benefietdiner schreef:En dit doet je helemaal niets en denk je dat dit Nederland voorbij gaat
Het doet me wel zeker wat, maar ik stelde mijn vraag omdat ik een ontstellend gebrek aan relativering merk als het om terrorisme gaat. In Nederland is er sinds 2001 welgeteld 1 dode gevallen als gevolg van moslimterrorisme: Theo van Gogh. Nou is elke dode er 1 teveel, laat dat duidelijk zijn en de veiligheidsdiensten dienen er ook alles aan te doen om ons veilig te houden, maar 1 dode in 15 jaar, betekent dus
0,07 doden per jaar.
Leg dit eens naast het aantal doden als gevolg van verkeersongelukken: 570 alleen al in 2014 (
Bron)
Of het aantal moorden in ons land: 60 in het eerste halfjaar van 2015 (
Bron)
Of het aantal doden als gevolg van terrorisme van eigen bodem (dus niet moslimgerelateerd): 9 sinds 2001 (Pim Fortuijn en de 8 doden bij de aanslag op Koninginnedag).
En je ziet dat er grotere gevaren zijn dan moslimterrorisme, te beginnen als je de straat oversteekt.
Ik bedoel maar: leer het een beetje relativeren.
Ik ben daarom meer geïnteresseerd in de koude feiten, dan in onderbuikgevoelens die door volksmenners worden opgestookt.
benefietdiner schreef:Straks zitten we ook werkeloos met duizenden ‘gelukzoekers’ en hun ‘fijne’ religie.

Ik vind hun religie niet fijn (tenminste, als het geen christenen zijn), maar de geschiedenis heeft uitgewezen dat immigratie eerder goed dan slecht is voor de economie. Dat begon al in de 16e eeuw met de instroom van gereformeerden uit Vlaanderen en in de 17e eeuw aangevuld met de immigratie van mensen uit wat nu Duitsland is en andere landen. Heb je je al eens afgevraagd waarom Amsterdam in die tijd zo spectaculair groeide? Dat kwam door een grote stroom van "gelukszoekers" (zie o.a. hier:
http://www.vijfeeuwenmigratie.nl/periode/1580-1700). Er is dus niks nieuws onder de zon.
Ook Duitsland vindt het momenteel om economische redenen niet verkeerd dat er momenteel een flinke instroom van vluchtelingen plaatsvindt, al moet het niet te gek worden natuurlijk.
Ik besef terdege dat er wellicht flinke problemen op het gebied van de integratie komen en daar dient ook aandacht voor te zijn, maar v.w.b. Nederland moeten we niet doen alsof de 7200 vluchtelingen die er extra opgevangen gaan worden (en waarvan lang niet iedereen moslim is) nu voor onoverkomenlijke problemen gaan zorgen.
Angst is een slechte raadgever, ook m.b.t. dit onderwerp.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)