd zien. Is erg spannend...
..En wij hebben het profetische Woord, dat zeer vast is, en gij doet wel dat gij daarop acht hebt, als op een licht schijnende in een duistere plaats..

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 jun 2024 09:38

StillAwake schreef:Is dat niet typisch Nederlands?
Nederland wordt kampioen, of ze bakken er niks van. een middenweg is er niet.
Dat is altijd zo geweest. Sinds '88 winnen we elk toernooi, maar zodra het één keer niet loopt valt de support weg...
Terwijl ik van iedereen hoor (ik heb er alleen neutrale kijkers over gesproken, zo veel Nederlanders kom ik niet tegen, en Oostenrijkers al helemaal niet...) dat de wedstrijd van Nederland tegen Oostenrijk leuk was om naar te kijken heb ik dat niet zo ervaren.

Ik weet niet of dat in andere landen meer of minder het geval is en daarmee typisch Nederlands is. Daarnaast zijn we redelijk nuchter, ik heb de afgelopen weken weinig mensen overtuigd horen vertellen dat we Europees Kampioen zouden worden. Er is altijd wel een gezonde dosis zelfkritiek. En vergeet niet dat we in 1988 ook de eerste wedstrijd verloren.

De wedstrijd tegen Oostenrijk was voor de neutrale kijker wel leuk, gedeeltelijk omdat een op papier sterker land verloor van een underdog wat voor de neutrale kijken leuk is om te zien. Daarnaast vielen er 5 doelpunten, Nederland kwam iedere keer weer terug en daarna opnieuw achter. Best leuk, alleen Nederland kan veel beter voetballen, de hebben (eindelijk een keer) erg goed verdedigers die ook beter moeten kunnen verdedigen dus als Nederlander was het wat minder leuk om te zien. :-)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 28 jun 2024 11:10

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 09 dec 2024 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 jun 2024 12:38

StillAwake schreef:Zowel in Rusland, Duitsland als Noorwegen ben ik dat veel minder tegengekomen.

In Rusland en Noorwegen zijn de verwachtingen meestal wat minder hooggespannen omdat de landen een stuk lager staan op de ranglijst. Als je dan goed presteert is het fijn, als je minder presteert denk je: Ach dat is ook niet gek. In Duitsland moet men wat meer in het toernooi groeien misschien maar zie je ook wel wat nuchterheid. Ik vind het hier heel erg meevallen met overdreven weer opportunisme op voorhand en negatieve visie na de derde wedstrijd. Hooguit een beetje besef dat we niet zo goed zijn als verwacht.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 jul 2024 10:45

Hier een (inhoudelijk wat matig) filmpje over waarom we onszelf graag overschatten. Tegelijkertijd blijkt dat we daarin niet uniek zijn als land.

https://nos.nl/video/2527012-dit-is-waa ... erschatten

Prisma23
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Prisma23 » 02 jul 2024 11:25

Marnix schreef:Hier een (inhoudelijk wat matig) filmpje over waarom we onszelf graag overschatten. Tegelijkertijd blijkt dat we daarin niet uniek zijn als land.

https://nos.nl/video/2527012-dit-is-waa ... erschatten

Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 jul 2024 12:34

Dat kan je vinden maar de psycholoog in kwestie geeft aan dat het helemaal niet zo verkeerd is om een beetje positief in het leven te staan, je kan beter wat te positief zijn dan te negatief. Niet overdreven positief zoals sommigen want dan is de teleurstelling straks misschien ook wel heel groot, maar gematigd positief.

In dat kader de EO-serie: Erik Scherder en het nut van optimisme te kijken :-)

Terug naar “Actualiteit & Politiek”