Moderators: Memmem, Moderafo's
StillAwake schreef:kerken werken allemaal mee met "lgbtq, massa immigratie, feminisme, slopen Nederlandse tradities"?
Leg uit...
StillAwake schreef:CU is nog steeds geen kerk, en de SGP ook niet.
En het toelaten van vrouwen in de ambten heeft niet zozeer te maken met feministisch gedachtengoed, maar meer met een kritischer wijze van het lezen van de Bijbel, en een verminderende invloed van de traditie op de wijze van lezen.
En wijs me gerust de Bijbelse grond aan om twee werkende ouders te veroordelen, ik ken deze teksten namelijk niet zo uit het hoofd.
Het klopt dat refo-gezinnen steeds minder kinderen krijgen, maar hoe dat aan "lgbtq, massa immigratie, feminisme, slopen Nederlandse tradities" te linken valt ontgaat me ten enen male.
En even voor jouw info: de hele sinterklaastraditie is in refo-kringen nooit echt heel populair geweest, dus het hele zwarte Piet verhaal bij de verwatering van de refo-zuil neer te leggen slaat echt als een tang op een varken...
Biblebeltkeel schreef:Ik haal dat argument uit het oude testament aan omdat linkse christenen op dezelfde manier het oude testament gebruiken om vluchtelingen toe te laten. Gij was immers ook vreemdeling in Egypte. De bijbel is geen Febo waar je kan kiezen welke snack(wat lekkers) je eruit wil halen. Consistentie moet er zijn. Je kan niet zeggen ik beroep om op dit deel uit het oude testament maar niet dat deel omdat dat mij niet lekker uitkomt
Biblebeltkeel schreef:Er zijn genoeg christenen fan van Orban enzo. Ze zijn niet allemaal even links als jou. Kom uit de biblebelt naast de Veluwe. De vallei regio. Als je die mensen kan overtuigen dat het ware christendom rechts is is dat winst. Linkse mensen doen dit ook door te zegggen dat als je geen vluchtelingen wil dat je dan een slechte christen bent e. Naar de hel gaat. Ondanks dat ze niets met geloof hebben en het achterlijk vinden. Het is meta politiek bedrijven
Biblebeltkeel schreef:Toen ik er achter kwam dat kerken allemaal meewerken met lgbtq, massa immigratie, feminisme, slopen Nederlandse tradities ben ik er in een 10 jarig proces langzaam van af gekeerd. Uiteindelijk heb ik voor het welzijn van mijn volk gekozen. En dat gaat niet samen met de kerk.
Was vroeger al rechts enzo. Op mijn gereformeerde middelbare was de meerderheid van de jongens voor PVV maar dat werd zwaar onderdrukt je mocht niet zeggen dat je voor PVV was.
Biblebeltkeel schreef:Wat een onzin ik kom uit de Bible belt en al die refos zijn voor zwarte piet.
Marnix schreef:De reformatorisch gezindte was doorgaans niet zo'n fan van Sinterklaas. Daar zijn op dit forum wel wat discussies over gevoerd. Zie ook bijvoorbeeld:
https://www.rd.nl/artikel/256453-doe-ni ... klaasfeest
Marnix schreef:Nee de Bijbel is inderdaad geen snack, die je kan laten buikspreken om je rechtse gedachtegoed te kunnen voeden. Of slavernij goed te kunnen praten. Of een totaal gebrek aan gastvrijheid. Je kan de Bijbel alleen maar lezen in de lijn naar Jezus Christus toe en niet in het oude testament blijven hangen. Met offers, tempeldienst waarbij het geloof er met name voor de Joden was en niet voor de heidenen. Door Jezus verandert alles en dat lijkt je niet te willen accepteren. En blijkbaar ben je daarom teleurgesteld, omdat mensen de Bijbel niet zoals jij proberen te gebruiken voor eigen gewin. q
Preken / zeggen dat als je niet op die en die partij stemt, je je aan allerlei regels houdt, je naar de hel gaat komen met name in de orthodoxe rechterflank voor.
"Wie zijn leven wil winnen zal het verliezen, wie het wil verliezen zal het behouden" zei Jezus. Niet gek dat een keuze voor jezelf, voor behoud, macht, veiligheid etcetera een keuze tegen God is geworden.
Marnix schreef:De reformatorisch gezindte was doorgaans niet zo'n fan van Sinterklaas. Daar zijn op dit forum wel wat discussies over gevoerd. Zie ook bijvoorbeeld:
https://www.rd.nl/artikel/256453-doe-ni ... klaasfeest
StillAwake schreef:Nu ben ik je echt kwijt.
Alle refo's zijn voor Zwarte Piet, en net beweer je nog dat de verwatering van zwarte piet te wijten is aan de kerken...
Weet je, het is best leuk om af en toe een trol te voeren, maar je kunt het trollerige ook overdrijven
StillAwake schreef:Ik kan me niet herinneren dat wij vrienden zijn.
En prachtig dat je HBO gedaan hebt, maar wat je daarmee aan dit land hebt opgebouwd ontgaat me.
Overigens is het HBO een goed voorbeeld van een steeds lager aangeschreven staande opleiding (MTS-ers die 30 jaar geleden van school kwamen deden dat met meer kennis dan HTS-ers nu), dus van HBO sla ik nu ook weer niet achterover.
En aangezien je net zei dat je op de middelbare school klasgenoten had die voor de PVV waren werk je vast nog niet heel lang, en zal dat "genoeg belasting betaald" ook wel meevallen.
En je hebt volkomen gelijk dat je ook uit een arme familie en een sociale huurwoning dezelfde rechten hebt.
Je verwijt anderen echter dat ze hun land niet hebben opgebouwd. En laat dat nu net los staan van waar je woont of hoe rijk je familie is.
Jij stelt dat vluchtelingen uit andere landen (sorry, ik weet even geen ander woord, maar ben me er ter dege van bewust dat de wereldgeschiedenis alleen jouw oma als vluchteling erkent heeft) niets aan hun land opgebouwd hebben. Maar je komt niet verder dan je school afmaken en belasting betalen met wat jijzelf hebt opgebouwd aan het land waarin je woont??
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast