Terrorisme in Frankrijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Re: Terrorisme in Frankrijk

Berichtdoor benefietdiner » 15 nov 2015 13:30

Tante Pollewop schreef:Wat een haat.

We zijn niet in oorlog met een religie, we zijn in oorlog met de barbaren van IS.

We zijn weldegelijk in oorlog met een religie die islam heet.
Blijven roepen dat deze aanslagen niets te maken hebben met de islam die, zoals men zelf zegt, een religie van vrede en liefde is, zal na deze aanslag in Frankrijk niet meer werken. Wat misschien wel zou kunnen werken is massale anti-IS demonstraties door moslims / moskeeën georganiseerd.
De geest van de islam is haat.
De geest van het christendom is gerechtigheid.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 15 nov 2015 13:33

benefietdiner schreef:We zijn weldegelijk in oorlog met een religie die islam heet.
Blijven roepen dat deze aanslagen niets te maken hebben met de islam die, zoals men zelf zegt, een religie van vrede en liefde is, zal na deze aanslag in Frankrijk niet meer werken. Wat misschien wel zou kunnen werken is massale anti-IS demonstraties door moslims / moskeeën georganiseerd.

Ik heb nooit gezegd dat IS niks met islam te maken heeft gehad. Ik blijf echter volhouden dat we niet in oorlog zijn met de islam, maar met (de barbaren van) IS.
Kruistochten hadden ook met christendom te maken. De islam heeft niet de verlichting doorgemaakt die het christendom heeft doorgemaakt.

benefietdiner schreef:De geest van het christendom is gerechtigheid.

Ik zie in dit topic van een aantal christenen, waaronder jij, anders behoorlijk wat haat.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 15 nov 2015 14:50

Tante Pollewop schreef:Ik heb nooit gezegd dat IS niks met islam te maken heeft gehad. Ik blijf echter volhouden dat we niet in oorlog zijn met de islam, maar met (de barbaren van) IS.

Je kunt nooit een scheiding maken tussen de barbaren van de IS en de islam.
IS is een afkorting van ‘Islamitische Staat’, een staat die door een zelfverklaarde opvolger van de islamitische profeet Mohammed wordt geregeerd. En je weet wie Mohammed is. In de islam wordt hij als de laatste profeet en boodschapper gezien die de uiteindelijke openbaring van Allah (God), de Koran, heeft ontvangen. Door moslims wordt hij daarom aangeduid als de laatste Profeten.

Tante Pollewop schreef:Ik zie in dit topic van een aantal christenen, waaronder jij, anders behoorlijk wat haat.

Misschien zie jij ook wel haat bij Christus zelf als Hij de gevestigde orde Farizeën en Sadduceën tot orde roept met de woorden: ‘gij adderengebroedsel’.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 15 nov 2015 15:27

Zo kan het dus ook - halleluja / amen.

http://www.npo.nl/de-nieuwe-wereld/15-1 ... ON_1252946

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 15 nov 2015 15:33

benefietdiner ; Wat misschien wel zou kunnen werken is massale anti-IS demonstraties door moslims / moskeeën georganiseerd.

Terreurorganisatie IS moet volgens Burgemeester Aboutaleb tot nul worden teruggebracht.
''Ik ben geen militair strateeg, maar als bestuurder zeg ik: het is tijd om die 40.000 tot 50.000 mensen die zich hebben aangesloten bij IS weg te vagen'', aldus Aboutaleb.

''De impact van de aanslagen in Parijs is zo groot, dat we er rillingen van krijgen,'' aldus Said Igalla, van de Vereniging van Marokkaanse Moskeeën Zuid-Nederland. De vertegenwoordigers van de moskeeën spraken over ''vreselijke daden, die ons vervullen met afschuw''.

Niagara
Mineur
Mineur

Berichtdoor Niagara » 15 nov 2015 16:57

benefietdiner schreef:We zijn weldegelijk in oorlog met een religie die islam heet.
De geest van het christendom is gerechtigheid.

Niet alleen gerechtigheid, want dan zouden wij allen, ook christenen met hun goede gedrag, enkel ellende verdienen. Heb je gehoord van genade? Liefde? Ik begrijp dat je bang bent, want dat is precies de bedoeling van IS, angst zaaien. Paniek in onze westerse samenleving. Maar vergeet niet dat wij vreemdelingen zijn in de wereld, ook de westerse. Wij zijn wel Nederlanders, maar ikzelf in ieder geval wil mij boven mijn nationaliteit met mijn geloof identificeren: navolger ven Christus. En daarmee wil ik doen als hij: mijn vijanden liefhebben. Al kan dat ten koste gaan van ons aardse leven. Als westerse christenen hebben wij het makkelijk gehad, wat dat betreft, in de westerse cultuur heb je meer te vrezen voor je hemelse leven dan voor je aardse, in die zin dat men zich hier eerder bedreigd voelt/voelde door secularisering dan door gewapende terroristen. Nu dat veranderd, lijkt het mij van uiterst belang dat wij bij ons geloof blijven, en vooral de waarden liefde en genade. Wij weten dat God voor ons recht zal spreken, dus dat hoeven wij niet te doen. Neem een voorbeeld aan Christus die zich voor ons opofferde. Wij zijn gen volmaakte mensen, en vaak genoeg merken wij dat dit niet lukt, maar ik bid dat je genade vindt.
Afbeelding

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 15 nov 2015 17:02

rotterdam schreef:Zo kan het dus ook - halleluja / amen.

Het is niet voor het eerst dat woordvoerders van een groot deel van de islamitische gemeenschap in Nederland terreur sterk afwijzen. Mensen zijn echter wat kort van geheugen wat betreft dit soort dingen.

Wil niet zeggen dat de islamitische gemeenschap niet flink aan de bak moet om het extremisme binnen de eigen kring uit te roeien en ervoor te zorgen dat de jeugd minder vatbaar is voor extremisme. Want dat is een groot probleem binnen de islam. Dan zullen ze echter hun slachtofferrol moeten laten varen en niet steeds wijzen naar anderen (Israël, de arbeidsmarkt, de blanke Europeaan, homo's, enz enz). Dat zie ik nog niet gebeuren en dus zullen ze onbedoeld de voedingsbodem voor terreur niet weghalen en zullen hun eigen kinderen vatbaar blijven voor extremistische ideeën.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 16 nov 2015 00:07

Ik denk als de Westerlingen er niet zo'n zooi van gemaakt hebben in de wereld dat dit ook veel minder vaak zou voorkomen.
Het Westen is altijd bemoeizuchtig geweest t.o.v. de Arabische wereld, Afrika en dus ongeveer bijna de hele wereld.

Assad: Parijs ervaart wat Syrie jaren ervaart
Is wel een erg kort stukje tekst, hij zal vast wel meer gezegd hebben.
Zoek ik nog wel even op.

Verder is het ook zo dat onder leiding van o.a. Bush miljoenen mensen in het Midden Oosten vermoord zijn, alleen verzwijgt de media in het Westen dat allemaal.
In Syrië, eergisteren bomaanslag, opgeëist door IS. 43 doden, 200 gewonden. Lees ik nergens in een Nederlandse krant?
Hoezo vrije media? Niemand schrijft erover. Alleen het Westen is goed, de rest is allemaal slecht. Zo denkt men echt. :(

Bambi

Berichtdoor Bambi » 16 nov 2015 02:03

Anoniem_89 schreef:In Syrië, eergisteren bomaanslag, opgeëist door IS. 43 doden, 200 gewonden. Lees ik nergens in een Nederlandse krant?
Hoezo vrije media? Niemand schrijft erover. Alleen het Westen is goed, de rest is allemaal slecht. Zo denkt men echt. :(

Dat was in Libanon, daarom kon je het niet vinden :wink:

http://www.metronieuws.nl/buitenland/20 ... in-beiroet

Bambi

Berichtdoor Bambi » 16 nov 2015 02:56

meribel schreef:wat een afgrijselijke afschuwelijke verschrikkingen toch weer allemaal!
ik zou zó graag eens 24 uur met een terrorist in een kamer verblijven om te begrijpen wat er nou helemaal in die koppies omgaat!!
ik snáp het gewoon niet,
het enige wat ik kan bedenken is dat die mensen allemaal gehersenspoeld en psychisch ziek zijn ( als die breivik ook )

:cry: :cry: :cry:

Ze zijn gewoon dood van binnen
Moet ook wel, want als je mensen afslacht, dan kun je daarna niet meer je gewone menselijke emoties voelen, want dan wordt je gek in je kop.

Kijk maar naar dit filmpje, dat ze verspreidt hebben, als reactie op Parijs

http://www.hartvannederland.nl/top-nieu ... ar-europa/

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 16 nov 2015 06:25

Anoniem_89 schreef:Ik denk als de Westerlingen er niet zo'n zooi van gemaakt hebben in de wereld dat dit ook veel minder vaak zou voorkomen.

O natuurlijk, het is onze eigen schuld.... Die zelfhatende visie is inmiddels al wel behoorlijk verouderd en bovendien niet valide. Dan zou het in China, India, grote gebieden in Afrika, christelijke regio's in Indonesië enz enz allemaal koek en ei zijn met de islam. Helaas, ook in die gebieden is er veel islamitische terreur.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 16 nov 2015 08:08

rotterdam schreef:Zo kan het dus ook - halleluja / amen.

Wat een schijnvertoning op dat filmpje voornamelijk door die middelste man.
Tja het lijkt een aardige man http://www.telegraaf.nl/binnenland/2474 ... man__.html
Imam: terreur heeft wél met islam te maken
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2474 ... am___.html

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 16 nov 2015 08:29

Anoniem_89 schreef:Ik denk als de Westerlingen er niet zo'n zooi van gemaakt hebben in de wereld dat dit ook veel minder vaak zou voorkomen.

Yoshi schreef:O natuurlijk, het is onze eigen schuld.... Die zelfhatende visie is inmiddels al wel behoorlijk verouderd en bovendien niet valide. Dan zou het in China, India, grote gebieden in Afrika, christelijke regio's in Indonesië enz enz allemaal koek en ei zijn met de islam. Helaas, ook in die gebieden is er veel islamitische terreur.
Ik kan het je nog sterker vertellen. Binnen 12 uur na de aanslagen wist Jan Marijnissen in het programma Kamerbreed al te beweren dat het uiteindelijk toch weer de schuld van Israël is. Luister maar eens naar het geluidsfragment: http://joods.nl/2015/11/marijnissen-isr ... an-parijs/
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 16 nov 2015 09:16

Niet alle moslims zijn jihadisten, maar alle jihadisten zijn wel moslims.
Dus je kunt deze aanslagen niet los zien van de islam en aan de andere kant kun je het er ook niet mee gelijkstellen.
Dus: niet in oorlog met de islam (tenminste niet op fysiek niveau), wel met jihadisten.
Als je zegt dat je in oorlog bent met de islam, zeg je dat je in oorlog bent met elke moslim, toch? Dus ook met moslims als Aboutaleb, die zegt dat IS helemaal weggevaagd moet worden.
Onder moslims is de verdeeldheid groot: soennieten, sji'ieten, fundamentalisten en meer seculieren. Daarom zijn de meeste slachtoffers van het geweld door moslims, andere moslims.
Met de botte bijl en onderbuikgevoelens komen we dus nergens, we zullen ons gezond verstand moeten blijven gebruiken.

Dit in tegenstelling tot IS, die heel de westerse wereld samenvat in het woord: "kruisvaarders". Hoe 12e eeuws kun je zijn?
Hoe bedoel je dit? De meeste Nederlanders zullen zo'n uitspraak als een fysieke oproep tot oorlogvoeren opvatten: "te wapen!".
Ik hoop echter dat je het geestelijk bedoelt en dat we het fysieke aspect van de strijd tegen extremisten aan de overheid overlaten. Maar dan hoop ik ook dat je deze oorlog op geestelijke wijze zult voeren en wel op de manier die ons door o.a. Zach. 4:6, Matth. 5:16, 5:44, Rom. 12:21 en Ef. 6 enz. wordt aangewezen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 16 nov 2015 10:53

Een verhitte discussie lees ik hier. Wat jammer is dat de dimensie in deze discussie al zoek is.

1. De aanslagen in Parijs zijn heel erg en elke slachtoffer moet herdacht worden. Bij voorkeur niet als getal (zoveel doden zijn gevallen), maar als personen. Een minuut stilte is niet voldoende om een mensenleven te herdenken.

2. De aanslagen in Parijs zijn nu dichterbij huis, dichterbij Nederland, en raken onze manier van leven (algemeen genomen). Maar het zijn niet de enige aanslagen: een lijst van aanslagen, gesorteerd op 2015.

3. Maar hoe kan het zijn dat de aanslagen in Israël niet in de bovenstaande lijst zijn opgenomen? Is het neersteken van Israëlische mensen geen terreur? Als we de terminologie van diverse media volgen, dan zijn het maar "incidenten". Als er tientallen mensen worden neergestoken, kan dan nog spreken van een "incident"? Een gekleurd (= niet objectief) overzicht, maar het enige wat een beetje compleet is: alleen in 2015.

4. Het dodental in Syrië, dat blijft oplopen. Hoeveel minuten stilte hebben we voor hen? Deze aantallen zijn moeilijk te controleren, maar elk slachtoffer is er één.

5. In andere conflictgebieden vallen ook nog doden: Nigeria, Libië, Jemen, etc. Hoeveel minuten stilte krijgen deze slachtoffers? Hoeveel minuten krijgen zij aandacht in de media?

Ik zeg niet dat je geen minuut stilte moet houden voor de slachtoffers in Parijs. Ik zeg niet dat je geweld moet bagatelliseren. Elk slachtoffer is er één teveel. Want elk slachtoffer heeft een vader en moeder, heeft familie, heeft vrienden, heeft een toekomstverwachting, heeft misschien wel kinderen, heeft misschien wel een relatie. Maar meer nog: elk slachtoffer wordt geoordeeld, maar hoe? Hemel of hel?

Reacties van wereldleiders is vooral hard. Meer bombarderen, meer geweld. Helpt dat? Wraak op wraak?

En wat kan jij doen? Bidden, zeker. Maar is dat het?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Terug naar “Actualiteit & Politiek”