De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

elburger
Kapitein
Kapitein

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elburger » 03 nov 2016 11:49

het gaat echt niet gebeuren dat Trump de volgende verkozen president van de Verenigde Staten van Amerika wordt.
Hij kent vele nadelen, maar 1 nadeel kost hem de zege.
Dat is dat hij een man is en Hilary een vrouw.
Velen kiezen voor Hilary omdat ze vrouw is en omdat ze beiden totaal geen notie hebben van wat er in de VS leeft.
Bij gebrek aan leiderschap dan maar op een vrouw.
Beiden zijn m.i. niet gemaakt om president(e) te zijn.
Jammer dat Bernie Sanders zo laat instapte.
Die had het gered tegen Trump.
Hoe je het ook wend of keert, het worden 4 moeizame jaren.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 05 nov 2016 19:42

Toch altijd bijzonder zo'n presidentsverkiezing. Er wordt zoveel schijt aan elkaar toegeschreven dat ze stront tekort komen. Wie het ook gaat worden, diegene zit zwaar beschadigd op de zetel. En dat elke 4 jaar waarin de bevolking zich in 2 massale kampen splitst en elkaars bloed wel kan drinken. De nieuwe president kan het eerste jaar van zijn/haar loopbaan gelijk besteden aan het helen van de wonden die de verkiezingsstrijd geslagen heeft.

Denk niet dat democratie ooit zo bedoeld is.
Laatst gewijzigd door Yoshi op 05 nov 2016 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

de passant
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor de passant » 05 nov 2016 21:53

elburger schreef: en omdat ze beiden totaal geen notie hebben van wat er in de VS leeft.

Je meent het :lol:

elburger
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elburger » 06 nov 2016 16:44

De leidraad voor de overwinning van Clinton is eigenlijk een heel bijzondere.
Iets wat velen eigenlijk niet weten/verwachten.
De Joodse stemmers - dewelke veel invloed hebben - zullen de doorslag geven.
Want waar Trump niet expliciet heeft gezegd Israël te zullen blijven steunen maar meer zal voortborduren op de lijn Obama ( Obama heeft het niet zo op met Israël ) zal Clinton haar steun aan Israël niet onder stoelen of banken steken.
Ik heb gisteren ( zaterdag ) een prima discussie over dit onderwerp gehoord, en was zeer verrast.
Daarom durf ik ook met grote zekerheid te zeggen dat Clinton ruim de overwinning binnen zal halen.
Misschien dat het qua % allemaal spannend lijkt maar de kiesmannen zullen een veel beter beeld geven van haar overwinning.
O ja, en het feit dat zij de eerste vrouwelijke president wordt speelt zeker een grote rol.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 06 nov 2016 16:48

1,4% van de VS burgers is Joods. Zij zullen geen doorslag geven. Laten we het wel realistisch houden.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 07 nov 2016 16:28

Is hier al opgemerkt dat zowel de Nederlandse regering (5-10 miljoen dollar) als de Postcode loterij (25 miljoen dollar) in de Clinton Foundation hebben gestoken?
En dat 81% van dat geld niet aan het beoogde doel (liefdadigheid) is besteed?
Bron

Dit roept toch echt wel vragen op:
1. Waarom geld geven aan een stichting die duidelijk gelieerd is aan een politiek persoon (nl. Hillary Clinton) die bezig is met een presidentsverkiezing?
2. Waarom geld geven aan een stichting die buitengewoon slecht presteert op het gebied waarvoor je het geld levert, nl. liefdadigheid?

De combinatie van 1. en 2. riekt naar het inmengen in de verkiezingen van een bevriende natie.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 07 nov 2016 17:11

elbert schreef:
De combinatie van 1. en 2. riekt naar het inmengen in de verkiezingen van een bevriende natie.

Klopt je hebt helemaal gelijk.

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 07 nov 2016 17:21

Marnix schreef:Altijd nog minder donker dan met Trump aan de macht.

Nog liever die lompe boer als die enge heks :)bezem

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 07 nov 2016 17:25

elbert schreef:Is hier al opgemerkt dat zowel de Nederlandse regering (5-10 miljoen dollar) als de Postcode loterij (25 miljoen dollar) in de Clinton Foundation hebben gestoken?
En dat 81% van dat geld niet aan het beoogde doel (liefdadigheid) is besteed?
Bron

1. Waarom geld geven aan een stichting die duidelijk gelieerd is aan een politiek persoon (nl. Hillary Clinton) die bezig is met een presidentsverkiezing?
2. Waarom geld geven aan een stichting die buitengewoon slecht presteert op het gebied waarvoor je het geld levert, nl. liefdadigheid?

Schandelijk dat ons belastinggeld naar deze kliek gaat. Waarom worden daar geen kamervragen over gesteld? Of heb ik dat gemist?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 nov 2016 17:35

pindas83 schreef:Nog liever die lompe boer als die enge heks :)bezem

Als het nou 'slechts' een lompe boer was, dan had ik me er geen zorgen om gemaakt. Maar het is niet slechts een lompe boer, het is een verwaande, kleinzerige, impulsieve, wraaklustige bejaarde die continu aandacht nodig heeft. Niet bepaald iemand die je de knoppen van de atoomwapens wil geven. Een goede leider omringt zich met mensen die 'nee' tegen hem/haar durven zeggen. Trump omringt zich met jaknikkers.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 nov 2016 17:47

Hebben jullie gelezen/gehoord dat de campagnemanagers van Trump zijn Twitter-toegang hebben afgepakt. Want hij zou toch (weer!) eens iets heel erg doms/racistisch tweeten in de laatste dagen voor de finish... Echt iemand die geschikt is een land te regeren....
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 07 nov 2016 19:50

pindas83 schreef:Schandelijk dat ons belastinggeld naar deze kliek gaat. Waarom worden daar geen kamervragen over gesteld? Of heb ik dat gemist?
Er zijn kamervragen over gesteld door de PVV, maar de regering heeft die bij mijn weten nog niet beantwoord: https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... foundation
Ik stel me zo voor dat we dat na de verkiezingen wel horen.

Ook wel typisch dat linkse partijen bij dit onderwerp geen kamervragen stellen. Ik vraag me af wat ze zouden doen als er belastinggeld naar een gelijksoortige stichting van Trump zou zijn gegaan. De vraag stellen is hem beantwoorden: politieke partijen stellen alleen kamervragen als het in hun straatje te pas komt.

Overigens is Clinton ook geen vriend van Nederlands links. Zo is ze bijvoorbeeld voor TTIP, waar de SP weer fel tegen is.
Mortlach schreef:Hebben jullie gelezen/gehoord dat de campagnemanagers van Trump zijn Twitter-toegang hebben afgepakt. Want hij zou toch (weer!) eens iets heel erg doms/racistisch tweeten in de laatste dagen voor de finish... Echt iemand die geschikt is een land te regeren....
Een bericht eerder had je het over jaknikkers en nu hebben die jaknikkers opeens de Twitter toegang van Trump afgepakt... Het kan verkeren blijkbaar. ;)

De meeste opiniepeilingen laten nog steeds een kleine voorsprong voor Clinton zien. Maar alles hangt wel van de opkomst af morgen.

Het Duitse weekblad der Spiegel geeft de campagne met een foto goed weer denk ik:
Afbeelding
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 08 nov 2016 02:22

Mortlach schreef:Hebben jullie gelezen/gehoord dat de campagnemanagers van Trump zijn Twitter-toegang hebben afgepakt. Want hij zou toch (weer!) eens iets heel erg doms/racistisch tweeten in de laatste dagen voor de finish... Echt iemand die geschikt is een land te regeren....

Als ze dat nu doen als hij president is, komt het allemaal goed. Trump kan je nog voor de gek houden (het schijnt ook dat hij eigenlijk Christie als VP wilde en zijn campagneleiders Pence hebben gepusht), maar Clinton niet, die weet veel te goed hoe dingen werken.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 08 nov 2016 10:34

kunnen jullie wel met droge ogen naar de dagelijkse NOS-verkiezingsreclamefilmpjes op ons nieuwsprogramma kijken? ik schaam mij zeer diep

elburger
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elburger » 08 nov 2016 10:56

Ben blij dat dat gezeur op de NL tv over de verkiezingen in de VS volgende week voorbij is en we de neuzen allemaal op de NL verkiezingen kunnen gaan richten. - kromme zinsnede -. Maar ik wil maar aangeven dat ik na ruim 1 jaar dat gepraat over Trump en Clinton wel een keer beu ben. Gelukkig duurt het weer 3 jaar aleer het van voor af aan begint.
En nog even dit, Clinton zegeviert.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”