Irak en ISIS

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Boerin » 24 sep 2014 08:45

Optimatus schreef:Hamas is een peulenschil vergeleken met IS.

Afbeelding
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 24 sep 2014 08:56

Arco schreef:De VS en de bondgenoten, of dat nu Europese of Arabische landen zijn, zijn illegaal bezig. Ondanks het regime in Damaskus, is Syrië een soeverein land. Volgens het internationaal recht mag een soeverein land niet geschonden worden zonder mandaat. De VS en haar bondgenoten schenden de soevereiniteit van Syrië, ondanks dat het regime dat blijkbaar niet heel erg vind. De Iraakse regering had toestemming gegeven, dus daar aanvallen is niet illegaal, maar dat ligt anders voor Syrië.

Ja, als Israel het had gedaan, waren de rapen gaar geweest.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 24 sep 2014 09:12

Het enige land dat nu roept dat wat de VS doet illegaal is, dat is Rusland. En het gebeurd niet vaak, maar ik ben het eens met die stelling. De VS is illegaal bezig en lapt de internationale verdragen aan haar laars.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 sep 2014 09:54

Wil je ISIS door laten gaan?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 24 sep 2014 10:02

De vraag is eerder: waarom zouden we internationale afspraken maken en zelfs een internationaal instituut instellen (VN), om vervolgens gewoon te doen wat in de ogen van de Amerikaanse president goed is. Zelfs het Amerikaanse Congres had geen toestemming gegeven.

Dus, gewoon je houden aan de regels. En doe wat je kunt en mag binnen die regels.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 24 sep 2014 10:06

Arco schreef:Het enige land dat nu roept dat wat de VS doet illegaal is, dat is Rusland. En het gebeurd niet vaak, maar ik ben het eens met die stelling. De VS is illegaal bezig en lapt de internationale verdragen aan haar laars.

Nee Poetin is lekker bezig.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 24 sep 2014 10:17

Boerin schreef:Nee Poetin is lekker bezig.

Hem valt ook genoeg te verwijten. Alleen dan moeten we niet achter Obama aanlopen, onder het mom van de oorlog tegen terrorisme. Afspraak = afspraak. Gewoon je aan de regels houden.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 sep 2014 16:37

Paspoort van de Nederlandse Jihadist die opriep tot een aanslagen tegen de Nederlandse overheid is ingetrokken.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2312 ... ken__.html

Ik snap 1 ding niet:
Hij is van facebook verwijderd door het filmpje, omdat hij daarmee opriep om aanslagen te plegen.
En nu zetten alle andere media dit filmpje wel online. :roll:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 sep 2014 16:38

Dus als ISIS zich achter die regels kan verschuilen en door kan gaan met moorden, worden slachtoffers reglementair onthoofd, terwijl zij wellicht gered kunnen worden als deze regels alleen gelden tussen normale staten (Rusland is in dat opzicht een normale staat)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 24 sep 2014 16:51

Ik zou beter slapen wanneer de VS zich aan de regels houden! Daar kan ik me heel erg kwaad over maken! Zonder toestemming vrijheidsstrijders bombarderen omdat het hen goed uitkomt. En nu gaan die slappe lui in Den Haag ook nog akkoord! Ok, 4 gedateerde F-16's is alles wat we (kunnen) leveren, maar goed, we doen dus wel mee. Schandalig is het! Driewerf schande! Regels zijn regels, en daar heb je je maar aan te houden!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 sep 2014 16:54

Syrische regering is te spreken over de luchtaanvallen :
Syrische regering blij met aanvallen:
De Syrische regering is te spreken over de door de Verenigde Staten geleide luchtaanvallen op jihadisten in Syrië. Dat heeft minister Ali Haidar van Nationale Verzoening gezegd tegen persbureau Reuters.

,,Wat er tot nu toe is gebeurd gaat de goede kant op'', aldus Haidar. Hij liet weten dat de Syrische regering is geïnformeerd en dat er geen bombardementen zijn geweest die waren gericht tegen het Syrische leger en burgers.

http://www.gelderlander.nl/algemeen/bui ... -1.4547174

Ook denken ze dat leider Muhsin al-Fadli (33) van de Khorasan-terreurgroep is omgekomen.

Dinsdag heeft Syrië na de luchtaanvallen onder leiding van de VS belooft zelf ook aanvallen te plegen op IS
17.09 uur - Syrische leger vernietigt IS-doelen
Het Syrische leger heeft ten noordoosten van Aleppo IS-doelen aangevallen en vernietigd, meldt persbureau Reuters op basis van staatsmedia in Syrië. De aanval vond plaats nadat de VS voor de tweede dag luchtaanvallen uitvoerde tegen IS.

Volgens de staatstelevisie zijn IS-strijders aangevallen bij de plaatsen al-Bab en al-Qabasein. Meerdere 'terroristen zouden zijn uitgeschakeld'. Na de eerste luchtaanvallen van de VS van dinsdag beloofde het Syrische leger IS-strijders en andere rebellen te zullen aanvallen.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Bui ... kken.dhtml

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 sep 2014 17:10

Katlheen schreef:Ik zou beter slapen wanneer de VS zich aan de regels houden! Daar kan ik me heel erg kwaad over maken! Zonder toestemming vrijheidsstrijders bombarderen omdat het hen goed uitkomt. En nu gaan die slappe lui in Den Haag ook nog akkoord! Ok, 4 gedateerde F-16's is alles wat we (kunnen) leveren, maar goed, we doen dus wel mee. Schandalig is het! Driewerf schande! Regels zijn regels, en daar heb je je maar aan te houden!

Ik word er juist superblij van.
God laat zien dat Hij alle menselijke regels opzij gooit, als het om Zijn volk in nood gaat.
En alles en iedereen inzet om ze te helpen.
Was ook wel te verwachten, want als de duvel zo tekeer gaat, komt het ingrijpen van God er meestal aan.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 24 sep 2014 17:35

Bambi schreef:Ik word er juist superblij van.

Ik ook! Voor elke gelaagde luchtaanval zou ik eigenlijk een biertje open willen trekken om het te vieren. Dat de extremistische haatbaarden van IS maar met honderden tegelijk naar de hel geschoten mogen worden.

Het ingrijpen van de VS en bondgenoten zou ik overigens zeker niet willen vergelijken met het ingrijpen van God.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 24 sep 2014 17:40

Katlheen schreef:Ik zou beter slapen wanneer de VS zich aan de regels houden! Daar kan ik me heel erg kwaad over maken! Zonder toestemming vrijheidsstrijders bombarderen omdat het hen goed uitkomt. En nu gaan die slappe lui in Den Haag ook nog akkoord! Ok, 4 gedateerde F-16's is alles wat we (kunnen) leveren, maar goed, we doen dus wel mee. Schandalig is het! Driewerf schande! Regels zijn regels, en daar heb je je maar aan te houden!

Ik wil wel hier een inzamelingsactie houden zodat jij naar IS gebied kan afreizen alwaar jij ze daar maar eens gaat uitleggen dat ook zij zich aan de regeltjes moeten houden. Je bent toch niet werkelijk zo naïef dat je niet begrijpt dat het hier hard tegen hard gaat? Dat er met deze barbaren niet te praten valt en dat ze enkel de taal van geweld begrijpen?

Die 4 F16's zijn gedateerd dat klopt. Als ik minister van defensie was zou ik er minimaal 40 sturen, veel effectiever. Maar IS staat compleet machteloos tegen luchtaanvallen want alhoewel onze F16's gedateerd zijn is hun wapentuig zo primitief dat ze er niets tegen kunnen uithalen. Bij wijze van hadden we er nog dubbeldekkers van voor de 2e wereldoorlog heen kunnen sturen, zelfs daar hadden ze weinig tegen kunnen doen.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 sep 2014 17:44

Faramir schreef:Het ingrijpen van de VS en bondgenoten zou ik overigens zeker niet willen vergelijken met het ingrijpen van God.

Ik juist wel en ik denk de Christelijke Koerden ook.
Hoeveel mensen denk je dat er gebeden hebben, of God in wilde grijpen?
En daar gebruikt God gewoon mensen voor.
Vind je het ook niet wonderlijk, dat de Turken die zo'n hekel hebben aan de Koerden, nu juist heel veel Koerdische vluchtelingen opvangen?
Denk je niet dat daar God achter zit?

Terug naar “Actualiteit & Politiek”