Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 06 jul 2016 12:24

rotterdam schreef:En jij denkt dat zwarte mensen geen grappen maken over blanken ? Slaap maar lekker verder.
Als Chinezen onder elkaar over blanken praten zeggen ze "barbaren".
Kaaskop is een normaal scheldwoord in Zuid Afrika voor een Nederlander, rooinek voor een Engelsman, boer voor een Afrikaner.
Dat mag kennelijk, maar kaffer voor een zwarte is iets anders ? wat een onzin.
In mijn bedrijf hebben we een collega uit Afrika die noemen we (bijnaam) sneeuwwitje - ook fout ? hij ondertekend er (intern) zelfs mee.
Er zijn grappen over Belgen, Duitsers, Italianen maar ook over moslims, christenen over dominees en pastoors, glazenwassers en boeren en ga zo maar door. Ik heb geen enkele moeite met een grap, een cartoon over het blanke ras, ook niet over protestanten en dominees.
Lachen is gezond Mortlach - zuurpruimen dat is ongezond.


Je ogen dichtknijpen voor racisme, dat is ongezond. Wat anderen doen, dat moeten ze helemaal zelf weten, twee kwaden maken in dit geval geen goed.

Wat maar niet lijkt door te dringen, is dat het om representatie in het algemeen gaat. Minderheden worden zo goed als niet weergegeven, en als het gebeurt, dan is het als grap of om ze karikaturaal weg te zetten.

Dat is het cruciale verschil. Dominees en boeren en glazenwassers worden wél weergegeven in een positief licht, en dan zo nu en dan in een wat negatief licht. Dat is al een heel stuk minder zorgelijk dan wanneer je als minderheidsgroep ALLEEN maar negatief wordt weggezet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 06 jul 2016 12:25

rotterdam schreef:Maar sommigen hebben dikke rode lippen en botjes door hun neus :mrgreen:


Er zijn Nederlanders met maar 1 oog na een ongeluk, daarom hen ook maar allemaal met een ooglapje afbeelden?

Maar je zegt het zelf al: scheldwoorden. Gaan we zo met elkaar om?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 06 jul 2016 14:43

Beste mensen, zullen we deze discussie voortzetten in dit topic?
viewtopic.php?f=1&t=29545&p=2047088#p2047088

Ik nodig jullie uit. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor rotterdam » 06 jul 2016 14:52

Mortlach schreef:
Er zijn Nederlanders met maar 1 oog na een ongeluk, daarom hen ook maar allemaal met een ooglapje afbeelden?



onvergelijkbaar

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor heintje » 06 jul 2016 18:53

Stel, ik ga in China naar een pretpark, zit in de Chinese variant van "carnaval" en kom in de Nederlandse sectie.
En wat zie ik dan??
Alleen maar boeren op klompen met tulpen in de hand en een fiets ernaast met kaas in de mond.

Moet ik dan uit mijn stekker gaan? Kom op zeg! Waar zijn we hier nou helemaal mee bezig. Ben vaak in de Efteling geweest en mij was
NOOIT opgevallen dat monsieur Canibal zwart was! Heb dit ook nooit aan racisme weten te koppelen. Wat ik (en kinderen zien) zijn vooral de (kook)potjes. Maar nu...NU zie ik alleen nog maar een zwarte kannibaal en moet ik denken aan al die malloten die iedere Nederlandse traditie om zeep willen (en kunnen!) helpen.
Als ik in een willekeurig ander land klaag over sterotypen/racisme dan word ik wrschl. uitgelachen.
Als dit zo door gaat is Wilders binnen 5 jaar minister president. En zelfs ik houd dan mijn hart vast. Maar die racisme-blaters gooien de eigen ramen in.

Ik neem nog een lekkere Jodekoek met een negerzoen, gedoopt in de BLANKE vla.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor schaapje » 06 jul 2016 22:58

heintje schreef:Stel, ik ga in China naar een pretpark, zit in de Chinese variant van "carnaval" en kom in de Nederlandse sectie.
En wat zie ik dan??
Alleen maar boeren op klompen met tulpen in de hand en een fiets ernaast met kaas in de mond.

Moet ik dan uit mijn stekker gaan? Kom op zeg! Waar zijn we hier nou helemaal mee bezig.



Ik neem nog een lekkere Jodekoek met een negerzoen, gedoopt in de BLANKE vla.

Dat is geen gekke idee, :shock: neem ik ook voor het slapen gaan. :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 20 jul 2016 21:00

Geert Wilders is bij zijn vrienden op bezoek en spreekt ze toe
(Inclusief smaakvolle posters aan de wand. Nou ja, volgens diverse RW-ers althans.)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 25 jul 2016 14:28

Kent Hovind na vrijlating uit de gevangenis pas echt in de problemen.

Gerelateerd filmpje met de meeste info

Jonge-aardekwiebus Kent Hovind is alweer een tijdje op vrije voeten, maar de problemen lijken zich vooralsnog alleen maar op te stapelen.

Tijdens zijn vakantie op kosten van de staat had hij zijn bedrijf overgeschreven naar zijn zoon om het goede werk voort te zetten. Blijkt alleen dat die zoon zijn pa liever kwijt dan rijk was, en die heeft de boel gekaapt. De activa van pa's bedrijf, t.w.v. ongeveer 6 miljoen dollar, heeft de zoon aan zichzelf verkocht voor een paar duizend dollar. Allerlei websites en links gebruiken vaders naam nog, maar de donaties worden door de zoon geïncasseerd. De vrouw van Kent heeft ondertussen een echtscheidingsprocedure ingezet.

Je zou bijna medelijden met hem krijgen. Maar dan herinner je je dat het om Kent Hovind gaat en dan is dat gevoel direct verdwenen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Johan100 » 04 aug 2016 19:19

Ik had een verzoek ingediend of dat achterlijke berichtje hierboven gemodereerd kon worden.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Johan100 » 04 aug 2016 19:19

http://www.rd.nl/kerk-religie/sataniste ... -1.1114481


De Satanic Temple, een groep satanisten in de Verenigde Staten, heeft een naschools programma onder de naam The After School Satan Club ontwikkeld voor openbare scholen.
Dat bleek dinsdag uit een bericht in The Washington Post. De leden van de Satanic Temple hopen dat hun naschoolse programma wordt toegestaan op openbare scholen als concurrent van het christelijk programma, de Good News Club. In 2011 was op ruim 5 procent van alle openbare basisscholen een Good News Club actief.

Het doel van hun programma is volgens de satanisten niet het aanbidden van de duivel, maar „het promoten van rationeel denken. Terwijl Good News Clubs kinderen indoctrineren en hun angst voor de hel en Gods toorn bijbrengen, zal op de After School Satan Clubs de nadruk liggen op vrij onderzoek en rationalisme, de wetenschappelijke basis voor alles wat we weten over de wereld om ons heen”, zegt Doug Mesner, mede­oprichter van de Satanic Temple.

Volgens Mesner is het „van cruciaal belang dat kinderen begrijpen dat er meerdere perspectieven zijn op alle onderwerpen en dat ze een keuze hebben in hoe ze denken.”

Kinderen moeten toestemming hebben van hun ouders om de club te bezoeken. Ze krijgen dan een lidmaatschapskaart.

Het Amerikaanse hooggerechtshof sprak in 2001 uit dat christelijke naschoolse clubs op openbare scholen zijn toegestaan, omdat uitsluiting het recht op vrije menings­uiting schendt. Voorstanders van de satanistische naschoolse club hopen van dit besluit te profiteren.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 04 aug 2016 19:20

Johan100 schreef:Ik had een verzoek ingediend of dat achterlijke berichtje hierboven gemodereerd kon worden.

Wat klopt er niet aan?

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor heintje » 04 aug 2016 19:23

Hier geldt ook: Hoe gaan we bepalen wie er gelijk heeft??
Misschien heeft de Satanic temple wel gelijk. Misschien de Jehova's getuigen? Of de pinkstergemeente? De hersteld apolistische zendingskerk wellicht?

Ik weet het niet want er blijkt geen manier te zijn om meningsverschillen en claims te beslechten.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Johan100 » 04 aug 2016 19:25

@ Yoshi. Weet ik niet, want ik ken heel die man niet en het verhaal. Maar dat 'kwiebus' is hoogstwaarschijnlijk bedoeld om te provoceren.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Johan100 » 04 aug 2016 19:29

heintje, ga je hier nu ook beginnen. Slapen de moderators of zo? Je houdt het niet voor mogelijk. Even in mijn hand knijpen, nee het is realiteit, ik droom niet.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 04 aug 2016 19:35

Johan100 schreef:@ Yoshi. Weet ik niet, want ik ken heel die man niet en het verhaal. Maar dat 'kwiebus' is hoogstwaarschijnlijk bedoeld om te provoceren.

Nou ja, laten we zeggen dat het een zeer eigenaardige man is.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten