Moderators: Memmem, Moderafo's
Hmm, is het nu echt nodig om 6 posts achter elkaar te plaatsen en bovendien een plaat voor m'n hoofd te zien die er niet is?benefietdiner schreef:Plaat voor je hoofd!
AZG-directeur Arjan Hehenkamp verteld:
Wat naïeve BN’ers en asielmaffia u niet vertellen over bootvluchtelingen
Behandel vreemdelingen die bij jullie wonen als geboren Israëlieten. Heb hen lief als jezelf, want jullie zijn zelf vreemdelingen geweest in Egypte. Ik ben de HEER , jullie God.
elbert schreef:Hmm, is het nu echt nodig om 6 posts achter elkaar te plaatsen en bovendien een plaat voor m'n hoofd te zien die er niet is?
Ik sluit niet uit dat Nederland en Europa gestraft worden. Er is genoeg ongerechtigheid in Nederland en Europa om die straf te rechtvaardigen. Dat dienen we dan ook te belijden.benefietdiner schreef:Al had ik 20 posts geplaatst het had je standpunt in deze niet gewijzigd.
Maar weet dat je een ding vergeet.
Nederland en Europa worden gestraft door God.
Dat lijkt me niet erg realistisch, zeker gezien het feit dat moslims een minderheid in Europa vormen en ze het vooral met elkaar aan de stok hebben momenteel.benefietdiner schreef:Als straf stuurt God een vreemd volk met de Islam hier naar toe en die zullen zeer zeker de overmacht gaan krijgen met hun wetgeving de Sharia.
elbert schreef:Ik sluit niet uit dat Nederland en Europa gestraft worden. Er is genoeg ongerechtigheid in Nederland en Europa om die straf te rechtvaardigen. Dat dienen we dan ook te belijden.
Maar mijn vraag aan jou is: als Nederland en Europa gestraft worden, moeten we dan als reactie daarop ons dan maar niet aan Gods Woord houden, zoals Wilders wil? Ik meen voldoende aangetoond te hebben dat wat Wilders wil, in strijd is met dat Woord.
benefietdiner schreef:
Eén van de opvallendste kenmerken van Geert Wilders is zijn grote liefde voor Israël (Gods land).
O, en dan is het goed? Je kunt in een kibboets in Israël gezeten hebben, maar niks met de God van Israël hebben, zoals Wilders. Daar gaat het nu net wel om. Als christenen dienen we de God van Israël te dienen, niet een man die ooit eens in Israël gezeten heeft en daar een afkeer van de islam heeft gekregen. Die afkeer deel ik trouwens met hem, maar niet het medicijn wat hij voorstaat.benefietdiner schreef:Je spreekt niet de waarheid over Geert Wilders.
Geert Wilders is geïnspireerd door Israël! en Strijd voor behoud eigen cultuur.
Soms wel; ik zal ook niet zeggen dat ik het altijd met hem oneens ben. Maar dat geldt voor elke politicus.benefietdiner schreef:Geert Wilders bezigt klare taal. Zijn argumenten zijn steekhoudend en goed onderbouwd.
Hij vertoont weldegelijk populistisch gedrag, waarbij hij soms alle nuances overboord gooit. Je hoeft alleen zijn twitter-account maar te volgen om dit te constateren. Een bloemlezing uit zijn tweets:benefietdiner schreef:Ook vertoont hij geen populistisch gedrag. Het zijn meer de media die Wilders verkeerde aandacht geven en zo de indruk wekken dat hij populistisch is.
Dit is gewoon ongenuanceerd populisme dat alleen maar erop uit is om xenofobie aan te wakkeren. Het kan ook anders, nl. door te zeggen dat islamextremisme een probleem is dat bestreden moet worden, maar waarbij je wel eerlijk bent over het feit dat het geen gemakkelijk probleem is. Dat geldt al helemaal voor de vluchtelingenproblematiek, waarbij de vluchtelingen zelf het grootste slachtoffer van islam extremisme zijn. Wilders stelt hier de slachtoffers op dezelfde lijn als de daders. En dat doet hij op basis van het feit dat zowel de daders als een groot deel (niet alle) van zijn slachtoffers ook moslim zijn. Hij weet zelf drommels goed dat er een enorm verschil is tussen jihadistische salafieten en huis-tuin-en-keukenmoslims die geen geweld zullen gebruiken. Maar voor het gemak scheert hij ze maar over 1 kam. Dat levert stemmen op.geertwilderspvv schreef:Zet het leger in, pak ze op en knikker ze het land uit. Allemaal. #genoegisgenoeg
Er vindt een invasie plaats van islamitische gelukszoekers
1700 gelukszoekers pw (N.B. dat zijn dus alle asielzoekers die hij bedoelt)
Eerst wil hij dat Pechtold vluchtelingen in zijn huis opneemt:
Heeft @APechtold zelf al een paar vluchtelingen in huis genomen?
maar verderop blijkt hij dat hij dat toch geen goed idee vindt als christenen dat daadwerkelijk willen doen:
Totaal de weg kwijt die CU. #nietuwhuisinmaaronslanduit
Vriend van Israël zijn en tegen moslimextremisme zijn, wil nog niet zeggen dat je daarmee dus een verantwoord beleid voorstaat. Ik ben ook tegen moslimextremisme en voor Israël, maar sta niet achter een aantal dingen die Wilders wil. Daar heb ik mijn redenen voor en die heb ik in dit topic verwoord: sommige dingen die Wilders wil, zijn niet in overeenstemming met de Bijbel, hoe grote vriend van Israël hij ook zegt te zijn.benefietdiner schreef:Eén van de opvallendste kenmerken van Geert Wilders is zijn grote liefde voor Israël (Gods land). Geert Wilders heeft een tijdje in een kibboets in Israël gezeten (Jordaan Vallei). Hij heeft Israël regelmatig bezocht en sinds enkele jaren houdt hij er ook toespraken. Geert heeft een duidelijk standpunt: er mag geen Palestijnse staat komen. Die is er namelijk al in de vorm van Jordanië. Wilders ziet Israël als het front tegen de extremistische fascistische islam. Israël wordt dagelijks met deze wrede islam vorm geconfronteerd waar Wilders in Europa en in het bijzonder Nederland voor waarschuwt. Met zijn steun aan Israël geeft Wilders aan totaal geen racist, fascist of extremist te zijn. Vrienden van Israël zijn geen rechts extremisten c.q. nazi's. God houdt van mensen die Gods volk steunen. Linkse mensen zijn voor een groot deel tegen Israël gekant en schuwen niet om antisemitische uitlatingen te doen (denk aan Dries van Agt en Gretta Duisenberg). Het zijn juist deze linkse mensen die extremistisch en gevaarlijk zijn. Zij steunen (in)direct het islam fascisme waar Wilders tegen strijd. Linkse mensen strijden tegen de God van Israël.
elbert schreef:O, en dan is het goed? Je kunt in een kibboets in Israël gezeten hebben, maar niks met de God van Israël hebben, zoals Wilders. Daar gaat het nu net wel om. Als christenen dienen we de God van Israël te dienen, niet een man die ooit eens in Israël gezeten heeft en daar een afkeer van de islam heeft gekregen. Die afkeer deel ik trouwens met hem, maar niet het medicijn wat hij voorstaat.
Strijd voor behoud van eigen cultuur is prima, maar dan wel de cultuur die al sinds de oprichting van de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden in de 16e eeuw bestaat en toen al vluchtelingen opnam, te beginnen nota bene met de gereformeerden uit Vlaanderen. Wat Wilders voorstaat is nationalisme en xenofobie, niks meer en niks minder.
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten