Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

de passant
Sergeant
Sergeant

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor de passant » 09 sep 2015 16:05

benefietdiner schreef:Hennis: geen plaats voor salafisten in leger
Afbeelding
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2447 ... ger__.html

__________________________________________________________________________________
Als je het mij vraagt is ook minister Hennis blind.
](*,)

Valt wel mee vind ik , ze staart of in de verte (dan is ze verliefd), of ze kijkt een beetje stuurs(slechte nacht gehad of niet lekker gegeten).

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 09 sep 2015 18:09

de passant schreef:Afbeelding

Valt wel mee vind ik , ze staart of in de verte (dan is ze verliefd), of ze kijkt een beetje stuurs(slechte nacht gehad of niet lekker gegeten).
:mrgreen:

Ze gelooft zelf niet wat ze zegt. :roll:

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 10 sep 2015 12:44

Nederlanders wordt wakker Nederland verislamiseert door de vluchtelingen.
Driekwart van de vluchtelingen is man met baart (islamiet).

Het is een ongemakkelijke waarheid, maar het moet gezegd worden. We hebben het vandaag over een invasie. Een islamitische invasie van Europa, van Nederland.
Massa’s jonge mannen van rond de twintig met baarden trekken allah akbhar zingend door Europa.
Het is een invasie die onze welvaart, onze veiligheid, onze cultuur en identiteit bedreigt.

Het waardeloze papieren plan dat het kabinet eergisteren naar de Kamer heeft gestuurd lost de echte problemen waarmee we geconfronteerd worden niet op.
Afbeelding
https://youtu.be/UQXX6Z1J6gU

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 10 sep 2015 12:54

Het is een invasie die onze welvaart, onze veiligheid, onze cultuur en identiteit bedreigt.
Hoeveel doden vallen er in Nederland per jaar door terrorisme?

In ander nieuws:
Opheffen Schengen-verdrag zou miljarden kosten
En bedankt meneer Wilders...
Wie is er bereid om werkeloos te worden om deze plannen door te zetten?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 10 sep 2015 13:30

elbert schreef:Hoeveel doden vallen er in Nederland per jaar door terrorisme?

De wereldwijde terrorisme Index neemt een alarmerende stijging van het aantal van de terreur aanslagen wereldwijd. Huidige strategieën werken niet. Sterfgevallen veroorzaakt door terrorisme stijgt met 61 procent.
In 2013, bijna 18.000 mensen overleden als gevolg van daden van terrorisme in de hele wereld, op basis van de 2014 Global Terrorism Index rapport.
http://www.visionofhumanity.org/#/page/news/586
En dit doet je helemaal niets en denk je dat dit Nederland voorbij gaat ](*,)
elbert schreef:In ander nieuws:
Opheffen Schengen-verdrag zou miljarden kosten
En bedankt meneer Wilders...
Wie is er bereid om werkeloos te worden om deze plannen door te zetten?

Straks zitten we ook werkeloos met duizenden ‘gelukzoekers’ en hun ‘fijne’ religie. #-o

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 10 sep 2015 13:53

benefietdiner schreef:En dit doet je helemaal niets en denk je dat dit Nederland voorbij gaat ](*,)
Het doet me wel zeker wat, maar ik stelde mijn vraag omdat ik een ontstellend gebrek aan relativering merk als het om terrorisme gaat. In Nederland is er sinds 2001 welgeteld 1 dode gevallen als gevolg van moslimterrorisme: Theo van Gogh. Nou is elke dode er 1 teveel, laat dat duidelijk zijn en de veiligheidsdiensten dienen er ook alles aan te doen om ons veilig te houden, maar 1 dode in 15 jaar, betekent dus 0,07 doden per jaar.
Leg dit eens naast het aantal doden als gevolg van verkeersongelukken: 570 alleen al in 2014 (Bron)
Of het aantal moorden in ons land: 60 in het eerste halfjaar van 2015 (Bron)
Of het aantal doden als gevolg van terrorisme van eigen bodem (dus niet moslimgerelateerd): 9 sinds 2001 (Pim Fortuijn en de 8 doden bij de aanslag op Koninginnedag).
En je ziet dat er grotere gevaren zijn dan moslimterrorisme, te beginnen als je de straat oversteekt.
Ik bedoel maar: leer het een beetje relativeren.
Ik ben daarom meer geïnteresseerd in de koude feiten, dan in onderbuikgevoelens die door volksmenners worden opgestookt.
benefietdiner schreef:Straks zitten we ook werkeloos met duizenden ‘gelukzoekers’ en hun ‘fijne’ religie. #-o
Ik vind hun religie niet fijn (tenminste, als het geen christenen zijn), maar de geschiedenis heeft uitgewezen dat immigratie eerder goed dan slecht is voor de economie. Dat begon al in de 16e eeuw met de instroom van gereformeerden uit Vlaanderen en in de 17e eeuw aangevuld met de immigratie van mensen uit wat nu Duitsland is en andere landen. Heb je je al eens afgevraagd waarom Amsterdam in die tijd zo spectaculair groeide? Dat kwam door een grote stroom van "gelukszoekers" (zie o.a. hier: http://www.vijfeeuwenmigratie.nl/periode/1580-1700). Er is dus niks nieuws onder de zon.
Ook Duitsland vindt het momenteel om economische redenen niet verkeerd dat er momenteel een flinke instroom van vluchtelingen plaatsvindt, al moet het niet te gek worden natuurlijk.
Ik besef terdege dat er wellicht flinke problemen op het gebied van de integratie komen en daar dient ook aandacht voor te zijn, maar v.w.b. Nederland moeten we niet doen alsof de 7200 vluchtelingen die er extra opgevangen gaan worden (en waarvan lang niet iedereen moslim is) nu voor onoverkomenlijke problemen gaan zorgen.

Angst is een slechte raadgever, ook m.b.t. dit onderwerp.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 10 sep 2015 14:50

elbert schreef:Het doet me wel zeker wat, maar ik stelde mijn vraag omdat ik een ontstellend gebrek aan relativering
Ik vind dit erg kortzichtig en van een heel andere orde om moorden en verkeersdoden te vergelijken met terrorisme.
Er is weldegelijk wat nieuws onder de zon namelijk islamisering van Nederland. Regeren is vooruit zien en heeft totaal niets met angst of onderbuik gevoelens te maken.
De periode waar jij het over heeft 16e en 17e eeuw hadden we nog geen sociale voorzieningen waar de economische vluchtelingen nu op af komen.

Vergelijk het met Noord Afrika. Met een razend tempo werd Noord Afrika, dit vroege eerst zo christelijk land overspoeld door de islam. Al in de 7e eeuw bereikte de islam in Marokko de Atlantische Oceaan. In de 8e eeuw gingen ook veel Kopten over tot de islam. Het ging zo snel dat rond 1000 ditzelfde Noord Afrika eens ‘intellectual spearhead of Christianity’ inmiddels ‘pivot of the islam’ was geworden, tot West en Oost-Afrika toe.

Volgens Open Doors neemt vervolging van christenen in het hele Afrikaanse continent nog steeds toe. Aan de ene kant door gerichte aanslagen zoals de Boko Haram die pleegt in Nigeria, en aan de andere kant door een meer subtiele maatschappelijke en politieke infiltratie van islamisten.

Die subtiele maatschappelijke en politieke infiltratie van islamisten gebeurt nu ook in Europa en Nederland door de tsunami van vluchtelingen. Niemand in de politiek heeft dat door behalve Wilders, over relativering gesproken.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 10 sep 2015 21:08

Geestelijk leider van Iran noemt de VS een “grote Satan” en zegt dat Israël over 25 jaar niet meer bestaat
http://www.dagelijksestandaard.nl/2015/ ... r-bestaat/

En Nederland? Bestaan wij over 25 jaar ook niet meer als deze vluchtelingenstromen jaarlijks zo doorgaan dan worden we
Nederislam.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 sep 2015 07:26

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 09 dec 2024 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 sep 2015 08:04

Precies. Blind je leider volgen, dat kunnen terroristen heel goed maar Benefietdiner heeft er ook een handje van. Verder: een op angst en niet op feiten gebaseerde kreet zonder een logisch verband. En ach dan worden we toch Nederislam? De Bijbel garandeert nergens dat christen zijn inhoudt dat je een zorgeloos bestaan moet bewerkstelligen. Of dat we onze cultuur ten koste van Bijbelse normen en waarden in stand moet houden. Heeft denk ik zelfs een positieve uitwerking. En verder blijft het enorm gevaarlijk, om je westerse "christelijke cultuur" in stand te willen houden Gods woorden en regels en opdrachten overboord gooien. Ipv je naaste liefhebben als jezelf, jezelf meer liefhebben dan de ander.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 sep 2015 08:19

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 09 dec 2024 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 11 sep 2015 11:17

benefietdiner schreef:Ik vind dit erg kortzichtig en van een heel andere orde om moorden en verkeersdoden te vergelijken met terrorisme.
Dat mag je vinden. Feit is wel dat moslimterrorisme in Nederland tot nog toe nauwelijks een probleem is, zeker niet in vergelijking met andere problemen. Dat zijn de nuchtere feiten.
benefietdiner schreef:Er is weldegelijk wat nieuws onder de zon namelijk islamisering van Nederland. Regeren is vooruit zien en heeft totaal niets met angst of onderbuik gevoelens te maken.
De periode waar jij het over heeft 16e en 17e eeuw hadden we nog geen sociale voorzieningen waar de economische vluchtelingen nu op af komen.
In de 16e en 17e eeuw was de Republiek der 7 verenigde Nederlanden het meest vrije land van Europa, met een onstuimige economische groei. Daar kwamen zowel politieke en religieuze vluchtelingen op af, alswel economische gelukszoekers. Beide. Dus wat is er nu voor nieuws onder de zon?
benefietdiner schreef:Vergelijk het met Noord Afrika. Met een razend tempo werd Noord Afrika, dit vroege eerst zo christelijk land overspoeld door de islam. Al in de 7e eeuw bereikte de islam in Marokko de Atlantische Oceaan. In de 8e eeuw gingen ook veel Kopten over tot de islam. Het ging zo snel dat rond 1000 ditzelfde Noord Afrika eens ‘intellectual spearhead of Christianity’ inmiddels ‘pivot of the islam’ was geworden, tot West en Oost-Afrika toe.
De veroveringen van de islam in de 7e en 8e eeuw zijn me bekend, met de trieste gevolgen voor Noord-Afrika. Dit gebeurde echter door legers, niet door bootvluchtelingen.
benefietdiner schreef:Die subtiele maatschappelijke en politieke infiltratie van islamisten gebeurt nu ook in Europa en Nederland door de tsunami van vluchtelingen. Niemand in de politiek heeft dat door behalve Wilders, over relativering gesproken.
Geloof je dat dit een complot is? Dus de islamisten veroorzaken volgens jou een oorlog en een vluchtelingencrisis waarbij ze tienduizenden van hun geloofsgenoten doden of tegen zich in het harnas jagen enkel en alleen maar om stiekem een paar van hun strijders mee te sturen om aanslagen in Europa te plegen? Dat is wel een heel omslachtige en contraproductieve manier van doen. Ze kunnen ook gewoon als vakantieganger in het vliegtuig stappen richting Europa en dan aanslagen plegen. Dat is zowel gemakkelijker (hun eigen land blijft dan ook meer intact) als onopvallender. Of denk je dat de veiligheidsdiensten momenteel zitten te slapen bij de instroom van vluchtelingen? De beste manier om ze nl. in de gaten te houden, is ze op te vangen in asielzoekerscentra, want daar zitten ze toch min of meer gevangen.
Overigens worden verreweg de meeste aanslagen in Europa gepleegd door moslims van de 2e en 3e generatie gastarbeiders. Dat zijn meestal drop-outs van de westerse maatschappij die hun toevlucht zoeken richting het jihadisme.

Tot slot: deze vluchtelingencrisis gaat over mensen. Dat wordt door de ideologen vaak vergeten. Mensen die niet voor hun lol van huis en haard zijn verdreven, maar door noodzaak: oorlog en geweld. Ik zou je willen vragen om eens op deze facebookpagina te kijken en dan te zeggen of dit echt de haatbaarden zijn zoals Wilders die neerzet of dat het mensen zijn die meer op ons lijken dan we misschien denken. De enige manier om dat uit te vinden, is trouwens door ze te ontmoeten.

antoon

Berichtdoor antoon » 11 sep 2015 14:35

Dat mag je vinden. Feit is wel dat moslimterrorisme in Nederland tot nog toe nauwelijks een probleem is, zeker niet in vergelijking met andere problemen. Dat zijn de nuchtere feiten.

Het probleem is dat de basis van onze samenleving totaal ondermijnd is, inderdaad tot nu toe niet veel doden in Nederland wel angst bijna niemand durft nog cartoons te maken op Mohammed, daar waar de samenleving stoelt op een strijd van eeuwen voor vrijheid van de geest en mens is er weinig van over.

Ik zag de cartoons die Wilders nog liet zien, begrijp goed ik ging niet speciaal kijken maar omdat het de eerste keer blijkbaar verboden was of dat het misging was ik benieuwd, wat zag ik, plaatjes die niet misstaan in een gezinsblad uit de 50er jaren, dan zie je het fanatisme, Dat dat zelfs niet mag van toont sektarisch gedrag, ik leg er niet van wakker maar het is bedenkelijk.

In de 16e en 17e eeuw was de Republiek der 7 verenigde Nederlanden het meest vrije land van Europa, met een onstuimige economische groei. Daar kwamen zowel politieke en religieuze vluchtelingen op af, alswel economische gelukszoekers. Beide. Dus wat is er nu voor nieuws onder de zon?

Dat waren geen Moslims en er was ruimte in overvloed

Neem nu maar aan dat de enigste nog een beetje werkzame oplossing is om hen in veilige moslimlanden te plaatsen, en die zeggen nu juist "alstublieft niet" ze zijn bang voor oorlog omdat het vaak weer een andere stroming in de moslimwereld betreft, wij mogen de kolen uit het vuur halen, zo lijkt het een beetje, oja ze willen wel honderden moskees in Europa bouwen op hun kosten, ik ben bang dat dat uitingen zijn van een octopus, sorry voor hen als ik het mis heb. LATEN WE HET HOPEN

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 11 sep 2015 18:54

antoon schreef:Het probleem is dat de basis van onze samenleving totaal ondermijnd is, inderdaad tot nu toe niet veel doden in Nederland wel angst bijna niemand durft nog cartoons te maken op Mohammed, daar waar de samenleving stoelt op een strijd van eeuwen voor vrijheid van de geest en mens is er weinig van over.
Voor 2001 werden er helemaal geen cartoons over Mohammed gemaakt, nu wel. Dat moslims daar moeite mee hebben, dat zal wel, maar daar moeten ze maar aan wennen: ze leven nu eenmaal in het westen.
Overigens vond ik dit antwoord van Merkel juist: "ben je bang voor islamisering? Ga vaker naar de kerk!" Bron
antoon schreef:Neem nu maar aan dat de enigste nog een beetje werkzame oplossing is om hen in veilige moslimlanden te plaatsen, en die zeggen nu juist "alstublieft niet" ze zijn bang voor oorlog omdat het vaak weer een andere stroming in de moslimwereld betreft, wij mogen de kolen uit het vuur halen, zo lijkt het een beetje, oja ze willen wel honderden moskees in Europa bouwen op hun kosten, ik ben bang dat dat uitingen zijn van een octopus, sorry voor hen als ik het mis heb. LATEN WE HET HOPEN
Er zijn twee soorten veilige moslimlanden: landen als Turkije, Libanon en Jordanie die tjokvol met vluchtelingen zitten en landen als de Golfstaten die ze weigeren op te nemen. Het westen zou mijns inziens grote druk uit moeten oefenen op die oliebaronnen om hun "broeders" uit Syrië op te nemen in hun land. Die zandbak daar is groot genoeg en geld is daar ook in overvloed.

antoon

Berichtdoor antoon » 12 sep 2015 11:58

Overigens vond ik dit antwoord van Merkel juist: "ben je bang voor islamisering? Ga vaker naar de kerk!" Bron

Ik denk niet dat de ontkerkeling een halt wordt toegeroepen, moslims nemen wel toe, dat hoeft opzich geen probleem te zijn ware het niet dat de koran dingen bevat waardoor mensen tot de meest gruwelijke daden tot staat zijn , het leefklimaat hier in het westen is een aanjager voor moslim mannen en ook vrouwen on te radicaliseren moorden, kerken in brand steken, we horen het bijna dagelijks, alhoewel mijn mening ovcer kerken duidelijk is, vaak geven zij een verkeerd beeld van de schepper, is er niets gruwelijkers dan kerken mogelijk met biddende mensen aan te vallen .

en hier doet men of de neus bloedt, want ja we hebben iets goeds te maken met uitheemse mensen omdat vanwege de gruwelijke jodenmoord,
dit was beestachtig maar kan geen richtsnoer meer zijn om alles goed te vinden

Terug naar “Actualiteit & Politiek”