De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Yoshi

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Yoshi » 15 okt 2016 09:05

In het kader van deze absurde verkiezingen vond ik deze preek wel sterk, het plaats voor mij wat zaken in perspectief;
https://www.facebook.com/ewtnonline/vid ... nref=story

de passant
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor de passant » 20 okt 2016 13:34

Yoshi schreef:In het kader van deze absurde verkiezingen vond ik deze preek wel sterk, het plaats voor mij wat zaken in perspectief;
https://www.facebook.com/ewtnonline/vid ... nref=story

Vroeg me af waar de beste man heen wilde , de eerste 10 minuten kreeg je een beetje het gevoel dat hij waarschuwde om niet op trup te stemmen (heb overging geen een keer de naam van trump noch die van Hillary gehoord, hulde daarvoor)maar vervolgens had de man het de rest van de tijds wel over het kwalijke van abortus , waar ik trouwens steeds meer naar dat standpunt aan het opschuiven ben, maar ja, politiek is niet alleen of je voor of tegen abortus bent , er zijn nog veel meer kwesties , armoede bijvoorbeeld , volgens mij niets over gehoord, maar ja het Amerikaans/Engels is dan ook niet mijn moedertaal.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 20 okt 2016 14:46

Je kan niet alles in een verhaal van 15 minuten proppen.
Hij geeft in het begin aan dat er nooit een partij zal zijn die 1 op 1 dezelfde ideeën heeft op onderwerpen maar dat de ene dichterbij staat dan anderen. Natuurlijk is ook het ene punt zwaarwegender dan het andere.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 23 okt 2016 21:24

*off topic*

mohamed

Berichtdoor mohamed » 23 okt 2016 22:28

Yoshi schreef:Een populatie > 300 miljoen en van al die mensen zijn deze twee het meest geschikt geacht om mee te doen aan de verkiezingen......
Deze verkiezingen zijn bijna een heel goed argument tegen democratie. :)

Op Facebook waarschuwen Nederlanders dat je op geen van beide moet stemmen, dat lijkt me geen probleem want ik ben geen Amerikaan dus ik mag niet eens stemmen. :mrgreen:

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 02 nov 2016 14:04

Het onwaarschijnlijke wordt toch waarheid?
Trump als president?
Hij ligt bijna kop aan kop met Clinton.
Op de beurs wordt al gesproken van een Trump-effect.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 02 nov 2016 14:32

schaapje schreef:Het onwaarschijnlijke wordt toch waarheid?
Trump als president?
Hij ligt bijna kop aan kop met Clinton.
Op de beurs wordt al gesproken van een Trump-effect.

Dit blijkt uit peilingen. Maar die zijn net zo wisselvallig als het weer...
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 nov 2016 15:31

Trump moet wel heel veel betwiste staten winnen, wil hij als winnaar uit de bus komen.

http://www.telegraph.co.uk/news/0/us-el ... -forecast/

Clinton is zo goed als zeker van 256 stemmen in het kiescollege, Trump slechts van 164. De zogenaamde 'swing states' zullen het wel weer spannend maken.

Trouwens net een paar informatieve filmpjes gekeken over het Amerikaanse kiesstelsel en waarom het toch zo'n puinhoop lijkt. Het blijkt dat een tweepartijenstelsel de onherroepelijke uitkomst is van een systeem met 1 stem per persoon en "first past the post" (degene met de meeste stemmen, wint)

https://www.youtube.com/watch?v=s7tWHJf ... ACE93A5638
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 02 nov 2016 16:12

We zullen zien. Het anti-brexit kamp stond ook dik voor in peilingen.
Hoe dan ook, in de VS zitten ze de komende 4 jaar opgescheept met een malloot.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 02 nov 2016 16:28

En waarschijnlijk zullen veel mensen die nu niet aan durven te geven dat ze op Trump gaan stemmen, dat in de beslotenheid van het stemhokje wel doen...

Afbeelding
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 02 nov 2016 16:41

Er is toch een scheiding tussen kerk en staat? Veel mensen zitten er echt niet op te wachten dat een paus zich met bepaalde dingen bemoeit.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 02 nov 2016 18:46

On topic: Pennsylvania is waarschijnlijk de meest cruciale staat. Als Clinton die behoudt, en daar lijkt het wel op, gaat het moeilijk worden voor Trump, want dan zou hij New Hampshire, Nevada en Iowa moeten winnen. En Florida natuurlijk, al lijkt me dat nog wel een reële mogelijkheid.

Hier Trump zonder Pennsylvania:

Afbeelding
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 03 nov 2016 08:19

BladeStraight schreef:On topic: Pennsylvania is waarschijnlijk de meest cruciale staat. Als Clinton die behoudt, en daar lijkt het wel op, gaat het moeilijk worden voor Trump, want dan zou hij New Hampshire, Nevada en Iowa moeten winnen. En Florida natuurlijk, al lijkt me dat nog wel een reële mogelijkheid.
Ik denk dat voor Trump Colorado meer binnen handbereik ligt dan Pennsylvania. Volgens de laatste peilingen is het gat met Clinton daar nog maar klein. In dat geval heeft hij dus Ohio, Florida, Iowa, Nevada, North Carolina en Colorado nodig en daarmee komt hij op 274 kiesmannen, net genoeg. In elk geval is het voor Clinton iets gemakkelijker om aan 270 kiesmannen te komen, dan voor Trump. De opkomst zal cruciaal zijn volgende week.

Maar goed, ik vraag me wel af of beide partijen geen betere kandidaat hadden kunnen vinden dan deze twee. Het lijkt me voor de meeste Amerikaanse kiezers moeilijk om een kandidaat te vinden waar ze echt achter kunnen staan.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 03 nov 2016 08:24

elbert schreef:Maar goed, ik vraag me wel af of beide partijen geen betere kandidaat hadden kunnen vinden dan deze twee. Het lijkt me voor de meeste Amerikaanse kiezers moeilijk om een kandidaat te vinden waar ze echt achter kunnen staan.

Er waren heel wat betere kandidaten bij beide partijen, maar de kiezers hebben er niet op gestemd...
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 03 nov 2016 08:26

BladeStraight schreef:Er waren heel wat betere kandidaten bij beide partijen, maar de kiezers hebben er niet op gestemd...
Nou ja, degenen die de moeite namen om te stemmen, want bij de voorrondes is het een kleine (fanatieke) minderheid van de kiezers die de kandidaten leveren. De zwijgende meerderheid zat thuis en zit nu met een keuze tussen 2 kandidaten waar ze niet echt blij van worden, denk ik.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Actualiteit & Politiek”