Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 03 sep 2015 08:32

Botsing over azc Ter Apel

Asielzoekers of gelukzoekers?

Diefstallen, intimidaties, steekpartijen, schietpartijen, en seksueel misbruik in asielzoekerscentra tonen aan dat asielzoekers een gewelddadige cultuur meebrengen die niet past bij onze Nederlandse normen en waarden.

Politiewoordvoerder Ger Blokzijl zegt dat ‘één bepaalde dadergroep' voor de meeste diefstallen verantwoordelijk is. Het betreft vooral voormalige inwoners van Oostbloklanden, die nu in het asielzoekerscentrum wonen.

http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/bot ... 54083.html

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 03 sep 2015 08:37

Ruim 2700 incidenten in Nederlandse asielcentra
In Nederlandse asielzoekerscentra zijn de eerste zes maanden van vorig jaar 2.741 (gewelds)incidenten geregistreerd. Daaronder zijn 124 intimidaties en bedreigingen, 80 zelfmoordpogingen, 13 zelfmoorden, 47 mishandelingen en 4 zelfverbrandingen. Dit blijkt uit cijfers van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA), die de Volkskrant verkreeg na een beroep op de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB).
http://www.volkskrant.nl/binnenland/asi ... ~a3845615/

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 03 sep 2015 09:03

Met de asielzoekers waar 95 % Islamiet is wordt Nederland overspoeld door islamietisch geweld.

Christenen hebben geen leven in asielzoekerscentra.

Volgens ‘Stichting Gave’ (een christelijke organisatie die hulp biedt aan asielzoekers), krijgen christenen in 75 procent van de asielzoekerscentra te maken met discriminatie.

ChristenUnie-Kamerlid Joël Voordewind is geschokt over de praktijken en spreekt van 'geloofsvervolging'.

PVV heeft gelijk allemaal, allemaal, allemaal terug naar eigen land die zogenaamde asielzoekers.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 03 sep 2015 09:15

Staatssecretaris Dijkhoff (Veiligheid en Justitie) heeft blinde vlek en een plaat voor zijn hoofd.
http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/di ... d_1_927644

Probleem wordt door veiligheid en Justitie ontkend !!

De Pakistaanse christen Nadeem, die recent het azc in Gilze en Rijen ontvluchtte omdat hij zich door moslims worden bedreigd.
http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... g_1_925245

Christelijke asielzoeker „ontvlucht” azc uit angst voor moslims
http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... s_1_921097

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 03 sep 2015 09:23

Klachtentsunami over christenen intimiderende moslims in asielzoekerscentra

http://nieuws.tpo.nl/2015/07/22/klachte ... erscentra/

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 03 sep 2015 11:10

benefietdiner schreef:Plaat voor je hoofd!

AZG-directeur Arjan Hehenkamp verteld:
Wat naïeve BN’ers en asielmaffia u niet vertellen over bootvluchtelingen
Hmm, is het nu echt nodig om 6 posts achter elkaar te plaatsen en bovendien een plaat voor m'n hoofd te zien die er niet is?
Ik ben een realist in deze. Dat betekent dat ik er niet vanuit ga dat de vluchtelingen allemaal mensen van onbesproken gedrag zijn, integendeel. Ik ben de eerste om te zeggen dat er buitengewoon onaangename individuen, zelfs terroristen, tussen kunnen zitten. Bovendien is het zo dat een aantal vluchtelingen probleemgedrag met zich mee brengen, waarschijnlijk zelfs meer dan de landelijk gemiddelde cijfers over probleemgedrag/criminaliteit. Je hoeft me dus niet uit welke droom dan ook te helpen: ik ben niet naïef.

Wat ik wel verwerp, is de suggestie dat alle vluchtelingen gelukszoekers zijn en dat ze blijkbaar niet op de vlucht zijn voor geweld en onderdrukking. Wie dat suggereert heeft pas echt een plaat voor z'n hoofd, alsof het Midden-Oosten niet in brand staat.
Wat we dus binnenkrijgen aan asielzoekers in dit land, zijn in meerderheid echte vluchtelingen, waarvan een deel probleemgedrag vertoont. Dat is de realiteit die we onder ogen moeten zien en waar geen eenvoudige oplossingen voor zijn. We hebben momenteel misschien wel de ernstigste vluchtelingencrisis sinds de Tweede Wereldoorlog.

Sommige mensen willen (omdat het vluchtelingenprobleem lastig is) daarom "de grenzen dicht doen" en de mensen naar hun land terugsturen (lees: hen daar laten omkomen). Dat mag je vinden, maar als je christen bent, moet je je dan wel afvragen of dat in overeenstemming te brengen is met je geloof. Ik denk dat dat niet kan en wel om de volgende redenen:
- bijna alle heiligen in de Bijbel waren vluchtelingen c.q. vreemdelingen (Abraham, Izaak, Jakob, Naomi, David, het hele volk Israël in Egypte en Babel, zelfs Jezus moest vluchten naar Egypte)
- in de Bijbel wordt opgeroepen om vreemdelingen goed te behandelen (o.a. Ex. 23:9, 12, Lev. 19:10, 33, 34) met als reden: "u weet wat het is om zelf vreemdeling te zijn" (!). Het is wel zo dat vreemdelingen zich moeten houden aan het recht in het land waar ze verkeren (Lev. 15:16), maar dat is een open deur: wie verkeerd doet, dient daarvan de gerechtelijke gevolgen te ondervinden.
- als christenen worden we opgeroepen om onze naaste lief te hebben als onszelf en zelfs onze vijanden (moslims zijn vijanden van het Evangelie) lief te hebben. Dat betekent ook dat we dit praktisch handen en voeten dienen te geven (denk bijv. aan de gelijkenis van de barmhartige Samaritaan). We moeten ons bedenken dat ons rekenschap gevraagd zal worden over hoe we met vluchtelingen en vreemdelingen zijn omgegaan (Matth. 25:31-46).
- als christenen worden we opgeroepen om herbergzaam en gastvrij te zijn, d.w.z. die mensen op te vangen die voedsel en onderdak nodig hebben (Gen. 18:1-2, 19:1-2, Rom. 12:13b, Hebr. 13:2a).
- als christenen dienen we te bedenken dat we zelf ook vreemdelingen en bijwoners op deze aarde zijn (Ps. 39:13, Hebr. 11:13 e.v.): wij hebben hier geen blijvende stad (Hebr. 13:14). Daarom dienen we ons niet te hechten aan onze eigen goederen op deze aarde, waardoor we ons af zouden sluiten van de noden van anderen. Johannes zegt: wie het goed van de wereld heeft en zijn hart toesluit voor degene in nood, hoe kan de liefde van God in hem blijven? (1 Joh. 3:17).

Dit alles staat op gespannen voet met wat de heer Wilders (geen christen) ons voorhoudt. Hij verkondigt het "eigen volk en eigenbelang eerst". Tegen deze verkeerde wereldse gedachte dienen we het Evangelie te belijden en te praktiseren, zonder daarbij overigens in naïviteit te vervallen.
Daarom vangen we geen vluchtelingen op omdat het gemakkelijk zou zijn en geen problemen met zich mee zou brengen (integendeel: het wordt juist moeilijker!), maar omdat het morele noodzaak is. Tenzij je natuurlijk harteloos en immoreel bent, dan is het gemakkelijk, tenminste totdat Jezus erop terug zal komen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 sep 2015 13:23

Inderdaad. Naast ontzettend dom (1 militair loopt over naar IS en Geert Wilders vindt Defensie een opleidingsinstituur voor terroristen) en Wilders ook nog ontzettend onchristelijk. Wilders en Jezus volgen gaat niet samen.

Behandel vreemdelingen die bij jullie wonen als geboren Israëlieten. Heb hen lief als jezelf, want jullie zijn zelf vreemdelingen geweest in Egypte. Ik ben de HEER , jullie God.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 03 sep 2015 14:00

elbert schreef:Hmm, is het nu echt nodig om 6 posts achter elkaar te plaatsen en bovendien een plaat voor m'n hoofd te zien die er niet is?

Al had ik 20 posts geplaatst het had je standpunt in deze niet gewijzigd.
Maar weet dat je een ding vergeet.
Nederland en Europa worden gestraft door God.
Als straf stuurt God een vreemd volk met de Islam hier naar toe en die zullen zeer zeker de overmacht gaan krijgen met hun wetgeving de Sharia.
We hebben het voorbeeld van Noord Afrika waar het net eender gegaan is van Christelijke natie naar de Islamitische staat waar de Sharia maat gevend is.
Heel veel Christenen, zoals jij, handteren en nemen het zelfde standpunt in met al de genoemde argumenten. Maar de seculieren doen precies het zelfde onder het mom van democratie, vrijheid van godsdienst en meningsuiting.
Je haalt Israël aan, maar wat je niet aanhaalt is dat toen Israël God verliet stuurde God altijd een vreemd volk op hun af en onderdrukte hen vele en velen jaren.

Ik zei het al God straft ons, christen zien niet in waarom ook elbert niet en seculieren helemaal niet.
Maar waarom straft God ons?

Misschien krijg je ooit ogen om het te zien maar ik denk dat het reeds te laat is.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 03 sep 2015 14:18

benefietdiner schreef:Al had ik 20 posts geplaatst het had je standpunt in deze niet gewijzigd.
Maar weet dat je een ding vergeet.
Nederland en Europa worden gestraft door God.
Ik sluit niet uit dat Nederland en Europa gestraft worden. Er is genoeg ongerechtigheid in Nederland en Europa om die straf te rechtvaardigen. Dat dienen we dan ook te belijden.
Maar mijn vraag aan jou is: als Nederland en Europa gestraft worden, moeten we dan als reactie daarop ons dan maar niet aan Gods Woord houden, zoals Wilders wil? Ik meen voldoende aangetoond te hebben dat wat Wilders wil, in strijd is met dat Woord.
Hoe erg wordt de straf dan als we Wilders volgen, als ik vragen mag?
benefietdiner schreef:Als straf stuurt God een vreemd volk met de Islam hier naar toe en die zullen zeer zeker de overmacht gaan krijgen met hun wetgeving de Sharia.
Dat lijkt me niet erg realistisch, zeker gezien het feit dat moslims een minderheid in Europa vormen en ze het vooral met elkaar aan de stok hebben momenteel.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 03 sep 2015 15:09

elbert schreef:Ik sluit niet uit dat Nederland en Europa gestraft worden. Er is genoeg ongerechtigheid in Nederland en Europa om die straf te rechtvaardigen. Dat dienen we dan ook te belijden.
Maar mijn vraag aan jou is: als Nederland en Europa gestraft worden, moeten we dan als reactie daarop ons dan maar niet aan Gods Woord houden, zoals Wilders wil? Ik meen voldoende aangetoond te hebben dat wat Wilders wil, in strijd is met dat Woord.

Je spreekt niet de waarheid over Geert Wilders.
Geert Wilders is geïnspireerd door Israël! en Strijd voor behoud eigen cultuur.
Geert Wilders bezigt klare taal. Zijn argumenten zijn steekhoudend en goed onderbouwd. Ook vertoont hij geen populistisch gedrag. Het zijn meer de media die Wilders verkeerde aandacht geven en zo de indruk wekken dat hij populistisch is. Wilders moet serieus worden genomen zonder daarbij de gematigde moslims te kijk te stellen. Dat zegt Wilders zelf ook. Hij is uitdrukkelijk niet tegen moslims die zich goed aanpassen.

http://mijn-kijk-op.infonu.nl/mens-en-s ... islam.html

Eén van de opvallendste kenmerken van Geert Wilders is zijn grote liefde voor Israël (Gods land). Geert Wilders heeft een tijdje in een kibboets in Israël gezeten (Jordaan Vallei). Hij heeft Israël regelmatig bezocht en sinds enkele jaren houdt hij er ook toespraken. Geert heeft een duidelijk standpunt: er mag geen Palestijnse staat komen. Die is er namelijk al in de vorm van Jordanië. Wilders ziet Israël als het front tegen de extremistische fascistische islam. Israël wordt dagelijks met deze wrede islam vorm geconfronteerd waar Wilders in Europa en in het bijzonder Nederland voor waarschuwt. Met zijn steun aan Israël geeft Wilders aan totaal geen racist, fascist of extremist te zijn. Vrienden van Israël zijn geen rechts extremisten c.q. nazi's. God houdt van mensen die Gods volk steunen. Linkse mensen zijn voor een groot deel tegen Israël gekant en schuwen niet om antisemitische uitlatingen te doen (denk aan Dries van Agt en Gretta Duisenberg). Het zijn juist deze linkse mensen die extremistisch en gevaarlijk zijn. Zij steunen (in)direct het islam fascisme waar Wilders tegen strijd. Linkse mensen strijden tegen de God van Israël.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 03 sep 2015 15:26

benefietdiner schreef:
Eén van de opvallendste kenmerken van Geert Wilders is zijn grote liefde voor Israël (Gods land).

Wel opvallend dat de P.V.V. het wetsvoorstel om religieus slachten (ja ja halal maar ook kosher) te verbieden heeft gesteund.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 03 sep 2015 15:44

benefietdiner schreef:Je spreekt niet de waarheid over Geert Wilders.
Geert Wilders is geïnspireerd door Israël! en Strijd voor behoud eigen cultuur.
O, en dan is het goed? Je kunt in een kibboets in Israël gezeten hebben, maar niks met de God van Israël hebben, zoals Wilders. Daar gaat het nu net wel om. Als christenen dienen we de God van Israël te dienen, niet een man die ooit eens in Israël gezeten heeft en daar een afkeer van de islam heeft gekregen. Die afkeer deel ik trouwens met hem, maar niet het medicijn wat hij voorstaat.

Strijd voor behoud van eigen cultuur is prima, maar dan wel de cultuur die al sinds de oprichting van de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden in de 16e eeuw bestaat en toen al vluchtelingen opnam, te beginnen nota bene met de gereformeerden uit Vlaanderen. Wat Wilders voorstaat is nationalisme en xenofobie, niks meer en niks minder.
benefietdiner schreef:Geert Wilders bezigt klare taal. Zijn argumenten zijn steekhoudend en goed onderbouwd.
Soms wel; ik zal ook niet zeggen dat ik het altijd met hem oneens ben. Maar dat geldt voor elke politicus.
benefietdiner schreef:Ook vertoont hij geen populistisch gedrag. Het zijn meer de media die Wilders verkeerde aandacht geven en zo de indruk wekken dat hij populistisch is.
Hij vertoont weldegelijk populistisch gedrag, waarbij hij soms alle nuances overboord gooit. Je hoeft alleen zijn twitter-account maar te volgen om dit te constateren. Een bloemlezing uit zijn tweets:

geertwilderspvv schreef:Zet het leger in, pak ze op en knikker ze het land uit. Allemaal. #genoegisgenoeg

Er vindt een invasie plaats van islamitische gelukszoekers

1700 gelukszoekers pw (N.B. dat zijn dus alle asielzoekers die hij bedoelt)

Eerst wil hij dat Pechtold vluchtelingen in zijn huis opneemt:
Heeft @APechtold zelf al een paar vluchtelingen in huis genomen?

maar verderop blijkt hij dat hij dat toch geen goed idee vindt als christenen dat daadwerkelijk willen doen:
Totaal de weg kwijt die CU. #nietuwhuisinmaaronslanduit
Dit is gewoon ongenuanceerd populisme dat alleen maar erop uit is om xenofobie aan te wakkeren. Het kan ook anders, nl. door te zeggen dat islamextremisme een probleem is dat bestreden moet worden, maar waarbij je wel eerlijk bent over het feit dat het geen gemakkelijk probleem is. Dat geldt al helemaal voor de vluchtelingenproblematiek, waarbij de vluchtelingen zelf het grootste slachtoffer van islam extremisme zijn. Wilders stelt hier de slachtoffers op dezelfde lijn als de daders. En dat doet hij op basis van het feit dat zowel de daders als een groot deel (niet alle) van zijn slachtoffers ook moslim zijn. Hij weet zelf drommels goed dat er een enorm verschil is tussen jihadistische salafieten en huis-tuin-en-keukenmoslims die geen geweld zullen gebruiken. Maar voor het gemak scheert hij ze maar over 1 kam. Dat levert stemmen op.
benefietdiner schreef:Eén van de opvallendste kenmerken van Geert Wilders is zijn grote liefde voor Israël (Gods land). Geert Wilders heeft een tijdje in een kibboets in Israël gezeten (Jordaan Vallei). Hij heeft Israël regelmatig bezocht en sinds enkele jaren houdt hij er ook toespraken. Geert heeft een duidelijk standpunt: er mag geen Palestijnse staat komen. Die is er namelijk al in de vorm van Jordanië. Wilders ziet Israël als het front tegen de extremistische fascistische islam. Israël wordt dagelijks met deze wrede islam vorm geconfronteerd waar Wilders in Europa en in het bijzonder Nederland voor waarschuwt. Met zijn steun aan Israël geeft Wilders aan totaal geen racist, fascist of extremist te zijn. Vrienden van Israël zijn geen rechts extremisten c.q. nazi's. God houdt van mensen die Gods volk steunen. Linkse mensen zijn voor een groot deel tegen Israël gekant en schuwen niet om antisemitische uitlatingen te doen (denk aan Dries van Agt en Gretta Duisenberg). Het zijn juist deze linkse mensen die extremistisch en gevaarlijk zijn. Zij steunen (in)direct het islam fascisme waar Wilders tegen strijd. Linkse mensen strijden tegen de God van Israël.
Vriend van Israël zijn en tegen moslimextremisme zijn, wil nog niet zeggen dat je daarmee dus een verantwoord beleid voorstaat. Ik ben ook tegen moslimextremisme en voor Israël, maar sta niet achter een aantal dingen die Wilders wil. Daar heb ik mijn redenen voor en die heb ik in dit topic verwoord: sommige dingen die Wilders wil, zijn niet in overeenstemming met de Bijbel, hoe grote vriend van Israël hij ook zegt te zijn.

antoon

Berichtdoor antoon » 03 sep 2015 17:59

Enn arm van vlees zo worden politieke heersers genoemd waarvan men ten rechte of ten onrechte denkt dat zij een oplossing kunnen bieden, Pekah zocht steun bij Tighlat -Pilesser bij naderende horden uit het noorden van het 2 stammenrijk, en er zijn meer voorbeelden, God heeft via zijn profeten steeds te kennen gegeven dat dat geen oplossing zou zijn.

Ik begrijp de mensen hun angst, de politiek in het algemeen laat het afweten, ik geef Wilders wel de eer dat hij tenminste gaat voor zijn standpunt maar ik vrees dat hij ook geen blijvende oplossing kan bieden.
Natuurlijk heeft hij gelijk dat de mensen in hun oorspronkelijk gebied toevlucht moeten zoeken onder bescherming eventueel van deVn maar dat zal alweer uitlopen op ee onmogelijke situatie, laten we eerlijk zijn ze willen, hoewel op de vlucht voor geweld naar een rijk land, het is ook te begrijpen
Laatst gewijzigd door antoon op 03 sep 2015 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 03 sep 2015 18:02

elbert schreef:O, en dan is het goed? Je kunt in een kibboets in Israël gezeten hebben, maar niks met de God van Israël hebben, zoals Wilders. Daar gaat het nu net wel om. Als christenen dienen we de God van Israël te dienen, niet een man die ooit eens in Israël gezeten heeft en daar een afkeer van de islam heeft gekregen. Die afkeer deel ik trouwens met hem, maar niet het medicijn wat hij voorstaat.

Strijd voor behoud van eigen cultuur is prima, maar dan wel de cultuur die al sinds de oprichting van de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden in de 16e eeuw bestaat en toen al vluchtelingen opnam, te beginnen nota bene met de gereformeerden uit Vlaanderen. Wat Wilders voorstaat is nationalisme en xenofobie, niks meer en niks minder.

Onzin Wilders is met een Hongaarse vrouw getrouw dat zegt al genoeg van hem over nationalisme en xenofobie. Het is waar dat niet al Israël is wat Israël genoemd wordt. Maar dat geld ook voor heel veel christenen (ook elbert) die de plaats van Israël hebben ingenomen door iets impliciet voor de besnijdenis neer te zetten wat expliciet voor Israël zelf was en is, wij zijn geen verbondsvolk. God zelf zegt: Israël is Mijn eerstgeboren zoon. Want alle eerstgeborene onder de kinderen Israëls is Mijn. Israël is Gods eerstgeboren zoon en Jezus is Gods eniggeboren zoon. Er zijn vele parallellen te trekken tussen de verkiezing, het leven en het lijden van Jezus en Israël.

Ik weet nog een veel ouder cultuur als de 16e eeuw. Al sinds eeuwen is op de gevel van de Rotskoepel te Jeruzalem de inscriptie in het Arabisch te lezen: ‘God heeft geen zoon’. Het is één van de belangrijkste beweringen van de Islam. Johannes schreef reeds eeuwen vóór het ontstaan van de Islam: ‘dit is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent’.
Israël staat bijkans doorlopend in het middelpunt van de belangstelling. Er gaat geen dag voorbij dat het kleine landje aan de Middellandse Zee niet in het nieuws is. Er is wat aan de hand met dit bijzondere land, de stad Jeruzalem en met het Joodse volk. Dat voelt iedereen aan, bewust of onbewust. Het is Israël, die de sleutel is tot het verstaan van de geschiedenis. Ja zeker dat ziet Wilders ook.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 03 sep 2015 18:34

Overgelopen militair werkte op vliegbasis Gilze-Rijen
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... ilze-rijen

Nog meer mensen met een plaat voor hun hoofd en stekeblind.

Premier Mark Rutte vindt het 'verschrikkelijk ernstig' dat de militair is overgelopen.
Hennis-Plasschaert (Defensie) voelt zich 'aangeslagen'

Dit is geen overgelopen militair! Dit was in hart en nieren een Islamiet.
Ja hoor deze Islamiet mocht werken bij defensie van wegen vrijheid van democratie en godsdienst. Onze blinden overheid denkt dat ze hun islamitische godsdienst alleen maar achter de voordeur bedrijven.
Wat een blindheid wat een blindheid.
Een voorbeeld van deze blindheid staat ook in de Bijbel toe David Achis bedroog. Achis dacht ook dat David betrouwbaar was. De Filistijnse stadsbestuurders had het door Achis was blind. 1 Samuel 29.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”