Moderators: Memmem, Moderafo's
StillAwake schreef:Toch heeft Duitsland met de AfD een partij die het niet heel veel beter doet dan FvD.
dus het is wellicht een goed idee om een dergelijke wet aan te nemen, maar het weerhoudt een absolute volidioot echt niet om politiek actief te worden en invloed te vergaren.
Optimatus schreef:Het zou heel fijn zijn als we in Nederland weer een paar stevige middenpartijen krijgen die met kleur op de wangen goed beleid voeren, waar iedereen iets aan heeft en niet blijven pielen met politiek geneuzel.
Dan maken PVV en ander schroot geen kans.
Optimatus schreef:FvD is sterk verkleind.
JA21 is niet doorgebroken.
Dat klopt. Bijna alle partijen hebben stemmen verloren aan BBB. Daarom is de overwinning van BBB bij deze verkiezingen dan ook een stuk groter dan die van FvD 4 jaar geleden. Het voordeel van BBB is bovendien dat het veel meer een middenpartij is dan FvD ooit is geweest. Feitelijk is het een soort CDA met de roots op het platteland, maar dan zonder de typische bestuurderscultuur. Dat laatste is natuurlijk wel een vraagteken voor hoe slagvaardig BBB op kan treden.StillAwake schreef:niet alleen rechtse stemmers denk ik.
Ik krijg de indruk dat het regeringsbeleid zowel te linker, als te rechter zijde afgeserveerd wordt...
StillAwake schreef:Dan zijn we op papier gemeentegenotenIk heb in diezelfde gemeente nog een huis staan...
Tja, ik kan me herinneren dat bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen een aantal partijen een tunnel tussen Krimpen aan den IJssel en Ridderkerk wilden, maar dat in hun programma beschreven als een ondertunneling van de Lek.
Op zich een leuk idee, maar aangezien de Lek daar in het geheel niet loopt (dat is de Nieuwe Maas...) geeft het ook wel aan dat de lokale politiek zich er niet echt in verdiept had.
Dat kun je dan aan de landelijke politiek wijten, maar als je eigen lokale politiek zo slecht ingevoerd is dat ze zelfs niet op een kaart kunnen kijken hoe een rivier nu precies heet ligt het probleem misschien wel breder dan alleen Den Haag.
Overigens is het bedrijf waar ik voor werk ooit nog vrij serieus bezig geweest met een tunnel van Capelle naar Ridderkerk, met een aftakking naar Krimpen aan den IJssel (de tunnel had door de Sliksloot moeten gaan lopen).
Maar uiteindelijk is het de lokale politiek geweest die dat plan heeft afgeserveerd, omdat er teveel verkeer naar de Krimpenerwaard kwam met deze optie.
Overigens ging het op dat moment nog niet om de gemeenste Krimpenerwaard, maar was het een blok van 4 gemeenten, waar er nu drie van in de gemeente Krimpenerwaard zijn opgegaan.
StillAwake schreef:niet alleen rechtse stemmers denk ik.
Ik krijg de indruk dat het regeringsbeleid zowel te linker, als te rechter zijde afgeserveerd wordt...
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten