Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

elbert
Moderator

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor elbert » 07 sep 2015 18:52

Boerin schreef:Ik kan me zo rot ergeren aan dat woord gelukzoekers. Lekker zelf volgevreten in je vette huis zitten, van alle gemakken voorzien en een ander een gelukzoeker noemen.
Tja, je hebt "gelukzoekers" en "gelukhebbers". Maar we mogen ons wel afvragen of die "gelukhebbers" wel zo gelukkig zijn als ze teveel aan hun bezit vastzitten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 08 sep 2015 08:12

elbert schreef:De staten die geen vluchtelingen opvangen zijn de steenrijke Golfstaten en die mogen er wel eens op aangesproken worden inderdaad. Turkije, Jordanie en Libanon nemen nu samen zo'n 3 miljoen vluchtelingen (of nog iets meer) op en de oliesjeiks volstaan met een koffertje geld te sturen, terwijl ze de grenzen dichthouden.

Met de golfstaten dient gesproken te worden, en een idee is van de SGP om een neutrale zone te creëren waar de vluchtelingen kunnen blijven in eigen land met hulp van Europa.

Selecteren op religie is onmogelijk: het staat niet in je paspoort en bovendien: als vluchtelingen weten dat ze in Duitsland alleen christenen zouden opnemen, dan zeggen ze dat ze christen zijn. Dat valt niet te controleren.
Bovendien valt het selecteren op religie onder discriminatie, dus zal een rechter dat van tafel vegen. Je kunt vinden dat dat wel zou moeten, maar daarvoor is een grondwetswijziging nodig die nooit door het parlement aanvaard zal worden.

Ik denk dat selecteren op religie helemaal geen discriminatie is, het punt is dat er hulp wordt gevraagd en die hulp kan geboden worden maar met restricties.
Ik snap wel dat er vluchtelingen zijn waar je aan vraagt of ze christen zijn, dat ze dan kunnen zeggen dat ze dat zijn, terwijl ze dat eigenlijk niet zijn, dat begrip wordt taqiyya ( koran 3:28.) genoemd, omdat dan het koren niet van het kaf gescheiden kan worden moet je ze niet hier opvangen maar in de regio en alleen in de regio.
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 08 sep 2015 10:36

kirdneh schreef:Met de golfstaten dient gesproken te worden, en een idee is van de SGP om een neutrale zone te creëren waar de vluchtelingen kunnen blijven in eigen land met hulp van Europa.
Je beseft dat er nu meer Syriërs op de vlucht zijn dan er Syriërs in hun eigen huis wonen? Dat betekent dat de "neutrale zone" in Syrië ongeveer half Syrië moet omvatten. Daarbij dien je je ook nog eens naarbinnen te vechten en dien je onwelgevallige troepen op afstand te houden. Dat klinkt niet alleen als het deelnemen aan een oorlog, dat is het ook.
Trouwens: de Russen zijn dat al van plan, maar of we dat nou blij mee moeten zijn? Zie http://debka.com/article/24858/Russia-g ... into-Syria
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 08 sep 2015 10:44

Daar ben ik wel blij mee. Eindelijk eens een westers land wat niet lafjes in vliegtuigjes hoog boven de grond blijft maar ook daadwerkelijk vuile handen maakt om zo IS te verslaan.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 08 sep 2015 10:56

Hier is iets te lezen van iemand die dit niet zo'n goed idee vindt: http://politiek.tpo.nl/column/veilige-g ... lijk-idee/
Mijn eigen mening is dat dit slechts een re-run wordt van Irak 2003.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 08 sep 2015 11:09

elbert schreef:Hier is iets te lezen van iemand die dit niet zo'n goed idee vindt: http://politiek.tpo.nl/column/veilige-g ... lijk-idee/

Geweldig dat een journalist het niet zo'n goed idee vindt. Je kan er nog wel een handjevol van vinden. Andersom ook waarschijnlijk. En dan? Wat moet mij het interesseren wat een journalist ergens van vindt?
Mijn eigen mening is dat dit slechts een re-run wordt van Irak 2003.

Naar mijn mening een vergelijking die compleet mank gaat.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 08 sep 2015 11:22

Yoshi schreef:Daar ben ik wel blij mee. Eindelijk eens een westers land wat niet lafjes in vliegtuigjes hoog boven de grond blijft maar ook daadwerkelijk vuile handen maakt om zo IS te verslaan.

Ga je zelf ook ? vuile handen maken ? of besteed je dat uit ? :mrgreen:

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 08 sep 2015 11:32

rotterdam schreef:Ga je zelf ook ? vuile handen maken ? of besteed je dat uit ? :mrgreen:

Ik ben geen beroepsmilitair. Mijn kwaliteiten liggen elders. Maar indien ik opgeroepen wordt om te tegen IS te vechten zal ik gehoor geven.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 sep 2015 11:56

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 09 dec 2024 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 08 sep 2015 12:03

StillAwake schreef:Da's makkelijk te roepen als je al van tevoren weet dat ze toch niet op je staan te wachten bij onze nationale krijgsmacht.

Zodra er echt stront aan de knikker is staat onze nationale krijgsmacht te wachten op elke man die bereid is en in staat is om de wapens op te nemen. Misschien moet je je eerst eens inlezen over zaken als het afkondigen van mobilisatie.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 sep 2015 12:06

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 09 dec 2024 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 08 sep 2015 12:38

Schattig, behoorlijk naïef dat ook.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 sep 2015 12:50

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 09 dec 2024 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 09 sep 2015 13:28

Yoshi schreef:Naar mijn mening een vergelijking die compleet mank gaat.
Leg eens uit? Het zijn dezelfde lui die van 2003 tot nu oorlog hebben gevoerd tegen de VS: soennietische groeperingen die dood en verderf zaaiden met bomaanslagen en moorden. Een guerillaoorlog dus. Die tactiek is behoorlijk succesvol geweest en de Amerikanen hebben daar jarenlang hun handen aan vol gehad.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 09 sep 2015 15:03

Hennis: geen plaats voor salafisten in leger
Afbeelding
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2447 ... ger__.html

Haar opmerking was een reactie op een PVV-pleidooi om helemaal geen moslims meer toe te laten tot het leger. Daar was Hennis het niet mee eens. Ook moslims zijn volgens haar bereid om tot het uiterste te gaan om de vrijheid van Nederland te verdedigen.
__________________________________________________________________________________
Als je het mij vraagt is ook minister Hennis blind.
Salafisme is geïnspireerd op de eerste generaties moslims uit de begintijd van de islam. ](*,)

Terug naar “Actualiteit & Politiek”