Moderators: Memmem, Moderafo's
Ik zou ook wel eens met de bromfiets mee willen doen aan de Tour de France, maar ik vermoed dat ik uitgesloten wordt van deelname omdat ik te snel ben
StillAwake schreef:Ik ben bang dat het als "mechanische doping" de boeken in zou gaan.
Maar de gele trui zou me toch niet staan, dus in die zin kan ik er wel mee leven
Gewoon een eigen categorie invoeren voor transmensen. Je laat immers ook geen valide mensen aan de Paralympics meedoen of een zwaargewicht bij het lichtgewichtboksen?Mortlach schreef:Dus preventief al deze mensen maar uitsluiten want het zou toch eens kunnen dat ze te goed zijn?
elbert schreef:Als je in Amsterdam de holocaust ontkent, ben ik bang dat er dan niks gebeurt.
Natuurlijk heeft dat er alles mee te maken. Ik keur niet alles van deze vader goed, maar ik snap wel dat hij getergd is door het feit dat de rechter hem zijn burgerlijke rechten ontzegd heeft omdat een kind van 14 in transitie is en hij daar moeite mee heeft. Daar draait deze hele zaak natuurlijk om. Vader wil niet dat het kind een behandeling krijgt om van geslacht te veranderen, rechter grijpt in, vader mag letterlijk niets meer zeggen (in de media) enzovoorts. Daar draait dit uiteindelijk om. Ik kan me dat goed voorstellen. Als het mijn kind was, zou ik zeggen: "wacht maar even tot je 18 bent, als je er dan nog zeker van bent maak dan je eigen keuze. Tot die tijd heb je ook met de mening van je ouders te maken." Maar zo'n houding schijnt tegenwoordig al als kindermishandeling opgevat te worden.
Cancelcultuur is dus alleen iets om je zorgen over te maken als het van rechts komt? Dat maak ik tenminste op uit je reactie.
Verder vind ik cancelcultuur van zowel rechts als links een slechte zaak. Dat je niet altijd gelijk kunt krijgen terwijl je dat naar eigen mening wel hebt, is natuurlijk evident: zo is het leven nu eenmaal. Maar mensen proberen te ontslaan omdat je het niet eens bent met hun mening, is wat mij betreft not done.
Ja, dat doe ik, ook al is de SGP in het voorbeeld dat je noemt tegen het homohuwelijk. Dat is hun goed recht. Een andere visie op het huwelijk hebben, wil nog niet zeggen dat de SGP dus intolerant is. Voor jou is tolerantie hetzelfde als hetzelfde denken over alles. Maar dat is geen tolerantie, dat is ideologische gelijkschakeling.
Tolereren is hetzelfde als meningen of dingen verdragen waar je het niet mee eens hoeft te zijn.
Tolereren = "iets verdragen". Te vergelijken met dat je bijv. kou of hitte verdraagt. Je hoeft het niet leuk te vinden, maar je (ver)draagt het. Daarom zal de SGP ook geen onwettige middelen inzetten om het homohuwelijk terug te draaien, wel hun democratische rechten en dan ook nog op een uiterst fatsoenlijke manier, waarbij ze weinig kans hebben om dat voor elkaar te krijgen.
Vergelijk dat eens met allerlei linkse actieclubs die van alles willen veranderen wat in hun ogen niet deugt. Die zijn wat minder verdraagzaam.
Toch blijf ik erbij. De boodschap van MLK was: wees kleurenblind als het op ras aankomt. De boodschap van de moderne "antiracisten": deel mensen in op huidskleur. Het kan niet verder uit elkaar liggen.
StillAwake schreef:Zonder dat ik hiemree op welke wijze dan ook een is gelijk teken wil plaatsen: hoe zie jij dat dan met bijvoorbeeld pedofilie?
Frappant is namelijk dat veel mensen roepen dat iedereen mag zijn wie hij of zij wil zijn, maar zodre het om kinderen gaat mensen ineens terughoudender zijn.
Ik snap het volledig. Maar mij, of jouw, begrip maakt bepaald gedrag nog niet verstandig.
Zeker in landen waar de overheid wat repressiever te werk gaat kan dit een negatief effect hebben.
En zelfs een demonstratie in Aarhus kan leiden tot rellen in Islamabad is een aantal jaar geleden aangetoond.
Mag een homo voor zijn geaardheid uitkomen? ja.
Mocht Kurt Westergaard cartoons over Mohammed tekenen: Ja.
Maar in beide gevallen moet je wel uitkijken dat je neit een bepaalde grens over gaat die gelijkdenkende in andere landen in een heel lastig parket brengt.
Russen zijn wat pragmatischer. Als jij hand in hand met een vriend over straat wilt is dat prima, maar je moet niet bij elk glas wodka dat je drinkt over je geaardheid beginnen.
En in een roze tutu-tje gaan dansen in het openbaar: dan neemt geen hond je meer serieus (ook je werkgever niet).
De code "don't ask, don't tell" hoeft daar dus niet in een geheim te ontaarden (wat in Refo-kringen overigens vaak wel het geval is), maar overdrijf het niet.
Je mag in Amsterdam ook prima rondlopen met een voorliefde voor Feyenoord. Maar als jij met een feyenoord-shirt op de dam Ajax-vlaggen gaat staan verbranden wordt het toch wat anders.
Inhoudelijk niet, en ik denk dat Thorne ook iets meer kennis van de bewuste materie heeft. Maar het cherry-pickinggehalte wat ik bij beiden (waarbij ik moet toegeven dat ik na Peter Scheele;s boek "evolutie eof degeneratie" gestopt ben met het volgen van deze man, en ik mijn mening over Thorne baseer op inmiddels drie filmpjes.
Het meest lachwekkende aan Peter was dat hij op gegeven mometn met een anonieme wetenschapper Darwin onderuit probeerde te halen.
Als je daar wat op inzoomde bleek Darwin degene te zijn die werd aangehaald, en het enige wat omver gehaald was was de mening die Darwin volgens Peter Scheele had...
Abigail doet een redelijk eerlijk verslag van een redelijk beperkt aantal filosofen, en laat daarbij ook relavante zaken buiten beschouwing.
Bovendien is de filosofie nu ook weer niet zo'n exact stuk wetenschap dat dat het eind van alle tegenspraak is (sterken nog, over het algemeen is filosofie juist het begin van de discussie)
Ik heb nog nooit een ziekenuis gezien waar (afgezien van de dames die bij liggen te komen op de kraamafdeling) mannen bij mannen, en vrouwen bij vrouwen liggen.
Daarmee zeg ik niet dat het niet voorkomt, maar alle mensen die ik ooit in het ziekenhuis bezocht heb lagen op gemengde afdelingn.
En daarbij heb ik ziekenhuizen in Nederland, Duitsland, Rusalnd, Italië en Schotland van binnen gezien.
Op de locale fitnesclub ben ik ooit (per ongeluk...) de dameskleedkamer ingelopen omdat ik de indeling van het gebouw niet goed in het hoofd had.
Niemand heeft me gevraagd of ik me vrouw voel, maar het gegil kwam uit meerdere kelen...
Er zullen vast dames zijn die daar minder moeite mee hebben, maar in het door mij onbedoeld uitgevoerde experiment bleek de score 100%...![]()
![]()
Daarmee stel je feitelijk je eigen mening, of je eigen gevoel, als maatstaf voor anderen.Het zou mij niks uitmaken, dus het hoort jou ook niks uit te maken.
En hoe is het sluiten van afdelingen in winkels, en het uit de handel halen van kleding waar het grootste deel van de doelgroep wél naar vraagt een toonbeeld van compassie en mededogen?
Het is veelzeggend dat de SGP bij hun standpunt direct zegt "Maar we wijzen homo's niet af hoor!". Dat is toch alleen nodig als je uit hun standpunt zou kunnen afleiden dat ze homo's wél afwijzen... zo raar...
Haaibaai schreef:Als de SGP homo,s af wil wijzen is dat hun goed recht,dat maken ze helemaal zelf uit,maar of ze dat doen is nog maar de vraag,daar is niets van gebleken.
Je kent de HEMA-casus?
Het aanbod is daadwerkelijk verminderd, de overduidelijk voor meisjes bedoelde kleding is echt uit de schappen verwijderd.
Haaibaai schreef:Tja de Hema een........ Hollandsche zaak dus ook dat soort Hollandsche gekte;dan gaat mama gewoon naar een ander zaak er zijn ook mama,s die nog zelf kleding maken voor de kinderen,heel wat mooier dan die confectie kleding.Eigenlijk zou niemand moeten kopen bij de Hema uit protest ,is het zo afgelopen met al die gekkeheid.
Marietje hoort gewoon een fleurig roze jurkje aan te hebben met een mooie rode strik in haar haar haar en Jantje een stoer blauw pak met een ridder met groot zwaard op zijn hemd.![]()
![]()
StillAwake schreef:Korte reactie, en daarna weer 5 weken offline (ik vlieg vanmiddag naar een klus in Taiwan, en ga aansluitend een aantal weken met vakantie).
Nergens heb ik geprobeerd om een isgelijkteken te plaatsen, maar ik vroeg me wel af in hoeverre ook deze mensen zichzelf mogen zijn, en het is me nooit 100% duidelijk geworden waar de grens ligt (overigens ben ik ook niet heel erg geintereseerd in de exacte ligging van die grens, maar ik wilde meer aangeven dat er altijd weer een nieuwe grens te bedenken is)
Je hebt gelijk, maar zelfs daar verschillen de meningen van de betrokkenen over.
Deels waar, maar een bepaald stukje wijsheid als je weet dat je gelijkgestemden in andere landen in een lastig parket brengt zou voor mij wel een dingetje zijn..
Dat is altijd zo, ik vind dat de focus op homo's, transgenders, en absolute individuele vrijheid aan het doorslaan is, jij vindt dat de enigszins behoudende stromingen op datzelfde dossier overdrijven.
Het aanbod is daadwerkelijk verminderd, de overduidelijk voor meisjes bedoelde kleding is echt uit de schappen verwijderd.
Dat zeg ik niet, maar ik zie wel dat je nu het aanhangen van wat Hitler gedaan heeft op 1 lijn stelt met het afwijzen van de genderideologie.Mortlach schreef:Tja, stel dat een leraar van mijn kind op school geschiedenisles geeft en zegt "Hitler was de kwaadste niet; hij liet immers ook homo's vermoorden in de gaskamers!" Dan zou ik inderdaad een poging doen die leraar te laten ontslaan en tot die tijd mijn kind van school houden. Jij noemt dat geheid 'cancellen' en dat zij dan maar zo.
(...)
Het punt was natuurlijk dat de holocaust ontkennen in Nederland bij wet verboden is. Dat is dus een inperking van jouw vrijheid van meningsuiting die jij het liefst ongedaan zou zien?
Als het 16 jaar in Canada is, dan betekent dat dat deze vader bij zijn kind van 14 weldegelijk wat te zeggen zou behoren te hebben.Mortlach schreef:16 hier in Canada, vanaf dat moment mogen kinderen hun eigen medische beslissingen nemen en hebben ze medische privacy, ook jegens de ouders. En je "hij daar moeite mee heeft" doet wel heel veel zwaar tilwerk. Die moeite houdt in dat hij herhaaldelijk, vasthoudend en in het openbaar de mensenrechten van zijn zoon schendt en daarmee zijn zoon doorgaand leed aandoet.
De SGP wijst het homohuwelijk af. Dat is wat anders dan "homo's afwijzen". Maar voor jou is dat hetzelfde, nietwaar? Daar komt trouwens dat "maar we wijzen homo's niet af hoor!" zinnetje vandaan. Het is bedoeld om mensen zoals jou duidelijk te maken dat homo's en het huwelijk in de ogen van de SGP niet hetzelfde zijn. Maar dat is verspilde moeite omdat je het verschil toch niet ziet.Mortlach schreef:Je hoeft echt niet overal hetzelfde over te denken. Tolerantie is voor mij het andere mensen niet moeilijk maken vanwege wat ik geloof. Het is veelzeggend dat de SGP bij hun standpunt direct zegt "Maar we wijzen homo's niet af hoor!". Dat is toch alleen nodig als je uit hun standpunt zou kunnen afleiden dat ze homo's wél afwijzen... zo raar...
Nee, ik zeg dat je tolerant bent zolang je in staat bent om je aan de wet te houden en je dus ook wetten waar je het niet mee eens bent kunt verdragen. Nou is dat wel een heel legalistische manier om ernaar te kijken, dus moet ik het verbreden: je bent tolerant als je een "heb je naaste lief als jezelf" instelling hebt en je je aan de wetten houdt ook al ben je het niet altijd met die wetten eens. Het gaat dus om de persoonlijke moraal en de verhouding daarvan tot de maatschappelijke moraal.Mortlach schreef:Je zegt dus dat je tolerant bent zo lang je maar geen wettelijke middelen hebt om je intolerantie handen en voeten te geven.
Nou, je hebt een voorbeeld gevonden van intolerantie. Ik ben het er overigens mee eens dat het plegen van aanslagen inderdaad verkeerd is, ook al vind ik abortusklinieken instellingen waar ik verdrietig van word.Mortlach schreef:Aanslagen op abortusklinieken komen meestal niet van links.
Dacht je dat het om 1 zinnetje ging? Nee, het gaat om de hele "I have a dream toespraak" plus waar historisch gezien de gelijke rechtenbeweging voor stond: dat we leren om kleurenblind te zijn en we niet mensen anders behandelen op basis van hun huidskleur.Mortlach schreef:Altijd leuk hoe rechts MLK als buikspreekpop gebruikt met dat ene zinnetje...
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten