rotterdam schreef:Lezen Mortlach voordat je iets opschrijft "ik zeg toch ; ik keur dit niet goed".
Je keurt het niet goed, maar je vergoeilijkt het wel. Ach, die arme mensen kunnen er ook niets aan doen dat ze mijn vrouw voor hoer uitmaken...
Aan de andere kant keur ik de reactie van je vrouw ook af.
De Efteling is een sprookjespark voor kinderen in Nederland.
a) heb je geen kinderen en b) woon je niet in Nederland.
Waar bemoeien jullie je mee ?
Voor kinderen? Volgens mij is de Efteling er voor iedereen. Joh, bepaalde attracties zijn zelf verboden voor kinderen (sommige achtbanen). Niet dat het verder uitmaakt, want ook (nee, juist!) kinderen zouden niet moeten worden blootgesteld aan racistische afbeeldingen. En ik heb wel een (stief)kind, en elke keer dat we in Nederland op familiebezoek zijn, is een dagje Efteling een van de hoogtepunten. Daarbij ben ik volgens mij nog gewoon Nederlander die begaan is met hoe de Nederlandse cultuur zich ontwikkeld. Maar waar bemoei ik me mee, zeg, de brutaliteit!
Wat een degradatie van het woord "leed".
Ik vul dat begrip inderdaad ruim in. Liever te ruim dan te krap.
Erg overdreven allemaal.
Laat me raden, jij bent zelf net zo blank als ik?
Alles volgens jouw normen - Het evangelie van Mortlach - onaantastbaar. Wat heb ik daarmee te maken, ik ben het 100% oneens
Als jij wilt beargumenteren waarom het leed van je naasten er niet toe doet, dan ben ik zeer benieuwd waar je mee komt.
Inderdaad een drammer.
Dus toen vrouwen hun gelijkwaardigheid opeiste, door stemrecht en het recht op studeren af te dwingen, waren ze drammers?
AMSTERDAM - Meer dan achthonderd aangevers en de stichting Nederland Wordt Beter gaan in beroep tegen het besluit bedrijven en personen niet te vervolgen die door de uitbeelding van Zwarte Piet zich schuldig zouden maken aan groepsbelediging.
Zij vragen het gerechtshof in Amsterdam om het Openbaar Ministerie op te dragen alsnog 'hoofdpiet' Erik van Muiswinkel en grootwinkelbedrijven als De Bijenkorf, Blokker en Albert Heijn te vervolgen.
Volgen ze het rechtssysteem eens, dan is het weer niet goed. Dus groepen mogen niet (vreedzaam) protesteren, maar mogen ook niet via het gerecht hun gelijk proberen te halen? Zeg me eens, welke opties blijven er dan nog over voor deze mensen?
Omdat een paar publiciteitsgeile donkere mensen aangevuld met een clubje beroeps-demonstranten het "leed" noemt moeten wij allemaal mee in deze krokodillentranen vertoning. Kom in november eens naar Rotterdam, naar de intocht van Sinterklaas, dan ziet het er zwartvan de mensen. En ja hoor, heel veel Surinamers, Antillianen en Kaapverdianen. Allemaal een leuke dag met kinderen.
Ja, en dat betekent ineens dat een groep mensen zich niet beledigd en gekwetst mag voelen? Wie ben jij om te bepalen wanneer iemand anders zich gekwetst mag voelen? Maar goed, als je opkomt voor een gelijkwaardige plaats in de gemeenschap, dan ben je dus een drammer, publiciteitsgeil en een beroepsdemonstrant. Nog meer vleiende termen die je misschien wilt gebruiken?